More stories

SAP vernieuwt e-commerce software

SAP heeft een nieuwe versie van zijn Hybris Commerce software uitgebracht die bedrijven moet helpen om hun sites meer te personaliseren.

E-commerce platforms

Hoeveel voorspellende intelligentie krijg je in marketing automation?

Het belang van voorspellende mechanismen groeit – ook in B2B. Waar het ooit nog de normaalste zaak van de wereld was om leads handmatig een waarde toe te kennen, is de inzet van voorspellende mechanismen al een logische volgende stap. Maar het kan natuurlijk nog slimmer.

Marketing automation

Ook LinkedIn met ‘programmatic’

Ook LinkedIn gaat zijn display advertenties voortaan geautomatiseerd verkopen. Partners kunnen daartoe hun eigen demand-site platforms of die van derden gebruiken. Ingewikkeld papierwerk is niet meer nodig.

Programmatic

De anatomie van B2B marketingmail (infographic)

Dagelijks worden zo’n 89 miljard zakelijke e-mails verstuurd. Geen wonder dat marketeers er alles aan doen om aandacht te trekken. 58 procent van alle geopende e-mails worden bekeken vanwege de pakkende kop. Een kop die bij voorkeur niet meer dan 30 tekens telt. In deze infographic alle tactieken op een rij.

B2B Digital

Booking.com start prijsvergelijker voor accomodatiepartners

Booking.com biedt zijn accommodatiepartners voortaan wereldwijd een prijsvergelijkingstool aan, waarmee zij ‘realtime’ prijsbeslissingen kunnen maken.

B2B Digital

Provincie Noord-Holland en TU Delft introduceren recycling ‘Matchmaker’

De provincie Noord Holland en TU Delft zijn een digitale koppelaar gestart voor bedrijven die overtollige spullen en recyclebare materialen kwijt willen. Er wordt dan gezocht naar een aanbieder of aannemer voor deze materialen. Op die manier besparen bedrijven kosten en wordt er minder afval weggegooid.

B2B Digital

Digitale transformatie bij KPN: autonomie als kernwoord

Hoe transformeer je een grote onderneming tot wendbaar en digitaal bedrijf? Jackelien Veldstra en Fleur de Nijs houden zich binnen KPN op dagelijkse basis bezig met die vraag. Op B2B Online spreken ze over hun ervaringen met de digitale transformatie en een interne casus.

B2B Digital

Beeckestijn: B2B-marketeers praten teveel over producten

“Bij veel B2B-organisaties is het droevig gesteld met de marketing”, stelt Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School. “Ze willen veel te veel vertellen en weten heel moeilijk hun klant te bereiken in het online oriëntatieproces. Ze praten teveel over hun product en te weinig over wat klanten ermee kunnen doen.”

B2B Digital
Premium

De B2B-revolutie: Magento vernieuwt, servicen is het doel

Binnen een aantal weken is het zover: dan introduceert Magento een eigen B2B module. Hierdoor is het e-commerceplatform makkelijker inzetbaar in een zakelijke omgeving. De veranderingen komen precies op het goede moment. De B2B-markt staat namelijk aan het begin van een kleine revolutie, denkt Tjitte Folkertsma – oprichter van MediaCT.

E-commerce platforms

Emerce B2B Online: ‘Het product wordt de dienst’

De B2B wereld is per definitie een zakelijke omgeving, maar daarbinnen werken mensen. Door de mensen achter je zakelijke klanten als vertrekpunt te nemen in je digitale transformatie kun je een onderscheidende customer experience bieden. Zegt Adjan Kodde, mede-oprichter en CEO van Mirabeau. Hij praat 16 juni op Emerce B2B Online in Maarssen.

B2B Digital

B2B Online: ‘Welbehagen is de vijand van transformatie’

Digitaal transformeren staat bij veel B2B-bedrijven hoog op de agenda. Maar wat zijn daarvoor de juiste ingrediënten en met welke interne uitdagingen krijg je als initiator te maken? Thomas Kolster is ervaringsdeskundige op dat gebied. Op 16 juni staan deze vragen centraal tijdens zijn presentatie op B2B Online, ‘Getting buy-in for digitalization at the C-suite’.

B2B Digital

Emerce B2B Online uitgelicht: Heembouw

Online wordt ook voor aannemers steeds belangrijker. Op verschillende social media kanalen vertelt Björn Bouwmeester over de behaalde successen en die kennis deelt hij volgende week ook op Emerce B2B Online te Maarssen.

B2B Digital

Emerce B2B Online: ‘Tussen de oren van je collega’s zit de beste content’

We leven in een tijd dat ‘het niet meer gebeurt’ in scholen of universiteiten, maar in de praktijk. De wereld verandert te snel, een theorieboek is snel achterhaald. En digitale marketing kan zo goedkoop dat experimenteren de norm wordt. Edwin Vlems (MCB) vertelt op B2B Online in Maarssen over zijn eigen praktijkervaring.

B2B Digital

Nieuwe (interim) CEO voor Staples

Shira Goodman, de voormalige hoofd e-commerce van Staples, wordt interim CEO van de kantoorretailer. Zij volgt Ron Sargent op, die zijn post op 14 juni verlaat.

B2B Digital

B2B wil meer contentmarketing, weinig interesse e-commerce

Marketeers bij zakelijke dienstverleners in de B2B-sferen willen komend jaar vooral investeren in contentmarketing. Thema’s als social media, marketingcommunicatie, campagnes en e-commerce staan onderaan op de agenda.

B2B Digital