More stories

Salesforce vernieuwt Social Studio

Salesforce introduceert een nieuwe generatie Social Studio, een geïntegreerd platform voor social contentmarketing, interactie, publicaties en analytics.

Contentmarketing

Blog PR begint serieus te worden

Blog PR, of ‘blogger relaties’, neemt momenteel een vlucht in ons land. Meer dan 90 procent van de bloggers uit de zogenoemde IPREX Blogbarometer 2014 geeft aan met regelmaat en met uiteenlopende informatie actief te worden benaderd door bedrijven.

Communicatie

Op zoek naar geweldige content om te delen? Deze vijf gratis tools helpen je

‘Wat zullen we vandaag delen op ons Facebook & Twitter account?’ Je bent zeker niet de enige marketeer die deze vraag ooit heeft gesteld. Eén van de grootste uitdagingen voor social media en contentmarketeers is het vinden van goede content om te delen met fans en volgers. Onderstaande vijf tools helpen je om in no time de beste content te vinden uit jouw branche.

Contentmarketing

De ideale content voor organisch verkeer (infographic)

Hoe zorg je voor meer organisch verkeer naar je site? En met welke content doe je dat? Daar geeft deze infographic antwoord op. Het kernwoord is exclusiviteit. Unieke casestudies, lijsten of handleidingen leiden vaak tot nuttige backlinks. En vergeet die content niet bij te werken, want dan komen de bezoekers zeker terug.

Contentmarketing

Waarom content marketing ‘belachelijk eerlijk’ moet zijn

In de film Crazy People uit 1990 speelde Dudley Moore al een reclameman die zo klaar is met de superlatieven en het ronduit liegen voor zijn opdrachtgevers, dat hij zich vol overgave stortte op het creëren van ‘eerlijke’ taglines: ‘Forget Paris. The French can be annoying. Come to Greece. We’re nicer.’ Op het Festival of Marketing, dat deze week in Londen plaatsvond, sprak Doug Kessler van B2B-marketing bureau Velocity over het fenomeen ‘Insane Honesty in Content Marketing’.

Contentmarketing

De ideale lengte van alles op het web (infographic)

Wat is de ideale lengte voor een (blog)post? Die vraag is niet simpel te beantwoorden, dat hangt helemaal van het platform af. Voor LinkedIn ligt het maximum rond de 25 woorden, op een blog 1600. Een podcast langer dan 22 minuten begint te vermoeien en de ideale YouTube lengte is slechts 3 minuten. Waarschijnlijk is deze inleiding ook al te lang. Bent u daar nog?

Contentmarketing

Zo trek je meer kopers naar Pinterest (infographic)

Ongeveer 47 procent van de Amerikaanse online consumenten hebben aankopen gedaan op basis van aanbevelingen op Pinterest. Dus hoe zorg je er voor dat meer kopers je Pinterest-pagina bezoeken? Deze infographic geeft enkele tips: Promoot je pagina’s via Twitter of Facebook. Organiseer een wedstrijd. En achterhaal wat gebruikers zoal van je pagina delen.

Contentmarketing

Hoe trek je meer lezers voor je blog? (infographic)

Iedereen herkent het probleem: Je spendeert enorm veel tijd aan het schrijven van een mooi blogartikel, waarna geen hond het leest. Echter, maar weinig bloggers maken gebruik van de mogelijkheid om lezers te laten abonneren op een blog. Die krijgen ze dan per e-mail binnen. Zo bouw je veel beter een relatie op met geïnteresseerden. Zie hier enkele handige tips om van lezers abonnees te maken.

Contentmarketing

Facebook Conference: Facebook belangrijkste bron webverkeer, Twitter levert in

Facebook blijft de belangrijkste bron van webverkeer, al stoomt Pinterest flink op. Dat blijkt uit metingen van Shareaholic over het derde kwartaal bij 300.000 websites en 400 miljoen unieke bezoekers. Voor content marketing blijft Facebook dus voorlopig onmisbaar.

Contentmarketing

Is je bedrijf te ‘saai’ voor content marketing?

Ben jij verantwoordelijk voor de marketing van een ‘saai’ bedrijf? Gefeliciteerd! Dat betekent vrijwel zeker dat je door middel van content marketing onderscheidend kunt zijn. Want goede content is in jouw branche waarschijnlijk zeldzaam. Zo creëer je boeiende content als je voor een ‘saai’ bedrijf werkt.

Contentmarketing

Bedrijven kunnen nu ook op Apple Maps

Bedrijven kunnen hun locatie voortaan in Apple Maps aangeven, zoals dat al veel langer kan bij Google Maps. Nederlandse bedrijven moeten echter nog even wachten, tenzij ze een beroep doen op Yelp, de Amerikaanse Gouden Gids.

Contentmarketing

De YouTube strategie van Otto

Bij Otto is YouTube een vast onderdeel in de marketingmix. En zoals je van een groot bedrijf mag verwachten is Otto niet zomaar aan de slag gegaan. Op de Media Conference in Hamburg gaf Dominique Korschinek, de Senior Project Manager voor Merkstrategie en Campagne ontwikkeling, inzicht in the YouTube strategie van Otto.

Contentmarketing

Doe je blog (nog) niet weg

Volgens studies laten steeds meer marketeers blogs links liggen ten faveure van sociale media. Met andere woorden: het lange baan-werk wordt ingeruild voor korte sprints. Maar is dat verstandig?

Contentmarketing

PR kantoor Weber Shandwick in contentmarketing

PR bedrijf Weber Shandwick, onderdeel van Interpublic, richt een fullservice reclamebureau op Sawmill. Die zal richt breder gaan richten op (digitale) content marketing, in navolging van Edelman en United Talent Agency.

Communicatie

Sterk tekort aan B2B content marketeers

Amerikaanse B2B bedrijven hebben moeite om goede content marketeers te vinden. Het aantal zoekende bedrijven is zelfs in een jaar tijd fors gegroeid, van 22 naar 32 procent. Dat blijkt uit het 2015 B2B Content Marketing Report.

B2B Digital