Channel Conversie

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Bijdragen? Mail dan naar dennis.de.vos@emerce.nl.

More stories

Waarom de som van A/B-test winnaars niet je businesscase is

Je had vorig jaar 24 A/B-testen met een significant positief resultaat. Gemiddeld hadden ze drie procent effect op transacties, maar na implementatie van al deze winnaars in de loop van het jaar is je transactievolume niet met 24 x drie procent = 72% gestegen. Hoe kan dat?

Conversie

In acht stappen naar een succesvol CRO-programma

Tegenwoordig kan digital marketing niet meer zonder conversieoptimalisatie (CRO). Functietitels zoals CRO specialist, CRO manager en Growth hacker vliegen je om de oren. Daarnaast is CRO vaak geïntegreerd in de werkzaamheden van iedere moderne marketeer. Ben je verantwoordelijk voor het verhogen van de conversie of eigenaar van het CRO programma in jouw organisatie? Dan biedt deze whitepaper handvatten en praktische tips. Je leert wat de acht essentiële stappen van een succesvol CRO-programma zijn. Geen stress als je al bezig bent: zie dit dan als een kans om jouw CRO programma te verbeteren.

Conversie

Snelheid en piekbelasting van je webshop is cruciaal voor conversie

Met het toenemend aantal webshops moet je je onderscheiden op gebruiksgemak en klantenservice om de consumenten voor je te winnen.

Conversie

Maak de transitie naar Customer Experience Optimization (CXO)

Conversieoptimalisatie richt zich op het optimaliseren van de conversieratio op een website. De customer journey van tegenwoordig bestaat uit meerdere touchpoints waardoor CRO alleen niet meer genoeg is. Je moet de ideale mix creëren tussen user experience (UX), pakkende advertenties en call to actions (CTA) en aansluitende persuasion tactieken. Dit noem je customer experience optimization (CXO).

Conversie

Dit zijn de vier grote pijlers van conversie-optimalisatie in 2020

Er zijn altijd veel verschillende onderwerpen die het brede vakgebied van conversie-optimalisatie beïnvloeden. Vanuit de praktijk leerden we echter dat de volgende vier er duidelijk bovenuit springen: machine learning, privacy, statistics en growth mindset. In de rubriek ‘Conversion’ duiken we in Emerce Magazine ditmaal in op deze vier grote pijlers van conversie-optimalisatie.

Conversie

Producthero neemt CSS platformen Comprice en Shopresult over

Producthero, premiumpartner in het Google Comparison Shopping Services partnerprogramma, neemt de Nederlandse CSS platformen Comprice en Shopresult over. Alle klanten worden naar Producthero overgeheveld.

Conversie

Web push notificaties do’s en don’ts

Chrome en Firefox hebben onlangs aangekondigd dat zij wijzigingen aanbrengen in de verzoeken van toestemming voor push notificaties via de browser.

Marketing automation

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

ROPO effect: zo koppel je online oriëntatie aan offline conversie

Jij weet alles van je online prestaties, toch? Je hebt het gedrag van je websitebezoekers haarfijn inzichtelijk. Kortom: de performance van je bedrijf kent geen geheimen meer. Guess again!

Conversie

Meet-up mobile: inzet PWA’s voor hogere mobiele conversie

Recent organiseerde Intershop met Google en Incentro de meet-up ‘boost your mobile commerce’ waarbij progressive web apps centraal stonden. Een select gezelschap […]

Conversie

Meer inzicht in je resultaten met conversieoptimalisatie

Tijdens Shopping Today ging Loef Kleinmeijer, CRO Consultant bij ISM eCompany, in op het belang van conversieoptimalisatie en hoe je dit gedegen doet.

Conversie

VanMoof op Emerce Performance

Fietsenmerk VanMoof heeft haar rol als internationaal innovatieleider te danken aan haar tegendraadse aanpak op alle fronten: van ontwerp, tot productie tot retail. Het Nederlandse merk doet alles anders dan ieder ander merk. Zo ook haar online advertising strategie. Growth marketing outside of the box. Onconventionele keuzes die bijdragen aan de snelle groei die VanMoof met haar marketingstrategie heeft bereikt. Je hoort er meer over van Simon Vreeman van VanMoof op Emerce Performance, op 7 november in Amsterdam.

Marketing

‘Online beoordelingen laten Nederlander koud’

Slechts één op de tien Nederlanders verandert zijn voorkeur voor een product of dienst na het lezen van een positieve beoordeling. In Vlaanderen – met één op de vier Belgen – ligt dit percentage een stuk hoger. Dat en meer blijkt uit internationaal onderzoek van Simon-Kucher & Partners.

Conversie

Bol.com optimaliseert conversie met slimme aanbevelingssystemen

Het zelflerende systeem achter het platform bol.com doet elke seconde zo’n 200 tot 500 aanbevelingen. Die voorspellingen moeten zo relevant en persoonlijk mogelijk zijn voor de ruim tien miljoen klanten. Dit zijn de inzichten uit tien jaar AI-ontwikkeling.

Artificial Intelligence

Vakanties.nl, Lampenlicht en Schiphol genomineerd voor Dutch CRO Awards

De genomineerden voor de jaarlijkse DDMA Dutch CRO Awards 2019 zijn bekend. Het gaat om onder meer Vakanties.nl, Lampenlicht en Schiphol. Zij nemen het tegen elkaar op tijdens de finale op 3 oktober in Vrijstaat, Amsterdam. De nominaties zijn onderverdeeld in vier categorieën: Acquisitie, Mobiel, Conversie en Personalisatie.

Conversie