Eerste bot voor Expedia
Expedia heeft een eerste bot ontwikkeld voor Facebook Messenger. Die kan eigenlijk maar een trucje: hotels boeken.
Expedia heeft een eerste bot ontwikkeld voor Facebook Messenger. Die kan eigenlijk maar een trucje: hotels boeken.
“Er komen in Nederland steeds meer toepassingen waarbij sensoren in producten komen”, vertelt Ronald de Groot, Co Founder van Yourzine. “Producten worden steeds slimmer. Merken krijgen daardoor een directe relatie. Wat is de relatie met de retailer die daar tussen zit dan nog waard?”
De populariteit van user generated content is de afgelopen tien jaar enorm toegenomen. Voor bedrijven een goede wijze om de relatie met klanten aan te halen. Maar de content is zeker inzetbaar voor de promotie van het merk. Waarom zou je hier als organisatie op inspelen en wat levert het anderen op?
KLM zag in de eerste maand van de koppeling met Facebook Messenger 115.000 berichten verwerkt. “Alle klantendiensten bij elkaar op je mobiel in één lijn tussen KLM en de klant”, vertelt Karlijn Vogel, Manager Social Media. “We kunnen je ook een nieuwe boarding pass toesturen.”
Steeds meer retailers introduceren een eigen app. Door hierin ook het loyaltyprogramma te integreren kan deze app zich ontwikkelen tot een zeer krachtig kanaal voor een-op-een communicatie met vaste klanten. In deze tweede van vier blogs over mobiele loyaltyprogramma’s gaan we dieper in op de mobiele mogelijkheden om de engagement van de gebruiker te verhogen, bijvoorbeeld het aanbieden van exclusieve content.
Grolsch vierde haar 400-jarige bestaan vorig jaar met een tv-commercial gevuld met ingezonden filmpjes. “We deden een oproep op social om te ‘ploppen’ in een leuk filmpje en die in te zenden”, vertelt Melanie Koning Marketing Manager bij Grolsch. “Het leverde significante resultaten op in termen van merkvoorkeur, funnel en conversies.”
Hoe zorg je ervoor dat mensen op de linkjes in je e-mail klikken? Kort antwoord is: maak klanten verknocht aan je dienst. Klinkt simpel genoeg; maar is het niet. Ik heb 7 inzichten voor je verzameld….
Adobe heeft Livefyre overgenomen, een social engagement platform, waarmee merken op Twitter of Instagram kunnen onderzoeken wat er over hen wordt gezegd.
Mediamonitoring tool OBI4wan uit Zaandam gaat gebruik maken van de Gnip Engagement API, waarmee merken inzicht kunnen krijgen in het werkelijke bereik en engagement van hun tweets.
In een tijd waarin binnen Dialogue Marketing ‘customer centricity’ en ‘engagement’ urgente thema’s zijn, is er een interessante en misschien wel belangrijk rol weggelegd voor de app: de location based app, welteverstaan.
Het gaat even wat minder met de rijzende ster onder de sociale media Instagram. Volgens een nieuwe studie van Quintly is het engagement op het platform met veertig procent teruggelopen.
In onze vorige blog introduceerden we de belangrijkste uitdagingen waar verzekeraars mee worden geconfronteerd. Succesvolle insurtechs spelen in op deze uitdagingen en versnellen zo de broodnodige digitale transformatie. In deze blog bespreken we de eerste van zeven verschillende smaken fintechs in verzekeringen: Insurtechs die zorgen voor een excellente customer engagement.
Facebook is veruit de belangrijkste speler als het gaat om interactie tussen gebruikers. Dat concludeert Mobidia in een studie genaamd ‘Social Media & Messaging Engagement: Chat, Social, Videoconferencing, Rich Media and VoIP Apps’.