More stories

Sterk tekort aan B2B content marketeers

Amerikaanse B2B bedrijven hebben moeite om goede content marketeers te vinden. Het aantal zoekende bedrijven is zelfs in een jaar tijd fors gegroeid, van 22 naar 32 procent. Dat blijkt uit het 2015 B2B Content Marketing Report.

B2B Digital

Krasloten en DTT Multimedia lanceren game

Game-ontwikkelaar DTT Multimedia en De Lotto hebben een spel vergelijkbaar met Flappy Bird ontwikkeld. De gratis game ter promotie van kraslot December Kalender is sinds deze week te verkrijgen in de Apple Store en de Google Play Store.

Contentmarketing

Microsofts MSN krijgt nieuwe opzet

Microsoft blaast MSN (Microsoft Network) nieuw leven in. Morgen wordt de nieuwe site ten doop gehouden en worden zeven MSN apps gelanceerd.

Contentmarketing

Video-aanbod Wikipedia erg mager

Van de miljoen artikelen op Wikipedia bevatten er maar 6000 een video. Dat komt neer op 0,12 procent van heel Wikipedia. Dat schrijft Jesse de Vos van Beeld en Geluid op zijn blog.

Contentmarketing

Denk in verhalen (infographic)

Advertenties? Waarom niet een mooi verhaal op het bedrijfsblog? Bedrijven met actieve blogs genereren volgens sommige onderzoeken 97 procent meer leads, oftewel potentiële klanten. En zeven van de tien klanten halen informatie liever uit een blog dan uit een advertentie. Kortom: denk in verhalen. Deze infographic legt uit hoe.

Contentmarketing

Quadia en Rednun bundelen krachten voor gepersonaliseerde video

Quadia Online Video en Rednun bundelen hun ervaring en expertise op het gebied van gepersonaliseerde video. Gezamenlijk brengen ze in Nederland en Duitsland een nieuw merk voor gepersonaliseerde video op de markt: PersonalVideo.

Contentmarketing

Vijf vormen van B2B-videomarketing

Video wordt eigenlijk nog maar weinig toegepast door B2B marketeers. Dat is verrassend, want er wordt wel degelijk waarde aan gehecht. Video kan immers worden ingezet voor marketing rond merken, klantenwerving en online engagement.

B2B Digital

Brechtje de Leij naar IceMobile

Brechtje de Leij verhuist per november van Nu.nl naar IceMobile.nl. Ruim drie jaar was ze verantwoordelijk voor het nieuwscluster van Sanoma.

Contentmarketing

Prezi: 1 miljoen gebruikers in Nederland

Een miljoen Nederlanders schreef zich in op Prezi om gelikte, geanimeerde presentaties mee te maken. “Het wordt vaak naast Powerpoint gebruikt. We zien bijvoorbeeld studenten die onze dienst gebruiken en dat blijven doen als ze een baan vinden”, aldus Nederlandbaas Spencer Waldron.

Contentmarketing

Amerikaanse krantenuitgever investeert in content marketing

De Amerikaanse uitgeverij Tribune Publishing, eigenaar van de Los Angeles Times en Chicago Tribune, neemt een belang in Contend, een leverancier van content marketing. Dat bedrijf maakt video’s voor adverteerders.

Contentmarketing

Buzzfeed: ‘Zo gingen we door het dak’

Vorige maand wist BuzzFeed 50 miljoen op te halen bij durfkapitalist Andreessen Horowitz. Hoe weet het platform voor virale content zo goed sociale media te gebruiken? Executive Editor Doree Shafrir geeft een aantal praktische tips in dit interview.

Contentmarketing

De kunst van het verhalen vertellen (infographic)

De kunst van het verhalen vertellen is niet makkelijk, maar uiterst belangrijk. We worden overvoerd met informatie, een gemiddeld persoon ziet 5000 marketingboodschappen op een dag. Lange verhalen scoren goed? 79 procent van de gebruikers slaan hele alinea’s over.

Contentmarketing

Beeld en Geluid levert video’s aan Wikipedia

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid schenkt meer dan 1.500 video’s aan de mediadatabase van Wikipedia (Wikimedia Commons).

Contentmarketing

Publicis Groupe en Adobe samen in marketingplatform

Publicis Groupe en Adobe zetten gezamenlijk een end-to-end marketing management platform op die alle marketinginspanningen van de klant automatiseert en verbindt. Het platform is grotendeels gebaseerd op Adobe Marketing Cloud.

Analytics

Succesvolle contentmarketing in de advocatuur

Met de inzet van content marketing weet advocatenkantoor Kennedy van der Laan hun advocaten aan het werk te krijgen. “Advocaten weten niet hoeveel content ze al produceren, zoals de cursussen en presentaties die ze geven. Die kan je heel gemakkelijk op een andere manier hergebruiken”, zegt Albert Jan Huisman, marketing director sinds 2011 en spreker over B2B content marketing.

B2B Digital