More stories

MediaMonks begint aparte content studio

MediaMonks en Jelle Kolleman beginnen een nieuwe content studio om in te spelen op de groeiende vraag van bureaus en adverteerders. Made for Digital zal zich gaan bezighouden met alle facetten van content marketing: Strategie, productie, distributie en optimalisatie.

Contentmarketing

Terug van weggeweest: de papieren catalogus

De dikke Wehkamp-catalogus die vroeger op de mat plofte zou zomaar weer eens terug kunnen keren. Retailer J.C. Penney neemt het voortouw. In maart verstuurt het bedrijf weer een 120 pagina’s tellende catalogus aan zijn klanten. Niet eens op de tablet, maar gewoon weer ouderwets op papier.

Contentmarketing

Vijf redenen om te podcasten

Een podcast lijkt alweer iets van jaren geleden, ten tijde van de inmiddels afgedankte iPod. En toch ziet Dan Newman, directeur van Broadsuite, genoeg redenen om het fenomeen op te nemen in de content marketing-stategie.

Contentmarketing

Rutger Verhoeven van BNN-VARA naar CleverLions

Rutger Verhoeven stapt op als hoofd Digital bij BNN-VARA en wordt creatief directeur en partner van CleverLions. De startup ontwikkelt naar eigen zeggen een geavanceerd systeem op het gebied van data en contentstrategie.

Contentmarketing

Adobe maakt Marketing Cloud slimmer

Adobe breidt zijn Marketing Cloud uit met relevante data zoals locatie en tijd. Die gegevens worden aan de campagnes toegevoegd kort voordat de ontvanger de e-mail opent.

Contentmarketing

FleishmanHillard bundelt content marketing

PR-kantoor FleishmanHillard, een dochter van Omnicom, gaat alle activiteiten op het gebied van content marketing bundelen in FH ContentWorks.

Contentmarketing

Content marketing: niet meer, maar slimmer met tools

Als je alle artikelen mag geloven, is 2015 het jaar waarin content marketing nog belangrijker gaat worden: dé manier om publiek bij het merk te betrekken is het verspreiden van interessante en waardevolle content. Maar wat als je vorig jaar al zo inzette op deze vorm van marketing? Nog meer tijd aan besteden dan? Nee, het kan ook iets minder en slimmer.

Contentmarketing

Content amplification uitgelegd (infographic)

Eerst was er content marketing, maar daarmee kom je tegenwoordig niet makkelijk boven het maaiveld uit. Sitebezoekers worden overladen met blogs, video’s en whitepapers en niet alles is relevant. En dus werd een nieuwe term geboren, content amplification. Dat is content die verder reikt dan je directe doelgroep. Dat betekent: heel veel delen. Gryffin Media probeert dit fenomeen uit te leggen in bijgaande infographic.

Contentmarketing

Tuvalu Media in zee met Social1nfluencers

Tv-producent Tuvalu Media sluit een eerste samenwerking met YouTube-specialist Social1nfluencers en lanceert een videokanaal van Britt Dekker over paarden.

Contentmarketing

Dynamische content in e-mail (infographic)

Dynamische content is content die per gebruiker automatisch wordt samengesteld op basis van gedrag, huidige locatie en aankooppatronen. Veel marketingspecialisten verwachten dat dynamische content ook in e-mail marketing zal worden toegepast. Tachtig procent van de marketeers vindt die optie belangrijk, omdat dynamische content kan bijdragen tot een hogere conversie.

Contentmarketing

Vodafone wil online videotheek van Tesco kopen

Vodafone wil de verliesgevende videotheek Blinkbox van supermarktketen Tesco overnemen. Daarover worden nu exclusieve onderhandelingen gevoerd.

Contentmarketing

Informatievoorziening B2B-sites onder de maat

Slechts 37 procent van de inkoopmanagers is tevreden over de informatie op B2B e-commerce sites. Dat blijkt uit een enquête van Acquity.

B2B Digital

Infographic: Welke kanalen voor de juiste contentstrategie?

Het jargon vliegt je tegenwoordig om de oren: wat is ook maar weer het verschil tussen earned, owned en paid media? En welke kanalen zet je nu precies in voor content promotie? Deze infographic van Column Five legt het helder uit.

Contentmarketing

Thomas Cook hevelt printbudget over naar contentmarketing

Reisagent Thomas Cook hevelt zijn printbudget over naar internet. Het geld dat voorheen aan papieren reclame en folders werd uitgegeven gaat nu naar contentmarketing. Programmatic buying wordt leading bij alle vormen van reclame-inkoop.

Contentmarketing

De beïnvloedingsprincipes van succesvolle content marketing

De beïnvloedingsprincipes van Cialdini, de conformiteitsonderzoeken van Solomon Asch en de Stepps-aanbevelingen voor viraliteit van Jonah Berger; ze zijn stuk voor stuk toepasbaar op content marketing. Dat vertelde mediapsycholoog Mischa Coster van Grey Matters in zijn keynote Wat maakt content overtuigend en viraal? op het congres Content marketing & Webredactie.

Contentmarketing