More stories

Facebook Conference: Facebook belangrijkste bron webverkeer, Twitter levert in

Facebook blijft de belangrijkste bron van webverkeer, al stoomt Pinterest flink op. Dat blijkt uit metingen van Shareaholic over het derde kwartaal bij 300.000 websites en 400 miljoen unieke bezoekers. Voor content marketing blijft Facebook dus voorlopig onmisbaar.

Contentmarketing

Is je bedrijf te ‘saai’ voor content marketing?

Ben jij verantwoordelijk voor de marketing van een ‘saai’ bedrijf? Gefeliciteerd! Dat betekent vrijwel zeker dat je door middel van content marketing onderscheidend kunt zijn. Want goede content is in jouw branche waarschijnlijk zeldzaam. Zo creëer je boeiende content als je voor een ‘saai’ bedrijf werkt.

Contentmarketing

Bedrijven kunnen nu ook op Apple Maps

Bedrijven kunnen hun locatie voortaan in Apple Maps aangeven, zoals dat al veel langer kan bij Google Maps. Nederlandse bedrijven moeten echter nog even wachten, tenzij ze een beroep doen op Yelp, de Amerikaanse Gouden Gids.

Contentmarketing

De YouTube strategie van Otto

Bij Otto is YouTube een vast onderdeel in de marketingmix. En zoals je van een groot bedrijf mag verwachten is Otto niet zomaar aan de slag gegaan. Op de Media Conference in Hamburg gaf Dominique Korschinek, de Senior Project Manager voor Merkstrategie en Campagne ontwikkeling, inzicht in the YouTube strategie van Otto.

Contentmarketing

Doe je blog (nog) niet weg

Volgens studies laten steeds meer marketeers blogs links liggen ten faveure van sociale media. Met andere woorden: het lange baan-werk wordt ingeruild voor korte sprints. Maar is dat verstandig?

Contentmarketing

PR kantoor Weber Shandwick in contentmarketing

PR bedrijf Weber Shandwick, onderdeel van Interpublic, richt een fullservice reclamebureau op Sawmill. Die zal richt breder gaan richten op (digitale) content marketing, in navolging van Edelman en United Talent Agency.

Communicatie

Sterk tekort aan B2B content marketeers

Amerikaanse B2B bedrijven hebben moeite om goede content marketeers te vinden. Het aantal zoekende bedrijven is zelfs in een jaar tijd fors gegroeid, van 22 naar 32 procent. Dat blijkt uit het 2015 B2B Content Marketing Report.

B2B Digital

Krasloten en DTT Multimedia lanceren game

Game-ontwikkelaar DTT Multimedia en De Lotto hebben een spel vergelijkbaar met Flappy Bird ontwikkeld. De gratis game ter promotie van kraslot December Kalender is sinds deze week te verkrijgen in de Apple Store en de Google Play Store.

Contentmarketing

Microsofts MSN krijgt nieuwe opzet

Microsoft blaast MSN (Microsoft Network) nieuw leven in. Morgen wordt de nieuwe site ten doop gehouden en worden zeven MSN apps gelanceerd.

Contentmarketing

Video-aanbod Wikipedia erg mager

Van de miljoen artikelen op Wikipedia bevatten er maar 6000 een video. Dat komt neer op 0,12 procent van heel Wikipedia. Dat schrijft Jesse de Vos van Beeld en Geluid op zijn blog.

Contentmarketing

Denk in verhalen (infographic)

Advertenties? Waarom niet een mooi verhaal op het bedrijfsblog? Bedrijven met actieve blogs genereren volgens sommige onderzoeken 97 procent meer leads, oftewel potentiële klanten. En zeven van de tien klanten halen informatie liever uit een blog dan uit een advertentie. Kortom: denk in verhalen. Deze infographic legt uit hoe.

Contentmarketing

Quadia en Rednun bundelen krachten voor gepersonaliseerde video

Quadia Online Video en Rednun bundelen hun ervaring en expertise op het gebied van gepersonaliseerde video. Gezamenlijk brengen ze in Nederland en Duitsland een nieuw merk voor gepersonaliseerde video op de markt: PersonalVideo.

Contentmarketing

Vijf vormen van B2B-videomarketing

Video wordt eigenlijk nog maar weinig toegepast door B2B marketeers. Dat is verrassend, want er wordt wel degelijk waarde aan gehecht. Video kan immers worden ingezet voor marketing rond merken, klantenwerving en online engagement.

B2B Digital

Brechtje de Leij naar IceMobile

Brechtje de Leij verhuist per november van Nu.nl naar IceMobile.nl. Ruim drie jaar was ze verantwoordelijk voor het nieuwscluster van Sanoma.

Contentmarketing

Prezi: 1 miljoen gebruikers in Nederland

Een miljoen Nederlanders schreef zich in op Prezi om gelikte, geanimeerde presentaties mee te maken. “Het wordt vaak naast Powerpoint gebruikt. We zien bijvoorbeeld studenten die onze dienst gebruiken en dat blijven doen als ze een baan vinden”, aldus Nederlandbaas Spencer Waldron.

Contentmarketing