Milka lanceert AI-campagne: duizenden gepersonaliseerde liedjes door Snelle
Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt. […]
Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt. […]
Bureaugroep United Playgrounds koopt het strategisch creatieve bureau Fitzroy. Het is de zevende overname in krap twee jaar tijd.
Een start-up met locaties op drie continenten krijgt drie miljoen groeigeld om zijn AI-generator van menselijke stemmen uit te bouwen. Dit automatiseert het maken van podcasts, audioboeken en reclamecommercials.
Het bekende AI-model Midjourney, bedoeld voor fotografie, richt zijn pijlen op een nieuw model: video.
De werkcultuur in Korea is heel anders dan die in Nederland, maar er zijn ook overeenkomsten. Alvin Chan kent beide en deelt zijn ervaringen.
De rol van de mens in het creatieve proces verandert, volgens Laura Herman. De mens krijgt meer de rol van een curator, een keuzemaker.
Het Amsterdamse creatieve bureau Buutvrij for Life zoekt met een ludieke Black Friday-actie betaalde opdrachten. Vindt het die niet, dan is het over twee maanden afgelopen voor het twintig jaar oude bureau.
De huidige marketing vraagt steeds weer nieuwe vaardigheden en kennis. Hoe vind je de balans tussen de data en het idee? En hoe werken die het beste samen?
PostNL, TomTom en DELTA Fiber gaan bij DDMA Experimentation Heroes 2023 (voorheen Dutch CRO Awards) met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Omnichannel. Thuiswinkel.org sleepte de Lindeboom Hero Award in de wacht, als case met de meeste potentie.
Michel van Velde is samen met compagnon Floris Derksen een nieuw bedrijf begonnen. Craftmore positioneert zichzelf als een studio voor creatief digital design.
Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf vandaag verder als Springbok, de naam van het bedrijf waar het sinds maart 2022 onderdeel van is.
ADCN onthult de complete lijst van 172 finalisten van de Dutch Creativity Awards 2023. De finalisten zijn geselecteerd uit ruim 700 inzendingen in acht disciplines en 55+ categorieën. De uitreiking vindt plaats op 31 oktober in Theater Amsterdam.
De eerste met behulp van AI gemaakte bestaan al. Hoe verandert dit het werk van bureaus op het gebied van bijvoorbeeld creativiteit en juridische kaders?
Plurana ontstond als ‘spin-off’ van een project rond culturele graphics. Het ondersteunt grafisch ontwerpers in het maken van patronen en prints.
Vandaag zijn, tijdens een feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Beurs van Berlage, de beste Nederlandse Interactieve cases bekroond. In 15 categorieën reikte presentatrice Anic van Damme zowel een Gouden als een Zilveren Award uit aan de bureaus met de beste cases van het jaar.