More stories

Veel marketingbedrijven niet klaar voor AVG

Een week voor de nieuwe Europese privacywetgeving, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), is nog niet iedereen klaar met de voorbereidingen. Dat blijkt uit onderzoek van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing.

AVG

Hoe de AVG en marketing automation je database automatisch opschonen

Door de invoering van de AVG en de inzet van de juiste marketing automation flows op je data, wordt het mogelijk om nog beter de juiste content via het juiste kanaal op het juiste moment in te zetten. Tenminste, als je dit op de correcte manier weet in te richten. 

AVG

AVG is goede gelegenheid voor een data-schoonmaak

Méér data brengt meer uitdagingen met zich mee. Het wordt moeilijker, kostbaarder en tijdrovender om alle informatie nauwkeurig te verzamelen, te monitoren en te bewaren. Het biedt ook een uitgelezen kans om je data op orde te brengen.

AVG
Premium

AVG: dit is de impact op social advertising

Er wordt veel geschreven over de AVG/GDPR, maar welke gevolgen heeft de nieuwe wetgeving voor social media en advertising? Veel, zo blijkt. 

AVG

AVG: dit is het effect op Customer Experience Optimization

De AVG raakt vrijwel alle vakgebieden binnen digital marketing. Wat wordt de impact op Customer Experience Optimization (CXO)? En hoeveel data ga je verliezen als consumenten meer aan de knoppen zitten? 

AVG

Geen uitstel GDPR voor ICANN

De organisatie ICANN, die verantwoordelijk is voor de wereldwijde registratie van domeinnamen, krijgt van de EU geen uitstel op de GDPR-wetgeving. Vanaf 25 mei zijn de WHOIS gegevens over personen achter een domeinnaam niet meer vrij doorzoekbaar.

AVG

Hoe de AVG een concurrentievoordeel kan worden

De AVG, de nieuwe Europese privacywet die ook bekend is onder de naam GDPR, is meer dan het afvinken van een checklist om compliant te worden. Met een slimme datastrategie en de juiste ondersteunende technologie kun je na 25 mei het verschil maken bij je klanten, medewerkers en andere stakeholders.

AVG

Banken denken na over gebruik van persoonsgegevens

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) zal de komende maanden onderzoek doen naar het verwerken van persoonsgegevens. De NVB wil zo inzicht krijgen in de houding en opvattingen van onder meer consumentenorganisaties ten aanzien van het gebruik van persoonsgegevens door banken.

AVG

Waarom we blij moeten zijn dat marketeers persoonsgegevens verwerken

In de media komen veel berichten over marketeers die persoonsgegevens verwerken ten behoeve van hun marketingcampagnes. In bijna alle gevallen wordt hier de link gelegd met het schenden van de privacy van consumenten en wordt geconcludeerd dat dat een schandalige praktijk is. Wat is er aan de hand? 

AVG

Is profiling nu verboden onder de AVG?

Dat de komst van de AVG zorgt voor onzekerheid bij veel marketeers en compliance-verantwoordelijken mag duidelijk zijn. De laatste maanden ligt bij bijna alle organisaties op het duiden van de nieuwe richtlijnen en het implementeren van processen om aan de richtlijnen te voldoen.

AVG

Mag je nog wel persoonsgegevens verwerken volgens de AVG?

De gedachte leeft dat onder de AVG ongeveer niks meer mag. Maar als je de wet nauwkeurig leest, valt het op dat de AVG ongeveer hetzelfde regelt als de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Er is praktisch niets veranderd. Dus als je je al aan de wet hield, is dat na 25 mei nog steeds het geval. Toch?

AVG

D66: ‘Meer handen nodig bij privacytoezicht’

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft meer, veel meer, meer mensen nodig om zijn werk onder de nieuwe privacywet goed te kunnen doen. Dat stelt D66-kamerlid Kees Verhoeven. Ook Duitsland meldt een tekort.

AVG
Premium

Waarom online advertising minder irritant maken niet genoeg is

Online advertenties zijn luidruchtig, verstorend, arrogant en onvriendelijk. Dat niet alleen: met ontwikkelingen als de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de opkomst van adblockers en Google die ‘slechte advertenties’ blokkeert, wordt de status quo steeds onhoudbaarder. Iedereen weet het, dus waarom doen we er niets aan?

Online advertising

Wat zijn de gevolgen van GDPR als je met affiliate partners werkt?

De GDPR komt eraan, dat kan niemand zijn ontgaan. Het is niet genoeg dat je je eigen datahuishouding op orde hebt, ook partners met wie je gegevens uitwisselt moeten compliant zijn. Wat betekenen de nieuwe regels voor publishers en adverteerders die gebruikmaken van affiliate netwerken?

Legal

Cryptografische pseudoniemen in testomgeving Rabobank

Rabobank en IBM werken samen aan cryptografische pseudoniemen op klantgegevens. Beide organisaties spreken over het ‘desensibiliseren’ van data ten behoeve van nieuwe innovatieve technologieën en diensten, zoals mobiele apps en betalingssystemen.

Privacy