More stories

Zo wordt Facebook Live al ingezet

Facebook doet hard zijn best bedrijven ervan te overtuigen om videostreaming service Facebook Live te gebruiken. Met behulp van live video kunnen bedrijven gemakkelijk de interactie opzoeken met hun publiek, gebruikers of klanten. Waar zien we live video de komende tijd terug en hoe hebben bedrijven het al ingezet?

Facebook

Zo ga je aan de slag met chatbots

Binnen afzienbare tijd communiceert menigeen via chatbots met bedrijven. Voor de antwoorden op veelgestelde vragen, maar ook voor het plaatsen van een bestelling. De belofte is groots, maar hoe ga je aan de slag met bots? Zelfs als je niet technisch begaafd bent, zijn er voldoende opties.

Customer Service

Heineken lokt klanten met beacons

Heineken experimenteert in Nieuw Zeeland met beacons die klanten naar cafés en restaurants met Heineken bier lokken. Samen met Rush Digital heeft het Nederlandse bedrijf 500 beacons laten plaatsen.

Customer Engagement

De trend van morgen: offline (infographic)

Hoezo digitaal? Mond-on-mond reclame is nog altijd effectiever, blijkt uit onderzoek van Engagement Labs. Amazon, TripAdvisor, Nivea en Dove zijn merken die het ook offline erg goed doen. De belangrijkste trend zijn mensen die offline praten over wat zij online hebben gezien.

Customer Engagement

Layover with a Local door Achtung!

Chris Menzöfi van Achtung! toont de ontwikkeling van de KLM app Layover with a Local: “Een tussenlanding op Schiphol is oersaai. KLM wilde dit probleem voor zijn klanten oplossen. Met een app brengen we reizigers en lokale mensen met elkaar in contact: turn your transfer into a trip.”

Customer Engagement

Travelindustrie omarmt chatbots: de belangrijke voorbeelden

Ook bedrijven in de travelindustrie omarmen de chatbots voor klantcontact en verkoop. Hoewel de ontwikkeling nog jong is, duiken de eerste initiatieven op. KLM, Booking en Skycanner zijn aan het experimenteren geslagen. Het is te verwachten dat snel meer bedrijven volgen.

Customer Engagement

Hoe effectief zijn pushberichten en hoe vergroot je het resultaat?

Voor veel uitgevers van apps is het versturen van pushberichten de manier om voor engagement en retentie te zorgen. Er is echter relatief weinig bekend over de effectiviteit en werking per industrie. Enkele cijfers onder elkaar en advies over hoe je de effectiviteit kunt verhogen.

Customer Experience
Premium

Transavia opent kanaal op Snapchat

Transavia breidt haar social media-portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de luchtvaartmaatschappij impressies achter de schermen onder de noemer TransaviaSnap.

Customer Engagement

De entree van de bot in de dance-industrie

Chatbots, in het kort bots genoemd, zijn al een tijdje aanwezig. Nu Facebook organisaties in staat stelt om geautomatiseerde customer support en interactieve ervaringen te leveren door middel van bots via Messenger zullen bots overal in het netwerk opduiken. Facebook telde onlangs al meer dan 11.000 bots sinds de introductie. Sinds vorige week maakten bots hun entree in de muziekindustrie.

Customer Engagement

Denken over loyaliteit moet anders, focus op micro-momenten

Alle moeite ten spijt, maar met de huidige manier van denken over loyaliteit gaan bedrijven het niet redden. Het draait inmiddels om het micro-moment. Althans, dat is wat Google al enkele maanden vertelt. Wat betekent dit concreet voor de marketing?

Customer Loyalty

Populariteit chatapps en chatbots beïnvloedt web- en app-design

De populariteit van chatapps en de komst van chatbots heeft ook invloed op de designs van websites en apps. Het zogenaamde ‘conversational design’ zorgt voor engagement en geeft een persoonlijke draai aan het contact met de bezoeker of appgebruiker.

Web-design

InSided en Social Inc. sluiten strategische samenwerking

Technologiebedrijf InSided sluit een samenwerkingsverband met marketingbureau Social Inc. waarbij de bedrijven gezamenlijk de markt benaderen.

Social

Influencer marketing: wat is de inzet van een vlogger waard?

Jongeren staan urenlang in de rij voor een handtekening van EnzoKnol, om een potje te gamen met Yarasky of om make up tips te krijgen van NikkieTutorials. Nederlands bekendste vloggers hebben een achterban waar je u tegen zegt. De media aandacht die zij weten te creëren is enorm. Zo weet NikkieTutorials met haar kanaal in twee maanden tijd ruim 19 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Zij heeft met haar video’s ook het grootste sociaal bereik. Over game-kanaal Yarasky verschenen de meeste berichten, met 185.742 vernoemingen op social media. Dit blijkt uit media onderzoek van Clipit.

Contentmarketing

Zo zijn pushberichten ook vanuit de e-commercesite inzetbaar

Niet zelden vragen e-commercesites of ze de bezoeker pushberichten mogen sturen. Vanuit een mobiele app natuurlijk, maar tegenwoordig ook vanuit de website zelf. Is het e-commerceplatform via een API gekoppeld aan software als Notificare of VWO Engage dan kan de webbrowser op een nader te bepalen moment een notificatie afgeven.

CMS

Facebook: 21.000 ontwikkelaars bouwen bots

In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.

Customer Engagement