More stories

Drie gratis Twitter tools voor real-time marketing

Marketing via Twitter is wel eens lastig, omdat marketeers maar weinig controle hebben over de volgorde van berichten die op de tijdlijn van de gebruiker komen. Er zit immers geen redactie op die het nieuws filters of sorteert. Toch is real-time marketing wel degelijk mogelijk, zelfs met behulp van volledig gratis tools. Met dank aan Social Times.

KPN lanceert gecureerd videoplatform

KPN lanceert Lekker Gaan, een mobiel videoplatform waarop vijf ‘curators’ hun favoriete videocontent geselecteerd hebben.

Contentmarketing

Nederlandse bloggers en vloggers starten eigen sponsormarktplaats

Invloedrijke Nederlandse bloggers die regelmatig in opdracht schrijven van adverteerders willen andere betaalafspraken met opdrachtgevers. Daarom is het vorig jaar gestarte Bloggers Network inmiddels een Kickstartertactie begonnen voor de ontwikkeling van een eigen virtuele marktplaats die bemiddelt tussen bloggers en adverteerders.

Contentmarketing

Content is King (infographic)

Bill Gates (Microsoft) zat er met zijn voorspellingen vaak naast, vooral met betrekking tot het internet, maar zijn ‘Content is King’ (1996) is uitgekomen. Content marketing is belangrijker dan ooit, vooropgesteld dat er een cultuur is die deze content omarmt. Marketeers klagen echter nog vaak dat gebrek aan tijd de grootste uitdaging blijft.

Contentmarketing

Infographic: hoe zit dat met influencer marketing?

Influencer marketing zit in de lift, maar de terminologie is misschien nog niet zo bekend. Bedoeld worden bloggers en gebruikers van Facebook, Twitter of Instagram met enige autoriteit die een aankoopbeslissing kunnen beïnvloeden. Vooral bloggers vervullen daarbij een belangrijke rol. Consumenten gaan liever af op een onafhankelijk oordeel, dan op vermeende verkooppraatjes van een merk. Werken met deze ‘influencers’ kan voordeel opleveren, zoals deze infographic duidelijk maakt.

Contentmarketing

Vice: ‘Verander mee met je publiek’

“We maken verhalen en doen de distributie. Dat is wat Vice doet. Ons publiek verandert steeds van platform, Snapchat is nu heel groot, en je moet constant met hen mee veranderen”, aldus Mark Chalmers.

Contentmarketing

Schrijven voor Mobiel: tien waardevolle Lessen

Lees jij veel op je smartphone? Ik gok van wel. Nieuws, blogs, e-books. Noem maar op. Maar notificaties van e-mail, Facebook en tal van andere apps leiden je al snel af. Herkenbaar? Lezen op een mobieltje heeft dan ook een geheel eigen dynamiek. Dit zijn de tien waardevolle lessen over schrijven voor mobiele gebruikers die ik in bijna twee jaar bloggen heb geleerd.

Contentmarketing

Het succes van user generated content voor B2B

Als verrijking van de customer experience dook een aantal jaren geleden een nieuw buzzwoord op: user generated content of co-creation. Hoewel de methode om het publiek te betrekken bij contentcreatie en invulling van een medium zo oud is als de weg naar Rome, weten marketeers er een nieuwe draai aan te geven door de co-creatie te combineren met nieuwe of sociale media.

Contentmarketing voor SEO: Wat is ‘kwaliteit’ volgens Google?

Schrijf jij voor mensen of voor Google? Als het goed is, voor beiden. Want content die goed is voor mensen, is goed voor Google. En andersom. Sterker: door te begrijpen wat volgens Google goede content is, ga je beter schrijven. Zo sla je twee vliegen in één klap.

Contentmarketing

Meer gemeenten presenteren begroting via app

Het presenteren van de programmabegroting van gemeenten gebeurt steeds vaker aan de hand van een begrotingsapp. Vorig jaar deed gemeente Veere dit als eerste met de webapp van Pepperflow. Tientallen gemeenten volgden dat voorbeeld.

Contentmarketing

Stappenplan voor visuele content (infographic)

Visuele content kan erg sterk zijn, maar het is moeilijk om te voorspellen of het aanslaat. Niettemin kun je met illustraties, foto’s en niet te vergeten video wel heel goed een verhaal vertellen. HubSpot en Market Domination Media maakten samen stappenplan voor betere visuele content.

Contentmarketing

WPG Media neemt belang in YouTube-bedrijf Brandviews

G Media neemt belang in YouTube-bedrijf Brandviews

WPG neemt voor 25 procent deel in Brandviews. Daarmee wil het Nederlandse bedrijf WPG Media haar positie in de snel groeiende online videomarkt versneld uitbouwen. WPG Media is uitgever van titels als Happinez, Psychologie Magazine, Yoga Magazine, Runner’s World, Tracks&Trails en Vrij Nederland.

Contentmarketing

Tien manieren om je content onder de aandacht te brengen (infographic)

Techblog Bit Rebels zette ze nog maar eens onder elkaar: tien manieren die ervoor zorgen dat je content gezien en bij voorkeur gedeeld wordt. Frequentie is belangrijk, net als uiteraard SEO, maar wel eens gedacht aan het inschakelen van gastschrijvers? Wel eens overwogen om stukken eens (wat beter) te redigeren? Of om een lang bericht op te breken in hapklare stukken?

Contentmarketing

Hoe PepsiCo met content marketing Coca-Cola wil verslaan

PepsiCo zet stevig in op content marketing en digitale kanalen. Maar het bedrijf van de dranken en levensmiddelen ondervindt ook de nodige uitdagingen.

Contentmarketing

Engeland wil strengere reclameregels voor vloggers

De Engelse toezichthouder op de reclamemarkt, de ASA, wil duidelijkere regels voor adverteerders en vloggers. De grens tussen betaalde en niet-betaalde videoblogs dreigt steeds onduidelijker te worden.

Contentmarketing