More stories

Coole merken maken product video’s

Een stukje tekst lezen? Nee, de consument van nu wil video’s. En merken die luisteren naar wat klanten willen, krijgen daar loyaliteit en hogere omzetten voor terug. Dat blijkt uit onderzoek van Animoto.

Contentmarketing

Zo zorgde video storytelling voor sales van T-Mobile

Het bereik van videoplatform YouTube is enorm, de hoeveelheid content en de gemiddelde kijktijd nog steeds stijgende. Een uitgelezen kans voor het onder de aandacht brengen van een nieuwe propositie. Zo heeft video storytelling geleid tot directe verkopen van T-Mobile.

Contentmarketing

Social Embassy duikt in influencer marketing

Social Embassy gaat volgende maand een onderzoek publiceren over influencer marketing. Het onderzoek wordt momenteel uitgevoerd samen met de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.

Contentmarketing

Zo doen persona’s ook voor content marketing hun werk

Binnen de conversie-optimalisatie, gebruikersonderzoek en ook leadgeneratie is het een bekend fenomeen: de persona’s. De definities die de doelgroep beschrijven. Demografische kenmerken, misschien zelfs een naam, omschrijving van het karakter en ook het onlinegedrag dat wordt vertoond, gevat in een profiel. Deze persona’s zijn echter ook van grote waarde in de content marketing.

Contentmarketing

Provincies introduceren waarstaatjeprovincie.nl

De provincies Zuid-Holland en Flevoland hebben de vergelijkingswebsite waarstaatjeprovincie.nl gelanceerd. De website geeft inzicht in de cijfers, feiten en bestedingen van de provincies.

Contentmarketing

Reviewplatform controleert betrouwbaarheid beoordelingen

HelloReview lanceert een nieuw reviewplatform dat ‘zorgvuldige verificatie’ van gebruikers zegt na te streven. Op dit moment zijn drie reviewwebsites onderdeel van het online platform, gericht op klinieken voor plastische chirurgie, tandartsen en makelaars.

Contentmarketing

Drie gratis Twitter tools voor real-time marketing

Marketing via Twitter is wel eens lastig, omdat marketeers maar weinig controle hebben over de volgorde van berichten die op de tijdlijn van de gebruiker komen. Er zit immers geen redactie op die het nieuws filters of sorteert. Toch is real-time marketing wel degelijk mogelijk, zelfs met behulp van volledig gratis tools. Met dank aan Social Times.

KPN lanceert gecureerd videoplatform

KPN lanceert Lekker Gaan, een mobiel videoplatform waarop vijf ‘curators’ hun favoriete videocontent geselecteerd hebben.

Contentmarketing

Nederlandse bloggers en vloggers starten eigen sponsormarktplaats

Invloedrijke Nederlandse bloggers die regelmatig in opdracht schrijven van adverteerders willen andere betaalafspraken met opdrachtgevers. Daarom is het vorig jaar gestarte Bloggers Network inmiddels een Kickstartertactie begonnen voor de ontwikkeling van een eigen virtuele marktplaats die bemiddelt tussen bloggers en adverteerders.

Contentmarketing

Content is King (infographic)

Bill Gates (Microsoft) zat er met zijn voorspellingen vaak naast, vooral met betrekking tot het internet, maar zijn ‘Content is King’ (1996) is uitgekomen. Content marketing is belangrijker dan ooit, vooropgesteld dat er een cultuur is die deze content omarmt. Marketeers klagen echter nog vaak dat gebrek aan tijd de grootste uitdaging blijft.

Contentmarketing

Infographic: hoe zit dat met influencer marketing?

Influencer marketing zit in de lift, maar de terminologie is misschien nog niet zo bekend. Bedoeld worden bloggers en gebruikers van Facebook, Twitter of Instagram met enige autoriteit die een aankoopbeslissing kunnen beïnvloeden. Vooral bloggers vervullen daarbij een belangrijke rol. Consumenten gaan liever af op een onafhankelijk oordeel, dan op vermeende verkooppraatjes van een merk. Werken met deze ‘influencers’ kan voordeel opleveren, zoals deze infographic duidelijk maakt.

Contentmarketing

Vice: ‘Verander mee met je publiek’

“We maken verhalen en doen de distributie. Dat is wat Vice doet. Ons publiek verandert steeds van platform, Snapchat is nu heel groot, en je moet constant met hen mee veranderen”, aldus Mark Chalmers.

Contentmarketing

Schrijven voor Mobiel: tien waardevolle Lessen

Lees jij veel op je smartphone? Ik gok van wel. Nieuws, blogs, e-books. Noem maar op. Maar notificaties van e-mail, Facebook en tal van andere apps leiden je al snel af. Herkenbaar? Lezen op een mobieltje heeft dan ook een geheel eigen dynamiek. Dit zijn de tien waardevolle lessen over schrijven voor mobiele gebruikers die ik in bijna twee jaar bloggen heb geleerd.

Contentmarketing

Het succes van user generated content voor B2B

Als verrijking van de customer experience dook een aantal jaren geleden een nieuw buzzwoord op: user generated content of co-creation. Hoewel de methode om het publiek te betrekken bij contentcreatie en invulling van een medium zo oud is als de weg naar Rome, weten marketeers er een nieuwe draai aan te geven door de co-creatie te combineren met nieuwe of sociale media.

Contentmarketing voor SEO: Wat is ‘kwaliteit’ volgens Google?

Schrijf jij voor mensen of voor Google? Als het goed is, voor beiden. Want content die goed is voor mensen, is goed voor Google. En andersom. Sterker: door te begrijpen wat volgens Google goede content is, ga je beter schrijven. Zo sla je twee vliegen in één klap.

Contentmarketing