More stories

Nieuwe naam, nieuwe partner voor Woedend!

Seema Sharma gaat aan de slag bij communicatiebureau Woedend! als partner en executive creative director. Het bureau verandert als teken van een nieuwe propositie zijn naam in ‘Woedend! The New Creatives’.

Digital Agencies

Internationale topmusici: AI is creatieve dreiging

Tweehonderd overwegend Amerikaanse artiesten starten een protestactie tegen het gebruik van generatieve kunstmatige intelligentie. Het bedreigt hun vak en hun brood, vertellen ze in een open brief.

Artificial Intelligence

Voor echte waarde creëren met generatieve AI, stel de mens centraal

Generatieve AI democratiseert creatieve processen. Zonder menselijke creativiteit heeft het echter weinig waarde. Waarom de rol van de mens centraal blijft.

Creative
Premium

Deniz Alkaç begint nieuwe filmproductiemaatschappij

Media-ondernemer Deniz Alkaç lanceert de creatieve filmproductiemaatschappij 10/10. “Het draait om het vakmanschap van film maken, creatie als kunst.”

Creative

Creatief directeur Max Pinas weg bij DEPT

Creatief directeur Max Pinas maakt bekend dat hij het internationale digitale bureau DEPT verlaat.

Digital Agencies

Publicis Creative benoemt Remy Kurpershoek tot Chief Creative Officer

Remy Kurpershoek wordt de nieuwe Chief Creative Officer / Managing Director van Publicis Creative. Kurpershoek, die eerder diverse leiderschapsfuncties bekleedde, zal samen met het huidige managementteam de nieuwe koers van Publicis Creative vormgeven.

Digital Agencies

Creatieve bureaus Rotterdam openen deuren Agency at Night

Een kleine vijftig creatieve en digitale bureaus uit Rotterdam openen op vrijdag 15 maart hun deuren voor belangstellenden van buiten.

Digital Agencies

Waarom ik dacht dat ChatGPT schrijvers overbodig maakt (en waarom dat niet zo is)

Middels een ChatGPT-tool probeerde ik mezelf als schrijver overbodig te maken. Dat bleek verrassend goed te lukken. Dacht ik. Nu denk ik er anders over.

Creative
Premium

App-agency Pinch lanceert AI-label rondom fotografie

Appbouwer Pinch en fotografiebureau Photo Republic lanceren gezamenlijk een nieuw label onder de naam Mesmiro. Deze zogeheten AI-studio genereert fotografie voor websites, magazines en advertentiecampagnes.

Artificial Intelligence

Milka lanceert AI-campagne: duizenden gepersonaliseerde liedjes door Snelle

Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt. […]

Campagnes
Premium

Volgende overname United Playgrounds: Fitzroy

Bureaugroep United Playgrounds koopt het strategisch creatieve bureau Fitzroy. Het is de zevende overname in krap twee jaar tijd.

Digital Agencies
Premium

Groeigeld voor AI-start-up die stemmen genereert

Een start-up met locaties op drie continenten krijgt drie miljoen groeigeld om zijn AI-generator van menselijke stemmen uit te bouwen. Dit automatiseert het maken van podcasts, audioboeken en reclamecommercials.

Start-ups
Premium

Eerste stappen Midjourney naar AI-video

Het bekende AI-model Midjourney, bedoeld voor fotografie, richt zijn pijlen op een nieuw model: video.

Artificial Intelligence

Alvin Chan over innovatiecultuur in Korea

De werkcultuur in Korea is heel anders dan die in Nederland, maar er zijn ook overeenkomsten. Alvin Chan kent beide en deelt zijn ervaringen.

Creative

Laura Herman over generatieve AI en menselijke creativiteit

De rol van de mens in het creatieve proces verandert, volgens Laura Herman. De mens krijgt meer de rol van een curator, een keuzemaker.

Creative