More stories

Betere aankoopbegeleiding bij ZZP Pensioen met marketing automation

Wat als blijkt dat de online content – en daarmee het product – zo ingewikkeld is dat de conversie achterblijft? Met die uitdaging kampte verzekeraar Loyalis. Voor de verkoop van het online ZZP-pensioenproduct moest de doelgroep onder meer met marketing automation beter worden begeleid in het aankoopproces. De casus werd onlangs beloond met een zilveren Dutch Interactive Award.

Marketing automation

Microsoft lanceert B2B-videodienst

Microsoft lanceert een B2B-videodienst speciaal voor bedrijven. Facebook, Periscope, Vine en YouTube richten zich vooral op de consumentenmarkt, maar voor bedrijven zijn er nog maar weinig mogelijkheden om video’s te delen, aldus Microsoft.

B2B Digital

Nieuw transportplatform Popupfleet brengt vraag en aanbod samen

Opnieuw is een website gelanceerd met een overzicht van de capaciteit van alle aangemelde transporteurs in Europa.

Logistics

Stem online B2C-principes af op behoeften in B2B

Zo’n beetje alle grote principes die gelden voor B2C websites en e-commerce, gaan ook op in een B2B-markt. De juiste informatie, overtuigende content en een goed interface zijn bijvoorbeeld belangrijk. Maar de behoeften van de gebruiker maken de uitvoer wel degelijk anders. Page Laubheimer, UX-expert en -onderzoeker bij NN Group, licht enkele belangrijke verschillen toe.

B2B Digital

SAP vernieuwt e-commerce software

SAP heeft een nieuwe versie van zijn Hybris Commerce software uitgebracht die bedrijven moet helpen om hun sites meer te personaliseren.

E-commerce platforms

Hoeveel voorspellende intelligentie krijg je in marketing automation?

Het belang van voorspellende mechanismen groeit – ook in B2B. Waar het ooit nog de normaalste zaak van de wereld was om leads handmatig een waarde toe te kennen, is de inzet van voorspellende mechanismen al een logische volgende stap. Maar het kan natuurlijk nog slimmer.

Marketing automation

Ook LinkedIn met ‘programmatic’

Ook LinkedIn gaat zijn display advertenties voortaan geautomatiseerd verkopen. Partners kunnen daartoe hun eigen demand-site platforms of die van derden gebruiken. Ingewikkeld papierwerk is niet meer nodig.

Programmatic

De anatomie van B2B marketingmail (infographic)

Dagelijks worden zo’n 89 miljard zakelijke e-mails verstuurd. Geen wonder dat marketeers er alles aan doen om aandacht te trekken. 58 procent van alle geopende e-mails worden bekeken vanwege de pakkende kop. Een kop die bij voorkeur niet meer dan 30 tekens telt. In deze infographic alle tactieken op een rij.

B2B Digital

Booking.com start prijsvergelijker voor accomodatiepartners

Booking.com biedt zijn accommodatiepartners voortaan wereldwijd een prijsvergelijkingstool aan, waarmee zij ‘realtime’ prijsbeslissingen kunnen maken.

B2B Digital

Provincie Noord-Holland en TU Delft introduceren recycling ‘Matchmaker’

De provincie Noord Holland en TU Delft zijn een digitale koppelaar gestart voor bedrijven die overtollige spullen en recyclebare materialen kwijt willen. Er wordt dan gezocht naar een aanbieder of aannemer voor deze materialen. Op die manier besparen bedrijven kosten en wordt er minder afval weggegooid.

B2B Digital

Digitale transformatie bij KPN: autonomie als kernwoord

Hoe transformeer je een grote onderneming tot wendbaar en digitaal bedrijf? Jackelien Veldstra en Fleur de Nijs houden zich binnen KPN op dagelijkse basis bezig met die vraag. Op B2B Online spreken ze over hun ervaringen met de digitale transformatie en een interne casus.

B2B Digital

Beeckestijn: B2B-marketeers praten teveel over producten

“Bij veel B2B-organisaties is het droevig gesteld met de marketing”, stelt Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School. “Ze willen veel te veel vertellen en weten heel moeilijk hun klant te bereiken in het online oriëntatieproces. Ze praten teveel over hun product en te weinig over wat klanten ermee kunnen doen.”

B2B Digital
Premium

De B2B-revolutie: Magento vernieuwt, servicen is het doel

Binnen een aantal weken is het zover: dan introduceert Magento een eigen B2B module. Hierdoor is het e-commerceplatform makkelijker inzetbaar in een zakelijke omgeving. De veranderingen komen precies op het goede moment. De B2B-markt staat namelijk aan het begin van een kleine revolutie, denkt Tjitte Folkertsma – oprichter van MediaCT.

E-commerce platforms

Emerce B2B Online: ‘Het product wordt de dienst’

De B2B wereld is per definitie een zakelijke omgeving, maar daarbinnen werken mensen. Door de mensen achter je zakelijke klanten als vertrekpunt te nemen in je digitale transformatie kun je een onderscheidende customer experience bieden. Zegt Adjan Kodde, mede-oprichter en CEO van Mirabeau. Hij praat 16 juni op Emerce B2B Online in Maarssen.

B2B Digital

B2B Online: ‘Welbehagen is de vijand van transformatie’

Digitaal transformeren staat bij veel B2B-bedrijven hoog op de agenda. Maar wat zijn daarvoor de juiste ingrediënten en met welke interne uitdagingen krijg je als initiator te maken? Thomas Kolster is ervaringsdeskundige op dat gebied. Op 16 juni staan deze vragen centraal tijdens zijn presentatie op B2B Online, ‘Getting buy-in for digitalization at the C-suite’.

B2B Digital