Energize doet contentstrategie Heineken Nederland
Heineken Nederland heeft reclamebureau Energize gevraagd de strategische contentplannen op te tuigen voor het Holland Heineken House en Vrienden van Amstel LIVE!
Heineken Nederland heeft reclamebureau Energize gevraagd de strategische contentplannen op te tuigen voor het Holland Heineken House en Vrienden van Amstel LIVE!
De videoconsumptie van jongeren wordt bepaald door hun grote hoeveelheid vrije tijd, hun zoektocht naar een identiteit en hun sociale gedrag. Dit blijkt uit het Engelse onderzoek ‘The truth about youth’ dat is uitgevoerd door het onderzoeksbureau Platypus in opdracht van Thinkbox. SPOT heeft de resultaten samengevat.
Tassenbedrijf Kipling startte afgelopen maand een campagne waarin influencers een belangrijke rol spelen. Opmerkelijk is dat het bedrijf haar eigen naam nauwelijks verbindt aan de campagne. Pas nadat de invloedrijke namen je hebben ‘verleid’ om een bezoekje te brengen aan de website wordt duidelijk wie er achter de campagne zit. Het vertrouwen dat bedrijven in influencers hebben is kennelijk groot.
Video wordt steeds belangrijker, met name voor sociale netwerken. Maar die hebben bepaalde restricties waar je als content leverancier rekening moet houden. Het Italiaanse Communic Animation, zelf werkzaam in de videoproductie, heeft alles op een rij gezet. Bij Facebook mag je video’s van 45 minuten plaatsen, vooropgesteld dat het bestand niet groter wordt dan 1,75 GB. Bij YouTube mag je tot elf uur gaan.
Timing is cruciaal bij het bloggen. Er kleven voor- en nadelen bij de plaatsing van berichten overdag en in de avond. Plaats je een bericht in het begin van de dag, dan wordt hij doorgaans beter gelezen, maar heb je wel concurrentie van tal van andere publicaties. In de avond valt een bericht meer op, maar heb je minder lezers. Het verkeer van een blog piekt doorgaans rond 11 uur ’s ochtends, waarbij maandag de drukste dag is.
Visuele presentaties lijken de weg naar sociale media te hebben gevonden: die moeten in de eerste acht seconden je aandacht trekken. Oftewel: zeg het met plaatjes. Volgens deze infographic vergroot je met plaatjes en illustraties op sociale media je engagement al gauw met 180 procent. Artikelen met beeld leveren 94 procent meer impressies op.
Modeblog netwerk Creatorsofdesire.com gaat stoppen met traditionele modeblogs. Dat laat oprichter Anouk Bos weten. Outfits worden niet meer op de blogs, maar op Instagram bekeken en gedeeld. De consument surft niet meer naar een modeblog.
Burgers’ Zoo gaat twee vloggers selecteren en opleiden zodat zij wekelijks een videojournaal over de dierentuin op YouTube kunnen zetten. Het park wil zijn naamsbekendheid onder jongeren vergroten.
Facebook? Dat is een sociaal netwerk waar je volgers met statusupdates op de hoogte houdt van dat wat er binnen het bedrijf of de sector speelt. Een platform dat onderdeel is van je contentstrategie. Toch? Facebook ontwikkelt zich van social medium, tot contentdistributeur en internationaal mediabedrijf.
Vandaag de dag ontpoppen steeds meer merken zich als online kampioenen. Het nadeel daaraan? We worden overspoeld met content; en niet altijd relevante content. De spinnende kittens en baby’s, unicorns en filosofische feel good quotes vliegen ons om de oren. Dit zorgt ervoor dat jouw content niet meer alleen beter moet zijn dan die van je concurrent, maar ook dan ALLE andere content op het internet. Je kunt dus aan de bak.
wehkamp intensiveert vanaf vandaag de samenwerking met de vier meest invloedrijke Nederlandse vloggers. Komende maanden ontwikkelen Mascha (Beautygloss), Cynthia (Misslipgloss), Sanny (Sanny zoekt geluk) en Anna (Anna Nooshin) videocontent die volgens de retailer een ‘miljoenenpubliek moet inspireren’.
Ed Peelen is benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting Leerstoel Customer Media.
Merken die een groot publiek hopen te vinden voor hun online commercials, kloppen al gauw aan bij YouTube – de plek voor videoadvertenties. Vimeo weigert tot op heden dit advertentiemodel in te zetten.
Er zijn weinig nieuwsmomenten te verzinnen waarop zoveel organisaties inhaakten als dat afgelopen vrijdag gebeurde. Bijna geen van de grote merken bleef stil en met de hashtag #LoveWins gingen zij gezamenlijk viraal. Ook inhaken? Dat kan op de volgende manieren.
Influencermarketing is het buzzwoord onder marketeers, maar bekende bloggers worden overvoerd met aanbiedingen van merken, of ze alsjeblieft hun product in een blogpost willen aanprijzen. Hoe kom je er als bedrijf toch nog tussen? “Kijk verder dan die bekende bloggers, betrek ze bij je merk en wees authentiek.” Aan het woord is Evert-Jan Heijmans, Strategy Director van First Day of Spring, een strategisch influencermarketingbureau in Amsterdam.