More stories

Affiliateprogramma’s flink teruggeschaald

Diverse affiliateprogramma’s worden als gevolg van het coronavirus flink teruggeschaald. In Nederland zijn onder meer Gamma, Jumbo, Albert Heijn en Coolblue tijdelijk gestopt met banneradvertenties.

Coronacrisis

De toekomst van affiliate marketing 

Een verscheidenheid aan grote dilemma’s confronteren momenteel affiliate marketing. Privacyfuncties in browsers zetten de traditionele trackingsmodellen onder druk en het consumentenvertrouwen in online adverteren staat op een nieuw laagtepunt. De industrie heeft bovendien een identiteitscrisis. Hoe ziet de toekomst van affiliate marketing eruit? 

Affiliate marketing

Affiliate marketing in het tijdperk van privacy

De klantreis gaat over meer digitale kanalen dan ooit tevoren. Gecombineerd met nieuwe privacyfuncties in browsers is het bijhouden van data moeilijker geworden voor marketeers. Wat betekent dat voor de inzet van affiliate marketing? 

Affiliate marketing

Leapp kiest Tradedoubler als affiliatenetwerk

Leapp, verkoper van refurbushed Apple hardware, gaat met Tradedoubler in zee als affiliatenetwerk.

Affiliate marketing

Beerwulf met affiliatemarketing naar Awin

e Europese online speciaalbierwinkel Beerwulf centraliseert de activiteiten rondom affiliatemarketing bij Awin

Affiliate marketing

Vip Response (bitcoinadvertenties) heeft dubieus spamverleden

Vip Response, het Utrechtse bedrijf dat in verband is gebracht met misleidende bitcoinadvertenties, blijkt al jaren betrokken bij de verspreiding van spam.

Affiliate marketing

Infographic: trends in affiliate marketing

Affiliate marketing bestaat al geruime tijd, en blijft ook de komende jaren fors groeien. Het is een vorm van internetmarketing waarbij adverteerders hun partners (affiliates) belonen voor de gegenereerde verkopen of leads die de affiliate heeft aangeleverd. Hosting Tribunal heeft een infographic samengesteld, inclusief historisch overzicht, trends en demografische inzichten.

Affiliate marketing

Nederlandse affiliates betrokken bij misleidende bitcoinadvertenties

Het Utrechtse Vip Response is een van de zeven bedrijven die betrokken zijn bij de misleidende advertenties voor bitcoinbeleggingen. Deze zogenoemde affiliates krijgen voor hun reclames vol nepnieuws over bekende Nederlanders bedragen tot 600 dollar uitbetaald elke keer als iemand zijn credit card terecht. Dat blijkt uit onderzoek van Brandpunt Plus.

Affiliate marketing

Albert Heijn met nieuw commissiemodel voor partners ah.nl

Albert Heijn wijzigt het commissiemodel binnen zijn Partnerprogramma voor ah.nl. De supermarkt betaalt momenteel sitebeheerders die advertenties plaatsen 30 euro voor een nieuwe B2B klant en 20 euro voor nieuwe B2C klantorders.

Affiliate marketing

‘Scrum is er voor alle afdelingen’

Scrum wordt meer en meer gemeengoed. Niet alleen developmentteams werken volgens deze methode, ook andere afdelingen zien de meerwaarde. Bij affiliate netwerk Awin werken alle afdelingen nu agile, ontdekte Jordi Bron. Hoe ziet dat eruit, en welke voordelen ervaren scrummers? 

Agile

Linehub breidt uit naar Scandinavië

Marketingcollectief Linehub breidt uit naar Scandinavië met de overname van NetBooster Affiliate, voorheen onderdeel van Artefact. Financiele details zijn niet bekend gemaakt.

Affiliate marketing

Loyaliteit in telecom: hoe realiseer je een hoge klantwaarde?

In de telecom geldt in het algemeen: hoe minder interactie nodig is tussen klant en provider, des te beter. Maar dat betekent ook dat je als telecompartij de spaarzame contactmomenten goed moet benutten om een relatie op te bouwen met de klant.

Customer Loyalty

Daisycon lanceert API voor energiemarkt

Daisycon lanceert een open API waarmee geautoriseerde ontwikkelaars het vergelijken van energieleveranciers eenvoudig kunnen integreren in hun eigen websites en applicaties.

Affiliate marketing

5 tips: maak van Black Friday een happy friday

Een beetje retailer doet mee aan Singles Day, Black Friday en Cyber Monday, toch? Maar is het eigenlijk wel aantrekkelijk om mee te doen? Wat vraagt het van je organisatie? En ook: wat moet je doen om de kortingsdagen tot een succes te maken? Vijf tips voor een succesvolle afsluiting van het jaar.

Customer Experience

Daisycon sluit samenwerking met Maze-One

Daisycon haalt nieuwe expertise in huis rondom performancemarketing en dan specifiek op de Europese marktplaatsen van Amazon.com. Hiertoe sluit het een samenwerking met het nieuwe bureau Maze-One.

Affiliate marketing