Duits ecosysteem om YouTube: 1,2 miljard euro
De economische waarde van YouTube bedraagt in Duitsland 1,2 miljard euro. Er zijn meer dan vierhonderd kanalen met een miljoen abonnees of meer.
De economische waarde van YouTube bedraagt in Duitsland 1,2 miljard euro. Er zijn meer dan vierhonderd kanalen met een miljoen abonnees of meer.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer een interview met Rutger Tuit van YouTube.
YouTube heeft plannen om podcasts te integreren in het videoplatform en er een reclameproduct aan te koppelen.
Google trekt de portemonnee om podcasters te stimuleren om video’s te maken en op YouTube te zetten.
Coolblue laat zien hoe je YouTube slim inzet. Het bedrijf weet waarvoor gebruikers naar het platform komen en speelt daar op in met zijn productrecensies.
YouTube is op zoek naar een directeur die de podcastactiviteiten op het videoplatform vorm kan geven en professionaliseren.
Rond de vijf miljoen gebruikers van YouTube in Nederland streamen regelmatig voor kortere of langere duur video’s van de Google-dienst naar hun televisiescherm. YouTube begint, net als bijvoorbeeld Netflix en Videoland, onderdeel te worden van wat ‘televisie kijken’ wordt genoemd.
TikTok vangt in het VK en de VS meer kijktijd dan YouTube op Android-telefoons, zo laat nieuw onderzoek zien.
De nachtmerrie: je advertentie bij videos die volstrekt de verkeerde waardes uitdragen. Op YouTube is de trend om te kiezen waar je juist wél wordt getoond.
YouTube ontving in het vierde kwartaal van 2020 bijna de helft meer reclamebudget van adverteerders. De videodienst zorgt, samen met Search, voor de meeste groei bij de techgigant.
Ruim tien miljoen racefans keken afgelopen weekend live via YouTube naar de Formule 1-race in Nürnburg. Een derde keek via zijn telefoon, een derde via connected tv.
YouTube doet met een kleine groep kanalen proeven om de integratie van e-commerce te onderzoeken. Het moet makkelijk worden om vanuit een video getoonde artikelen te kopen.
De Formule 1-race op de Nürburgring van 11 oktober 2020 wordt gratis uitgezonden op YouTube in een aantal EU-landen. Nederland is er daar een van.
YouTube en Netflix verlagen komende periode de bitrate van hun video. Ze doen dat om netwerkcapaciteit vrij te houden voor de volksstammen die thuiswerken en goede internetverbindingen nodig hebben.
De omzet van YouTube-reclame en de zakelijke verkoop van clouddiensten zijn de twee grote drijvers achter Googles omzetstijging van 18 procent in 2019. Andere reclame-omzetten scoren ondergemiddelde.