More stories

Het spel van CRO: als je verliest dan win je alsnog

In deze video vertelt Maurice Beerthuyzen welke stappen je moet nemen om CRO harder te laten groeien binnen je organisatie. 

Conversie
Premium

[Emerce TV] ‘Piekt SEA-budget? Optimaliseer je site’

Minder uitgeven aan reclame en toch betere conversies realiseren. Daar komen steeds meer bedrijven noodgedwongen achter, meestal tot hun genoegen.

Conversie
Premium

(Emerce TV) Hoe een experimenteercultuur de groei van Videoland heeft aangejaagd

Videoland is de afgelopen jaren gegroeid naar meer dan 1,2 miljoen abonnees. In deze jaren is RTL Nederland steeds meer digitaal en data- en klantgedreven geworden. De experimenteercultuur die ze in die jaren hebben opgebouwd heeft flink bijgedragen aan deze groei.

Conversie
Premium

(Emerce TV): ‘Een icoontje wijzigen kan al grote gevolgen hebben’

Booking.com voert dagelijks meer dan 800 experimenten gelijktijdig uit met zijn apps. De reactiesnelheid is zelfs bewust vertraagd om te zien wat de tolerantiegrens is. Dat vertelt Jorden Lentze van Booking in de videocollectie Conversion & Analyics.

Conversie
Premium

(Emerce TV) ‘AI gaat ons werk zeker vergemakkelijken’

AI gaat ook voor DPG Media grote veranderingen teweegbrengen in de manier waarop we werken. In plaats van te leunen op domeinexpertise, zullen we steeds meer gaan vertrouwen op voorspellingen door machines. Maar mensen zullen nodig blijven om te beoordelen of dingen in lijn liggen met de bedrijfsdoelstellingen en waarden, zegt Joshua Kreuger van DPG Media in de videocollectie Analytics & Conversion.

Conversie

Conversion 2023

Spot je kansen in conversion. Optimaliseer online transacties. Supercharge je resultaat. Krijg de tools, technieken en strategieën die je nodig hebt om groei te versnellen via het digitale kanaal.

Conversie
Premium

(Emerce TV) Drukwerkdeal: ‘We releasen meerdere keren per dag’

Drukwerkdeal.nl maakte in de coronaperiode een fundamentele verandering door in hoe het zijn site beheert. Het designproces ging van functionaliteiten bouwen naar hypotheses toetsen via A/B-testen.

Conversie
Premium

(Emerce TV) De experimenteercultuur van Sligro

Hoe zorg je voor een cultuurswitch in je organisatie als het gaat over optimalisatie van je platform? Van best practice naar eigen practice: Foodservice groothandel Sligro heeft in één jaar tijd haar experimentele cultuur aangewakkerd. AB testen is intussen een breed gedragen begrip bij de groothandel en CRO is op de kaart gezet. Kim Beniers vertelt er meer over aan Glen Schrijver in de videocollectie Digital Wholesale.

Conversie
Premium

PostNL, TomTom en DELTA Fiber winnen DDMA Experimentation Heroes

PostNL, TomTom en DELTA Fiber gaan bij DDMA Experimentation Heroes 2023 (voorheen Dutch CRO Awards) met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Omnichannel. Thuiswinkel.org sleepte de Lindeboom Hero Award in de wacht, als case met de meeste potentie.

Marketing
Premium

Yellowgrape splitst AI-marketingtool Brainvine af

Wat begon als een intern projectje om generatieve AI uit te proberen, groeide binnen een jaar uit tot een volwassen tool. Marketingbureau Yellowgrape splitst Brainvine af. “Een apart bedrijf, met eigen mensen en eigen verantwoordelijkheden.”

Artificial Intelligence

Hoe je van bezoekers klanten maakt op marketplaces

Met zorgvuldig gemaakte productbeschrijvingen die vaste regels volgen kun je bezoekers van marketplaces overtuigen om jouw producten te kiezen.

Conversie

Onderzoek: cijfers en trends rond leadgeneratie in de ICT-branche

Net als voorgaande jaren onderzochten we hoe marketeers uit de ICT-branche leads genereren: de uitkomsten van een uitgebreid onderzoek.

Conversie
Premium

Jurjen Jongejan leidt spin-off van valantic

Online bureau valantic maakt twintig jaar data en kennis over A/B-testen commercieel toegankelijk via een spin-off. Kleine en middelgrote webwinkels kunnen terecht bij Evidoo, dat onder leiding staat van Jurjen Jongejan.

Venture

Meta brengt doe-het-zelf ‘conversion-lift’-studies terug

De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.

Conversie

Een verbod op misleidende countdown timers: wat betekent het voor CRO?

Met de nieuwe regels van de ACM, is het als CRO marketeer belangrijk om ethische strategieën te gebruiken die voldoen aan de regelgeving.

Conversie