More stories

Dit zijn de vier grote pijlers van conversie-optimalisatie in 2020

Er zijn altijd veel verschillende onderwerpen die het brede vakgebied van conversie-optimalisatie beïnvloeden. Vanuit de praktijk leerden we echter dat de volgende vier er duidelijk bovenuit springen: machine learning, privacy, statistics en growth mindset. In de rubriek ‘Conversion’ duiken we in Emerce Magazine ditmaal in op deze vier grote pijlers van conversie-optimalisatie.

Conversie

Producthero neemt CSS platformen Comprice en Shopresult over

Producthero, premiumpartner in het Google Comparison Shopping Services partnerprogramma, neemt de Nederlandse CSS platformen Comprice en Shopresult over. Alle klanten worden naar Producthero overgeheveld.

Conversie

Web push notificaties do’s en don’ts

Chrome en Firefox hebben onlangs aangekondigd dat zij wijzigingen aanbrengen in de verzoeken van toestemming voor push notificaties via de browser.

Marketing automation

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

ROPO effect: zo koppel je online oriëntatie aan offline conversie

Jij weet alles van je online prestaties, toch? Je hebt het gedrag van je websitebezoekers haarfijn inzichtelijk. Kortom: de performance van je bedrijf kent geen geheimen meer. Guess again!

Conversie

Meet-up mobile: inzet PWA’s voor hogere mobiele conversie

Recent organiseerde Intershop met Google en Incentro de meet-up ‘boost your mobile commerce’ waarbij progressive web apps centraal stonden. Een select gezelschap […]

Conversie

Meer inzicht in je resultaten met conversieoptimalisatie

Tijdens Shopping Today ging Loef Kleinmeijer, CRO Consultant bij ISM eCompany, in op het belang van conversieoptimalisatie en hoe je dit gedegen doet.

Conversie

VanMoof op Emerce Performance

Fietsenmerk VanMoof heeft haar rol als internationaal innovatieleider te danken aan haar tegendraadse aanpak op alle fronten: van ontwerp, tot productie tot retail. Het Nederlandse merk doet alles anders dan ieder ander merk. Zo ook haar online advertising strategie. Growth marketing outside of the box. Onconventionele keuzes die bijdragen aan de snelle groei die VanMoof met haar marketingstrategie heeft bereikt. Je hoort er meer over van Simon Vreeman van VanMoof op Emerce Performance, op 7 november in Amsterdam.

Marketing

‘Online beoordelingen laten Nederlander koud’

Slechts één op de tien Nederlanders verandert zijn voorkeur voor een product of dienst na het lezen van een positieve beoordeling. In Vlaanderen – met één op de vier Belgen – ligt dit percentage een stuk hoger. Dat en meer blijkt uit internationaal onderzoek van Simon-Kucher & Partners.

Conversie

Bol.com optimaliseert conversie met slimme aanbevelingssystemen

Het zelflerende systeem achter het platform bol.com doet elke seconde zo’n 200 tot 500 aanbevelingen. Die voorspellingen moeten zo relevant en persoonlijk mogelijk zijn voor de ruim tien miljoen klanten. Dit zijn de inzichten uit tien jaar AI-ontwikkeling.

Artificial Intelligence

Vakanties.nl, Lampenlicht en Schiphol genomineerd voor Dutch CRO Awards

De genomineerden voor de jaarlijkse DDMA Dutch CRO Awards 2019 zijn bekend. Het gaat om onder meer Vakanties.nl, Lampenlicht en Schiphol. Zij nemen het tegen elkaar op tijdens de finale op 3 oktober in Vrijstaat, Amsterdam. De nominaties zijn onderverdeeld in vier categorieën: Acquisitie, Mobiel, Conversie en Personalisatie.

Conversie

QR-code blijft populair: Zo maak je ze

Al enkele jaren staan QR-codes bekend als de moderne vervangers van de barcode. Ondertussen behoort het tot de zaken waar wij marketeers graag naar neerkijken als het gaat om technologie. Maar als er één ding is dat het QR-codedebat laat zien, dan is het dat er zeker geen consensus is – de doeltreffendheid van QR-codes wordt nog steeds fel betwist. Toch kan men de populariteit en het gebruiksgemak van dit type code niet ontkennen.

Online marketing

Eurotekens op je website, wel of niet doen?

Toen ik de vraag kreeg of ik even een advertentie wilde checken – er zaten waarschijnlijk geen fouten in, maar even voor de zekerheid – deed ik dat. “Betaalt is met een t en daar moet een komma”, zei ik. “En waarom heb je alle eurotekens weggehaald?” “Omdat dat psychologisch gezien beter is”, kreeg ik als antwoord. Eh … oké?

Conversie

Dynamic Remarketing bij Vakanties.nl

De naam zegt het al, Vakanties.nl is een vakantieaanbieder waar je vakanties kunt samenstellen door vlucht, verblijf en vervoer te combineren. Omdat het boeken van vakanties vaak een lange customer journey kent kan retargeting logischerwijs zeer waardevol kan zijn om de ‘oriënterende’ bezoeker te overtuigen en top of mind te blijven. In de snelle business van hotels, vluchten en vervoer is het echter lastig om relevant te blijven. Zowel prijzen als beschikbaarheid veranderen vliegensvlug en de elementen worden vaak los aangeboden. Daarnaast zijn er natuurlijk nog tal van concurrerende websites die precies hetzelfde doel hebben. De oplossing: dynamic targetting.

Conversie

Mogen wij je even nudgen?

Wat zou jij ervan vinden als je humeur werd beïnvloed door middel van vrolijke of verdrietige berichten op de feed van je social media? Afgaand op de storm van negatieve reacties die volgden op een bekend sociaal experiment uitgevoerd door en op Facebook, vindt lang niet iedereen dit oké. Het feit dat mensen zich niet bewust waren van de experimenten en hun deelname hierdoor niet konden weigeren, maakte hen boos.

Conversie