More stories

Distimo breidt analytics uit

Distimo, de Utrechtste specialist in appanalytics, gaat ontwikkelaars meer informatie geven over het gebruik van hun apps.

Analytics

Meer nodig voor succes op Facebook dan alleen Insights data

Door toegenomen concurrentie neemt de groei in gratis Facebookfanpages af. Gebruikers worden kritischer in wat ze voorgeschoteld krijgen. Dit dwingt adverteerders om verder te kijken naar de werkelijke toegevoegde waarde van hun Facebook activiteiten, en wat deze op kunnen leveren.

Analytics

Aandachtspunten analyse mobiel websitebezoek

Mobiele bezoekers worden in bezoekanalyses van websites vaak over één kam geschoren met desktop- of laptopgebruikers. Dit kan leiden tot de verkeerde conclusies en strategische keuzes. Daarom vijf aandachtspunten voor het analyseren van mobiel bezoek.

Analytics

Hoe beïnvloed je het weigeringspercentage van je website?

Het weigeringspercentage van je website helpt bij het verkrijgen van inzicht in de prestaties van je website en kan van invloed zijn op het zoekmachineresultaat. Hoe kun je het weigeringspercentage beïnvloeden?

Analytics

Marketing belangrijker door social media

Merkuitingen worden bedolven onder de stem van de consument, die – vaak succesvol – concurreert met de informatie die door merken zelf naar buiten wordt gebracht. Hoe beïnvloedt dit het belang van marketing?

Analytics

Inzicht bepaalt succes mediacampagnes

Wat maakt voor jou een mediacampagne tot een succes of een tegenvaller? Grote kans dat dit alles te maken heeft met het behalen van targets. Maar hoeveel voldoening geeft dit als je geen flauw idee hebt hoe de targets gehaald zijn? Het is zaak om je mediabudget elk jaar effectiever in te zetten en hiervoor is inzicht nodig.

Analytics

Coca-Cola vs. Pepsi, een Facebook engagement case study

Coca-Cola en Pepsi, misschien wel de grootste rivalen ter wereld. Sinds jaar en dag nemen de twee frisdrankproducenten het tegen elkaar op. Eerst offline, tegenwoordig ook online. Hoe scoren beide partijen eigenlijk als het om engagement op Facebook gaat?

Analytics

Emerce Performance: ‘Real Time Bidding werkt’

Real Time Bidding kan flinke besparingen opleveren. Dat bleek vanochtend op de Emerce Performance in Amsterdam.

Analytics

Efficiëntere budgetallocatie door modelling

Eén op de drie aankopen van Nederlandse consumenten verloopt via internet en de verwachting voor de komende jaren is dat steeds meer verschillende producten online worden gekocht. Hoe bereik je de juiste doelgroep met het daarvoor beschikbare budget? Modelling biedt uitkomst.

Analytics

Bepaal de optimale online media mix met Google Analytics Multi-Channel

Als adverteerder wil je weten welke kanalen en welke combinaties van kanalen leiden tot het optimale aantal conversies tegen zo min mogelijk kosten. Met de multi-channel analyse functionaliteit van Google kun je in Google Analytics inzicht krijgen in de invloed van verschillende kanalen (en combinaties hiervan) in de funnel.

Analytics

De jongste generatie webanalytics tools

Het maakt in toenemende mate niet meer uit welke tool je kiest voor webanalytics, want ze doen grotendeels hetzelfde en met elke keuze valt uiteindelijk te leven. Toch zijn er nog volop verschillen. Ik laat de verschillen zien aan de hand van de belangrijkste doelstellingen die je met een webanalytics tool kan hebben.

Analytics

Wat is er nieuw aan Google Analytics versie 5?

Google heeft vandaag bij de Google Analytics User Conference in San Francisco de nieuwe versie van Google Analytics onthuld. Michel […]

Analytics

Retargeting: sigaar uit eigen doos?

Levert retargeting éxtra sales op of worden prospects benaderd die hoe dan ook zullen converteren. Met andere woorden: is retargeting niet een sigaar uit eigen doos?

Analytics

Meet elk onderdeel van de marketingmix

Het medialandschap verandert snel en daar moet de zoekmachinestrategie op inspelen. Social media, mobiel en real time search maken analytics complexer, maar des te belangrijker om goed te weten welke rol elk marketingkanaal vervult.

Analytics

De webanalist en het einde van het web

Met websites en webanalytics wordt nog steeds geen droog brood verdiend. Met die constatering betoogde Avinash Kaushik tijdens de jaarlijkse GACP summit bij Google in Mountain View dat bedrijven en webanalyticsleveranciers nog steeds falen om webanalyticsdata op grote schaal naar business realiteit te vertalen. Het tijdschrift Wired gaat deze maand nog een stap verder en verklaart het Web voor dood.

Analytics