More stories

Milka lanceert AI-campagne: duizenden gepersonaliseerde liedjes door Snelle

Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt. […]

Campagnes
Premium

Volgende overname United Playgrounds: Fitzroy

Bureaugroep United Playgrounds koopt het strategisch creatieve bureau Fitzroy. Het is de zevende overname in krap twee jaar tijd.

Digital Agencies
Premium

Groeigeld voor AI-start-up die stemmen genereert

Een start-up met locaties op drie continenten krijgt drie miljoen groeigeld om zijn AI-generator van menselijke stemmen uit te bouwen. Dit automatiseert het maken van podcasts, audioboeken en reclamecommercials.

Start-ups
Premium

Eerste stappen Midjourney naar AI-video

Het bekende AI-model Midjourney, bedoeld voor fotografie, richt zijn pijlen op een nieuw model: video.

Artificial Intelligence

Alvin Chan over innovatiecultuur in Korea

De werkcultuur in Korea is heel anders dan die in Nederland, maar er zijn ook overeenkomsten. Alvin Chan kent beide en deelt zijn ervaringen.

Creative

Laura Herman over generatieve AI en menselijke creativiteit

De rol van de mens in het creatieve proces verandert, volgens Laura Herman. De mens krijgt meer de rol van een curator, een keuzemaker.

Creative
Premium

Bureau Buutvrij for Life aan zijden draadje

Het Amsterdamse creatieve bureau Buutvrij for Life zoekt met een ludieke Black Friday-actie betaalde opdrachten. Vindt het die niet, dan is het over twee maanden afgelopen voor het twintig jaar oude bureau.

Digital Agencies

De balans tussen technologie en creativiteit: digitale volwassenheid in marketing

De huidige marketing vraagt steeds weer nieuwe vaardigheden en kennis. Hoe vind je de balans tussen de data en het idee? En hoe werken die het beste samen?

Digital Agencies
Premium

PostNL, TomTom en DELTA Fiber winnen DDMA Experimentation Heroes

PostNL, TomTom en DELTA Fiber gaan bij DDMA Experimentation Heroes 2023 (voorheen Dutch CRO Awards) met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Omnichannel. Thuiswinkel.org sleepte de Lindeboom Hero Award in de wacht, als case met de meeste potentie.

Marketing
Premium

Oprichters One Shoe met nieuw bureau, Craftmore

Michel van Velde is samen met compagnon Floris Derksen een nieuw bedrijf begonnen. Craftmore positioneert zichzelf als een studio voor creatief digital design.

Digital Agencies
Premium

Creatief bureau Dawn gaat verder als Springbok

Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf vandaag verder als Springbok, de naam van het bedrijf waar het sinds maart 2022 onderdeel van is.

Digital Agencies
Premium

Finalisten Dutch Creativity Awards 2023 bekend

ADCN onthult de complete lijst van 172 finalisten van de Dutch Creativity Awards 2023. De finalisten zijn geselecteerd uit ruim 700 inzendingen in acht disciplines en 55+ categorieën. De uitreiking vindt plaats op 31 oktober in Theater Amsterdam.

Creative
Premium

David Snellenberg (Dawn) over hoe AI het werk van creatieve bureaus verandert

De eerste met behulp van AI gemaakte bestaan al. Hoe verandert dit het werk van bureaus op het gebied van bijvoorbeeld creativiteit en juridische kaders?

Artificial Intelligence

Startup Plurana: slimmer patronen, prints en andere grafisch ontwerpmateriaal genereren

Plurana ontstond als ‘spin-off’ van een project rond culturele graphics. Het ondersteunt grafisch ontwerpers in het maken van patronen en prints.

Creative
Premium

Dit zijn de winnaars van de Dutch Interactive Awards 2023

Vandaag zijn, tijdens een feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Beurs van Berlage, de beste Nederlandse Interactieve cases bekroond. In 15 categorieën reikte presentatrice Anic van Damme zowel een Gouden als een Zilveren Award uit aan de bureaus met de beste cases van het jaar.

Digital Agencies