YouTube en Netflix verlagen kwaliteit videostreams
YouTube en Netflix verlagen komende periode de bitrate van hun video. Ze doen dat om netwerkcapaciteit vrij te houden voor de volksstammen die thuiswerken en goede internetverbindingen nodig hebben.
YouTube en Netflix verlagen komende periode de bitrate van hun video. Ze doen dat om netwerkcapaciteit vrij te houden voor de volksstammen die thuiswerken en goede internetverbindingen nodig hebben.
De omzet van YouTube-reclame en de zakelijke verkoop van clouddiensten zijn de twee grote drijvers achter Googles omzetstijging van 18 procent in 2019. Andere reclame-omzetten scoren ondergemiddelde.
Iris Enthoven is YouTuber en presentatrice van Concentrate BOLD, het kanaal met de naar eigen zeggen vetste meest ‘BOLD-e’ video’s. Om nog beter te worden in presenteren en zichzelf te verdiepen, besloot Iris verder te studeren met de master ‘Journalistiek en Media’ aan de UvA.
YouTube past de gebruiksvoorwaarden voor videomakers aan om de privacy van kinderen beter te beschermen. Hierdoor kunnen producenten geen persoonsgerichte reclame meer tonen en kijkersdata.
Uit onderzoek blijkt dat het aantal views op YouTube, in vergelijking met 2018, in het afgelopen jaar wereldwijd is toegenomen met 26%.
Het grootste reclameblok dat op YouTube beschikbaar is, de zogeheten masthead, wordt voor adverteerders nu ook beschikbaar in de tv-app.
De interesse van kijkers voor modegerelateerde video’s is meer dan verzesvoudigd in de afgelopen jaren, merkt YouTube. Daarom opent het /Fashion om die interesse te kanaliseren.
YouTube heeft de exclusieve live uitzendrechten verworven voor dertien wedstrijden van Major League Baseball.
Google probeert zijn zoekmachine voor webwinkels Shopping nauwer te vervlechten met YouTube, zo laten eerste proeven in de Verenigde Staten zien.
YouTube probeert het kaas van Facebooks brood te eten met een nieuwe functie: Stories in de timeline.
Het wordt voor webwinkels, dienstverleners en andere online actoren veel simpeler om te adverteren op televisie. Maar wel alleen als er YouTube wordt gekeken op tv. Die kijktijd verdubbelde afgelopen jaar bijna.
YouTube sluit een samenwerking met Eventbrite. Daardoor kunnen muziekfans met een enkele klik vanuit de muziekvideo een ticket kopen voor het concert van de getoonde artiest.
Kijkers van YouTube gaan vaker reclames zien die ze niet kunnen overslaan. Het videobedrijf van Google gaat volgende week nieuwe reclame-instellingen wereldwijd activeren die daarvoor zorgen.
YouTube brengt vandaag zijn nieuwe muziekstreamingdienst YouTube Music in Nederland uit. Ook komt er een advertentieloze versie van de videodienst vanaf vandaag in Nederland beschikbaar.
Huishoudens kijken dagelijks 150 miljoen uur YouTube in de huiskamer. Dat is vijftig procent meer dan een half jaar geleden. Google komt met nieuwe tv-opties voor adverteerders.