More stories

LinkedIn verliest kwart beurswaarde

LinkedIn verloor nabeurs bijna een kwart van zijn beurswaarde wegens slechte vooruitzichten. De cijfers over het eerste kwartaal van 2015 waren echter beter dan verwacht: de omzet kwam met 638 miljoen dollar 35 procent hoger uit vergeleken met vorig jaar.

B2B Digital

‘Amazon overweegt nieuw B2B-portaal’

Amazon zou van plan zijn om zijn huidige B2B-portaal AmazonSupply te sluiten en een nieuwe marktplaats te lanceren onder de noemer Amazon for Business. Dat meldt TechCrunch op basis van ingewijden.

Account-Based Marketing: de nieuwe trend in B2B?

B2B marketing richt zich vaak op het binnenhalen van accounts bij grote bedrijven. Hoe vang je die ‘grote vissen’ nu op een goede manier? Daarnaast is er bij B2B vaak een groot aantal personen bij het beslisproces betrokken. Hoe bereik je nu al die personen zodat jouw bedrijf uiteindelijk de deal sluit?

B2B Digital

Makelaar voor vergaderruimtes actief in Amsterdam

De Berlijnse start-up Spacebase, gespecialiseerd in online boekingen van vergaderruimten en evenementenlocaties, blijkt al enkele maanden actief in Amsterdam. Dat vertelde het bedrijf gisteren op het congres The Next Web, waar tientallen Europese startups zich aan een breed publiek presenteerden.

Chinees e-commercebedrijf Baozun naar de beurs

Opnieuw gaat een Chinees e-commercebedrijf naar de beurs. Baozun wil 200 miljoen dollar ophalen via een notering aan schermenbeurs Nasdaq.

B2B Digital

Het succes van user generated content voor B2B

Als verrijking van de customer experience dook een aantal jaren geleden een nieuw buzzwoord op: user generated content of co-creation. Hoewel de methode om het publiek te betrekken bij contentcreatie en invulling van een medium zo oud is als de weg naar Rome, weten marketeers er een nieuwe draai aan te geven door de co-creatie te combineren met nieuwe of sociale media.

Steeds meer omzet uit e-business voor Siemens

De Duitse industriereus Siemens is steeds meer afhankelijk van e-commerce. Dat zegt de e-businessdirecteur Thorsten Reichenberger tegen B2BecNews.

B2B Digital

Marktplaats Zakelijk breidt display uit in iOS app

Marktplaats Zakelijk heeft haar display advertising-mogelijkheden uitgebreid binnen de Marktplaats-app voor de iPhone. Eerder werden deze mogelijkheden al voor Android opengesteld.

B2B Digital

Vijf must haves voor een succesvolle B2B website

Je hebt al een website alleen je vraagt je af waarom je toch geen klanten via jouw website werft. Of je wilt je oude website vernieuwen, maar je weet niet precies hoe. Je leest van alles over website-optimalisatie alleen zie je door de bomen het bos niet meer. Waar moet je nu precies op letten als je met jouw website aan de slag gaat om online succesvol te zijn? De vijf must haves voor elke B2B website.

B2B Digital

Een stappenplan voor ‘social selling’ (infographic)

Social selling lijkt het nieuwste buzzwoord in de blogosfeer, en sommige mediaplatforms bieden inderdaad de mogelijkheid om direct met potentiele klanten te communiceren. Zoals de circa 347 miljoen leden van LinkedIn. Onderstaande infographic legt uit hoe je een sociale verkoop campagne opzet: bouw je netwerk, zoek nieuwe klanten en betover ze met waardevolle inzichten.

B2B Digital

Paul Everett naar Emerce B2B Online

B2B online belooft de grote groeimarkt te worden. Wees er dus bij, op de tweede editie van Emerce B2B Online, op 18 juni in Maarssen. De nieuwste toevoeging aan het programma is Paul Everett. Die won met zijn bureau The Marketing Practice in 2013 èn 2014 de award voor beste B2B marketing bureau in Engeland.

B2B Digital

B2B e-commerce groeit als kool

De Amerikaanse markt voor B2B e-commerce zal in 2020 een omvang hebben bereikt van 1 biljoen dollar tegen 780 miljard dit jaar. Dat voorspelt Forrester.

B2B Digital

Big Data B2B-bedrijven ‘niet op orde’

B2B-bedrijven gebruiken in toenemende mate Big Data, maar volgens nieuw onderzoek van Dun & Bradstreet NetProspex niet de juiste (marketing)data.

B2B Digital

Mercateo lanceert B2B-inkoopplatform in België

Internationaal opererende ondernemingen hebben voortaan de mogelijkheid om het inkoopplatform van Mercateo ook in te zetten voor hun vestigingen in België. Mercateo reageert daarmee naar eigen zeggen op de sterk stijgende vraag naar globale inkoopsystemen en –processen.

B2B Digital

LinkedIn maakt profielennetwerk slimmer

LinkedIn gaat meer intelligentie stoppen in zijn profielennetwerk. Het heeft daartoe voor een onbekend bedrag Refresh.io overgenomen, maker van een gelijknamige iOS-app.

B2B Digital