More artikelen

Iris Enthover: ‘Influencer zijn klinkt eigenlijk super eng’

Iris Enthoven is YouTuber en presentatrice van Concentrate BOLD, het kanaal met de naar eigen zeggen vetste meest ‘BOLD-e’ video’s. Om nog beter te worden in presenteren en zichzelf te verdiepen, besloot Iris verder te studeren met de master ‘Journalistiek en Media’ aan de UvA.

Social

YouTube verbiedt persoonsgerichte reclame voor kinderen

YouTube past de gebruiksvoorwaarden voor videomakers aan om de privacy van kinderen beter te beschermen. Hierdoor kunnen producenten geen persoonsgerichte reclame meer tonen en kijkersdata.

Online advertising

Deze vijf merken domineren YouTube door te helpen 

Uit onderzoek blijkt dat het aantal views op YouTube, in vergelijking met 2018, in het afgelopen jaar wereldwijd is toegenomen met 26%.

Social

YouTube brengt grootste reclameformat naar tv-app

Het grootste reclameblok dat op YouTube beschikbaar is, de zogeheten masthead, wordt voor adverteerders nu ook beschikbaar in de tv-app.

Marketing

YouTube opent apart Fashion-kanaal

De interesse van kijkers voor modegerelateerde video’s is meer dan verzesvoudigd in de afgelopen jaren, merkt YouTube. Daarom opent het /Fashion om die interesse te kanaliseren.

Media

YouTube koopt uitzendrechten MLB

YouTube heeft de exclusieve live uitzendrechten verworven voor dertien wedstrijden van Major League Baseball.

Media

Google nestelt Shopping in YouTube

Google probeert zijn zoekmachine voor webwinkels Shopping nauwer te vervlechten met YouTube, zo laten eerste proeven in de Verenigde Staten zien.

Online advertising

Ook YouTube krijgt Stories-functie

YouTube probeert het kaas van Facebooks brood te eten met een nieuwe functie: Stories in de timeline.

Social

YouTube maakt tv-reclame veel toegankelijker

Het wordt voor webwinkels, dienstverleners en andere online actoren veel simpeler om te adverteren op televisie. Maar wel alleen als er YouTube wordt gekeken op tv. Die kijktijd verdubbelde afgelopen jaar bijna.

Online advertising

YouTube met boekingsoptie concerttickets

YouTube sluit een samenwerking met Eventbrite. Daardoor kunnen muziekfans met een enkele klik vanuit de muziekvideo een ticket kopen voor het concert van de getoonde artiest.

E-commerce

YouTube krijgt meer non-skippable reclame

Kijkers van YouTube gaan vaker reclames zien die ze niet kunnen overslaan. Het videobedrijf van Google gaat volgende week nieuwe reclame-instellingen wereldwijd activeren die daarvoor zorgen.

Online advertising

Google lanceert YouTube Music en Premium in Nederland

YouTube brengt vandaag zijn nieuwe muziekstreamingdienst YouTube Music in Nederland uit. Ook komt er een advertentieloze versie van de videodienst vanaf vandaag in Nederland beschikbaar.

Entertainment

Kijktijd YouTube op huiskamer-tv’s stijgt met 50 procent

Huishoudens kijken dagelijks 150 miljoen uur YouTube in de huiskamer. Dat is vijftig procent meer dan een half jaar geleden. Google komt met nieuwe tv-opties voor adverteerders.

Video

YouTube Red naar honderd landen

De betaalde versie van YouTube, Red, komt beschikbaar in zeker honderd landen. Dat heeft Susan Wojcicki van YouTube bekend gemaakt op Recodes Code Media-congres.

Media

YouTube scherpt advertentieregels aan

Verdienen aan YouTube kanalen is alweer ingewikkelder geworden. Om in aanmerking te komen voor reclame-inkomsten, moet in het afgelopen jaar minimaal 4000 uur zijn gekeken. Daarnaast moet een kanaal minstens duizend abonnees hebben.

Video