Warner Bros. produceert voor Dumpert
Videoplatform Dumpert is een samenwerking aangegaan met het het digitale label van Warner Bros., Little Bros.
Videoplatform Dumpert is een samenwerking aangegaan met het het digitale label van Warner Bros., Little Bros.
Dochterbedrijf SpotX van RTL gaat de inventory van Dumpert en De Telegraaf verhandelen op verzoek van uitgever TMG.
Telegraaf Media Groep zou in gesprek zijn over de verkoop van NewsMedia, het bedrijf waar Dumpert en Geenstijl toe behoren.
De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.
Improve Digital gaat de premiuminventory van de Telegraaf Media Groep verkopen met zijn programmatictechnologie.
De Telegraaf voegt op 1 mei een nieuwe titel toe aan zijn portfolio. VNDG wordt een videoplatform op desktop en mobiel dat 24×7 nieuws, sport en entertainment uitzendt.
TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.
Gert-Jan Lasterie, onder meer oprichter van Flabber, gaat naar TMG Digital voor de functie Director Business Development.
Media-ondernemer John de Mol heeft zijn belang in Telegraaf Media Groep vergroot van 18,4 naar 20,2 procent.
John de Mol verwerft een belang in De Telegraaf van 18,4 procent, aldus een melding bij de AFM.
Jeroen de Bakker is aangesteld als Brand & Online Directeur van het nieuwe radiobedrijf waar 538, Radio Veronica, Radio 10 en Sky Radio onder vallen.
Erik de Zwart verlaat Radio Veronica en gaat bij TMG aan de slag met de ontwikkeling van videoformats.
Het digitale aandeel in de omzet van uitgeverij TMG moet komende jaren groeien van 13 procent in 2015 naar 25 procent in 2019. Dat zal CEO Geert-Jan van der Snoek vandaag aan de markt vertellen bij een strategie-update. Ook legt hij de optie in de week om TMG’s hoofdkantoor te verkopen.
De Telegraaf zet het eerste stapje in de uitrol van zijn vooral veelbesproken over the top-videostrategie. De uitgever publiceert een app voor Apple TV.
Uitgever TMG wil nog dit jaar twee OTT-kanalen, ‘televisie buiten de kabel om’ lanceren: een over nieuws en een over sport. Adverteerders mogen drie maanden meedraaien om ervaring op te doen.