More stories

DentsuACHTUNG! wordt Dentsu Creative

Bijna zeven jaar na de overname door Dentsu Aegis verdwijnt de naam van creatief bureau ACHTUNG! uit het Nederlandse landschap. De nieuwe naam luidt Dentsu Creative.

Creative

Pim Bouman (Gamious): ‘Een game is een belangrijke en invloedrijke cultuurdrager’

Waar staat Nederland als gamesland internationaal gezien? Een negendelige interviewserie met direct betrokkenen. Deel 3 met Pim Bouman van Gamious.

Creative

Herman Dummer (Dutch Media Week): ‘Week om stil te staan bij de enorme impact van media’

De Dutch Media Week: van 1 t/m 10 oktober gaat het over innovatie, business, journalistiek, grafisch ontwerper Jaap Drupsteen en nog veel meer.

Creative

Adobe koopt designspecialist Figma (‘voor 20 miljard’)

Adobe tekent een intentieverklaring voor de aankoop van Figma, een leverancier voor cloudsoftware voor design en prototyping.

Venture

De belangrijkste uitdagingen voor creatieve leiders in 2022 én daarna

De teams van creatieve leiders groeien en ook hun invloed op de strategische keuzes van het bedrijf. Toch willen ze nóg beter gehoord worden.

Creative

‘AI vermorzelt tarieven grafische creatie’

Binnenkort kan iedereen die maar wil unieke, haarscherpe foto’s, muziek en video’s genereren met kunstmatige intelligente voor een paar cent per productie. Dat stellen kenners van fondsbeheerder ARK Invest na grondige technische analyses.

Artificial Intelligence

Jeroen Arts (Speedinvest) over investering in Smiler: ‘CEO speelde hard-to-get’

VC-fonds Speedinvest stapte heel vroeg in bij fotografenplatform Smiler. Oprichter en investeerder vertellen over het hoe dat proces verliep.

Marketplaces

Podcast The Brief: Ralph Rijks (Zalando) over positioneren en positieve impact realiseren

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met marketinggrootmeester Ralph Rijks van Zalando.

Strategy

Podcast The Brief: Arie Boomsma over bekend zijn en verhalen vertellen

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer een gesprek met Arie Boomsma over verhalen maken.

Creative

Adobe wil webversie Photoshop gratis ter beschikking stellen

De webversie van Adobe Photoshop, een van de meest populaire programma’s voor beeldbewerking en speciale effecten, wordt gratis voor iedereen met een Adobe-account,

Creative

Gesprek met Pan Beskos (Lytho) over hoe je het beste uit je creatieve team haalt

Het bedrijfsleven schreeuwt om frisse ideeën. Tegelijk vinden bedrijven het uitdagend om creativiteit de ruimte te geven. Hoe slaag je erin beiden te doen?

Creative

Ogilvy Social.Lab Amsterdam breidt creatief team uit

Ogilvy Social.Lab Amsterdam kondigt de aanstelling van Desiree Leiprecht aan als Creative Director. Leiprecht komt oorspronkelijk uit Duitsland en verhuisde onlangs naar Nederland.

Creative

Wat is de waarde van ‘gamification’ bij recruitment?

Al langere tijd wordt er rondom recruitment gesproken over ‘gamification’. Wat is het en hoe kun je het toepassen? En wat zijn de voor- en nadelen?

Recruitment

Inschrijving Dutch Creativity Awards 2022 geopend

Vandaag opent ADCN de inschrijvingen voor de Dutch Creativity Awards van 2022. De Nederlandse Club voor Creativiteit heeft dit jaar gekozen voor ‘Unite to Ignite’ als thema voor de awards.

Marketing

Podcast The Brief: Maurice Ajanaku over cultuur, merken bouwen en inspiratie 

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Maurice Ajanaku, merkenbouwer bij CitizenM.

Creative