More stories

NetBooster: ‘verkoop je content aan je lezers’

Data-analist Simo Ahava van NetBooster Finland gebruikt standaard webanalysetools op nieuwe manieren. “Installeer niet alleen de code, maar tweak het platform, zodat het jouw bedrijf de juiste inzichten geeft.” Ahava vertelt over het meten van content engagement met Google Analytics.

Analytics

Verfijnde storytelling met Scotch & Soda

In het wekelijkse Social War onderzoek bespreken we deze week de sales door storytelling van Scotch & Soda. Het Amsterdamse high end fashion merk startte onlangs een online promotie campagne rond de ‘story of things’ video. Hoe Scotch & Soda door storytelling haar nieuwste kledinglijn promoot en tegelijkertijd een engagement stijging van meer dan 280 procent meepakt.

Campagnes

Effectieve content: deze metrics gebruiken BuzzFeed en Twitter

Traditionele metrics voor contentmarketing bieden onvoldoende inzicht. Paginaweergaves en het aantal delingen via sociale media tonen onvoldoende aan hoe de online content presteert. De volgende generatie metrics wordt nu omarmd.

Contentmarketing

Blogs vaak niet meer dan bijverdienste

Meer dan de helft van alle bloggers wil graag zijn brood verdienen met zijn blog. Dit blijkt uit het bloggersonderzoek dat bureau Cherry Picker uitvoerde onder 206 Nederlandse bloggers. De resultaten werden deze week gepresenteerd tijdens de eerste editie van het Cherry Picker #Storymakers event, waar ruim 130 bloggers en dertig merken bij elkaar kwamen.

Contentmarketing

De funnel op de schop (video)

Content marketing expert Andrew Davis, die zijn loopbaan ooit begon bij The Muppet Show, kwam eind april naar Amsterdam voor het B2B Content Marketing Event. Onder de titel How Brilliant B2B Brand Create a Sudden Urge to Act vertelt hij hoe de verkoopfunnel volledig op de schop moet. Degene die de klantreis kan bepalen maakt de meeste kans op succes.

Contentmarketing

Filmer Maurice Wenneker: ‘Maak je video zo specifiek mogelijk’

“De ROI van een online video hangt af of een film doet wat deze moet doen”, stelt Filmer Maurice Wenneker. “Vanuit het verleden worden er heel veel doelstellingen in een film gestopt. Maar als je bijvoorbeeld wil dat je merk geladen wordt, kun je niet uitleggen hoe je product werkt.”

Contentmarketing

Emerce eTravel: reisorganisaties erkennen belang van bloggers

De reiswereld leent zich goed voor mooie en persoonlijke verhalen. Op Emerce eTravel aanstaande donderdag een gesprek met drie topbloggers van dit moment. Viola Welling is een van hen. Zij is schrijfster voor GirlsLove2Travel, een online travel lifestyle community opgericht door en voor travel girls.

Contentmarketing

De content marketing transformatie van Exact (video)

Sinds 2012 heeft Mark Appel, die zijn loopbaan ooit bij Apple startte, lead generation geprofessionaliseerd bij Exact Business Software met behulp van verfijnde content marketing. Momenteel werkt hij aan de buitenlandse expansie en de transformatie naar een internationaal opererend marketingteam.

B2B Digital

Coole merken maken product video’s

Een stukje tekst lezen? Nee, de consument van nu wil video’s. En merken die luisteren naar wat klanten willen, krijgen daar loyaliteit en hogere omzetten voor terug. Dat blijkt uit onderzoek van Animoto.

Contentmarketing

Zo zorgde video storytelling voor sales van T-Mobile

Het bereik van videoplatform YouTube is enorm, de hoeveelheid content en de gemiddelde kijktijd nog steeds stijgende. Een uitgelezen kans voor het onder de aandacht brengen van een nieuwe propositie. Zo heeft video storytelling geleid tot directe verkopen van T-Mobile.

Contentmarketing

Social Embassy duikt in influencer marketing

Social Embassy gaat volgende maand een onderzoek publiceren over influencer marketing. Het onderzoek wordt momenteel uitgevoerd samen met de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.

Contentmarketing

Zo doen persona’s ook voor content marketing hun werk

Binnen de conversie-optimalisatie, gebruikersonderzoek en ook leadgeneratie is het een bekend fenomeen: de persona’s. De definities die de doelgroep beschrijven. Demografische kenmerken, misschien zelfs een naam, omschrijving van het karakter en ook het onlinegedrag dat wordt vertoond, gevat in een profiel. Deze persona’s zijn echter ook van grote waarde in de content marketing.

Contentmarketing

Provincies introduceren waarstaatjeprovincie.nl

De provincies Zuid-Holland en Flevoland hebben de vergelijkingswebsite waarstaatjeprovincie.nl gelanceerd. De website geeft inzicht in de cijfers, feiten en bestedingen van de provincies.

Contentmarketing

Reviewplatform controleert betrouwbaarheid beoordelingen

HelloReview lanceert een nieuw reviewplatform dat ‘zorgvuldige verificatie’ van gebruikers zegt na te streven. Op dit moment zijn drie reviewwebsites onderdeel van het online platform, gericht op klinieken voor plastische chirurgie, tandartsen en makelaars.

Contentmarketing

Drie gratis Twitter tools voor real-time marketing

Marketing via Twitter is wel eens lastig, omdat marketeers maar weinig controle hebben over de volgorde van berichten die op de tijdlijn van de gebruiker komen. Er zit immers geen redactie op die het nieuws filters of sorteert. Toch is real-time marketing wel degelijk mogelijk, zelfs met behulp van volledig gratis tools. Met dank aan Social Times.