Nieuwe creative director bij Somention
Fouad El Hamdaoui gaat aan de slag als creative director bij het onafhankelijke socialmediabureau Somention uit Rotterdam.
Fouad El Hamdaoui gaat aan de slag als creative director bij het onafhankelijke socialmediabureau Somention uit Rotterdam.
Gesprekken met direct betrokkenen over Nederland als gameland en, ondere andere, ‘immersive’ content. Deel 1 met Richie de Wit van Bear Knuckle.
ADCN, dé Nederlandse club voor creativiteit, kondigt de eerste 75 juryleden aan voor de Dutch Creativity Awards 2023. Deze juryleden zullen een cruciale rol spelen bij het beoordelen van de ingezonden projecten.
Adobe integreert zijn AI-technologie Firefly in Photoshop waardoor creatievelingen foto’s kunnen bewerken met elk type beeld dat ze maar kunnen verzinnen. Generatieve AI vult alle creatieve gaatjes in.
De basistechniek is nog maar een paar maanden oud, maar professional slaagde er in om louter met AI binnen drie uur tijd een complete tv-commercial te produceren.
Digital agency Redkiwi neemt The Stardusters over. “We krijgen meer creativiteit en kennis over strategische positionering in huis”, licht directeur Jasper Verbunt toe.
Midjourney publiceert versie vijf van zijn gelijknamige AI-model dat levensechte foto’s genereert.
Met ruimte voor de creativiteit en nieuwsgierigheid van iedereen in een team kweek je een organisatie met flexibiliteit en voorstellingsvermogen.
Socialspecialist Gospooky opent een afdeling in New York. Het bedrijf wil zijn Amerikaanse klanten op hun thuismarkt kunnen bedienen. Om dat proces te begeleiden is marketingveteraan en voormalig Snap-executive Jeff Miller toegetreden tot de Raad van Bestuur.
Wat is de toekomst van content? Een duik in het huidige contentlandschap met voorbeelden en bronnen en een heldere blik op de toekomst.
Om verder te groeien en internationale merken beter te kunnen bedienen heeft bureau Fitzroy zich versterkt met het creatieve duo von Franquemont en Demeijer-Gorissen.
We zijn massaal op zoek naar zingeving. Bedrijven met een missie doen het beter. Tijd voor een hogere reden of doel. Hoe ga je daar als marketeer mee om?
Een nieuw mediabedrijf richt zich louter op diensten Spotify en Apple Podcasts. Spot On uit Amsterdam bedenkt en maakt audioreclame specifiek voor deze kanalen.
De mede-oprichter van reclamebureau Herc, onderdeel van de ACE-groep, gaat de creatieve koers van Ace vormgeven en uitvoeren.
De druk op creatieve teams neemt toe. Let daarom op inspiratie en persoonlijke belangstelling, evenwichtige rol van data en goed opdrachtgeverschap.