More stories

Het Aap Noot Mies van content marketing (infographic)

2014 was het jaar van content marketing en het fenomeen zal ook dit jaar wel weer volop in de belangstelling staan. En dus heeft Instapage het ABC van content marketing samengesteld. Waarbij A staat voor Analytics, B voor Buyer Personas en C voor Conversies.

Contentmarketing

Emotie, basisingrediënt voor iedere contentstrategie

We worden overspoeld met nieuwe vormen van content. Iedere marketeer is zich er inmiddels bewust van dat het een belangrijke manier is de aandacht van het publiek te krijgen. Maar hoe zorg je ervoor dat de relatie niet vluchtig blijft, maar er echt een connectie wordt gelegd? Volgens consultant Andrew McDermott zijn emotie en fascinatie de gouden combinatie voor iedere contentstrategie.

Contentmarketing

Froot.nl deelt content via WhatsApp

Het online magazine Froot.nl is gestart met het delen van content via WhatsApp. Voorlopig als experiment.

Contentmarketing

De juiste strategie met persberichten (infographic)

De Emerce redactie krijgt ze nog wel eens binnen: een persbericht om 17 uur op vrijdagmiddag. Het VrijMiBo-gevoel is bij sommige bedrijven blijkbaar niet echt bekend. Het weekend zou een beter moment kunnen zijn, maar 17 procent van de persberichten worden dan verstuurd. En aandacht heb je. Zelfs van reguliere lezers.

Contentmarketing

Wehkamp neemt nieuw contenplatform in gebruik

Wehkamp lanceert een dynamisch redactioneel platform, waardoor relevante content optimaal wordt geïntegreerd in het online winkelproces. Het redactionele platform wordt de verzamelplek voor alle inspirerende content.

Contentmarketing

Wat content marketeers leren van Obama

Herinnert u zich het nog? Barack Obama domineerde in aanloop naar zijn eerste termijn als president volledig het sociale web. Er wordt zelfs gezegd dat zijn strijd de eerste verkiezing was die werd gewonnen door de inzet van nieuwe media. Ruim zes jaar na de ‘Facebook-verkiezing’ is zijn online aanwezigheid, of die van het Witte Huis, niet meer weg te denken. Een contentstrategie waar geleerd van kan worden.

Contentmarketing

Infographic: De geschiedenis van videomarketing

Tegenwoordig zeggen merken het met video. Een belangrijk deel van de mensheid leert visueel, dus doet bewegend beeld wonderen. Video marketing is echter niet nieuw als we het begrip een beetje ruim trekken, zoals uit deze tijdlijn blijkt.

Contentmarketing

Content Marketing voor Fashion: vijf no-brainers

De concurrentie in de online fashionwereld is enorm; met de dag schieten nieuwe webshops, modeblogs en hippe merken als paddenstoelen uit de grond. Hoe kun jij je op positieve wijze onderscheiden in deze branche? Hoe weet je jouw bezoekers te boeien én te behouden? Door content marketing op een doelgroepgerichte wijze in te zetten. En dat is soms eenvoudiger dan je denkt. Lees hieronder 5 tips die voorlopig nog lang niet uit de mode raken.

Contentmarketing

De zeven beste content marketing tools voor 2015

Content marketing stond eigenlijk in heel 2014 sterk in de belangstelling en er wordt meer geld in content marketing gestopt dan ooit tevoren. Niet verrassend, want content marketing kost 62 procent minder dan traditionele marketing en de conversie is zo’n zes maal hoger. Wat heb je allemaal nodig om goede content te schrijven? SearchEngine Journal ontdekte zeven hulpmiddelen.

Contentmarketing

MediaMonks begint aparte content studio

MediaMonks en Jelle Kolleman beginnen een nieuwe content studio om in te spelen op de groeiende vraag van bureaus en adverteerders. Made for Digital zal zich gaan bezighouden met alle facetten van content marketing: Strategie, productie, distributie en optimalisatie.

Contentmarketing

Terug van weggeweest: de papieren catalogus

De dikke Wehkamp-catalogus die vroeger op de mat plofte zou zomaar weer eens terug kunnen keren. Retailer J.C. Penney neemt het voortouw. In maart verstuurt het bedrijf weer een 120 pagina’s tellende catalogus aan zijn klanten. Niet eens op de tablet, maar gewoon weer ouderwets op papier.

Contentmarketing

Vijf redenen om te podcasten

Een podcast lijkt alweer iets van jaren geleden, ten tijde van de inmiddels afgedankte iPod. En toch ziet Dan Newman, directeur van Broadsuite, genoeg redenen om het fenomeen op te nemen in de content marketing-stategie.

Contentmarketing

Rutger Verhoeven van BNN-VARA naar CleverLions

Rutger Verhoeven stapt op als hoofd Digital bij BNN-VARA en wordt creatief directeur en partner van CleverLions. De startup ontwikkelt naar eigen zeggen een geavanceerd systeem op het gebied van data en contentstrategie.

Contentmarketing

Adobe maakt Marketing Cloud slimmer

Adobe breidt zijn Marketing Cloud uit met relevante data zoals locatie en tijd. Die gegevens worden aan de campagnes toegevoegd kort voordat de ontvanger de e-mail opent.

Contentmarketing

FleishmanHillard bundelt content marketing

PR-kantoor FleishmanHillard, een dochter van Omnicom, gaat alle activiteiten op het gebied van content marketing bundelen in FH ContentWorks.

Contentmarketing