More stories

Embassy of Dutch Creativity dit jaar weer live in Cannes

De Nederlandse digitale en creatieve sector stuurt voor het eerst in twee jaar weer een fysieke vertegenwoordiging naar het Lions festival in Cannes.

Creative

Podcast The Brief: Ernst-Jan Pfauth over De Correspondent en het web 3.0

The Brief is een podcast over content, marketing en creatie. Deze keer met Ernst-Jan Pfauth, medeoprichter van de De Correspondent.

Publishing

‘Creatieve industrie zwaar getroffen door corona’

Het aantal banen in de creatieve industrie is tussen 2010 tot 2020 jaarlijks met 2,4 procent gegroeid. Dat is drie keer zoveel als de gemiddelde banengroei in Nederland in die periode, zo blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2021, een tweejaarlijks onderzoek van Media Perspectives naar de economische ontwikkeling in de creatieve industrie en ICT.

Creative

Hoe merken groeien: wekelijks 5000+ unieke creatives als brandstof

Creatie als brandstof om je bedrijf op een verstandige manier te laten groeien. Hoe pak je dat het beste aan?

B2B Digital

Digitale flagshipstore vol droomwerelden

Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Designlabel Moooi werkt daarom aan een soort digitale flagshipstores, met bijna filmische productintroducties.

Digital Design

Campagnepanel #187: ‘Blijft boeien’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken, nee: luisteren, ze naar een challenge tussen vier podcasts.

Campagnes

Kayvan Kian: CEO’s kunnen veel leren van Nietzsche en Aristoteles

Leiderschapsfilosoof Kayvan Kian is o.a. adviseur bij McKinsey en hij schreef twee boeken over wat leiders kunnen leren van de wijsheid van filosofen.

Communicatie

Podcast The Brief: Jerome Kuijken (De Speld) over satire als krachtige vorm van communicatie

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jerome Kuijken van De Speld & Partners.

Creative

Nike doet overname voor expansie in metaversa

Nike koopt het Amerikaanse bedrijf RTFKT (‘artifact’) en legt daarmee de basis voor meer zelfontwikkelde marketintactiviteiten in virtuele werelden.

Blockchain

Snackable video cursusplatform

In de groeimarkt van online educatie ziet On Track kansen om leren toegankelijker te maken. Snackable videos van bekende experts moeten mensen prikkelen.

Campagnes

Twintig onderscheidingen voor Dept bij Lovie Awards

Dept heeft twintig onderscheidingen binnengesleept bij de Lovie Awards, de meest prestigieuze prijs voor digitaal werk in Europa.

Digital Agencies

Vijf tips voor succesvolle Gen Z-storytelling (van Snapchat)

Is het echt zo moeilijk om Gen Z te bereiken? Vijf concrete tips voor Gen Z-storytelling op basis van mijn ervaringen bij Snapchat.

Publishing

Snap opent creative AR-studio voor merken

Snap kondigt de lancering aan van Arcadia, een nieuwe wereldwijde creatieve studio voor branded augmented reality.

Augmented Reality

Martin Stiemer treedt toe tot directie Kaliber

Martin Stiemer is toegetreden tot de directie van creatief bureau Kaliber Interactive. Hij is het derde directielid, naast managing director Nienke van Heusden en oprichter Ronald van Schaik.

Marketing

Waarom logo’s plat en simpel worden

Logo’s zijn lastig: vernieuwen? En zo ja, hoe dan? De huidige trend zijn platte simpele logo’s. Waar komt die vandaan? En waarom kan hij weer verdwijnen?

Web-design