More stories

E-commerce Under Armour groeit 29 procent

Het Amerikaanse modemerk Under Armour, dat met een internationale opmars bezig is, zag zijn digitale omzet in het derde kwartaal met bijna een derde groeien tot 408 miljoen dollar.

Cross Border

Omzet Zooplus groeit tot 655 miljoen

De omzet van online dierenwinkel Zooplus is in de eerste negen maanden van 2016 met 28 procent gegroeid tot 655 miljoen euro. De inkomsten uit Engeland dalen vanwege de waardedaling van de pond.

Cross Border

Alibaba op weg naar 2 miljard klanten

De Chinese e-commercebedrijvengroep Alibaba wil over twee decennia een bestand van twee miljard klanten bedienen en honderd miljoen banen creëren.

Cross Border

AO opent distributiecentrum bij Keulen

De Engelse online elektronicawinkel AO heeft bij Keulen zijn eerste warenhuis op het Europese vasteland geopend. Duitse en Nederlandse klanten worden hier vandaan beleverd.

Cross Border

Moederbedrijf Werkspot koopt Duits MyHammer

HomeAdvisor International, het moederbedrijf van klussenmarktplaats Werkspot.nl, koopt de meerderheid van de aandelen van de Duitse branchegenoot MyHammer.

Duitsland

Dept koopt Duitse e-commercespecialist

De Duitse e-commercespecialist BE EXCELLENT is het nieuwe zusterbedrijf binnen de rap uitdijende bedrijvengroep Dept.

Cross Border

Cross border e-commerce: nieuw btw-systeem in 2017?

Eén van de grootste obstakels voor bedrijven in de cross border e-commercesector is het Europese btw-systeem. Maar de Europese Commissie komt langzaam in beweging. Zou er een nieuw btw-systeem komen in 2017?  

Cross Border

Europese consument koopt vaker over de grens

Vorig jaar hebben 253 miljoen Europese consumenten voor 189 miljard euro online bestellingen gedaan, 9 miljard meer dan een jaar geleden. Dat heeft PostNord berekend in een studie naar koopvoorkeuren van Europeanen. Meest opvallend: meer Europeanen bestellen over de grens.

Cross Border

Sqetch opent marktplaats voor kledingproductie

Startup Sqetch stelt zijn marktplaats wat verder open zodat fabrikanten, leveranciers en designers nu gratis berichten naar elkaar kunnen sturen. “We hebben tweeduizend geregistreerde gebruikers, dus er is duidelijk een markt”, zegt medeoprichter Wouter de Roy van Zuidewijn.

Cross Border

‘Europees e-commerce? Fulfill in Limburg’

Bedrijven die op Europese schaal e-commerce willen bedrijven doen er verstandig aan een fulfilmentpartner in Limburg te kiezen. Zo luidt althans het advies van de expertgroep e-Fulfillment en Warehousing van ShoppingTomorrow.

Fulfillment

Blik op de cijfers: wat betekent Amazon.de voor de prijsdruk?

De vertaling van Amazon.de in het Nederlands maakt nogal wat los bij retailers. Maar hoe reëel zijn promotiedruk en uitholling van de marge? Een blik op de cijfers.

Duitsland

Twinkle 100 is uit, bol.com bovenaan

Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen en deze geeft bol.com een leidende positie met een omzet van 730 miljoen euro.

Retail

Omzet HelloFresh groeit 159 procent, Rocket kleurt rood

HelloFresh bezorgde in de eerste zes maanden van dit jaar 45 miljoen maaltijddozen en boekte een omzetgroei van 159 procent. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Rocket Internet, dat zelf financieel een pas op de plaats maakt en rode cijfers schrijft.

Cross Border

PayPal brengt Chinese klant naar Europese shops

PayPal heeft een overeenkomst gesloten met het Chinese Unionpay waardoor diens klanten bij Europese webwinkels kunnen gaan betalen.

Payment

Mondiaal grote verschillen in wetgeving spam

Spam is wereldwijd nog altijd een groot probleem. Tegelijkertijd is er helaas nog geen mondiale aanpak. Anno 2016 heeft dat geleid tot grote verschillen tussen landen, zelfs binnen Europa. Ben je als marketeer binnen een internationale omgeving hiervan op de hoogte?

E-mailmarketing