Zalando blijft fysieke winkels (outlets) openen
Zalando lijkt van plan zijn vierde fysieke winkel te openen in thuismarkt Duitsland. Die outlet zou in Düsseldorf op een B-locatie verschijnen.
Zalando lijkt van plan zijn vierde fysieke winkel te openen in thuismarkt Duitsland. Die outlet zou in Düsseldorf op een B-locatie verschijnen.
Zalando besteedt op thuismarkt Duitsland tweederde van zijn reclamebudget aan tv-commercials en achttien procent bij online kanalen. Dat verraadt de sterke nadruk op het laden en uitbouwen van Zalando als merk.
Zalando doet in België een proef waarbij de bezorger naar de kopende klant toekomt, waar hij zich ook bevindt. De afleveroptie werkt met geolocatie en leest daarom, met diens toestemming, de GPS-positie van de klant uit
Zalando’s omzet groeide afgelopen jaar met 23 procent tot 3,6 miljard euro, keurig in de voorspelde bandbreedte. Het bedrijf maakt vanochtend bovendien zijn eerste overname van een andere webwinkel bekend, die van streetwearwinkel KICKZ.
Zalando organiseert eind april in Berlijn een conferentie voor de b2b-markt om zijn site meer als handelsplatform neer te zetten naar de zakelijke markt.
Zalando Media Solutions sluit een strategische samenwerking met de digitale tak van het Duitse tv-bedrijf ProSiebenSat.1. De partijen gaan geanonimiseerde data uitwisselen om gerichtere reclame mogelijk te maken. Deals in andere landen moeten volgen. Nederland had afgelopen zomer de primeur.
Amazon heeft in Europa 5,7 procent van de fashionmarkt in handen, net achter Zalando dat met 6,1 procent en OTTO met 6,2 procent dat de marktleider is.
Zalando gaat vanaf komend voorjaar kleding aan de deur verstellen, korter maken naar wens van de klant. In Berlijn krijgen klanten hiervoor bezoek aan huis.
Tien procent van de merken die actief zijn op Zalando verkopen hun artikelen via de marktplaats, vanuit hun eigen magazijn. De bekende winkel wordt enkel gebruikt voor marketingdoeleinden.
Zalando wil volgend jaar honderden nieuwe programmeurs aannemen om zijn e-commerceplatform van de nabije toekomst te bouwen. Het bedrijf vormt zich steeds sneller om van een winkel in platform.
Zalando manifesteert zich weer een stap duidelijk als e-commerceplatform door de oprichting van een Payments-dochter.
Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.
De eerste modefabrikant of -winkel heeft zijn online assortiment bij Zalando geparkeerd. De kleding ligt letterlijk niet meer in het eigen magazijn, maar bij Zalando. Klaar voor snelle verscheping.
Zalando neemt een strategisch belang in Fashwell, een Zwitsers bedrijf dat specialiseert in beeldherkenning van mode-items.
Zalando start een platform waar merken socialinfluencers kunnen vinden om voor hen reclame te bedrijven richting hun fans.