More stories

Nieuwe Duitse regels voor webwinkels

Belangrijk nieuws voor wie in Duitsland actief is met zijn of haar webshop: er zijn nieuwe regels van kracht rond het oplossen van conflicten. Dit kan online gebeuren, zodat een dure gang naar de rechter niet meer nodig is.

Cross Border

Infographic: Cross border biedt flinke groeikansen

DHL Express heeft onderzoek gedaan naar de belangrijke groeikansen voor retailers met een internationaal online aanbod. Het rapport – The […]

Cross Border

‘Logistieke voorsprong bol.com en Coolblue vervaagt’

Logistiek is niet meer het grootste onderscheidende punt voor bedrijven als bol.com, Coolblue en Wehkamp. Veel gespecialiseerde logistieke dienstverleners bieden inmiddels dezelfde service aan.

Logistics

Zooplus overtreft omzetverwachting 2016

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus sluit het jaar 2016 af met een omzet van 908 miljoen euro, 28 procent meer dan het jaar ervoor.

Retail

E-commerce in China: kenmerken en betaalopties op een rij

E-commerce in China groeit. En hard ook. In 2006 kochten zo’n 33 miljoen inwoners weleens online, eind 2015 was dit al toegenomen tot 413 miljoen. In potentie is China dus een aantrekkelijk land om als e-commercebedrijf een virtuele vestiging te openen.

Cross Border

Alibaba sluit megacontract met Olympische Spelen

Alibaba heeft een contract gesloten met het IOC om tot 2028 cloud- en e-commerceleverancier te worden voor de Olympische Spelen. In China wordt het bedrijf de lokale mediapartner, naar de rest van de wereld toe moet de samenwerking het merk Alibaba sterker laden.

Cross Border

Alibaba wil distributiecentrum in Europa

Alibaba is op zoek naar voet aan de grond in Europa met een eigen distributiecentrum. Het heeft hiertoe gesprekken gevoerd met de overheid in Bulgarije.

Fulfillment

Europese omzet kledingwinkel ASOS: +49%

De grote groei op thuismarkt Engeland is er uit bij kledingwinkel ASOS, maar op het Europese vasteland en in de VS wordt nog forse dubbelcijferige groei gerealiseerd.

Cross Border
Premium

Elektronicawinkel AO groeit 28 procent in Europa

De Europese omzet van de hier nieuwe elektronicawinkel AO.com groeide in het afgelopen kwartaal met 28,4 procent. Op thuismarkt Engeland steeg het verkooptotaal met tien procent.

Cross Border

Alibaba zoekt toenadering tot Donald Trump

De CEO van Alibaba Group was gisteren in New York bij de aanstaand president van Amerika Donald Trump om zijn e-commerceplannen voor het Amerikaanse MKB toe te lichten.

Cross Border
Premium

E-commerce eurogebied groeit 10+ procent

De digitale retailbestedingen groeiden in het eurogebied met 10,5 procent in oktober jongstleden, veel sterker dan de hele detailhandel. In de hele EU, ook de niet-eurolanden, groeiden de e-commerceuitgaven met 17,8 procent.

Cross Border

Zo pakt Bax-Shop Europese expansie aan: ‘lokale voorraadhubs een optie’

Bax-Shop groeit en opende onlangs de negende vestiging. Dit jaar alleen ging de verkoper van instrumenten en muziekaccessoires ‘open’ in in Italië, Zweden en Spanje.

Cross Border
Premium

Amazon heeft 6 procent Europese fashionmarkt

Amazon heeft in Europa 5,7 procent van de fashionmarkt in handen, net achter Zalando dat met 6,1 procent en OTTO met 6,2 procent dat de marktleider is.

Cross Border
Premium

Nederlandse bedrijven lijnen op voor Tmall

Benelux-baas Roland Palmer die hier Alibaba vertegenwoordigt, sprak met tweehonderd belangstellende bedrijven die vanuit Nederland online willen gaan handelen in China.

E-commerce platforms

Afgeplitst Media-Saturn groeit online tot 2 miljard euro

Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, dat wordt afgesplitst van Metro Group, ziet de online jaaromzet met elf procent stijgen tot twee miljard euro. Nederland draagt voor zeker tweehonderd miljoen euro bij.

Retail