Lek AliExpress nog niet boven, blijft krimpen
De internationale marktplaats AliExpress blijft moederbedrijf Alibaba zorgen opleveren. De krimp die al kwartalen gaande is, is nog steeds niet […]
De internationale marktplaats AliExpress blijft moederbedrijf Alibaba zorgen opleveren. De krimp die al kwartalen gaande is, is nog steeds niet […]
Zoals TikTok scherp weet in te schatten waarnaar gebruikers op zoek zijn, zo kunnen verschillende Chinese e-commercespelers dit ook. De zogeheten shelf commerce maakt plaats voor interest-based e-commerce. Na de thuismarkt heeft dit via de Verenigde Staten nu ook het Westen bereikt. Reden te meer om met behulp van techcommentator en medeoprichter van China Talk Ed Sander dieper op het model in te gaan.
China werkt niet meer mee aan de aanleg en financiering van een onderzeese datakabel die landen als Maleisië, Birma, India, Pakistan en Singapore met Europese netwerken zou verbinden.
Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]
In steekproef van Greenpeace bevat vijftien procent van de kleding gekocht op SHEIN stoffen die in de EU verboden zijn. In een derde van de items zitten ‘zorgwekkende’ hoeveelheden.
Amazon.nl is al een tijdje actief. Tijd voor onderzoek naar het aandeel Nederlandse verkooppartners, het winnen van de Buy Box, recensies, en meer.
De combinatie live stream en e-commerce zorgt in China al voor enorme omzetten. Blik op een trend die marketeers scherp in de gaten moeten houden.
Chinese bedrijven die buiten de thuismarkt naar de beurs gaan, moeten eerst bewijzen dat buitenlandse toezichthouders geen gevoelige bedrijfs- of persoonsgegevens in handen kunnen krijgen.
Ongelooflijk goedkope producten uit China: is er voor bedrijven in de EU nog mee te concurreren? Met overheidshandelen én een andere retailstrategie wel.
China is van plan om een netwerk van zeker 13.000 satellietten in de ruimte te brengen voor breedbandinternet overal te wereld.
De gratisgrenzen van de Amerikaanse techgiganten verbleken bij wat Alibaba Cloud aan zijn particuliere eindgebruikers aan gratis opslagruimte geeft: twee terabyte.
China is met e-commerce veel verder dan Europa en zelfs de VS. Wat zijn de best practices? En hoe kunnen we het tij keren?