Facebook: 21.000 ontwikkelaars bouwen bots
In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.
In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.
Met geleidende inkt heeft McDonald’s haar placemats omgetoverd tot een beatmachine waar je muziek mee kunt maken: de McTrax. Een app met bluetooth-verbinding maakt je smartphone tot speaker. Landelijke uitrol lonkt.
De zorg moet weer persoonlijk zijn, de organisaties letterlijk en figuurlijk ‘dichtbij’. Toch staat de sector niet bekend om zijn vernieuwende online strategieën. Een gemiste kans, vindt Gjerryt Leuverink van de ’s Heeren Loo Zorggroep. Binnen deze organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking werkt hij hier sinds drie jaar samen met een team aan. Door in te zetten op content en online service.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Ode aan Ons’ van T-Mobile.
Marketeers moeten veel meer durf tonen. De komst van zogenaamde kinetische e-maildesigns (vanaf nu: kinetic) biedt hiervoor een uitgelezen mogelijkheid. Experimenteer alvast met deze volgende stap na responsive e-mail.
Het gisteren aangekondigde besluit van Facebook om meer berichten van vrienden te laten zien op de tijdlijn, en minder berichten en video’s van media en bedrijven, heeft een belangrijke oorzaak: het gebruik van Facebook loopt al enige tijd terug.
Weten dat het belangrijk is doet iedereen wel, maar bij minder dan twintig procent wordt het ook in praktijk gebracht: customer lifecycle marketing. Of in gewone woorden: de focus op de bouw van een relatie met klanten. Het ontbrekende ingrediënt? Community management.
De technologiewereld is helemaal in de ban van slimme algoritmes. Oftewel bots die praten met de consument en met elkaar, van helpdesk tot ingewikkelde bestellingen en boekingen. Maar hoe begin je zelf aan zo’n bot? Workshop zet het voor je op een rij.
Online marketingbureau Clansman verandert zijn naam in Basebuilder om zich internationaal beter te kunnen profileren. Daarnaast treden de oprichters terug en krijgt het bedrijf per 1 juli een nieuw managementteam.
Sligro Group biedt voortaan maatwerk in zijn supermarkt Emté. In zijn winkel in Berlicum staat een zuil voor persoonlijke aanbiedingen.
Adfactor zet Snapchat als platform voor zijn influencers. Zo hoopt het Haagse bureau, de grootste bemiddelaar voor vloggers in Nederland, een jonger publiek te bereiken.
Afgelopen januari ging de Media Markt Club met 60 duizend leden officieel live. Het loyaliteitsprogramma van de retailer blijkt succesvol. Deze week registreert zich clublid nummer 500 duizend. Dat vertelt Dennis Hooijmans – COO van Media Markt.
Afgelopen zomer deed Chocomel een merkactivatie met WhatsApp als kanaal. “We riepen mensen op van 18 tot 35 jaar via Facebook om ons toe te voegen aan een WhatsApp groep”, vertelt Wendy van Sante, Brand Manager Chocomel. “We vroegen mensen om hun ultieme festivalbeleving te laten zien.”
NU.nl zette zijn NUlive app in om de Amstel Gold Race live te filmen: “We vroegen mensen om met de app te filmen. Onze redactie zat er tussen om een kwaliteitscheck te doen en de regie in handen te houden”, vertelt Charlotte Nijs, Manager Branded Content bij NU.nl.
Teradata, dat zich voorheen met bigdataoplossingen op grote retailers richtte, heeft een flinke ruk richting marketingautomation gemaakt. Mede dankzij technologie van het Eindhovense FLXone, dat vorig jaar voor een onbekend bedrag door Teradata is overgenomen.