WPP en Snapchat richten bedrijf op
Reclamegigant WPP richt samen met Snapchat en de Daily Mail een contentmarketingbedrijf op: Truffle Pig.
Reclamegigant WPP richt samen met Snapchat en de Daily Mail een contentmarketingbedrijf op: Truffle Pig.
Unilever en Vice sluiten een meerjarige samenwerking, waarbij het mediabedrijf een apart videokanaal opent dat zich specifiek op vrouwen richt.
Denk eens terug aan een willekeurige jeugdherinnering. Die ene keer dat je broertje een ongelukje had in de zandbak. Of toen je je eerste kus kreeg van dat meisje. Je weet vast nog wat voor weer het was, waar je in de zandbak zat en hoe je je voelde. Herinneringen haal je op als verhalen en je kunt op geen enkele andere manier een goed verhaal vertellen dan door na te denken over de context. En hoewel dat logisch klinkt, vergeten we nogal eens na te denken over die essentie. Robert McKee, award winning filmmaker en guru op het gebied van storytelling, brengt organisaties graag kennis bij over die essentie. Hij doet dat met zijn story-in-business seminar ‘Storynomics’. Eind mei verscheen McKee op het podium van het DeLaMar theater te Amsterdam.
Content marketing is een beetje als een spier. Hij wordt alleen sterker als je hem ook echt gebruikt. En de spier werkt ook niet op zichzelf, hij staat in verbinding met andere lichaamsdelen. PAN Communications komt tot de conclusie dat marketeers hun spieren vaker moeten laten rollen en content marketing echt opnemen in hun omnichannel strategie.
De Britse waakhond Competition and Markets Authority (CMA) stelt een onderzoek in naar negatieve online recensies, waarvan het vermoeden bestaat dat die door concurrenten zijn geplaatst.
Je kunt op een slimme manier leads werven als je content realiseert in de vorm van blogartikelen, whitepapers en webinars. Dat is een stuk eenvoudiger als je in een ‘sexy’ markt werkt zoals bijvoorbeeld mode of reizen. Maar wat als je nu content wilt realiseren als je in een ‘saaie’ markt opereert zoals bijvoorbeeld kantoorartikelen of netwerkapparatuur?
Wie nadenkt over de meest effectieve vorm van branding voor zijn merk, zal zeker branded content overwegen. Dat het succesvol kan zijn is duidelijk, maar hoe effectief is het in vergelijking met reguliere reclame? Waar ligt de scheidslijn tussen gesponsorde content en gewone reclame? In dit artikel vind je enkele voorbeelden en overwegingen die je kunnen helpen je eigen beeld daarvan te vormen
Data-analist Simo Ahava van NetBooster Finland gebruikt standaard webanalysetools op nieuwe manieren. “Installeer niet alleen de code, maar tweak het platform, zodat het jouw bedrijf de juiste inzichten geeft.” Ahava vertelt over het meten van content engagement met Google Analytics.
In het wekelijkse Social War onderzoek bespreken we deze week de sales door storytelling van Scotch & Soda. Het Amsterdamse high end fashion merk startte onlangs een online promotie campagne rond de ‘story of things’ video. Hoe Scotch & Soda door storytelling haar nieuwste kledinglijn promoot en tegelijkertijd een engagement stijging van meer dan 280 procent meepakt.
Traditionele metrics voor contentmarketing bieden onvoldoende inzicht. Paginaweergaves en het aantal delingen via sociale media tonen onvoldoende aan hoe de online content presteert. De volgende generatie metrics wordt nu omarmd.
Meer dan de helft van alle bloggers wil graag zijn brood verdienen met zijn blog. Dit blijkt uit het bloggersonderzoek dat bureau Cherry Picker uitvoerde onder 206 Nederlandse bloggers. De resultaten werden deze week gepresenteerd tijdens de eerste editie van het Cherry Picker #Storymakers event, waar ruim 130 bloggers en dertig merken bij elkaar kwamen.
Content marketing expert Andrew Davis, die zijn loopbaan ooit begon bij The Muppet Show, kwam eind april naar Amsterdam voor het B2B Content Marketing Event. Onder de titel How Brilliant B2B Brand Create a Sudden Urge to Act vertelt hij hoe de verkoopfunnel volledig op de schop moet. Degene die de klantreis kan bepalen maakt de meeste kans op succes.
“De ROI van een online video hangt af of een film doet wat deze moet doen”, stelt Filmer Maurice Wenneker. “Vanuit het verleden worden er heel veel doelstellingen in een film gestopt. Maar als je bijvoorbeeld wil dat je merk geladen wordt, kun je niet uitleggen hoe je product werkt.”
De reiswereld leent zich goed voor mooie en persoonlijke verhalen. Op Emerce eTravel aanstaande donderdag een gesprek met drie topbloggers van dit moment. Viola Welling is een van hen. Zij is schrijfster voor GirlsLove2Travel, een online travel lifestyle community opgericht door en voor travel girls.
Sinds 2012 heeft Mark Appel, die zijn loopbaan ooit bij Apple startte, lead generation geprofessionaliseerd bij Exact Business Software met behulp van verfijnde content marketing. Momenteel werkt hij aan de buitenlandse expansie en de transformatie naar een internationaal opererend marketingteam.