More stories

Ruim 1 miljoen contentuitgevers op LinkedIn

LinkedIn telt naar eigen zeggen inmiddels ruim 1 miljoen contentuitgevers dan wel inviduele schrijvers die gezamenlijk 130.000 berichten per week publiceren. 45 procent van de lezers – vaak CEO’s of managers – hebben beslissingsbevoegheden.

B2B Digital

Sociale media en B2B: welk platform?

Adverteren op sociale media blijft interessant voor zowel B2C als B2B marketeers, maar de aanpak verschilt enorm, schrijft Daniel Newman bij Forbes. De komst van slechts enkele nieuwe klanten betekent al miljoenen euro’s aan extra omzet. Wat is het beste platform?

B2B Digital

Vorderingen oud-directeur Service2fruit afgewezen

De rechtbank Gelderland heeft de vorderingen afgewezen van de voormalige directeur van online handelsplatform Service2fruit.com, waar (hard)fruit afkomstig van de Nederlandse, Belgische en Poolse markt wordt verhandeld. Net als bij een internetmarktplaats als eBay kan op het platform worden geboden op producten.

B2B Digital

Online platform voor de houthandel

WoodOnline lanceert een platform om hout en plaatmateriaal te kopen en te verkopen. Bij brancheorganisaties stond het vergroten van het digitale houtaanbod al langer op de agenda.

B2B Digital

Zeven LinkedIn marketing tips van experts

Veel ondernemers en marketing- en sales managers bij B2B bedrijven die ik regelmatig spreek, geven aan dat ze niet goed weten hoe ze LinkedIn nu goed kunnen inzetten om meer leads en uiteindelijk sales voor hun bedrijf mee te genereren.

B2B Digital

Een B2B-marktplaats voor whitepapers

Het bedrijf NetLine is een B2B-platform voor whitepapers begonnen. Contentmanagers kunnen via RevResponse allerlei materiaal selecteren en op hun site plaatsen.

B2B Digital

LinkedIn werkt aan nieuwe apps en berichtendienst

LinkedIn werkt aan twee nieuwe apps, Groups en LookUp. De eerste waarschuwt gebruikers als er berichten zijn geplaatst in de groep waarop zij geabonneerd zijn, de tweede vindt informatie over collega’s binnen het bedrijf.

B2B Digital

B2B Online: makkelijker gezegd dan gedaan

Bedrijven zijn zich bewust van de noodzaak om een B2B online strategie te ontwikkelen, maar in de praktijk weten ze zich vaak geen raad. ‘Ze staren als een hert in een koplamp’, aldus Brian Strojny, oprichter van Insite Software, gisteren op het samen met Evident georganiseerde Emerce B2B Online in Maarssen.

B2B Digital

Voormalige Magento ontwikkelaars lanceren B2B software

Voormalige ontwikkelaars van Magento hebben speciale software ontwikkeld voor B2B e-commerce. Oro Inc. leverde al langer CRM software.

B2B Digital

Webinars, een van de meest effectieve B2B-marketingtools

Webinars zijn een populaire marketingtool geworden. Vooral onder B2B-marketeers. Maar werkt het ook? Jazeker, zegt 66 procent van de B2B-professionals. Het is effectiever dan alle andere vormen van contentmarketing. Alleen video’s doen het volgens hen beter, die liggen nog slechts twee procentpunten voor.

B2B Digital

De nieuwe marketeer: welke skills heeft hij/zij nodig? (4)

Marketeers hebben hun banen in de afgelopen periode sterk zien veranderen. De transformatie is nog steeds in volle gang, sterker, het gaat nu nog sneller dan voorheen. Volgens recent onderzoek ‘The rise of the marketer’ van The Economist Intelligence Unit onder 478 high-level marketing executives wereldwijd, zegt meer dan 80 procent dat marketing geherstructureerd moet worden om de business beter te kunnen ondersteunen. En 29 procent van deze groep ziet deze transformatie als zeer urgent.

Strategy

B2B Online: de social media strategie van BAM

Wat doet een puur B2B merk op sociale media? Robin Wollenberg, Social Media Manager voor BAM Utiliteitsbouw, vindt dat wanneer je actief bent op social media, je ook verplicht bent om te luisteren. En te reageren! Maar zonder goede strategie ben je nergens. Komende donderdag vertelt Wollenberg op Emerce B2B Online in Maarssen meer over de strategie van BAM.

B2B Digital

B2B Online: gevonden worden in plaats van klanten zoeken

Met 7.000 experts in 35 landen is RoyalHaskoning een schatkamer van waardevolle kennis. In zijn presentatie komende donderdag op Emerce B2B Online in Maarssen vertelt Hans Snel hoe het bedrijf de strategische transitie maakt van een traditioneel ingenieursbureau naar een kennisdeler.

B2B Digital

B2B Online: de online transformatie van een 100-jarige onderneming

Jaarbeurs, opgericht in 1916 en al bijna 100 jaar gericht op het stimuleren van handel en nijverheid. Bij het grote publiek vooral bekend als beursgebouw en organisator van evenementen. Minder bekend is de transformatie die Jaarbeurs op dit moment ondergaat, waarbij zij – met JB Digital als aanjager én kickstarter – langzaam uitgroeit tot een mediabedrijf. Een organisatie waar content en digitaal de smeerolie zijn tussen fysieke ontmoetingen.

B2B Digital

De funnel op de schop (video)

Content marketing expert Andrew Davis, die zijn loopbaan ooit begon bij The Muppet Show, kwam eind april naar Amsterdam voor het B2B Content Marketing Event. Onder de titel How Brilliant B2B Brand Create a Sudden Urge to Act vertelt hij hoe de verkoopfunnel volledig op de schop moet. Degene die de klantreis kan bepalen maakt de meeste kans op succes.

Contentmarketing