More stories

Schrijven voor het web: Voice & Tone

Schrijf jij wel eens voor het web? Maar twijfel je soms of je wel met de juiste ‘stem’ spreekt voor je publiek?

Zoek je vaak naar de juiste woorden? Heb je behoefte aan houvast en richtlijnen voor je copy? Lees dan zeker dit artikel over het gebruik van ‘voice & tone’ voor web teksten.

Contentmarketing

Content marketing internationaal: hoe doen Vice en Conrad dat?

Webwinkeliers die méér kansen over de grens willen verzilveren moeten zorgen dat de content in hun shops toegankelijk is in andere talen. Maar hoe zorg je nou dat je content ook relevant is voor een buitenlands publiek? Moet je alles gewoon één-op-één vertalen? Of moet je per markt speciale content maken? En wie moet dat dan doen? Regelt het hoofdkantoor alles of moeten lokale kantoren aan de bak? Werk je met vertaalbureaus of doe je alles in-house?

Contentmarketing

Hoe haal je als merk het maximale uit video’s op social media?

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?

Contentmarketing

WPP en Snapchat richten bedrijf op

Reclamegigant WPP richt samen met Snapchat en de Daily Mail een contentmarketingbedrijf op: Truffle Pig.

Contentmarketing

Unilever start vrouwenkanaal met Vice.com

Unilever en Vice sluiten een meerjarige samenwerking, waarbij het mediabedrijf een apart videokanaal opent dat zich specifiek op vrouwen richt.

Contentmarketing

Storynomics: hoe vertel je als bedrijf een goed verhaal dat blijft hangen?

Denk eens terug aan een willekeurige jeugdherinnering. Die ene keer dat je broertje een ongelukje had in de zandbak. Of toen je je eerste kus kreeg van dat meisje. Je weet vast nog wat voor weer het was, waar je in de zandbak zat en hoe je je voelde. Herinneringen haal je op als verhalen en je kunt op geen enkele andere manier een goed verhaal vertellen dan door na te denken over de context. En hoewel dat logisch klinkt, vergeten we nogal eens na te denken over die essentie. Robert McKee, award winning filmmaker en guru op het gebied van storytelling, brengt organisaties graag kennis bij over die essentie. Hij doet dat met zijn story-in-business seminar ‘Storynomics’. Eind mei verscheen McKee op het podium van het DeLaMar theater te Amsterdam.

Contentmarketing

Laat die marketingspieren rollen (infographic)

Content marketing is een beetje als een spier. Hij wordt alleen sterker als je hem ook echt gebruikt. En de spier werkt ook niet op zichzelf, hij staat in verbinding met andere lichaamsdelen. PAN Communications komt tot de conclusie dat marketeers hun spieren vaker moeten laten rollen en content marketing echt opnemen in hun omnichannel strategie.

Contentmarketing

Britse waakhond kijkt naar beïnvloeding recensies

De Britse waakhond Competition and Markets Authority (CMA) stelt een onderzoek in naar negatieve online recensies, waarvan het vermoeden bestaat dat die door concurrenten zijn geplaatst.

Contentmarketing

Saaie markt? Vijf tips om toch succesvolle content te realiseren

Je kunt op een slimme manier leads werven als je content realiseert in de vorm van blogartikelen, whitepapers en webinars. Dat is een stuk eenvoudiger als je in een ‘sexy’ markt werkt zoals bijvoorbeeld mode of reizen. Maar wat als je nu content wilt realiseren als je in een ‘saaie’ markt opereert zoals bijvoorbeeld kantoorartikelen of netwerkapparatuur?

Contentmarketing

Waar ligt de scheidslijn tussen gesponsorde content en gewone reclame?

Wie nadenkt over de meest effectieve vorm van branding voor zijn merk, zal zeker branded content overwegen. Dat het succesvol kan zijn is duidelijk, maar hoe effectief is het in vergelijking met reguliere reclame? Waar ligt de scheidslijn tussen gesponsorde content en gewone reclame? In dit artikel vind je enkele voorbeelden en overwegingen die je kunnen helpen je eigen beeld daarvan te vormen

Contentmarketing

NetBooster: ‘verkoop je content aan je lezers’

Data-analist Simo Ahava van NetBooster Finland gebruikt standaard webanalysetools op nieuwe manieren. “Installeer niet alleen de code, maar tweak het platform, zodat het jouw bedrijf de juiste inzichten geeft.” Ahava vertelt over het meten van content engagement met Google Analytics.

Analytics

Verfijnde storytelling met Scotch & Soda

In het wekelijkse Social War onderzoek bespreken we deze week de sales door storytelling van Scotch & Soda. Het Amsterdamse high end fashion merk startte onlangs een online promotie campagne rond de ‘story of things’ video. Hoe Scotch & Soda door storytelling haar nieuwste kledinglijn promoot en tegelijkertijd een engagement stijging van meer dan 280 procent meepakt.

Campagnes

Effectieve content: deze metrics gebruiken BuzzFeed en Twitter

Traditionele metrics voor contentmarketing bieden onvoldoende inzicht. Paginaweergaves en het aantal delingen via sociale media tonen onvoldoende aan hoe de online content presteert. De volgende generatie metrics wordt nu omarmd.

Contentmarketing

Blogs vaak niet meer dan bijverdienste

Meer dan de helft van alle bloggers wil graag zijn brood verdienen met zijn blog. Dit blijkt uit het bloggersonderzoek dat bureau Cherry Picker uitvoerde onder 206 Nederlandse bloggers. De resultaten werden deze week gepresenteerd tijdens de eerste editie van het Cherry Picker #Storymakers event, waar ruim 130 bloggers en dertig merken bij elkaar kwamen.

Contentmarketing

De funnel op de schop (video)

Content marketing expert Andrew Davis, die zijn loopbaan ooit begon bij The Muppet Show, kwam eind april naar Amsterdam voor het B2B Content Marketing Event. Onder de titel How Brilliant B2B Brand Create a Sudden Urge to Act vertelt hij hoe de verkoopfunnel volledig op de schop moet. Degene die de klantreis kan bepalen maakt de meeste kans op succes.

Contentmarketing