More stories

SpinAwards in handen van Sijthoff Media

De uitgever van Adformatie, Binnenlands Bestuur en AG Connect, Sijthoff Media, neemt de SpinAwards over.

Campagnes

Ruim 5.000 bezoekers voor ADNIGHT

Meer dan 5.000 belangstellenden deden afgelopen vrijdag mee aan de open avond van de Amsterdamse creatieve industrie ADNIGHT.

Digital Agencies

73 Nederlandse nominaties voor Lovie Awards

Niet minder dan 73 Nederlandse inzendingen zijn genomineerd voor de Lovie Awards, een zusje van de internationale Webby Awards, dat het meest creatieve digitale werk in Europa onder de aandacht brengt.

Digital Agencies

Simon Neefjes weg als CEO TBWA\NEBOKO Groep

Rik Ledder volgt Simon Neefjes op als CEO van de TBWA\NEBOKO Groep. Neefjes heeft te kennen gegeven dat hij eind dit jaar zijn functies bij de reclamegroep wil neerleggen.

Creative

Tommy Hilfiger met ‘slimme kleding’

Modemerk Tommy Hilfiger brengt in de VS een nieuwe lijn slimme of eigenlijk ‘connected’ kleding op de markt met Bluetooth ingebouwd.

Fashion

Dynamic advertising: de inhaalrace van datagestuurde creatie

Wat spreekt het meest tot de verbeelding als er een video-advertentie voor een vakantie te zien is: een skydive, een chique restaurant of statige giraffen in een dierentuin? Goede kans dat je collega een andere keuze maakt. Toch passen we dit principe nog weinig toe in reclame, terwijl de technologie om aan verschillende doelgroepen specifieke reclame-uitingen te tonen, wel bestaat. Zo worden prestaties van reclame niet verbeterd en de consument ervaart geen toegevoegde waarde.

Creative

Felle kopersstrijd MediaMonks, ‘300 miljoen euro’

De Engelse Martin Sorrell is een van de partijen die het internationaal gerenommeerde digitale productiehuis MediaMonks uit Hilversum willen kopen. Een andere belangstellende is het concern dat Sorrell tot voor kort als CEO leidde: WPP.

Digital Agencies

Talpa onderzoekt datagedreven creatie met wetenschappers

Staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat en media-ondernemer John de Mol bekrachtigen vandaag een samenwerking voor onderzoek naar datagedreven creatie.

Artificial Intelligence

DQ&A en NMPi kopen creatief bureaunetwerk Joystick

De adtechspecialisten en zusterbedrijven DQ&A en NMPi nemen het creatieve bureaunetwerk Joystick uit New York over.

Venture

Mark Pritchard (P&G) op Embassy of Dutch Creativity

De chief brand officer van P&G, Mark Pritchard, is maandag 18 juni een van de gasten op de Embassy of Dutch Creativity tijdens het Cannes Lions-festival.

Cannes Lions

DDB & Tribal Amsterdam vernieuwt directie

Bij DDB & Tribal Amsterdam maakt de commerciële directie Ivo Roefs en Alistair Beattie vanaf 1 augustus 2018 plaats voor twee nieuwe directeuren. De wissel komt na wat Roefs ‘een geslaagde integratie’.

Creative

Tim Armstrong (Oath) genoemd als opvolger Sorrell

Tim Armstrong en Keith Weed volgen mogelijk CEO Martin Sorrell op bij reclamereus WPP.

Creative

24AM’s ambitie: ‘Voorbij de clicks, merkeffecten door mobiele reclame’

Mobiel mediabureau MobPro is een creatief bureau gestart, 24AM. Het bedrijf wil creatie en media beter op elkaar afstemmen. Reclame en mobiel hoeven niet per se een slecht huwelijk te hebben, denkt oprichter Hans Veldhorst. “Een goed verstandshuwelijk is zeker mogelijk.”

Digital Agencies

Influencer marketing balanceert tussen algoritme en creatieve vrijheid

Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers? 

Influencer marketing

Succesvolle innovatie: hef de vloek van kennis op

Het starten en ontwikkelen van een succesvolle innovatie is ruig terrein. Maar wie de juiste stappen zet, kan wel degelijk snel succes halen. Jan-Willem van Beek en Rutger Huizenga, auteurs van ‘Voorbij de startupmania’, delen in een nieuwe serie inzichten uit hun boek. Dit keer: waarom je product niet testen duizendmaal enger is dan het wel vooraf te laten gebruiken door je potentiële klant.

Strategy