Creatief directeur Max Pinas weg bij DEPT
Creatief directeur Max Pinas maakt bekend dat hij het internationale digitale bureau DEPT verlaat.
Creatief directeur Max Pinas maakt bekend dat hij het internationale digitale bureau DEPT verlaat.
Remy Kurpershoek wordt de nieuwe Chief Creative Officer / Managing Director van Publicis Creative. Kurpershoek, die eerder diverse leiderschapsfuncties bekleedde, zal samen met het huidige managementteam de nieuwe koers van Publicis Creative vormgeven.
Een kleine vijftig creatieve en digitale bureaus uit Rotterdam openen op vrijdag 15 maart hun deuren voor belangstellenden van buiten.
Middels een ChatGPT-tool probeerde ik mezelf als schrijver overbodig te maken. Dat bleek verrassend goed te lukken. Dacht ik. Nu denk ik er anders over.
Appbouwer Pinch en fotografiebureau Photo Republic lanceren gezamenlijk een nieuw label onder de naam Mesmiro. Deze zogeheten AI-studio genereert fotografie voor websites, magazines en advertentiecampagnes.
Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt. […]
Bureaugroep United Playgrounds koopt het strategisch creatieve bureau Fitzroy. Het is de zevende overname in krap twee jaar tijd.
Een start-up met locaties op drie continenten krijgt drie miljoen groeigeld om zijn AI-generator van menselijke stemmen uit te bouwen. Dit automatiseert het maken van podcasts, audioboeken en reclamecommercials.
Het bekende AI-model Midjourney, bedoeld voor fotografie, richt zijn pijlen op een nieuw model: video.
De werkcultuur in Korea is heel anders dan die in Nederland, maar er zijn ook overeenkomsten. Alvin Chan kent beide en deelt zijn ervaringen.
De rol van de mens in het creatieve proces verandert, volgens Laura Herman. De mens krijgt meer de rol van een curator, een keuzemaker.
Het Amsterdamse creatieve bureau Buutvrij for Life zoekt met een ludieke Black Friday-actie betaalde opdrachten. Vindt het die niet, dan is het over twee maanden afgelopen voor het twintig jaar oude bureau.
De huidige marketing vraagt steeds weer nieuwe vaardigheden en kennis. Hoe vind je de balans tussen de data en het idee? En hoe werken die het beste samen?
PostNL, TomTom en DELTA Fiber gaan bij DDMA Experimentation Heroes 2023 (voorheen Dutch CRO Awards) met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Omnichannel. Thuiswinkel.org sleepte de Lindeboom Hero Award in de wacht, als case met de meeste potentie.
Michel van Velde is samen met compagnon Floris Derksen een nieuw bedrijf begonnen. Craftmore positioneert zichzelf als een studio voor creatief digital design.