More stories

B2B Online: de online transformatie van een 100-jarige onderneming

Jaarbeurs, opgericht in 1916 en al bijna 100 jaar gericht op het stimuleren van handel en nijverheid. Bij het grote publiek vooral bekend als beursgebouw en organisator van evenementen. Minder bekend is de transformatie die Jaarbeurs op dit moment ondergaat, waarbij zij – met JB Digital als aanjager én kickstarter – langzaam uitgroeit tot een mediabedrijf. Een organisatie waar content en digitaal de smeerolie zijn tussen fysieke ontmoetingen.

B2B Digital

De funnel op de schop (video)

Content marketing expert Andrew Davis, die zijn loopbaan ooit begon bij The Muppet Show, kwam eind april naar Amsterdam voor het B2B Content Marketing Event. Onder de titel How Brilliant B2B Brand Create a Sudden Urge to Act vertelt hij hoe de verkoopfunnel volledig op de schop moet. Degene die de klantreis kan bepalen maakt de meeste kans op succes.

Contentmarketing

Onderzoek: wat wil de B2B-klant?

B2B is anders dan B2C. Het klinkt als een open deur. Toch zijn er nog veel marketeers die de twee over één kam scheren. De doelgroep is verschillend. En de wensen dus ook. Blogs en social media hebben bijvoorbeeld weinig impact in de B2B-koopcyclus. Iets meer dan een derde van de ondervraagde inkopers zegt het niet te gebruiken in hun onderzoek naar leveranciers.

B2B Digital

De content marketing transformatie van Exact (video)

Sinds 2012 heeft Mark Appel, die zijn loopbaan ooit bij Apple startte, lead generation geprofessionaliseerd bij Exact Business Software met behulp van verfijnde content marketing. Momenteel werkt hij aan de buitenlandse expansie en de transformatie naar een internationaal opererend marketingteam.

B2B Digital

Kosten per nieuwe klant vaak onbekend in B2B Marketing

Van de top 250 B2B gerichte bedrijven in Nederland heeft driekwart haar acquisitiedoelstellingen helder en meetbaar. Desondanks weet slechts 26 procent de kosten van een nieuwe klant. Ook weet maar 44 procent wat het genereren van een gekwalificeerde lead kost. Dit blijkt uit het B2B Marktbewerkingsonderzoek 2015, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.

B2B Digital

‘Social veel minder belangrijk dan B2B-marketeers aannemen’

Waar authenticiteit het toverwoord is in een consumentenmarkt (B2C), gelden geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als belangrijkste ingrediënt in een zakelijke B2B-omgeving. […]

B2B Digital

B2B marketeers scoren niet goed in marketing automation

Werk aan de winkel voor B2B-marketeers. Marketing automation blijkt onder Amerikaanse B2B-marketeers nog lang niet volledig benut te worden. Minder dan 25 procent van hen heeft momenteel een getriggerde mailcampagne. Websitebezoekers en registreerders, oftewel leads, ontvangen daardoor te laat een mail die bovendien dan ook vaak irrelevant is. Een gemiste kans.

B2B Digital

Mobile Convention: de digitale transitie van FloraHolland

FloraHolland werkt aan Het Nieuwe Veilen. De coöperatieve organisatie van en voor kwekers van sierteeltproducten is flink in beweging. De sierteelthandel die via het platform van FloraHolland wordt gedreven, verloopt tegenwoordig grotendeels digitaal, ook al wordt de traditionele veilingklok nog steeds gebruikt. CIO JanPaul Landman vertelt er volgende week meer over op Mobile Convention in Amsterdam.

Mobile

Thule Group naar Emerce B2B Online

Annie Scopel van de Thule Group is toegevoegd aan het programma van Emerce B2B Online, op 18 juni in Maarssen.

B2B Digital

Leadgeneratie tips van Lucas Huizinga (CustomerGauge) #B2BHero

Lucas Huizinga is Digital Marketing Manager bij CustomerGauge: een SaaS oplossing waarmee customer loyalty gemeten en geanalyseerd kan worden. Het bedrijf is één van de pioniers op het gebied van de Net Promoter Score (NPS), met vestigingen in Sydney, Boston en een hoofdkantoor in Amsterdam.

B2B Digital

Infographic: welke foto op LinkedIn?

LinkedIn is je visitekaartje en daar hoort een foto bij. Maar let wel even op welke foto je gebruikt. Sales for Life waarschuwt voor acht veelgemaakte fouten: geen jeugdfoto’s, geen slecht uitgelichte zombiegezichten, niet je poes op de foto, geen selfies en niet die foto die je voor Tinder zou gebruiken.

B2B Digital

​Alibaba in gesprek met Nederlandse retailers

Alibaba praat met verschillende grote Nederlandse retailers over aansluiting bij het platform Tmall Global. Dat zegt directeur international e-commerce Ken Ardali van Alibaba tegen EtailTrends 3.

B2B Digital

Online reviews steeds belangrijker in B2B

Online reviews als social proof zijn in B2C niet meer weg te denken. Toch bleef de invloed van reviews (besprekingen) in de zakelijke markt lange tijd beperkt. Daarin is nu echt verandering opgetreden.

B2B Digital

Online catalogus heeft verkoopproces scheepsbouwer Damen veranderd

De nieuwe online productcatalogus van scheepsbouwer Damen Shipyards heeft het verkoopproces, voorheen volledig offline, flink veranderd. Doel van de catalogus is het genereren van leads en concrete sales. Inmiddels zijn de eerste schepen via het digitale kanaal verkocht.

B2B Digital

Bioworld Europe met B2B-site

Bioworld Europe, distributeur van kleding en accessoires, heeft een nieuwe B2B website uitgerold. Een mobiele site en een app volgen op langere termijn.