More stories

Wat CRO heeft geleerd van het WK vrouwenvoetbal

Tijdens het afgelopen WK vrouwenvoetbal was er in het begin weinig enthousiasme en positiviteit over de Nederlandse voetbaldames. Het spel viel tegen en dit ging volgens ons, de experts voor de televisie, niet leiden tot succes. Maar de Leeuwinnen hebben dit tij gekeerd. Meer dan vijf miljoen mensen keken zowel naar de halve finale en finale. Maar wat heeft dit nu met conversieratio-optimalisatie te maken?

Conversie

Dekbed Discounter telt 30 procent extra conversie na beter klantbeeld

De jonge luis in de pels Dekbed Discounter heeft een slag geslagen van 30 procent extra conversie. Na de implementatie van een DMP is het gelukt om verleidingstechnieken nauwkeurig af te stemmen op klanttypen en aankoopfases. Zelfs e-mails worden daarmee van dynamiek voorzien. Het bedrijf heeft de ‘persuasion’ op zo’n manier geïmplementeerd dat het bij een eventuele notificatiemoeheid onder consumenten al een antwoord klaar heeft staan.

Conversie

Personalisatie-experts: ‘Geef de klant de touwtjes in handen’

Iedereen wil ‘iets’ met personalisatie, maar hoe? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Personalisatie is het op maat maken van producten en diensten, op basis van eigenschappen of voorkeuren van de gebruiker. 

Conversie

Feed-based marketing geeft ultieme relevantie voor de Formule 1-liefhebber

Je weet wie je wil bereiken, waar je deze doelgroep wil bereiken en met welke boodschap. Het lastige is vaak op welk moment deze personen het beste te bereiken zijn. Deze campagne voor Fuel For Fans, onderdeel van Branded Sports Merchandising, combineert deze aspecten. Door middel van feed-based marketing is een campagne gecreëerd waarbij zonder handmatig werk altijd op het juiste moment de doelgroep bereikt wordt met de meest relevante producten.

Conversie

Emerce Research publiceert de Nationale CRO Monitor 2019

Emerce Research heeft het eerste grootschalige onderzoek naar conversie-optimalisatie uitgevoerd, gericht op Nederlandse organisaties. Uit de Nationale CRO Monitor blijkt dat CRO een complexe bedrijfstak is, Nederland scoort zelfs maar een krappe voldoende als het gaat om de status van toepassen van CRO. 

Conversie

Britse toezichthouder wil dat eBay en Facebook nepbeoordelingen aanpakken

Facebook en eBay hebben een waarschuwing gekregen van de Britse toezichthouder Competition and Markets Authority (CMA). Zij moeten het probleem van nepbeoordelingen beter aanpakken.

Conversie

‘fonQ AR-app laat tot 16 procent conversieverbetering zien’

Meubelverkoper fonQ claimt een aanzienlijke conversieverhoging tot 16 procent met de vorige maand gelanceerde AR-app.

Conversie

Waarderingen voor online aankopen steeds belangrijker

Waarderingen worden steeds belangrijker voor bijna alle aankopen die een consument doet. Wereldwijd beschouwt 71 procent deze beoordelingen als belangrijk of zeer belangrijk. In Nederland gaat het om 55 procent van de consumenten. Dat blijkt uit het onderzoek Trend Radar 2019 – The Rating Economy uitgevoerd door het strategisch adviesbureau Simon-Kucher & Partners.

Conversie

VodafoneZiggo wil naar een validatiegedreven cultuur. Dit zijn hun ervaringen

Het doel van VodafoneZiggo is om steeds meer te experimenteren, veel te leren en toegevoegde waarde te leveren. Zo wil het bedrijf naar een validatiegedreven cultuur. Dagelijks zijn verschillende teams bezig om hun ideeën te valideren en het experimenteren en datagedreven werken in de cultuur te krijgen. Dit zijn de ervaringen van de experts binnen het bedrijf.

Conversie

Opkomst digital identity service providers welkom voor gebruikersgemak

Het aantal oplossingen voor het digitaal vaststellen van iemands identiteit groeit. Dat zorgt voor ruimte voor zogeheten digital identity service providers (DISP). Net zoals er op de betaalmarkt ‘payment service providers’ zijn opgestaan voor het bundelen van betaaldiensten, brengt dit services voor authenticatie bijeen. Een welkome ontwikkeling voor iedereen die zich bijvoorbeeld bezighoudt met het optimaliseren van de conversie en klantervaring in complexe omgevingen.

Customer Experience

Wanneer is gedragsbeïnvloeding van de consument gewenst?

Als je een website bezoekt, dan is de kans groot dat je participant bent in meerdere online experimenten. Experimenten die onderzoeken welke aanpassingen in de keuzestructuur van een website een verandering teweegbrengen in het gedrag van de mensen die de website bezoeken. Maar hoe problematisch vinden mensen het eigenlijk wanneer ze proefpersoon zijn?

Conversie

DDMA zoekt de beste CRO-cases van Nederland

Op 26 september 2019 worden de DDMA Dutch CRO Awards voor de derde keer uitgereikt. Experts op het gebied van conversie-optimalisatie (Conversion Rate Optimisation, CRO) kunnen zich vanaf nu inschrijven in vier categorieën: Ad Testing, Personalisation, Conversion Tests en Mobile.

Conversie

Cultuur van experimenteren stelt elk team in staat ideeën te valideren

Hoewel onderwerpen als hyperpersonalisatie, AI, Machine Learning en automatisering binnen CRO sterk aan populariteit winnen, ging het bij het Emerce Conversion event in Pakhuis de Zwijger maar over één onderwerp: de cultuur van het experimenteren. Een cultuur waarin elk team in staat is om ideeën te valideren. Hoe doen ING, Booking.com en HEMA dit? En hoe kun je daar zelf vandaag nog mee beginnen?

Conversie

Psychologie: inzichten in online gedrag zijn afhankelijk van de context

Stel dat je dit weekend een vechtpartij ziet op straat, zou je dan ingrijpen? Vijftig jaar lang hebben psychologen voorspeld van niet. Volgens het ‘bystander effect’ voelen mensen zich niet verantwoordelijk om iets te doen als er ook andere omstanders aanwezig zijn. Iedereen gaat er vanuit dat een ander het wel op zal lossen, met als gevolg dat mensen in nood niet geholpen worden.

Conversie

Psychologielessen van een sportmerk: Het averechtse effect van Fitbit

De aantrekkingskracht van de Fitbit is duidelijk; Iedere dag wordt je weer opnieuw geconfronteerd met feitjes over je dagelijkse fysieke prestaties. Door dit inzicht in ons gedrag zijn we continu op de hoogte van onze fysieke gezondheid en hoe we deze kunnen verbeteren. Zo bereik je stap voor stap het doel dat, denk ik, iedereen met een Fitbit nastreeft: een gezonder en gelukkiger leven. Klinkt goed toch?

Conversie