More stories

B2B-marketeers gaan meer met mobiel doen

B2B-marketeers gaan de komende maanden meer geld uitgeven aan mobiele marketing. De uitgaven gaan met 11 procent omhoog. Dat blijkt uit onderzoek van Venture Beat.

B2B Digital

Zakelijke dienstverleners groeien sneller met digitale marketing

Tien jaar geleden was de marketingmix eigenlijk best overzichtelijk. Je kon adverteren in kranten of magazines, radio- en TV commercials inzetten, brochures uitbrengen, direct mailings versturen en evenementen organiseren. Tegenwoordig is dat wel anders. Nu kun je gebruik maken van een scala online marketingtechnieken zoals e-mailmarketing, content marketing, zoekmachineoptimalisatie, bloggen, Google Adwords en sociale media. Dat stelt ons voor de uitdaging om de juiste digitale marketingmix te bepalen. Maar waarin moet je eigenlijk investeren?

B2B Digital

Nieuw platform Jaarbeurs wil bedrijven ‘digitaal verbinden’

Jaarbeurs lanceert B2B Digital 2020, een nieuw platform voor B2B-ondernemingen. Klanten kunnen er informatie en tips vinden over succesvol online zakendoen.

B2B Digital

Panasonic zet SAP CRM aan de kant

Het Europese marketingteam van elektronicafabrikant Panasonic heeft SAP CRM vervangen door Salesforce, Marketo en Qlikview. Daarmee wil men verkoop, marketing en call centers integreren.

B2B Digital

B2B marketing trends 2015 (infographic)

MarketingProfs en het Content Marketing Institute hebben hun jaarlijkse onderzoek naar B2B content marketing afgesloten. Een kleine 1800 Amerikaanse B2B marketeers werd gevraagd naar de trends in 2015. Enkele bevindingen: 70 procent van de B2B marketeers creëren meer content dan een jaar geleden, slechts 21 procent slaagt erin om het rendement te meten. Sterk in opkomst: infographics.

B2B Digital

Sterk tekort aan B2B content marketeers

Amerikaanse B2B bedrijven hebben moeite om goede content marketeers te vinden. Het aantal zoekende bedrijven is zelfs in een jaar tijd fors gegroeid, van 22 naar 32 procent. Dat blijkt uit het 2015 B2B Content Marketing Report.

B2B Digital

Evident benoemt B2B-directeur

Internetbureau Evident uit Utrecht breidt de directie uit met Ferry Meijndert, die de focus van het bureau op het B2B-segment verder zal verdiepen.

B2B Digital

Miljoen euro met webshop bedrijfskleding

Proforto.nl is net iets meer dan een jaar oud, maar de webshop voor bedrijfskleding doet nu al tegen de miljoen euro omzet. “Op een markt van anderhalf miljard euro”, aldus een van de oprichters Jelle Gudden.

B2B Digital

Groothandel vraagt om innovatie impuls

Toenemende digitalisering en de mogelijkheden van internet zijn de belangrijkste aanknopingspunten voor vernieuwing in groothandels. Dat stelt ING in een nieuwe marktstudie. In het bijzonder voor handelsbedrijven met grote aantallen transacties en omvangrijke omzetvolumes is ICT succesbepalend.

B2B Digital

Webpower lanceert B2B-site

Het Nederlandse Webpower heeft een B2B-site in het leven geroepen om zo ook die branche beter te kunnen ondersteunen. ‘Met de site willen wij de drempel tot technologie en email marketing automation verlagen’, zo stelt de onderneming.

B2B Digital

29 supertips voor B2B e-mailmarketing (infographic)

B2B (e-mail-) marketing is echte wetenschap: wees voorzichtig met te veel plaatjes wegens spamfilters, vermijd kapitalen, maak alinea’s korter, verwijs naar voorbeelden, maak de kopregel kort en bondig, wees specifiek, verkoop de aanbieding, niet het product. En het allerbelangrijkste: blijf testen.

B2B Digital

Digitale kiosk Myjour start B2B-wederverkoopdienst voor artikelen

Digitale kiosk Myjour.com, het online platform voor het lezen van losse artikelen, start volgende maand in samenwerking met TPO Magazine een wederverkoopdienst van artikelen voor de business-to-business markt. Uitgevers en auteurs bieden hun content aan in Myjour voor herpublicatie. Hiermee is het voor bedrijven, overheden en overige contentcurators eenvoudig om artikelen te kopen voor gebruik in eigen media.

B2B Digital

Vijf vormen van B2B-videomarketing

Video wordt eigenlijk nog maar weinig toegepast door B2B marketeers. Dat is verrassend, want er wordt wel degelijk waarde aan gehecht. Video kan immers worden ingezet voor marketing rond merken, klantenwerving en online engagement.

B2B Digital

Sociale media meest effectieve B2B-communicatiekanaal (infographic)

Sociale media vormen misschien wel het meest effectieve communicatiekanaal voor B2B-marketeers, volgens een studie van Omobono. Driekwart van de respondenten zien sociale media als het belangrijkste communicatiemiddel en 38 procent daarvan is van plan om daarvoor meer budget uit te trekken. Vooralsnog hebben B2B-marketeers minder belangstelling voor mobiel. Nog geen zeven procent gaat naar mobiele marketing.

B2B Digital

Succesvolle contentmarketing in de advocatuur

Met de inzet van content marketing weet advocatenkantoor Kennedy van der Laan hun advocaten aan het werk te krijgen. “Advocaten weten niet hoeveel content ze al produceren, zoals de cursussen en presentaties die ze geven. Die kan je heel gemakkelijk op een andere manier hergebruiken”, zegt Albert Jan Huisman, marketing director sinds 2011 en spreker over B2B content marketing.

B2B Digital