More stories

FleishmanHillard bundelt content marketing

PR-kantoor FleishmanHillard, een dochter van Omnicom, gaat alle activiteiten op het gebied van content marketing bundelen in FH ContentWorks.

Contentmarketing

Content marketing: niet meer, maar slimmer met tools

Als je alle artikelen mag geloven, is 2015 het jaar waarin content marketing nog belangrijker gaat worden: dé manier om publiek bij het merk te betrekken is het verspreiden van interessante en waardevolle content. Maar wat als je vorig jaar al zo inzette op deze vorm van marketing? Nog meer tijd aan besteden dan? Nee, het kan ook iets minder en slimmer.

Contentmarketing

Content amplification uitgelegd (infographic)

Eerst was er content marketing, maar daarmee kom je tegenwoordig niet makkelijk boven het maaiveld uit. Sitebezoekers worden overladen met blogs, video’s en whitepapers en niet alles is relevant. En dus werd een nieuwe term geboren, content amplification. Dat is content die verder reikt dan je directe doelgroep. Dat betekent: heel veel delen. Gryffin Media probeert dit fenomeen uit te leggen in bijgaande infographic.

Contentmarketing

Tuvalu Media in zee met Social1nfluencers

Tv-producent Tuvalu Media sluit een eerste samenwerking met YouTube-specialist Social1nfluencers en lanceert een videokanaal van Britt Dekker over paarden.

Contentmarketing

Dynamische content in e-mail (infographic)

Dynamische content is content die per gebruiker automatisch wordt samengesteld op basis van gedrag, huidige locatie en aankooppatronen. Veel marketingspecialisten verwachten dat dynamische content ook in e-mail marketing zal worden toegepast. Tachtig procent van de marketeers vindt die optie belangrijk, omdat dynamische content kan bijdragen tot een hogere conversie.

Contentmarketing

Vodafone wil online videotheek van Tesco kopen

Vodafone wil de verliesgevende videotheek Blinkbox van supermarktketen Tesco overnemen. Daarover worden nu exclusieve onderhandelingen gevoerd.

Contentmarketing

Informatievoorziening B2B-sites onder de maat

Slechts 37 procent van de inkoopmanagers is tevreden over de informatie op B2B e-commerce sites. Dat blijkt uit een enquête van Acquity.

B2B Digital

Infographic: Welke kanalen voor de juiste contentstrategie?

Het jargon vliegt je tegenwoordig om de oren: wat is ook maar weer het verschil tussen earned, owned en paid media? En welke kanalen zet je nu precies in voor content promotie? Deze infographic van Column Five legt het helder uit.

Contentmarketing

Thomas Cook hevelt printbudget over naar contentmarketing

Reisagent Thomas Cook hevelt zijn printbudget over naar internet. Het geld dat voorheen aan papieren reclame en folders werd uitgegeven gaat nu naar contentmarketing. Programmatic buying wordt leading bij alle vormen van reclame-inkoop.

Contentmarketing

De beïnvloedingsprincipes van succesvolle content marketing

De beïnvloedingsprincipes van Cialdini, de conformiteitsonderzoeken van Solomon Asch en de Stepps-aanbevelingen voor viraliteit van Jonah Berger; ze zijn stuk voor stuk toepasbaar op content marketing. Dat vertelde mediapsycholoog Mischa Coster van Grey Matters in zijn keynote Wat maakt content overtuigend en viraal? op het congres Content marketing & Webredactie.

Contentmarketing

Salesforce vernieuwt Social Studio

Salesforce introduceert een nieuwe generatie Social Studio, een geïntegreerd platform voor social contentmarketing, interactie, publicaties en analytics.

Contentmarketing

Blog PR begint serieus te worden

Blog PR, of ‘blogger relaties’, neemt momenteel een vlucht in ons land. Meer dan 90 procent van de bloggers uit de zogenoemde IPREX Blogbarometer 2014 geeft aan met regelmaat en met uiteenlopende informatie actief te worden benaderd door bedrijven.

Communicatie

Op zoek naar geweldige content om te delen? Deze vijf gratis tools helpen je

‘Wat zullen we vandaag delen op ons Facebook & Twitter account?’ Je bent zeker niet de enige marketeer die deze vraag ooit heeft gesteld. Eén van de grootste uitdagingen voor social media en contentmarketeers is het vinden van goede content om te delen met fans en volgers. Onderstaande vijf tools helpen je om in no time de beste content te vinden uit jouw branche.

Contentmarketing

De ideale content voor organisch verkeer (infographic)

Hoe zorg je voor meer organisch verkeer naar je site? En met welke content doe je dat? Daar geeft deze infographic antwoord op. Het kernwoord is exclusiviteit. Unieke casestudies, lijsten of handleidingen leiden vaak tot nuttige backlinks. En vergeet die content niet bij te werken, want dan komen de bezoekers zeker terug.

Contentmarketing

Waarom content marketing ‘belachelijk eerlijk’ moet zijn

In de film Crazy People uit 1990 speelde Dudley Moore al een reclameman die zo klaar is met de superlatieven en het ronduit liegen voor zijn opdrachtgevers, dat hij zich vol overgave stortte op het creëren van ‘eerlijke’ taglines: ‘Forget Paris. The French can be annoying. Come to Greece. We’re nicer.’ Op het Festival of Marketing, dat deze week in Londen plaatsvond, sprak Doug Kessler van B2B-marketing bureau Velocity over het fenomeen ‘Insane Honesty in Content Marketing’.

Contentmarketing