More stories

Meer gemeenten presenteren begroting via app

Het presenteren van de programmabegroting van gemeenten gebeurt steeds vaker aan de hand van een begrotingsapp. Vorig jaar deed gemeente Veere dit als eerste met de webapp van Pepperflow. Tientallen gemeenten volgden dat voorbeeld.

Contentmarketing

Stappenplan voor visuele content (infographic)

Visuele content kan erg sterk zijn, maar het is moeilijk om te voorspellen of het aanslaat. Niettemin kun je met illustraties, foto’s en niet te vergeten video wel heel goed een verhaal vertellen. HubSpot en Market Domination Media maakten samen stappenplan voor betere visuele content.

Contentmarketing

WPG Media neemt belang in YouTube-bedrijf Brandviews

G Media neemt belang in YouTube-bedrijf Brandviews

WPG neemt voor 25 procent deel in Brandviews. Daarmee wil het Nederlandse bedrijf WPG Media haar positie in de snel groeiende online videomarkt versneld uitbouwen. WPG Media is uitgever van titels als Happinez, Psychologie Magazine, Yoga Magazine, Runner’s World, Tracks&Trails en Vrij Nederland.

Contentmarketing

Tien manieren om je content onder de aandacht te brengen (infographic)

Techblog Bit Rebels zette ze nog maar eens onder elkaar: tien manieren die ervoor zorgen dat je content gezien en bij voorkeur gedeeld wordt. Frequentie is belangrijk, net als uiteraard SEO, maar wel eens gedacht aan het inschakelen van gastschrijvers? Wel eens overwogen om stukken eens (wat beter) te redigeren? Of om een lang bericht op te breken in hapklare stukken?

Contentmarketing

Hoe PepsiCo met content marketing Coca-Cola wil verslaan

PepsiCo zet stevig in op content marketing en digitale kanalen. Maar het bedrijf van de dranken en levensmiddelen ondervindt ook de nodige uitdagingen.

Contentmarketing

Engeland wil strengere reclameregels voor vloggers

De Engelse toezichthouder op de reclamemarkt, de ASA, wil duidelijkere regels voor adverteerders en vloggers. De grens tussen betaalde en niet-betaalde videoblogs dreigt steeds onduidelijker te worden.

Contentmarketing

Pinterest promoters zonder werk na ‘spamklem’

Sociaal platform Pinterest heeft onlangs de bezem gehaald door affiliatelinks om zelf meer te kunnen verdienen via een koopknop die binnenkort moet verschijnen. Als gevolg hiervan is een groot aantal marketeers of influencers brodeloos geworden.

Contentmarketing

De digitale transformatie van Adobe

Als Adobe’s Marketing Cloud Evangelist vertelt Charles Sherman over de digitale transformatie die bedrijven nu meemaken: “Er is nu een grote behoefte in bedrijven om nieuwe rollen en processen samen brengen. Zodat mensen beter kunnen samenwerken, content distribueren en processen stroomlijnen.”

Contentmarketing

Zeven veelgemaakte fouten bij content marketing

Content marketing, dat lijkt een no-brainer. Iets dat de marketingafdeling er wel eventjes bij kan doen, ergens op een verloren vrijdagmiddag. Hoe moeilijk kan dat nou toch zijn? Ryan Galloway van Contently.com constateert echter nogal wat beginnersfouten die je zoveel mogelijk moet zien te vermijden.

Contentmarketing

Waarom Android de podcastmarkt mist

De podcast is weer helemaal terug, mede dankzij het populaire hoorspel Serial. Adverteerders zijn in toenemende mate geïnteresseerd om eigen podcasts te maken. Sterker nog: de podcast is een essentieel onderdeel geworden van content marketing. Er is een grote frustratie: de Android gebruiker wordt niet bereikt.

Contentmarketing

De impact van draagbare technologie op content marketing

Google mag dan gestopt zijn met het uitgeven van zijn Glass-project, voor Microsoft is het tijdperk van wearable technology net begonnen. En terecht, want draagbare technologie heeft de toekomst. Niet alleen in de vorm van brillen, maar ook door middel van horloges en sieraden. Het geeft marketeers de uitdaging om na te denken hoe zij de consument ook via deze technologie kunnen benaderen. Is het echt zo anders dan de manier waarop we consumenten zonder draagbare technologie benaderen?

Contentmarketing

Content marketing: vijf misvattingen

Is er nog iemand niet bezig met content marketing? Het besef dat deze vorm van marketing voor veel merken succesvol is en het feit dat concurrenten ermee bezig zijn, heeft in een paar jaar tijd geleid tot een enorme hoeveelheid content van zeer wisselende, vaak twijfelachtige kwaliteit. De ‘contentberg’ gaat steeds meer gelijkenis vertonen met het mestoverschot. Wat moeten we met al die content? Is ‘CM’ in alle gevallen een juiste keuze? In dit artikel wil ik enkele misvattingen over content marketing aan de orde stellen.

Contentmarketing

Je content in alle talen: de vijf principes

Als je optimaal wil profiteren van interesse uit het buitenland wil je het je bezoekers natuurlijk wel zo makkelijk mogelijk maken een bestelling bij je te plaatsen. Maar meer dan de helft van de potentiële klanten gaat alléén tot aankoop over als een site in de eigen taal beschikbaar is. Naast lokale betaalmethodes, een veilige en snelle verzending én klantenservice moet je dus ook je dus ook content in de taal van je bezoekers aanbieden. Maar hoe pak je die vertalingen nou efficiënt aan? Hier zijn de vijf basisprincipes:

Contentmarketing

Het Aap Noot Mies van content marketing (infographic)

2014 was het jaar van content marketing en het fenomeen zal ook dit jaar wel weer volop in de belangstelling staan. En dus heeft Instapage het ABC van content marketing samengesteld. Waarbij A staat voor Analytics, B voor Buyer Personas en C voor Conversies.

Contentmarketing

Emotie, basisingrediënt voor iedere contentstrategie

We worden overspoeld met nieuwe vormen van content. Iedere marketeer is zich er inmiddels bewust van dat het een belangrijke manier is de aandacht van het publiek te krijgen. Maar hoe zorg je ervoor dat de relatie niet vluchtig blijft, maar er echt een connectie wordt gelegd? Volgens consultant Andrew McDermott zijn emotie en fascinatie de gouden combinatie voor iedere contentstrategie.

Contentmarketing