Zalando verdubbelt aantal fysieke outlets
In de komende twee jaar opent Zalando in Duitsland zes nieuwe fysieke outletstores, een verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal. Buitenlandse outlets worden niet uitgesloten.
In de komende twee jaar opent Zalando in Duitsland zes nieuwe fysieke outletstores, een verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal. Buitenlandse outlets worden niet uitgesloten.
Uit een kleinschalige proef in de regio Antwerpen blijkt dat consumenten moeiteloos de (digitale) sleutel tot hun huis aan de pakketbezorger geven. Zalando en bpost deden een test die laat zien dat gemak het wint van eventueel wantrouwen.
Het doel van 20 à 25 procent groei ieder kwartaal haalt Zalando bij lange na niet. De lange hete zomer speelt de kledingwinkel parten. Wel ziet de keten dat klanten gemiddeld vaker een order plaatsen tegen een lager aankoopbedrag.
Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.
Modewinkel Zalando breidt de afdeling Cosmetica uit en heeft nu ook verzorgingsproducten voor mannen in de schappen liggen.
Zalando doet in Berlijn een test met snelle aflevering van orders per elektrische vrachtfiets. In Nederland is het Gazelle dat een dergelijk voertuig op de markt brengt, maar dan met aanmerkelijk meer capaciteit.
Zalando geeft voor het derde kwartaal een omzet- en winstverwachting af. Voor het lopende kwartaal rekent de leiding zelfs op een verlies. Reden: klimaatverandering.
Kledingconcern WE Fashion besteedt in Nederland de complete fulfillment van online orders op Zalando uit aan het Duitse e-commerceplatform.
De grens tussen sociale media en e-commerce is nog maar heel dun, merkt Stefano Balestra. Hij is de baas van Zalandos eigen influencerbureau Collabary.
Zalando neemt in Duitsland een nieuw merk op in het assortiment dat zich louter op dames met een grotere maat richt. Opmerkelijk is dat Sheego een label van de OTTO Group is, dat zelf toch het extra bereik van de concurrent nodig acht.
Na de lancering van de productgroep Beauty opent Zalando nu ook een fysiek verkooppunt midden in Berlijn.
Zalando opent in Duitsland zijn vierde outletwinkel, in Leipzig, en dat is niet de laatste. Hoe groter de online winkel wordt, hoe meer fysieke outlets er komen, zegt Outlet-bazin Dorothee Schönfeld.
Bijna tien procent van de omzet op Zalando wordt gerealiseerde door merken zelf en aangesloten winkelketens. Het bedrijf wil het partnerpogramma hierachter meer dan verdubbelen op middellange termijn.
Zalando opent in de komende weken een fysieke winkel met cosmetica in Mitte, het hipste deel van de stad. De locatie wordt ingezet voor sampling en bijeenkomsten met merken en fans om content te maken voor het online kanaal.
Zalando opent komende zomer twee nieuwe winkels, in Ierland en Tsjechië, en in een aantal van zijn winkels meertaligheid ondersteunen.