More stories

Het belang van B2B content: hoe doen GE en Maersk het?

Talloze predikers van content marketing adviseren om toch vooral te investeren in engaging online content. En natuurlijk zijn er even zovele voorbeelden te bedenken van merken die daar creatief op in kunnen spelen. Maar wat als je geen Coca Cola, Nike of LEGO bent? Ook ‘saaie’ bedrijven produceren succesvol hun content.

B2B Digital

Groupon begonnen met testen van webwinkels

Koopjessite Groupon wil bedrijven of merken de mogelijkheid bieden om een eigen webwinkel in te richten en inkomsten te delen. Onder de noemer Groupon Stores is de Amerikaanse onderneming een proef begonnen.

B2B Digital

Groupon begint B2B-veiling voor faillissementsverkopen

Groupon is in Europa een B2B-veiling voor faillissementsverkopen begonnen. Het initiatief gaat uit van de Zwitserse tak van het Amerikaanse bedrijf, Groupon Goods Global.

B2B Digital

Oracle lanceert B2B clouddienst

Oracle lanceert een nieuwe B2B clouddienst onder de noemer Data-as-a-Service. Daarbij levert het Amerikaanse bedrijf gegevens waarmee bedrijven potentiele klanten kunnen benaderen.

B2B Digital

Bedrijven prefereren bestaande apps boven maatwerk

Bedrijven gebruiken grotendeels bestaande apps op hun doelen te bereiken. Maatwerk komt minder vaak voor. Dat blijkt uit een enquête van CDW onder 374 ondernemingen.

B2B Digital

LeadBoxer wil waardevolle B2B leads leveren

LeadBoxer is een jong Nederlands bedrijf dat zich volledig richt op het genereren van zakelijke klanten. Een dezer dagen werd hun nieuwe gelijknamige SaaS dienst officieel ten doop gehouden. Een gesprek met medeoprichter Wart Fransen.

B2B Digital

Canon Nederland wint B2B Marketing Award

Canon Nederland heeft gisteren tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt gekregen.

B2B Digital

Aandeel millennials in B2B neemt toe

Het aandeel van millennials in B2B aankoopbeslissingen groeit snel nu de babyboomers met pensioen gaan, zo blijkt uit een gezamenlijke studie van Google en het bureau Millward Brown Digital.

B2B Digital

Online B2B-markt Rusland groeit

De Russische online B2B-markt begint aardig aan te trekken, net als trouwens de B2C markt, die goed was voor omgerekend 8 miljard dollar omzet.

B2B Digital

IBM en Apple breiden zakelijke apps uit

IBM en Apple hebben op het Mobile World Congress in Barcelona opnieuw gezamenlijk apps aangekondigd als onderdeel van hun vorig jaar gelanceerde MobileFirst for iOS programma, dit keer voor luchtvaartmaatschappijen, retailers en banken.

B2B Digital

De ingrediënten van een B2B-contentstrategie

Ieder vorm van marketing heeft zo zijn specifieke doeleinden. Net als binnen B2C neemt contentmarketing in B2B een enorme vlucht. Maar wat verwachten zakelijke lezers van deze content? De belangrijkste aspecten op een rij en hoe deze in te vullen.

B2B Digital

Sociale media voor B2B marketeers (infographic)

Sociale media werken ook voor B2B marketing en de potentie daarvan wordt nog steeds onderschat. Voordelen zijn meer bezoekersverkeer, meer leads en een verhoogde omzet. Facebook, Twitter en LinkedIn zijn de belangrijkste platforms voor B2B marketing, maar Instagram mag niet uit het oog worden verlored. FedEx en Maersk Line zijn enkele van de bedrijven die er gebruik van maken. Cijfers? Cijfers!

B2B Digital

B2B: sociale media belangrijker dan mobiel

92 procent van B2B-marketeers gebruiken sociale media om content te delen. Maar mobiel verschijnt amper op de radar. Slechts 33 procent onderkent het belang daarvan, zo blijkt uit onderzoek van Regalix.

B2B Digital

Moet de B2B-klantreis geoptimaliseerd?

In hoeverre zijn de digitale B2C- en B2B-ervaring nog verschillend? Waar B2B vooral bekend staat om zijn productbeslissingen op basis van de ratio, wordt er in B2C veel meer aandacht besteed aan het persoonlijke. Entertainment, maar ook het dusdanig optimaliseren van de klantreis met data en profielinformatie dat die als prettig wordt ervaren. Is dat onderscheid nog wel terecht?

B2B Digital

Sociale B2B netwerk Hook biz naar Nederland

Hook biz, volgens eigen zeggen het eerste B2B sociale netwerk annex handelsplaats, komt naar Nederland. Hook biz maakt het voor bedrijven mogelijk om toegang te krijgen tot prospects, leads, projecten en tenders via de zakelijke beslissers in Nederland.

B2B Digital