More stories

Influencer marketing: wat is de inzet van een vlogger waard?

Jongeren staan urenlang in de rij voor een handtekening van EnzoKnol, om een potje te gamen met Yarasky of om make up tips te krijgen van NikkieTutorials. Nederlands bekendste vloggers hebben een achterban waar je u tegen zegt. De media aandacht die zij weten te creëren is enorm. Zo weet NikkieTutorials met haar kanaal in twee maanden tijd ruim 19 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Zij heeft met haar video’s ook het grootste sociaal bereik. Over game-kanaal Yarasky verschenen de meeste berichten, met 185.742 vernoemingen op social media. Dit blijkt uit media onderzoek van Clipit.

Contentmarketing

Zo zijn pushberichten ook vanuit de e-commercesite inzetbaar

Niet zelden vragen e-commercesites of ze de bezoeker pushberichten mogen sturen. Vanuit een mobiele app natuurlijk, maar tegenwoordig ook vanuit de website zelf. Is het e-commerceplatform via een API gekoppeld aan software als Notificare of VWO Engage dan kan de webbrowser op een nader te bepalen moment een notificatie afgeven.

CMS

Facebook: 21.000 ontwikkelaars bouwen bots

In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.

Customer Engagement

Dj’en op je placemat bij McDonald’s

Met geleidende inkt heeft McDonald’s haar placemats omgetoverd tot een beatmachine waar je muziek mee kunt maken: de McTrax. Een app met bluetooth-verbinding maakt je smartphone tot speaker. Landelijke uitrol lonkt.

Campagnes

Vernieuwing in de zorg: de rol van content en webcare bij ’s Heeren Loo

De zorg moet weer persoonlijk zijn, de organisaties letterlijk en figuurlijk ‘dichtbij’. Toch staat de sector niet bekend om zijn vernieuwende online strategieën. Een gemiste kans, vindt Gjerryt Leuverink van de ’s Heeren Loo Zorggroep. Binnen deze organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking werkt hij hier sinds drie jaar samen met een team aan. Door in te zetten op content en online service.

Customer Service

Campagnepanel: Deels voltreffer van T-Mobile

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Ode aan Ons’ van T-Mobile.

Campagnes

Na responsive nu ‘kinetic’ design voor e-mailmarketing

Marketeers moeten veel meer durf tonen. De komst van zogenaamde kinetische e-maildesigns (vanaf nu: kinetic) biedt hiervoor een uitgelezen mogelijkheid. Experimenteer alvast met deze volgende stap na responsive e-mail.

E-mailmarketing

Facebook grijpt in: tijdlijn weer aangepast

Het gisteren aangekondigde besluit van Facebook om meer berichten van vrienden te laten zien op de tijdlijn, en minder berichten en video’s van media en bedrijven, heeft een belangrijke oorzaak: het gebruik van Facebook loopt al enige tijd terug.

Customer Engagement

De blinde vlek van marketing: community management

Weten dat het belangrijk is doet iedereen wel, maar bij minder dan twintig procent wordt het ook in praktijk gebracht: customer lifecycle marketing. Of in gewone woorden: de focus op de bouw van een relatie met klanten. Het ontbrekende ingrediënt? Community management.

Customer Engagement

Workshop: Aan de slag met bots

De technologiewereld is helemaal in de ban van slimme algoritmes. Oftewel bots die praten met de consument en met elkaar, van helpdesk tot ingewikkelde bestellingen en boekingen. Maar hoe begin je zelf aan zo’n bot? Workshop zet het voor je op een rij.

Customer Engagement

Nieuwe naam, nieuw MT voor Clansman

Online marketingbureau Clansman verandert zijn naam in Basebuilder om zich internationaal beter te kunnen profileren. Daarnaast treden de oprichters terug en krijgt het bedrijf per 1 juli een nieuw managementteam.

Customer Engagement

Emté test persoonlijke aanbiedingen in winkel

Sligro Group biedt voortaan maatwerk in zijn supermarkt Emté. In zijn winkel in Berlicum staat een zuil voor persoonlijke aanbiedingen.

Customer Engagement

Adfactor schakelt Snapchat in voor ‘momentmarketing’

Adfactor zet Snapchat als platform voor zijn influencers. Zo hoopt het Haagse bureau, de grootste bemiddelaar voor vloggers in Nederland, een jonger publiek te bereiken.

Dialogue Marketing

Half miljoen leden voor Media Markt Club – wat de retailer met de data wil

Afgelopen januari ging de Media Markt Club met 60 duizend leden officieel live. Het loyaliteitsprogramma van de retailer blijkt succesvol. Deze week registreert zich clublid nummer 500 duizend. Dat vertelt Dennis Hooijmans – COO van Media Markt.

Customer Loyalty

Chocomel: merkactivatie via WhatsApp

Afgelopen zomer deed Chocomel een merkactivatie met WhatsApp als kanaal. “We riepen mensen op van 18 tot 35 jaar via Facebook om ons toe te voegen aan een WhatsApp groep”, vertelt Wendy van Sante, Brand Manager Chocomel. “We vroegen mensen om hun ultieme festivalbeleving te laten zien.”

Customer Engagement