More stories

Travelindustrie omarmt chatbots: de belangrijke voorbeelden

Ook bedrijven in de travelindustrie omarmen de chatbots voor klantcontact en verkoop. Hoewel de ontwikkeling nog jong is, duiken de eerste initiatieven op. KLM, Booking en Skycanner zijn aan het experimenteren geslagen. Het is te verwachten dat snel meer bedrijven volgen.

Customer Engagement

Hoe effectief zijn pushberichten en hoe vergroot je het resultaat?

Voor veel uitgevers van apps is het versturen van pushberichten de manier om voor engagement en retentie te zorgen. Er is echter relatief weinig bekend over de effectiviteit en werking per industrie. Enkele cijfers onder elkaar en advies over hoe je de effectiviteit kunt verhogen.

Customer Experience

Transavia opent kanaal op Snapchat

Transavia breidt haar social media-portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de luchtvaartmaatschappij impressies achter de schermen onder de noemer TransaviaSnap.

Customer Engagement

De entree van de bot in de dance-industrie

Chatbots, in het kort bots genoemd, zijn al een tijdje aanwezig. Nu Facebook organisaties in staat stelt om geautomatiseerde customer support en interactieve ervaringen te leveren door middel van bots via Messenger zullen bots overal in het netwerk opduiken. Facebook telde onlangs al meer dan 11.000 bots sinds de introductie. Sinds vorige week maakten bots hun entree in de muziekindustrie.

Customer Engagement

Denken over loyaliteit moet anders, focus op micro-momenten

Alle moeite ten spijt, maar met de huidige manier van denken over loyaliteit gaan bedrijven het niet redden. Het draait inmiddels om het micro-moment. Althans, dat is wat Google al enkele maanden vertelt. Wat betekent dit concreet voor de marketing?

Customer Loyalty

Populariteit chatapps en chatbots beïnvloedt web- en app-design

De populariteit van chatapps en de komst van chatbots heeft ook invloed op de designs van websites en apps. Het zogenaamde ‘conversational design’ zorgt voor engagement en geeft een persoonlijke draai aan het contact met de bezoeker of appgebruiker.

Web-design

InSided en Social Inc. sluiten strategische samenwerking

Technologiebedrijf InSided sluit een samenwerkingsverband met marketingbureau Social Inc. waarbij de bedrijven gezamenlijk de markt benaderen.

Social

Influencer marketing: wat is de inzet van een vlogger waard?

Jongeren staan urenlang in de rij voor een handtekening van EnzoKnol, om een potje te gamen met Yarasky of om make up tips te krijgen van NikkieTutorials. Nederlands bekendste vloggers hebben een achterban waar je u tegen zegt. De media aandacht die zij weten te creëren is enorm. Zo weet NikkieTutorials met haar kanaal in twee maanden tijd ruim 19 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Zij heeft met haar video’s ook het grootste sociaal bereik. Over game-kanaal Yarasky verschenen de meeste berichten, met 185.742 vernoemingen op social media. Dit blijkt uit media onderzoek van Clipit.

Contentmarketing

Zo zijn pushberichten ook vanuit de e-commercesite inzetbaar

Niet zelden vragen e-commercesites of ze de bezoeker pushberichten mogen sturen. Vanuit een mobiele app natuurlijk, maar tegenwoordig ook vanuit de website zelf. Is het e-commerceplatform via een API gekoppeld aan software als Notificare of VWO Engage dan kan de webbrowser op een nader te bepalen moment een notificatie afgeven.

CMS

Facebook: 21.000 ontwikkelaars bouwen bots

In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.

Customer Engagement

Dj’en op je placemat bij McDonald’s

Met geleidende inkt heeft McDonald’s haar placemats omgetoverd tot een beatmachine waar je muziek mee kunt maken: de McTrax. Een app met bluetooth-verbinding maakt je smartphone tot speaker. Landelijke uitrol lonkt.

Campagnes

Vernieuwing in de zorg: de rol van content en webcare bij ’s Heeren Loo

De zorg moet weer persoonlijk zijn, de organisaties letterlijk en figuurlijk ‘dichtbij’. Toch staat de sector niet bekend om zijn vernieuwende online strategieën. Een gemiste kans, vindt Gjerryt Leuverink van de ’s Heeren Loo Zorggroep. Binnen deze organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking werkt hij hier sinds drie jaar samen met een team aan. Door in te zetten op content en online service.

Customer Service

Campagnepanel: Deels voltreffer van T-Mobile

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Ode aan Ons’ van T-Mobile.

Campagnes

Na responsive nu ‘kinetic’ design voor e-mailmarketing

Marketeers moeten veel meer durf tonen. De komst van zogenaamde kinetische e-maildesigns (vanaf nu: kinetic) biedt hiervoor een uitgelezen mogelijkheid. Experimenteer alvast met deze volgende stap na responsive e-mail.

E-mailmarketing

Facebook grijpt in: tijdlijn weer aangepast

Het gisteren aangekondigde besluit van Facebook om meer berichten van vrienden te laten zien op de tijdlijn, en minder berichten en video’s van media en bedrijven, heeft een belangrijke oorzaak: het gebruik van Facebook loopt al enige tijd terug.

Customer Engagement