More stories

Google lanceert Android Wear

Eerder dan verwacht heeft Google vandaag aparte systeemsoftware voor draagbare apparaten aangekondigd onder de naam Android Wear. De LG G Watch is een van de eerste producten die er staan aan te komen.

Conversie

Conversie-optimalisatie: neem niet alles klakkeloos over

De kunst van conversie-optimalisatie: veel wordt er over het onderwerp geschreven en veel leren we van andermans testresultaten. Neem echter niet alles klakkeloos over. Testcases en onderzoeksresultaten hebben in de loop der jaren ook tot een aantal standaard conversie killers geleid. Hoe ga je ermee om?

Conversie

Afwijken van de gewoontenorm: innovatie vs usability

Bij het verschijnen van Windows 8 kreeg Microsoft veel kritiek te verduren. De voornaamste reden is de onconventionele Metro gebruikersomgeving en daarmee ook het verwijderen van de Start-knop. Het grootste en meest gedurfde redesign van Microsoft werd een grote flop. Ook in het websitelandschap zien we steeds vaker dat men afwijkt van de gewoontenorm, maar is dit wel een goede ontwikkeling?

Conversie

NPO radiozenders via DAB+ nu bijna landelijk

Alle radiozenders van de publieke omroep zijn sinds woensdag in bijna heel Nederland via DAB+ te beluisteren. Deze week werd de laatste zender in Groningen aangezet. In totaal zijn er nu 24 zenders operationeel.

Conversie

Conversie: ‘zo min mogelijk afleiding is sleutel tot succes’

We spraken met Jaap Jacobs, partner en expert op het gebied van conversie-optimalisatie bij Fingerspitz. Hij houdt zich onder andere bezig met complexe analyses en het testen van pagina-elementen met als doel de conversie te laten toenemen. ‘Conversie-optimalisatie verschuift van een kwantitatieve werkwijze naar een kwalitatieve, individualistische aanpak.’

Conversie

Eerste bankapp voor Google Glass

De Spaanse bank Caixa heeft als eerste bank ter wereld een applicatie voor Google Glass en voor slimme horloges ontwikkeld. Met de Google Glass app kunnen klanten een lokale vestiging zoeken en valutakoersen omrekenen.

Conversie

Hogere conversie door reviews met een ‘gezicht’

Voor een enkele marketeer is het publiekelijk maken van de reviews een heikel punt. Klanten krijgen de vrijheid zonder tussenkomst van anderen een oordeel te delen. De controle op de inhoud is volledig zoek. Reviews zijn echter een belangrijke online succesfactor. Sterker nog, je kunt er enorm mee scoren.

Conversie

A/B-test: hoe Djoser 33 procent meer reizen verkocht

Whichtestwon.com is hét platform voor A/B- en multivariate testingcases. Elk jaar bekroont Which Test Won de beste testen met een award. Een onafhankelijke jury beoordeelde 160 testcases vanuit de hele wereld in verschillende categorieën en koos vorige week 30 finalisten uit. Traffic4u bedacht een A/B-test voor reisorganisatie Djoser, die 33 procent meer boekingen opleverde.

Conversie

Coupons.com naar de beurs voor 100 miljoen

De Amerikaanse kortingsbonnensite Coupons.com gaat naar de beurs om 100 miljoen dollar op te halen. Digitale coupons genieten nog steeds tientallen procenten groei aan belangstelling.

Conversie

Neelie Kroes: ‘Marktwerking alleen is niet voldoende’

Eurocommissaris Neelie Kroes (72) gaat een spannend jaar tegemoet. In het voorjaar moeten haar ambitieuze telecomplannen door het parlement worden geloodst. Noodzakelijk, wil Europa een volgende grote stap maken.

Conversie

De popup is terug: wil en kun je er iets mee?

De popup: aan het begin van deze eeuw nog één van de grootste ergernissen, nu steeds belangrijker binnen de conversie-optimalisatie. Een aantal manieren hoe de popup het beste kan worden ingezet.

Conversie

Christian Vriens (IQNOMY): ‘2014 het jaar van de verleiding’

De verleidingsstrategie wordt dit jaar erg belangrijk, vertelde Christian Vriens (IQNOMY) onlangs op Emerce Engage. “Je zult steeds meer zien dat bedrijven op allerlei manier klanten aan zich gaan binden, via e-mail marketing, apps of aanbiedingen waarmee je in de winkel terecht kunt.”

Conversie

Verliest jouw online checkout onnodig bezoekers?

Hoe doet mijn bestelproces het ten opzichte van de concurrentie? De uitval is hier 15 procent, is dat veel uitval voor deze stap? Kunnen we niet beter dezelfde informatie vragen in minder stappen? Om het maximale rendement uit je bezoekers te halen, ben je hier natuurlijk als online marketingspecialist nieuwsgierig naar. Een benchmark.

Conversie

WUA! wil marktleiderschap met usabilitytesten

Onderzoeksbureau WUA stelt Mario Tedde aan als managing director van een nieuwe afdeling die zich louter bezighoudt met eyetracking en bruikbaarheidsonderzoek. Hij tuigt de afdeling op om marktleider te kunnen worden in Nederland.

Conversie

De value proposition: ook voor minder unieke producten

Dat je met één online headline moet kunnen uitleggen wat de voordelen en unieke kenmerken zijn van een product staat binnen de conversie-optimalisatie buiten kijf. Maar met tientallen concurrenten om je heen die een vergelijkbaar product verkopen, is het schrijven van een unieke value proposition gecompliceerd. Hoe schrijf je, wanneer je helemaal niet zó uniek bent, een overtuigende propositie?

Conversie