More stories

LinkedIn wordt grote banensite

LinkedIn begint steeds meer een banensite te worden met inmiddels 3 miljoen vermeldingen, tien keer zoveel als een jaar geleden. Het sociale netwerk telt nu 347 miljoen geregistreerde gebruikers. Dat waren er 331 miljoen een jaar terug.

B2B Digital

Kantoorreuzen Staples en Office Depot gaan samen

Staples koopt zijn grootste rivaal Office Depot voor 6,3 miljard dollar. De B2B ketens hebben gezamenlijk 4000 winkels en een jaarlijkse omzet van 35 miljard dollar. Samen staan de bedrijven sterker tegen Amazon en meer traditionele retailers.

B2B Digital

App helpt MKB op buitenlandse markten

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de app NL exporteert gelanceerd. Die is gemaakt voor startende en ervaren ondernemers met grensverleggende ambities. De app biedt snel en eenvoudig actuele land specifieke informatie en geeft toegang tot lokale netwerken en adviezen.

B2B Digital

Meer geld naar online B2B-marketing

B2B-bedrijven gaan het komende jaar meer geld uitgeven aan online marketing. Dat blijkt uit een rapport van Forrester. Ruim de helft gaat het budget verhogen. Slechts 8 procent gaat minder uitgeven.

B2B Digital

Aanbestedingsplatforms naar Europese Rechter voor TenderNed

Vier Nederlandse aanbestedingsplatforms stappen binnenkort samen met platforms uit vijftien landen naar het Europese Gerecht (ECG) in Luxemburg, nu de Europese Commissie hun klacht over onrechtmatige Nederlandse staatssteun aan het platform TenderNed heeft afgewezen.

B2B Digital

Mobiel onmisbaar in B2B marketing

Volgens de Radicati Group zal in 2018 tachtig procent van de e-mail gebruikers hun mail lezen op een mobiel apparaat, dat wil zeggen: ook zakelijke mail. B2C merken hebben dat allang begrepen. Zo heeft de site Savings.com zijn omzet met duizend procent kunnen verhogen door een mobiele strategie uit te rollen, maar B2B blijft merkwaardig genoeg nog wat achter.

B2B Digital

‘Eerste sociale veiling voor zware machines’

Indoogoo, een B2B-marktplaats voor zware machines, claimt ’s werelds eerste sociale online veiling te hebben ontwikkeld. Die moet de industriële sector ‘op zijn kop zetten’, zo beloven de initiatiefnemers.

B2B Digital

‘Retargeting werkt niet voor B2B’

Regargeting, de techniek waarbij eerder bekeken advertenties opnieuw geserveerd worden, werkt niet voor B2B. Dat schrijft Peter Isaacson, marketingdirecteur van Demandbase, bij AdAge. ‘Wat je ook van regargeting mag denken, het werkt voor consumenten, niet voor zakelijke gebruikers.’

B2B Digital

Wat willen B2B inkopers zoal lezen? (infographic)

Wat vinden bedrijven die online bestellingen doen bij B2B ondernemingen eigenlijk de belangrijkste informatiekanalen? Die vraag werd gesteld door Eccolo Media aan honderd inkopers. Niet verrassend antwoordt 57 procent brochures en data sheets, gevolgd door e-mails, white papers en case studies. eBooks en podcasts worden minder op prijs gesteld. Opmerkelijk: inkopers nemen hun beslissing vaak maar op basis van twee tot vijf bronnen.

B2B Digital

Marktplaats Zakelijk lanceert platform voor zakelijke adverteerders

Marktplaats Zakelijk heeft haar online platform Marktplaatszakelijk.nl vernieuwd. Het handelsplatform biedt zakelijke klanten de mogelijkheid om elke gewenste doelgroep te bereiken, sales te genereren en naamsbekendheid te vergroten. De portal is gerealiseerd in samenwerking met eFocus en Shopworks.

B2B Digital

Google Plus voor B2B marketing (infographic)

Visitekaartjes worden minder belangrijk dan paginakliks, en sociale media spelen een belangrijke rol bij ‘zelfadverteren’, zeker voor B2B marketing. LinkedIn is het beste voorbeeld, maar Google Plus kan eveneens worden ingezet voor zelfpromotie. Een stappenplan in deze infographic.

B2B Digital

Zes hardnekkige B2B marketing mythes die je echt moet vergeten

Wat worden de goede voornemens van B2B bedrijven voor het nieuwe jaar? Vermoedelijk vele, want de uitdagingen lijken groter dan ooit. B2B online marketing is niet meer weg te denken, alleen heersen er nog altijd hardnekkige misverstanden, waarschuwt Tim Asimos, innovatiedirecteur van Circle S studio.

B2B Digital

Marketing automation en CRM kunnen niet zonder elkaar

Marketing automation wordt al gebruikt door een kwart van de B2B Fortune 500 ondernemingen en een belangrijk deel ervan is van plan om het in 2015 te gaan omarmen. Volgens Frank Paterno, marketingdirecteur bij Intelliverse/IntelliConnection, is het verstandig om marketing automation zoveel mogelijk te integreren met klantrelatiesystemen (CRM). Acht voordelen die deze integratie (kunnen) opleveren.

B2B Digital

Zo ziet de ideale online B2B klantreis er uit

Uit een onlangs verschenen studie van Forrester genaamd ‘Building The B2B Omni-Channel Commerce Platform Of The Future’, blijkt dat bijna de helft van B2B kopers zakelijke aankopen doet via B2C sites. Consumentensites hebben toch een streepje voor als het gaat om gemak en betrouwbaarheid. Wat de ideale online B2B klantreis moet zijn, legt Brian Walker van SAP dochter hybris software uit in Forbes.

B2B Digital

IBM en Apple rollen eerste zakelijke apps uit

Apple en IBM brengen vandaag de eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Solutions uit, zakelijke apps die geschikt zijn voor uiteenlopende clouddiensten. De toepassingen zijn bedoeld voor zakelijke klanten van IBM uit de bankwereld, detailhandel, verzekeringsbranche, de financiële dienstverlening en telecomsector, en voor overheden en luchtvaartmaatschappijen. De eerste afnemers zijn Citi, Air Canada, Sprint en Banorte.

Analytics