More stories

OppoSuits: met ‘gekke pakken’ de grens over

Hoewel de oprichting van OppoSuits best een gok was, slaat de filosofie van de specialist in kleurrijke pakken vanaf de eerste dag aan. Het bedrijf, dat vanaf de start inzet op internationale expansie, heeft inmiddels 40 fulltimers in dienst. “OppoSuits is meer dan alleen een gek pak, het staat garant voor een leuke avond,” geeft CEO Guus Bakker als belangrijke reden voor het grote succes.

Cross Border

Unilever sluit e-commercedeal met Aziatisch Lazada

Unilever gaat een nauwe samenwerking aan met Alibaba-dochter Lazada om op zes Aziatische markten zijn producten direct aan de eindconsument te verkopen.

Cross Border

ASOS stelt groeiverwachting naar boven bij

De Engelse online modewinkel ASOS heeft de wind mee op het Europese vasteland, ziet de omzet daar met 54 procent groeien, en schroeft daarom de groeiverwachtingen voor het lopende boekjaar naar boven bij.

Fashion

Dierenwinkel gaat levensmiddelen verkopen

Online dierenwinkel Bitiba, een internationaal merk van Zooplus, gaat op thuismarkt Duitsland ook levensmiddelen verkopen. Naast de hondenbrokjes liggen sinds kort ook luiers, koffie, chocopasta en sinaasappelsap.

Duitsland

H&M opent nieuw label online in 18 landen

H&M Group zet dit voorjaar een nieuwe winkelformule in de markt. Bij de lancering heeft ARKET één flagshipstore, in Londen, en achttien digitale puien in Europa.

Fashion

AO’s buitenlandse groei kost winst

Online elektronicawinkel AO.com boekt een omzet van 808 miljoen euro, een toename van 17 procent. Ondanks de groei in Nederland en Duitsland boeken de Engelsen vrijwel precies nul komma nul winst.

Cross Border

Moederbedrijf PinkorBlue.nl groeit naar honderden miljoenen

Het Duitse moederbedrijf van babyshop PinkorBlue.nl realiseerde in 2016 een omzet van ruim 120 miljoen euro. Op lange termijn denkt eigenaar Tengelmann dat de Europese omzet tussen de vijfhonderd miljoen en een miljard euro kan uitkomen.

Cross Border

Zooplus groeit in Nederland tot 62 miljoen

Online dierenwinkel Zooplus groeide afgelopen jaar in Nederland met zestien procent tot 62 miljoen euro. Internationaal tikt het concern net niet de omzetgrens van een miljard euro aan.

Cross Border
Premium

Amazon via overname stevig in Midden-Oosten

De geruchten van afgelopen maanden blijken waar, want Amazon is inderdaad de koper van Souq.com. De grootste online marktplaats van het Midden-Oosten wordt voor mogelijk een miljard dollar ingelijfd.

E-commerce platforms

Conrad.nl opent zakelijke marktplaats

Elektronicawinkel Conrad opent zijn website voor derde partijen, zodat fabrikanten en leveranciers direct aan de eindgebruiker kunnen gaan verkopen. Dat moet Conrads assortiment vertienvoudigen.

Cross Border
Premium

Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59 procent

Nederlandse consumenten hebben voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2016. Dit is een groei van 24 procent ten opzichte van het voorgaande jaar (2015: 513 miljoen). Er wordt vooral meer geshopt bij Chinese webwinkels, want de uitgaven bij Chinese webwinkels nemen met 59 procent toe. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL.

Cross Border

Baby- en peuterwinkel groeit tot 195 miljoen euro

De Europees werkende webwinkel Windeln.de, die baby- en peuterproducten verkoopt, zag de omzet in 2016 met 21 procent groeien tot 195 miljoen euro. Het beursgenoteerde bedrijf denkt in 2019 kostendekkend te opereren.

Cross Border

Webshop Bergfreunde groeit tot 33 miljoen euro

Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.

Retail

Bax-Shop en fonQ over marktplaatsen: de één stopt ermee, de ander ziet kansen

Menig e-commercebedrijf kiest ervoor de producten te verkopen via internationale marktplaatsen zoals Amazon. Bax-Shop trok zich afgelopen jaar opvallend genoeg juist terug. Online warenhuis fonQ blijft er actief. Er is daarin geen goed of fout, maar wat zijn de afwegingen die zij maken?

Cross Border

Nice2stay wil groeien zonder kleinschaligheid te verliezen

De Nederlandse nichespeler Nice2stay richt zich op de verhuur van vakantiehuizen, appartementen, boetiekhotels en B&B’s in Italië, Frankrijk, Spanje en Portugal. Oprichters Femke Rozendaal en Remco Zwaan zijn druk bezig met een nieuw platform en nieuwe markten. “De focus komt meer op e-commerce te liggen.”

Travel