Tuvalu Media in zee met Social1nfluencers
Tv-producent Tuvalu Media sluit een eerste samenwerking met YouTube-specialist Social1nfluencers en lanceert een videokanaal van Britt Dekker over paarden.
Tv-producent Tuvalu Media sluit een eerste samenwerking met YouTube-specialist Social1nfluencers en lanceert een videokanaal van Britt Dekker over paarden.
Dynamische content is content die per gebruiker automatisch wordt samengesteld op basis van gedrag, huidige locatie en aankooppatronen. Veel marketingspecialisten verwachten dat dynamische content ook in e-mail marketing zal worden toegepast. Tachtig procent van de marketeers vindt die optie belangrijk, omdat dynamische content kan bijdragen tot een hogere conversie.
Vodafone wil de verliesgevende videotheek Blinkbox van supermarktketen Tesco overnemen. Daarover worden nu exclusieve onderhandelingen gevoerd.
Slechts 37 procent van de inkoopmanagers is tevreden over de informatie op B2B e-commerce sites. Dat blijkt uit een enquête van Acquity.
Het jargon vliegt je tegenwoordig om de oren: wat is ook maar weer het verschil tussen earned, owned en paid media? En welke kanalen zet je nu precies in voor content promotie? Deze infographic van Column Five legt het helder uit.
Reisagent Thomas Cook hevelt zijn printbudget over naar internet. Het geld dat voorheen aan papieren reclame en folders werd uitgegeven gaat nu naar contentmarketing. Programmatic buying wordt leading bij alle vormen van reclame-inkoop.
De beïnvloedingsprincipes van Cialdini, de conformiteitsonderzoeken van Solomon Asch en de Stepps-aanbevelingen voor viraliteit van Jonah Berger; ze zijn stuk voor stuk toepasbaar op content marketing. Dat vertelde mediapsycholoog Mischa Coster van Grey Matters in zijn keynote Wat maakt content overtuigend en viraal? op het congres Content marketing & Webredactie.
Salesforce introduceert een nieuwe generatie Social Studio, een geïntegreerd platform voor social contentmarketing, interactie, publicaties en analytics.
Blog PR, of ‘blogger relaties’, neemt momenteel een vlucht in ons land. Meer dan 90 procent van de bloggers uit de zogenoemde IPREX Blogbarometer 2014 geeft aan met regelmaat en met uiteenlopende informatie actief te worden benaderd door bedrijven.
‘Wat zullen we vandaag delen op ons Facebook & Twitter account?’ Je bent zeker niet de enige marketeer die deze vraag ooit heeft gesteld. Eén van de grootste uitdagingen voor social media en contentmarketeers is het vinden van goede content om te delen met fans en volgers. Onderstaande vijf tools helpen je om in no time de beste content te vinden uit jouw branche.
Hoe zorg je voor meer organisch verkeer naar je site? En met welke content doe je dat? Daar geeft deze infographic antwoord op. Het kernwoord is exclusiviteit. Unieke casestudies, lijsten of handleidingen leiden vaak tot nuttige backlinks. En vergeet die content niet bij te werken, want dan komen de bezoekers zeker terug.
In de film Crazy People uit 1990 speelde Dudley Moore al een reclameman die zo klaar is met de superlatieven en het ronduit liegen voor zijn opdrachtgevers, dat hij zich vol overgave stortte op het creëren van ‘eerlijke’ taglines: ‘Forget Paris. The French can be annoying. Come to Greece. We’re nicer.’ Op het Festival of Marketing, dat deze week in Londen plaatsvond, sprak Doug Kessler van B2B-marketing bureau Velocity over het fenomeen ‘Insane Honesty in Content Marketing’.
Wat is de ideale lengte voor een (blog)post? Die vraag is niet simpel te beantwoorden, dat hangt helemaal van het platform af. Voor LinkedIn ligt het maximum rond de 25 woorden, op een blog 1600. Een podcast langer dan 22 minuten begint te vermoeien en de ideale YouTube lengte is slechts 3 minuten. Waarschijnlijk is deze inleiding ook al te lang. Bent u daar nog?
Ongeveer 47 procent van de Amerikaanse online consumenten hebben aankopen gedaan op basis van aanbevelingen op Pinterest. Dus hoe zorg je er voor dat meer kopers je Pinterest-pagina bezoeken? Deze infographic geeft enkele tips: Promoot je pagina’s via Twitter of Facebook. Organiseer een wedstrijd. En achterhaal wat gebruikers zoal van je pagina delen.
Iedereen herkent het probleem: Je spendeert enorm veel tijd aan het schrijven van een mooi blogartikel, waarna geen hond het leest. Echter, maar weinig bloggers maken gebruik van de mogelijkheid om lezers te laten abonneren op een blog. Die krijgen ze dan per e-mail binnen. Zo bouw je veel beter een relatie op met geïnteresseerden. Zie hier enkele handige tips om van lezers abonnees te maken.