More stories

AVG: dit is het effect op Customer Experience Optimization

De AVG raakt vrijwel alle vakgebieden binnen digital marketing. Wat wordt de impact op Customer Experience Optimization (CXO)? En hoeveel data ga je verliezen als consumenten meer aan de knoppen zitten? 

AVG

Geen uitstel GDPR voor ICANN

De organisatie ICANN, die verantwoordelijk is voor de wereldwijde registratie van domeinnamen, krijgt van de EU geen uitstel op de GDPR-wetgeving. Vanaf 25 mei zijn de WHOIS gegevens over personen achter een domeinnaam niet meer vrij doorzoekbaar.

AVG

Hoe de AVG een concurrentievoordeel kan worden

De AVG, de nieuwe Europese privacywet die ook bekend is onder de naam GDPR, is meer dan het afvinken van een checklist om compliant te worden. Met een slimme datastrategie en de juiste ondersteunende technologie kun je na 25 mei het verschil maken bij je klanten, medewerkers en andere stakeholders.

AVG

Banken denken na over gebruik van persoonsgegevens

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) zal de komende maanden onderzoek doen naar het verwerken van persoonsgegevens. De NVB wil zo inzicht krijgen in de houding en opvattingen van onder meer consumentenorganisaties ten aanzien van het gebruik van persoonsgegevens door banken.

AVG

Waarom we blij moeten zijn dat marketeers persoonsgegevens verwerken

In de media komen veel berichten over marketeers die persoonsgegevens verwerken ten behoeve van hun marketingcampagnes. In bijna alle gevallen wordt hier de link gelegd met het schenden van de privacy van consumenten en wordt geconcludeerd dat dat een schandalige praktijk is. Wat is er aan de hand? 

AVG

Is profiling nu verboden onder de AVG?

Dat de komst van de AVG zorgt voor onzekerheid bij veel marketeers en compliance-verantwoordelijken mag duidelijk zijn. De laatste maanden ligt bij bijna alle organisaties op het duiden van de nieuwe richtlijnen en het implementeren van processen om aan de richtlijnen te voldoen.

AVG

Mag je nog wel persoonsgegevens verwerken volgens de AVG?

De gedachte leeft dat onder de AVG ongeveer niks meer mag. Maar als je de wet nauwkeurig leest, valt het op dat de AVG ongeveer hetzelfde regelt als de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Er is praktisch niets veranderd. Dus als je je al aan de wet hield, is dat na 25 mei nog steeds het geval. Toch?

AVG

D66: ‘Meer handen nodig bij privacytoezicht’

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft meer, veel meer, meer mensen nodig om zijn werk onder de nieuwe privacywet goed te kunnen doen. Dat stelt D66-kamerlid Kees Verhoeven. Ook Duitsland meldt een tekort.

AVG

Waarom online advertising minder irritant maken niet genoeg is

Online advertenties zijn luidruchtig, verstorend, arrogant en onvriendelijk. Dat niet alleen: met ontwikkelingen als de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de opkomst van adblockers en Google die ‘slechte advertenties’ blokkeert, wordt de status quo steeds onhoudbaarder. Iedereen weet het, dus waarom doen we er niets aan?

Online advertising

Wat zijn de gevolgen van GDPR als je met affiliate partners werkt?

De GDPR komt eraan, dat kan niemand zijn ontgaan. Het is niet genoeg dat je je eigen datahuishouding op orde hebt, ook partners met wie je gegevens uitwisselt moeten compliant zijn. Wat betekenen de nieuwe regels voor publishers en adverteerders die gebruikmaken van affiliate netwerken?

Legal

Cryptografische pseudoniemen in testomgeving Rabobank

Rabobank en IBM werken samen aan cryptografische pseudoniemen op klantgegevens. Beide organisaties spreken over het ‘desensibiliseren’ van data ten behoeve van nieuwe innovatieve technologieën en diensten, zoals mobiele apps en betalingssystemen.

Privacy

Waarom de GDPR de beste reden is om nu een DMP te implementeren

De nieuwe wetgeving is de perfecte aanleiding om aan de slag te gaan met een data management platform (DMP). Een DMP kan je namelijk helpen een van de belangrijkste speerpunten van de GDPR (intern) te stroomlijnen.

AVG

AVG en ePrivacy Verordening: wat is impact op digital advertising?

De nieuwe AVG wetgeving heeft gevolgen voor de marketingactiviteiten van een organisatie waarin persoonsgegevens worden verwerkt. Maar de specifieke eisen voor de inzet van de marketingkanalen worden vastgelegd in de aanstaande ePrivacy Verordening. Wat is de impact op Digital Advertising?

AVG

AVG compliance: de AVG checklist – wat te doen voor 25 mei? (20/20)

Op 25 mei is het zo ver: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt van kracht. Veel is er al over geschreven, wat mag wel, wat mag niet en vooral: hoe moet je dit allemaal regelen? In deze blogreeks zijn we de kernpunten van de nieuwe Europese privacywet langsgelopen. Vandaag sluiten we af met een concreet stappenplan: wat staat u te doen om AVG compliant te worden?

AVG

AVG: mag je altijd worden vergeten onder de AVG? (19/20)

De Algemene Verordening Gegevensbescherming of AVG die vanaf 25 mei van kracht wordt, gaat vele nieuwe regels introduceren. Deze zijn erop gericht de privacy van Europese burgers te versterken. Een opvallend nieuw recht daarbij is het recht te worden vergeten: uit dossiers, uit profielen maar ook uit archieven. Hoe ver gaat dat recht nu?

AVG