More stories

Onderzoek: wat maakt content marketing effectief voor B2B-marketeers?

Content marketing speelt een belangrijke rol voor B2B-marketeers. Maar hoe ziet een effectief en succesvol programma er eigenlijk uit? Opvallend genoeg weet maar liefst 55 procent van de B2B-marketeers het niet te vertellen.

B2B Digital

Cijfers LinkedIn vallen mee

Sociaal netwerk LinkedIn is het derde kwartaal geëindigd met een nettoverlies van 41 miljoen dollar op een omzet van 780 miljoen. Daarvan kwam 41 miljoen van het eerder dit jaar overgenomen curcuspatform Lynda.com.

B2B Digital

Handvatten voor het creëren van draagvlak voor digitale groei in B2B

Veel B2B organisaties staan voor een digitale transformatie. Of het nu gaat om het verbeteren van de huidige website of het ontwikkelen van een naadloze multichannel klantervaring. De organisaties die al zijn getransformeerd, zullen je vertellen dat de digitale strategie pas een succes wordt als mensen deze omarmen. Als marketing manager kun je daar het voortouw in nemen.

B2B Digital

Webshop Oscaro bij inkoopgroep Temot

Onderdelenwebshop Oscaro is sinds kort aandeelhouder van inkooporganisatie Temot International. Dat meldt Automotive online.

B2B Digital

Amerikaanse B2B online goed voor 547 miljard dollar

De 300 belangrijkste Amerikaanse B2B e-commerce bedrijven zetten samen 547,11 miljard dollar om, ruim dertien procent meer dan in 2014. Dat blijkt uit de B2B E-Commerce 300 van Internet Retailer.

B2B Digital

Twintig inspirerende B2B-marketing cijfers

Over 2015 en al over 2016 zijn een aantal interessante B2B-marketingonderzoeken gedaan. In dit artikel heb ik de meest opvallende B2B-marketingcijfers verzameld op het gebied van content marketing, sociale media, leadgeneratie, mobiel en marketing automation om zelf te overwegen en ter inspiratie.

B2B Digital

LinkedIn gaat app vernieuwen

LinkedIn gaat in de komende weken een nieuwe versie van zijn app uitbrengen die het meer op een lijn met WhatsApp en Facebook Messenger moet brengen.

B2B Digital

Amazon breidt B2B aanbod uit

Amazon heeft inmiddels in acht landen B2B-winkels ingericht, waarvan vijf in Europa. Vorige week lanceerde het Britse Amazon de Business, Industrial & Scientific Supplies Store.

B2B Digital

‘Marketeer mist tools voor succesvolle marktbewerking’

Bijna negentig procent van de op B2B gerichte bedrijven heeft een CRM applicatie, doch slechts 75 procent heeft een e-mail applicatie en maar 42 procent beschikt over marketing automation. Dit blijkt uit het B2B Marktbewerkingsonderzoek 2015, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.

B2B Digital

Marktplaats Zakelijk lanceert app voor mobiele adverteerder

Marktplaats Zakelijk lanceert een nieuwe app voor de mobiele adverteerder. De app informeert professionele adverteerders van Marktplaats over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiel adverteren. Via pushberichten ontvangen gebruikers onder meer nieuwe inzichten, onderzoeken, oplossingen en cases op het gebied van display advertising.

B2B Digital

Marcel Molenaar gaat LinkedIn Benelux leiden

Marcel Molenaar wordt country manager Benelux van LinkedIn. Molenaar wordt verantwoordelijk voor het leiden, versterken en uitbouwen van het merk en haar reputatie. Ook zal hij zorg dragen voor het behoud van LinkedIns bedrijfscultuur en waarden.

B2B Digital

E-mailmarketing beste leadtool

E-mailmarketing is veruit het beste middel voor leadgeneratie bij B2B. Dat blijkt uit het Lead Generation Trend Report, dat zeshonderd marketeers aan de tand voelde.

B2B Digital

Welke software gebruiken de best presterende sales teams?

Met alleen een eenvoudig Customer Relationship Management (CRM) systeem om je sales bij te houden, red je het niet meer. De best presterende sales teams gebruiken namelijk (online) tools om hun sales te versnellen. In dit artikel ga ik dieper in op de verschillende categorieën sales tools zodat je je eigen sales kunt versnellen met deze software.

B2B Digital

Demandbase neemt dataverwerker over

Demandbase, gespecialiseerd in B2B marketing, heeft dataleverancier WhoToo overgenomen voor een onbekend bedrag.

B2B Digital

B2C experience in B2B: reële verwachting?

Het verwachtingsniveau van de B2B-klant als het gaat om gebruikerservaring lijkt steeds meer op dat van de consument, zo stellen onderzoekers van Forrester in een recent rapport over B2B Commerce Suites. De B2B-buyer verwacht tegenwoordig een ‘B2C experience’. Maar hoe reëel is die verwachting?

B2B Digital