More stories

Social Context Marketing: sweet spot tussen merk, publiek en cultuur

Vandaag de dag ontpoppen steeds meer merken zich als online kampioenen. Het nadeel daaraan? We worden overspoeld met content; en niet altijd relevante content. De spinnende kittens en baby’s, unicorns en filosofische feel good quotes vliegen ons om de oren. Dit zorgt ervoor dat jouw content niet meer alleen beter moet zijn dan die van je concurrent, maar ook dan ALLE andere content op het internet. Je kunt dus aan de bak.

Contentmarketing

wehkamp geeft vloggers eigen webshop

wehkamp intensiveert vanaf vandaag de samenwerking met de vier meest invloedrijke Nederlandse vloggers. Komende maanden ontwikkelen Mascha (Beautygloss), Cynthia (Misslipgloss), Sanny (Sanny zoekt geluk) en Anna (Anna Nooshin) videocontent die volgens de retailer een ‘miljoenenpubliek moet inspireren’.

Contentmarketing

Ed Peelen benoemd tot bijzonder hoogleraar Contentmarketing

Ed Peelen is benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting Leerstoel Customer Media.

Contentmarketing

Vimeo en Samsung kiezen voor eigen vorm van gesponsorde videocontent

Merken die een groot publiek hopen te vinden voor hun online commercials, kloppen al gauw aan bij YouTube – de plek voor videoadvertenties. Vimeo weigert tot op heden dit advertentiemodel in te zetten.

Native advertising

Miljoenen tweets voor #LoveWins: met content inhaken doe je zo

Er zijn weinig nieuwsmomenten te verzinnen waarop zoveel organisaties inhaakten als dat afgelopen vrijdag gebeurde. Bijna geen van de grote merken bleef stil en met de hashtag #LoveWins gingen zij gezamenlijk viraal. Ook inhaken? Dat kan op de volgende manieren.

Contentmarketing

Influencer marketing: ‘Het gaat om passie, niet om de paycheck’

Influencermarketing is het buzzwoord onder marketeers, maar bekende bloggers worden overvoerd met aanbiedingen van merken, of ze alsjeblieft hun product in een blogpost willen aanprijzen. Hoe kom je er als bedrijf toch nog tussen? “Kijk verder dan die bekende bloggers, betrek ze bij je merk en wees authentiek.” Aan het woord is Evert-Jan Heijmans, Strategy Director van First Day of Spring, een strategisch influencermarketingbureau in Amsterdam.

Contentmarketing

Schrijven voor het web: Voice & Tone

Schrijf jij wel eens voor het web? Maar twijfel je soms of je wel met de juiste ‘stem’ spreekt voor je publiek?

Zoek je vaak naar de juiste woorden? Heb je behoefte aan houvast en richtlijnen voor je copy? Lees dan zeker dit artikel over het gebruik van ‘voice & tone’ voor web teksten.

Contentmarketing

Content marketing internationaal: hoe doen Vice en Conrad dat?

Webwinkeliers die méér kansen over de grens willen verzilveren moeten zorgen dat de content in hun shops toegankelijk is in andere talen. Maar hoe zorg je nou dat je content ook relevant is voor een buitenlands publiek? Moet je alles gewoon één-op-één vertalen? Of moet je per markt speciale content maken? En wie moet dat dan doen? Regelt het hoofdkantoor alles of moeten lokale kantoren aan de bak? Werk je met vertaalbureaus of doe je alles in-house?

Contentmarketing

Hoe haal je als merk het maximale uit video’s op social media?

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?

Contentmarketing

WPP en Snapchat richten bedrijf op

Reclamegigant WPP richt samen met Snapchat en de Daily Mail een contentmarketingbedrijf op: Truffle Pig.

Contentmarketing

Unilever start vrouwenkanaal met Vice.com

Unilever en Vice sluiten een meerjarige samenwerking, waarbij het mediabedrijf een apart videokanaal opent dat zich specifiek op vrouwen richt.

Contentmarketing

Storynomics: hoe vertel je als bedrijf een goed verhaal dat blijft hangen?

Denk eens terug aan een willekeurige jeugdherinnering. Die ene keer dat je broertje een ongelukje had in de zandbak. Of toen je je eerste kus kreeg van dat meisje. Je weet vast nog wat voor weer het was, waar je in de zandbak zat en hoe je je voelde. Herinneringen haal je op als verhalen en je kunt op geen enkele andere manier een goed verhaal vertellen dan door na te denken over de context. En hoewel dat logisch klinkt, vergeten we nogal eens na te denken over die essentie. Robert McKee, award winning filmmaker en guru op het gebied van storytelling, brengt organisaties graag kennis bij over die essentie. Hij doet dat met zijn story-in-business seminar ‘Storynomics’. Eind mei verscheen McKee op het podium van het DeLaMar theater te Amsterdam.

Contentmarketing

Laat die marketingspieren rollen (infographic)

Content marketing is een beetje als een spier. Hij wordt alleen sterker als je hem ook echt gebruikt. En de spier werkt ook niet op zichzelf, hij staat in verbinding met andere lichaamsdelen. PAN Communications komt tot de conclusie dat marketeers hun spieren vaker moeten laten rollen en content marketing echt opnemen in hun omnichannel strategie.

Contentmarketing

Britse waakhond kijkt naar beïnvloeding recensies

De Britse waakhond Competition and Markets Authority (CMA) stelt een onderzoek in naar negatieve online recensies, waarvan het vermoeden bestaat dat die door concurrenten zijn geplaatst.

Contentmarketing

Saaie markt? Vijf tips om toch succesvolle content te realiseren

Je kunt op een slimme manier leads werven als je content realiseert in de vorm van blogartikelen, whitepapers en webinars. Dat is een stuk eenvoudiger als je in een ‘sexy’ markt werkt zoals bijvoorbeeld mode of reizen. Maar wat als je nu content wilt realiseren als je in een ‘saaie’ markt opereert zoals bijvoorbeeld kantoorartikelen of netwerkapparatuur?

Contentmarketing