Een goede producttekst schrijven doe je zo
Wil je een goede producttekst schrijven? Daar zijn een paar handige trucs voor. Volg deze tips en vergroot de kans op verkoop.
In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Bijdragen? Mail dan naar Arjan Kors: experts@emerce.nl.
Wil je een goede producttekst schrijven? Daar zijn een paar handige trucs voor. Volg deze tips en vergroot de kans op verkoop.
Reviewplatform Trustpilot verwijderde in 2021 2,7 miljoen nepbeoordelingen, zo blijkt uit het transparantierapport van het bedrijf. Het totaal aantal beoordelingen steeg 21 procent ten opzichte van het vorige jaar.
“Werken met data is beter dan op je onderbuik. Uiteindelijk levert het betere conversies op”, vertelt Danny Steigerwald op Emerce Fashion. Met Marline Schenk legt hij uit waarom.
Bij het merendeel van de Nederlandse organisaties is sprake van een experimenteercultuur die organisatiebreed wordt ondersteund. De kennis van conversation rate optimization (CRO) en het gebruik van testtools is daarentegen vaak nog ondermaats. Dit blijkt uit de DDMA CRO Maturity Test, een initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie CRO, waaraan 40 organisaties hebben deelgenomen.
Met beleving zorgen voor conversie, dat is de strategie van Build in Amsterdam. Bij het platform voor avonturenreizen Land of Ride is dat zeker het geval.
‘Experimenteren is geen hulpmiddel, maar een mentaliteit’. Met dat statement onderstreepte Luis Trindade van Farfetch, het toonaangevende platform voor de luxe mode-industrie, gisteren de belangrijkste boodschap van Emerce Conversion in Maarssen.
Chantal van den Berg, expert op het gebied van neuromarketing, neurowetenschappen en gedragspsychologie, opent komende donderdag Emerce Conversion in InnStyle in Maarssen. Ze werkte in commercie, marketing en consultancy en schreef het boek Breinspel, dat vertelt hoe je het onbewuste brein kunt activeren.
Het is steeds uitdagender om klanten te binden. Hoe zorg je dat ze op de koopknop (blijven) klikken en hoe blijf je relevant? Personalisatie biedt uitkomst.
De stap van leads naar sales is bij B2B vaak lastig, ook op het veelgebruikte LinkedIn. Houd deze vier zaken in zicht en de kans op succes is stukken hoger.
Online marketeers leggen te veel nadruk op conversie en vergeten te kijken naar branding. En juist dat wordt belangrijk in de nabije toekomst waarin attributie lastiger wordt.
De check-out is belangrijk bij het verhogen van de conversie. Bezorgopties en duidelijke communicatie daarover spelen een sleutelrol: mijn vier tips.
‘Native advertising’ is niets nieuws. Maar het volle potentieel wordt nog niet benut. Vooral op sociale media is er nog veel te winnen, ook voor het MKB.
E-commerce wordt voor B2B steeds belangrijker: meer aandacht voor conversieoptimalisatie. Wat zijn B2B-conversies, hoe meet je ze, en hoe verbeter je ze?
De eerste sprekers van Emerce Conversion zijn bekend. Voor het eerst sinds lange tijd vindt dit congres, ijs en wederdienende, weer fysiek plaats in Pakhuis de Zwijger op 21 april.
Personalisatie is een jong vakgebied zonder 100% geslaagde methode. Toch is genoeg bekend om voorbereid aan de slag te gaan. Antwoord op zeven vragen.