More stories

De toekomst van content: kwaliteit blijft leidend

Wat is de toekomst van content? Een duik in het huidige contentlandschap met voorbeelden en bronnen en een heldere blik op de toekomst.

Digital Transformation

Nieuwe creative directors voor Fitzroy

Om verder te groeien en internationale merken beter te kunnen bedienen heeft bureau Fitzroy zich versterkt met het creatieve duo von Franquemont en Demeijer-Gorissen.

Digital Agencies

Hoe vind je zingeving in marketing?

We zijn massaal op zoek naar zingeving. Bedrijven met een missie doen het beter. Tijd voor een hogere reden of doel. Hoe ga je daar als marketeer mee om?

Creative

Nieuw bureau maakt enkel audioreclames streamingdiensten

Een nieuw mediabedrijf richt zich louter op diensten Spotify en Apple Podcasts. Spot On uit Amsterdam bedenkt en maakt audioreclame specifiek voor deze kanalen.

Digital Agencies

Rogier de Bruin krijgt creatieve leiding ACE

De mede-oprichter van reclamebureau Herc, onderdeel van de ACE-groep, gaat de creatieve koers van Ace vormgeven en uitvoeren.

Digital Agencies

Hoe je creatieve teams ook in 2023 tevreden en effectief laat werken

De druk op creatieve teams neemt toe. Let daarom op inspiratie en persoonlijke belangstelling, evenwichtige rol van data en goed opdrachtgeverschap.

Creative

Creative Fabrica haalt 61 miljoen op voor uitbouw creatief platform

Start-up Creative Fabrica uit Amsterdam haalt 61 miljoen dollar groeigeld op bij een diverse groep investeerders om zijn internationale groei te versnellen.

Creative

Daniël Sytsma verlaat Dentsu Creative, gaat zelfstandig

De global chief design officer van Dentsu Creative, Daniël Sytsma, verlaat de beursgenoteerde bureaugigant en gaat verder als zelfstandig creative director en design consultant.

Creative

In-house merken en creatieve teams op de drempel: komende tijd richting herstructurering

Eens per kwartaal onderzoekt het creatieve samenwerkingsplatform Lytho het sentiment onder creatieve professionals. Lees de trends over het 3de kwartaal.

Creative

Ruud Havenith (Story Giant): ‘Bijna iedereen is een gamer, ook al zeggen ze van niet’

Wat stelt Nederland voor in de gaming-wereld? Het slot van de negendelige interviewserie met Ruud Havenith van Story Giant over de internationale markt.

Creative

Microsoft toont vroege preview van Create

Minder dan een maand na de aankondiging heeft Microsoft een vroege preview van de website Create gelanceerd, waarmee gebruikers toegang krijgen tot creatieve apps en diensten als onderdeel van het Microsoft 365-abonnement.

Creative

Tomas Sala (The Falconeer): ‘Games hebben een enorme invloed op onze cultuur’

Wat stelt Nederland voor in de gaming-wereld? In de negendelige interviewserie hier deel 8 met Tomas Sala over de positieve en negatieve invloed van games.

Creative

DentsuACHTUNG! wordt Dentsu Creative

Bijna zeven jaar na de overname door Dentsu Aegis verdwijnt de naam van creatief bureau ACHTUNG! uit het Nederlandse landschap. De nieuwe naam luidt Dentsu Creative.

Creative

Pim Bouman (Gamious): ‘Een game is een belangrijke en invloedrijke cultuurdrager’

Waar staat Nederland als gamesland internationaal gezien? Een negendelige interviewserie met direct betrokkenen. Deel 3 met Pim Bouman van Gamious.

Creative

Herman Dummer (Dutch Media Week): ‘Week om stil te staan bij de enorme impact van media’

De Dutch Media Week: van 1 t/m 10 oktober gaat het over innovatie, business, journalistiek, grafisch ontwerper Jaap Drupsteen en nog veel meer.

Creative