More stories

De juiste videoformaten voor sociale media (infographic)

Video wordt steeds belangrijker, met name voor sociale netwerken. Maar die hebben bepaalde restricties waar je als content leverancier rekening moet houden. Het Italiaanse Communic Animation, zelf werkzaam in de videoproductie, heeft alles op een rij gezet. Bij Facebook mag je video’s van 45 minuten plaatsen, vooropgesteld dat het bestand niet groter wordt dan 1,75 GB. Bij YouTube mag je tot elf uur gaan.

Contentmarketing

De beste tijd om te bloggen (infographic)

Timing is cruciaal bij het bloggen. Er kleven voor- en nadelen bij de plaatsing van berichten overdag en in de avond. Plaats je een bericht in het begin van de dag, dan wordt hij doorgaans beter gelezen, maar heb je wel concurrentie van tal van andere publicaties. In de avond valt een bericht meer op, maar heb je minder lezers. Het verkeer van een blog piekt doorgaans rond 11 uur ’s ochtends, waarbij maandag de drukste dag is.

Contentmarketing

Meer aandacht met visuele verhalen (infographic)

Visuele presentaties lijken de weg naar sociale media te hebben gevonden: die moeten in de eerste acht seconden je aandacht trekken. Oftewel: zeg het met plaatjes. Volgens deze infographic vergroot je met plaatjes en illustraties op sociale media je engagement al gauw met 180 procent. Artikelen met beeld leveren 94 procent meer impressies op.

Contentmarketing

‘Modeblog verdrongen door Instagram’

Modeblog netwerk Creatorsofdesire.com gaat stoppen met traditionele modeblogs. Dat laat oprichter Anouk Bos weten. Outfits worden niet meer op de blogs, maar op Instagram bekeken en gedeeld. De consument surft niet meer naar een modeblog.

Contentmarketing

Burgers’ Zoo begint ‘vlogger-campagne’

Burgers’ Zoo gaat twee vloggers selecteren en opleiden zodat zij wekelijks een videojournaal over de dierentuin op YouTube kunnen zetten. Het park wil zijn naamsbekendheid onder jongeren vergroten.

Contentmarketing

Instant Articles, streaming: wat is de koers van Facebook?

Facebook? Dat is een sociaal netwerk waar je volgers met statusupdates op de hoogte houdt van dat wat er binnen het bedrijf of de sector speelt. Een platform dat onderdeel is van je contentstrategie. Toch? Facebook ontwikkelt zich van social medium, tot contentdistributeur en internationaal mediabedrijf.

Contentmarketing

Social Context Marketing: sweet spot tussen merk, publiek en cultuur

Vandaag de dag ontpoppen steeds meer merken zich als online kampioenen. Het nadeel daaraan? We worden overspoeld met content; en niet altijd relevante content. De spinnende kittens en baby’s, unicorns en filosofische feel good quotes vliegen ons om de oren. Dit zorgt ervoor dat jouw content niet meer alleen beter moet zijn dan die van je concurrent, maar ook dan ALLE andere content op het internet. Je kunt dus aan de bak.

Contentmarketing

wehkamp geeft vloggers eigen webshop

wehkamp intensiveert vanaf vandaag de samenwerking met de vier meest invloedrijke Nederlandse vloggers. Komende maanden ontwikkelen Mascha (Beautygloss), Cynthia (Misslipgloss), Sanny (Sanny zoekt geluk) en Anna (Anna Nooshin) videocontent die volgens de retailer een ‘miljoenenpubliek moet inspireren’.

Contentmarketing

Ed Peelen benoemd tot bijzonder hoogleraar Contentmarketing

Ed Peelen is benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting Leerstoel Customer Media.

Contentmarketing

Vimeo en Samsung kiezen voor eigen vorm van gesponsorde videocontent

Merken die een groot publiek hopen te vinden voor hun online commercials, kloppen al gauw aan bij YouTube – de plek voor videoadvertenties. Vimeo weigert tot op heden dit advertentiemodel in te zetten.

Native advertising

Miljoenen tweets voor #LoveWins: met content inhaken doe je zo

Er zijn weinig nieuwsmomenten te verzinnen waarop zoveel organisaties inhaakten als dat afgelopen vrijdag gebeurde. Bijna geen van de grote merken bleef stil en met de hashtag #LoveWins gingen zij gezamenlijk viraal. Ook inhaken? Dat kan op de volgende manieren.

Contentmarketing

Influencer marketing: ‘Het gaat om passie, niet om de paycheck’

Influencermarketing is het buzzwoord onder marketeers, maar bekende bloggers worden overvoerd met aanbiedingen van merken, of ze alsjeblieft hun product in een blogpost willen aanprijzen. Hoe kom je er als bedrijf toch nog tussen? “Kijk verder dan die bekende bloggers, betrek ze bij je merk en wees authentiek.” Aan het woord is Evert-Jan Heijmans, Strategy Director van First Day of Spring, een strategisch influencermarketingbureau in Amsterdam.

Contentmarketing

Schrijven voor het web: Voice & Tone

Schrijf jij wel eens voor het web? Maar twijfel je soms of je wel met de juiste ‘stem’ spreekt voor je publiek?

Zoek je vaak naar de juiste woorden? Heb je behoefte aan houvast en richtlijnen voor je copy? Lees dan zeker dit artikel over het gebruik van ‘voice & tone’ voor web teksten.

Contentmarketing

Content marketing internationaal: hoe doen Vice en Conrad dat?

Webwinkeliers die méér kansen over de grens willen verzilveren moeten zorgen dat de content in hun shops toegankelijk is in andere talen. Maar hoe zorg je nou dat je content ook relevant is voor een buitenlands publiek? Moet je alles gewoon één-op-één vertalen? Of moet je per markt speciale content maken? En wie moet dat dan doen? Regelt het hoofdkantoor alles of moeten lokale kantoren aan de bak? Werk je met vertaalbureaus of doe je alles in-house?

Contentmarketing

Hoe haal je als merk het maximale uit video’s op social media?

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?

Contentmarketing