Cloudbusiness Alibaba verdubbeld in 2016
De omzet uit cloudactiviteiten bij Alibaba groeide met 115 procent tot 254 miljoen dollar. Het aantal gebruikers verdubbelde tot 765.000.
De omzet uit cloudactiviteiten bij Alibaba groeide met 115 procent tot 254 miljoen dollar. Het aantal gebruikers verdubbelde tot 765.000.
Winkeliers die online in het buitenland willen gaan verkopen, kunnen het best eerst op een lokaal platform aansluiten. Pas als die activiteiten succesvol zijn, kunnen ze overwegen een eigen webshop te openen.
Ondanks het grote aanbod van webwinkels en online retailers in eigen land, doen Nederlanders relatief vaak een online aankoop in het buitenland. Dat blijkt uit onderzoek van pakketdienstverlener DPD
Kadopagina.nl verandert haar naam in SurpriseFactory. De naar eigen zeggen grootste online aanbieder van beleveniscadeaus gaat zich vanaf heden ook richten op de buitenlandse markt.
Online discounter Lesara heeft een webshop in België geopend, de negende landensite voor het snel groeiende bedrijf uit Duitsland.
Consumenten ervaren shoppen bij Chinese webwinkels vaak positief, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 1666 panelleden. Tachtig procent van hen zegt in de toekomst weer bij de Chinese winkel te kopen. Ondanks miskopen en taalbarrières.
Pakketdienst GLS heeft de FlexDeliveryService verder uitgebreid. Ook België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en Polen zijn nu met Nederland verbonden.
Belangrijk nieuws voor wie in Duitsland actief is met zijn of haar webshop: er zijn nieuwe regels van kracht rond het oplossen van conflicten. Dit kan online gebeuren, zodat een dure gang naar de rechter niet meer nodig is.
DHL Express heeft onderzoek gedaan naar de belangrijke groeikansen voor retailers met een internationaal online aanbod. Het rapport – The […]
Logistiek is niet meer het grootste onderscheidende punt voor bedrijven als bol.com, Coolblue en Wehkamp. Veel gespecialiseerde logistieke dienstverleners bieden inmiddels dezelfde service aan.
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus sluit het jaar 2016 af met een omzet van 908 miljoen euro, 28 procent meer dan het jaar ervoor.
E-commerce in China groeit. En hard ook. In 2006 kochten zo’n 33 miljoen inwoners weleens online, eind 2015 was dit al toegenomen tot 413 miljoen. In potentie is China dus een aantrekkelijk land om als e-commercebedrijf een virtuele vestiging te openen.
Alibaba heeft een contract gesloten met het IOC om tot 2028 cloud- en e-commerceleverancier te worden voor de Olympische Spelen. In China wordt het bedrijf de lokale mediapartner, naar de rest van de wereld toe moet de samenwerking het merk Alibaba sterker laden.
Alibaba is op zoek naar voet aan de grond in Europa met een eigen distributiecentrum. Het heeft hiertoe gesprekken gevoerd met de overheid in Bulgarije.
De grote groei op thuismarkt Engeland is er uit bij kledingwinkel ASOS, maar op het Europese vasteland en in de VS wordt nog forse dubbelcijferige groei gerealiseerd.