More stories

Albert Heijn met nieuw commissiemodel voor partners ah.nl

Albert Heijn wijzigt het commissiemodel binnen zijn Partnerprogramma voor ah.nl. De supermarkt betaalt momenteel sitebeheerders die advertenties plaatsen 30 euro voor een nieuwe B2B klant en 20 euro voor nieuwe B2C klantorders.

Affiliate marketing

‘Scrum is er voor alle afdelingen’

Scrum wordt meer en meer gemeengoed. Niet alleen developmentteams werken volgens deze methode, ook andere afdelingen zien de meerwaarde. Bij affiliate netwerk Awin werken alle afdelingen nu agile, ontdekte Jordi Bron. Hoe ziet dat eruit, en welke voordelen ervaren scrummers? 

Agile

Linehub breidt uit naar Scandinavië

Marketingcollectief Linehub breidt uit naar Scandinavië met de overname van NetBooster Affiliate, voorheen onderdeel van Artefact. Financiele details zijn niet bekend gemaakt.

Affiliate marketing

Loyaliteit in telecom: hoe realiseer je een hoge klantwaarde?

In de telecom geldt in het algemeen: hoe minder interactie nodig is tussen klant en provider, des te beter. Maar dat betekent ook dat je als telecompartij de spaarzame contactmomenten goed moet benutten om een relatie op te bouwen met de klant.

Customer Loyalty

Daisycon lanceert API voor energiemarkt

Daisycon lanceert een open API waarmee geautoriseerde ontwikkelaars het vergelijken van energieleveranciers eenvoudig kunnen integreren in hun eigen websites en applicaties.

Affiliate marketing

5 tips: maak van Black Friday een happy friday

Een beetje retailer doet mee aan Singles Day, Black Friday en Cyber Monday, toch? Maar is het eigenlijk wel aantrekkelijk om mee te doen? Wat vraagt het van je organisatie? En ook: wat moet je doen om de kortingsdagen tot een succes te maken? Vijf tips voor een succesvolle afsluiting van het jaar.

Customer Experience

Daisycon sluit samenwerking met Maze-One

Daisycon haalt nieuwe expertise in huis rondom performancemarketing en dan specifiek op de Europese marktplaatsen van Amazon.com. Hiertoe sluit het een samenwerking met het nieuwe bureau Maze-One.

Affiliate marketing

Hoe profiteer je optimaal van Black Friday?

Black Friday, de dag na Thanksgiving waarop in de VS traditiegetrouw flinke kortingen worden gegeven door (web) winkels, is ook overgewaaid naar Nederland. Hier is het vooral een digitaal fenomeen: op 23 november zitten de koopjesjagers al om middernacht klaar achter hun computer om hun slag te slaan. Wat kun je als publisher en adverteerder met dit fenomeen? 

Affiliate marketing

De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce

In deze podcast van Emerce & Awin ‘De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Maurice van Son (BESTSELLER) en Pablo Druijts (Maddox Media), die als oprichter van het platform Black Friday Nederland  goed inzicht heeft op de grootte en bekendheid van Black Friday in Nederland.

Affiliate marketing

Dynamiek stimuleert innovatie in affiliate model

Het traditionele model van affiliate marketing is het doorverwijzen van verkeer vanaf een publisher naar een adverteerder. Maar de opkomst van nieuwe technologieën en samenwerkingsverbanden zorgen ervoor dat het affiliate model veel dynamischer is geworden. En dat werkt innovatie in de hand.

Affiliate marketing

Transavia en Flightgiftcard werken samen

Transavia gaat als eerste luchtvaartmaatschappij de cadeaukaart van Flightgiftcard aanbieden. De Transavia Flightgiftcard is online te bestellen én te verzilveren en kan gepersonaliseerd worden met video, cadeauverpakking, persoonlijke tekst of foto.

Conversie

Apple stopt affiliateprogramma voor App Store

Apple stopt per 1 oktober met het affiliateprogramma voor de App Store. Marketingpartijen krijgen voor het doorverwijzen van consumenten naar […]

Affiliate marketing

Onderzoek: online shoppers kopen vaker internationaal

Recent onderzoek van DHL en bpost wijst uit dat 63 procent van de Belgische online shoppers over de grens winkelt, vergeleken met 34 procent van de Nederlandse consumenten. Daar liggen dus kansen voor internationale expansie. En België is niet de enige markt met veel potentie.

Cross Border

1 miljoen euro voor blockchainplatform affiliate marketing

De Amsterdamse startup Attrace heeft in een private sale 1 miljoen euro binnengehaald van investeerders voor een marktplaats voor affiliate marketing op basis van blockchaintechnologie. Uitgevers en sitebeheerders kunnen via het systeem rechtstreeks afspraken maken met adverteerders.

Affiliate marketing

E-commerce: belangrijkste uitdagingen bij internationale expansie

Of het nu een buurland is of helemaal aan de andere kant van de wereld, in het huidige technologietijdperk lijken buitenlandse avonturen geen grenzen te kennen. Maar is dat ook zo? In deze podcast over vol uitdagingen, kansen en do’s en don’ts over internationale expansie, gaat Krijn Schuurman in gesprek met Domingo Karsten (Saleduck) en met Thomas Borsboom (Mobiel.nl en The Dutch Selection). Wat dreef hen over de grens en wat komt er kijken bij hun internationale avontuur?

Affiliate marketing