More stories

Pinterest promoters zonder werk na ‘spamklem’

Sociaal platform Pinterest heeft onlangs de bezem gehaald door affiliatelinks om zelf meer te kunnen verdienen via een koopknop die binnenkort moet verschijnen. Als gevolg hiervan is een groot aantal marketeers of influencers brodeloos geworden.

Contentmarketing

De digitale transformatie van Adobe

Als Adobe’s Marketing Cloud Evangelist vertelt Charles Sherman over de digitale transformatie die bedrijven nu meemaken: “Er is nu een grote behoefte in bedrijven om nieuwe rollen en processen samen brengen. Zodat mensen beter kunnen samenwerken, content distribueren en processen stroomlijnen.”

Contentmarketing

Zeven veelgemaakte fouten bij content marketing

Content marketing, dat lijkt een no-brainer. Iets dat de marketingafdeling er wel eventjes bij kan doen, ergens op een verloren vrijdagmiddag. Hoe moeilijk kan dat nou toch zijn? Ryan Galloway van Contently.com constateert echter nogal wat beginnersfouten die je zoveel mogelijk moet zien te vermijden.

Contentmarketing

Waarom Android de podcastmarkt mist

De podcast is weer helemaal terug, mede dankzij het populaire hoorspel Serial. Adverteerders zijn in toenemende mate geïnteresseerd om eigen podcasts te maken. Sterker nog: de podcast is een essentieel onderdeel geworden van content marketing. Er is een grote frustratie: de Android gebruiker wordt niet bereikt.

Contentmarketing

De impact van draagbare technologie op content marketing

Google mag dan gestopt zijn met het uitgeven van zijn Glass-project, voor Microsoft is het tijdperk van wearable technology net begonnen. En terecht, want draagbare technologie heeft de toekomst. Niet alleen in de vorm van brillen, maar ook door middel van horloges en sieraden. Het geeft marketeers de uitdaging om na te denken hoe zij de consument ook via deze technologie kunnen benaderen. Is het echt zo anders dan de manier waarop we consumenten zonder draagbare technologie benaderen?

Contentmarketing

Content marketing: vijf misvattingen

Is er nog iemand niet bezig met content marketing? Het besef dat deze vorm van marketing voor veel merken succesvol is en het feit dat concurrenten ermee bezig zijn, heeft in een paar jaar tijd geleid tot een enorme hoeveelheid content van zeer wisselende, vaak twijfelachtige kwaliteit. De ‘contentberg’ gaat steeds meer gelijkenis vertonen met het mestoverschot. Wat moeten we met al die content? Is ‘CM’ in alle gevallen een juiste keuze? In dit artikel wil ik enkele misvattingen over content marketing aan de orde stellen.

Contentmarketing

Je content in alle talen: de vijf principes

Als je optimaal wil profiteren van interesse uit het buitenland wil je het je bezoekers natuurlijk wel zo makkelijk mogelijk maken een bestelling bij je te plaatsen. Maar meer dan de helft van de potentiële klanten gaat alléén tot aankoop over als een site in de eigen taal beschikbaar is. Naast lokale betaalmethodes, een veilige en snelle verzending én klantenservice moet je dus ook je dus ook content in de taal van je bezoekers aanbieden. Maar hoe pak je die vertalingen nou efficiënt aan? Hier zijn de vijf basisprincipes:

Contentmarketing

Het Aap Noot Mies van content marketing (infographic)

2014 was het jaar van content marketing en het fenomeen zal ook dit jaar wel weer volop in de belangstelling staan. En dus heeft Instapage het ABC van content marketing samengesteld. Waarbij A staat voor Analytics, B voor Buyer Personas en C voor Conversies.

Contentmarketing

Emotie, basisingrediënt voor iedere contentstrategie

We worden overspoeld met nieuwe vormen van content. Iedere marketeer is zich er inmiddels bewust van dat het een belangrijke manier is de aandacht van het publiek te krijgen. Maar hoe zorg je ervoor dat de relatie niet vluchtig blijft, maar er echt een connectie wordt gelegd? Volgens consultant Andrew McDermott zijn emotie en fascinatie de gouden combinatie voor iedere contentstrategie.

Contentmarketing

Froot.nl deelt content via WhatsApp

Het online magazine Froot.nl is gestart met het delen van content via WhatsApp. Voorlopig als experiment.

Contentmarketing

De juiste strategie met persberichten (infographic)

De Emerce redactie krijgt ze nog wel eens binnen: een persbericht om 17 uur op vrijdagmiddag. Het VrijMiBo-gevoel is bij sommige bedrijven blijkbaar niet echt bekend. Het weekend zou een beter moment kunnen zijn, maar 17 procent van de persberichten worden dan verstuurd. En aandacht heb je. Zelfs van reguliere lezers.

Contentmarketing

Wehkamp neemt nieuw contenplatform in gebruik

Wehkamp lanceert een dynamisch redactioneel platform, waardoor relevante content optimaal wordt geïntegreerd in het online winkelproces. Het redactionele platform wordt de verzamelplek voor alle inspirerende content.

Contentmarketing

Wat content marketeers leren van Obama

Herinnert u zich het nog? Barack Obama domineerde in aanloop naar zijn eerste termijn als president volledig het sociale web. Er wordt zelfs gezegd dat zijn strijd de eerste verkiezing was die werd gewonnen door de inzet van nieuwe media. Ruim zes jaar na de ‘Facebook-verkiezing’ is zijn online aanwezigheid, of die van het Witte Huis, niet meer weg te denken. Een contentstrategie waar geleerd van kan worden.

Contentmarketing

Infographic: De geschiedenis van videomarketing

Tegenwoordig zeggen merken het met video. Een belangrijk deel van de mensheid leert visueel, dus doet bewegend beeld wonderen. Video marketing is echter niet nieuw als we het begrip een beetje ruim trekken, zoals uit deze tijdlijn blijkt.

Contentmarketing

Content Marketing voor Fashion: vijf no-brainers

De concurrentie in de online fashionwereld is enorm; met de dag schieten nieuwe webshops, modeblogs en hippe merken als paddenstoelen uit de grond. Hoe kun jij je op positieve wijze onderscheiden in deze branche? Hoe weet je jouw bezoekers te boeien én te behouden? Door content marketing op een doelgroepgerichte wijze in te zetten. En dat is soms eenvoudiger dan je denkt. Lees hieronder 5 tips die voorlopig nog lang niet uit de mode raken.

Contentmarketing