More stories

Wat is de status van personalisatie in B2B e-commerce?

In 2014 kwamen onderzoekers van Gartner met een klinkende voorspelling: in 2018 zal 70 procent van de B2B e-commercesites ten minste voor een deel zijn gepersonaliseerd. Het content management systeem of e-commerceplatform is dan geïntegreerd met technologie die functies of content in de site afstemt op het individu. Waarom zouden B2B-bedrijven hiervoor kiezen? En hoe ver zijn ze inmiddels?

CMS

Grootschalig online inkopen kan nu ook bij Albert Heijn

Albert Heijn heeft samen met ProActive een zogenoemde webshopkoppeling gerealiseerd, waardoor men rechtstreeks vanuit het inkooppakket van ProActive bestellingen kan plaatsen bij ah.nl. De eerste klanten gaan hier in een pilot mee aan de slag.

B2B Digital

Recordomzet voor LinkedIn

LinkedIn sluit zijn laatste kwartaal als zelfstandige onderneming af met een recordomzet van 932,7 miljoen dollar, tegen 712 miljoen een jaar geleden. Analisten hadden op minder gerekend. Wel is het verlies toegenomen naar 119 miljoen dollar, tegen 67,7 miljoen een jaar geleden.

B2B Digital

Doek valt voor WhatsApp dashboard Watermelon

De Utrechtse startup Watermelon is failliet nadat Facebook-dochter WhatsApp met juridische maatregelen had gedreigd.

B2B Digital

Infoplaza neemt activiteiten van Meteovista over

Infoplaza, het bedrijf achter Weerplaza.nl, neemt de zakelijke platformen en activiteiten over van Meteovista. Op die manier hoopt men één van de belangrijkste leveranciers van weerinformatie voor zakelijke oplossingen in Nederland te worden.

B2B Digital

Dentsu neemt B2B advertentiebedrijf over

Reclamereus Dentsu neemt voor een onbekend bedrag Gyro over, een van de grootste advertentiebedrijven op het gebied van B2B.

B2B Digital

Betere aankoopbegeleiding bij ZZP Pensioen met marketing automation

Wat als blijkt dat de online content – en daarmee het product – zo ingewikkeld is dat de conversie achterblijft? Met die uitdaging kampte verzekeraar Loyalis. Voor de verkoop van het online ZZP-pensioenproduct moest de doelgroep onder meer met marketing automation beter worden begeleid in het aankoopproces. De casus werd onlangs beloond met een zilveren Dutch Interactive Award.

Marketing automation

Microsoft lanceert B2B-videodienst

Microsoft lanceert een B2B-videodienst speciaal voor bedrijven. Facebook, Periscope, Vine en YouTube richten zich vooral op de consumentenmarkt, maar voor bedrijven zijn er nog maar weinig mogelijkheden om video’s te delen, aldus Microsoft.

B2B Digital

Nieuw transportplatform Popupfleet brengt vraag en aanbod samen

Opnieuw is een website gelanceerd met een overzicht van de capaciteit van alle aangemelde transporteurs in Europa.

Logistics

Stem online B2C-principes af op behoeften in B2B

Zo’n beetje alle grote principes die gelden voor B2C websites en e-commerce, gaan ook op in een B2B-markt. De juiste informatie, overtuigende content en een goed interface zijn bijvoorbeeld belangrijk. Maar de behoeften van de gebruiker maken de uitvoer wel degelijk anders. Page Laubheimer, UX-expert en -onderzoeker bij NN Group, licht enkele belangrijke verschillen toe.

B2B Digital

SAP vernieuwt e-commerce software

SAP heeft een nieuwe versie van zijn Hybris Commerce software uitgebracht die bedrijven moet helpen om hun sites meer te personaliseren.

E-commerce platforms

Hoeveel voorspellende intelligentie krijg je in marketing automation?

Het belang van voorspellende mechanismen groeit – ook in B2B. Waar het ooit nog de normaalste zaak van de wereld was om leads handmatig een waarde toe te kennen, is de inzet van voorspellende mechanismen al een logische volgende stap. Maar het kan natuurlijk nog slimmer.

Marketing automation

Ook LinkedIn met ‘programmatic’

Ook LinkedIn gaat zijn display advertenties voortaan geautomatiseerd verkopen. Partners kunnen daartoe hun eigen demand-site platforms of die van derden gebruiken. Ingewikkeld papierwerk is niet meer nodig.

Programmatic

De anatomie van B2B marketingmail (infographic)

Dagelijks worden zo’n 89 miljard zakelijke e-mails verstuurd. Geen wonder dat marketeers er alles aan doen om aandacht te trekken. 58 procent van alle geopende e-mails worden bekeken vanwege de pakkende kop. Een kop die bij voorkeur niet meer dan 30 tekens telt. In deze infographic alle tactieken op een rij.

B2B Digital

Booking.com start prijsvergelijker voor accomodatiepartners

Booking.com biedt zijn accommodatiepartners voortaan wereldwijd een prijsvergelijkingstool aan, waarmee zij ‘realtime’ prijsbeslissingen kunnen maken.

B2B Digital