More stories

Gebruikersonderzoek: van FAQ naar Must Ask

Conversie-optimalisatie baseert zijn optimalisatiekeuzes op verschillende databronnen. Van analytics tot heuristiek, alles telt mee. Behalve het ultieme ondergeschoven kindje: gebruikersonderzoek. In mijn ogen zonde, want hier valt echt veel te winnen! Maar hoe ga je succesvol aan de slag?

Customer Experience

Tim Leberecht: ‘een nieuw tijdperk van zakelijke romantiek’

Alles is meetbaar, alles moet effectief. In een tijdperk van ‘quantified everything’ maakt de Duitse Amerikaan Tim Leberecht zich hard voor een nieuw tijdperk van Romantiek. En het bedrijfsleven moet ons weer gaan leren voelen.

Customer Engagement

Customer Engagement: hoe maak je het verschil?

De hoeveelheid kanalen en content die de consument tot zijn beschikking heeft, maakt het leven van de marketeer er niet bepaald gemakkelijker op. Want hoe vang je de aandacht van de (toekomstige) klant en zorg je ervoor dat hij betrokken blijft bij je merk of bedrijf? Vier stappen om op te vallen in de contentstortvloed.

Contentmarketing

‘Post-digital is de nieuwe fase in 2017’

Marketing in 2017 staat in het teken van het combineren van online en offline kanalen. “De dynamiek van post-digital intensiveert”, stelt Forrester Research. Consumenten leven niet of digitaal of offline, maar in een gemêleerde omgeving. Bedrijven moeten daar hun praktijk op afstemmen.

Strategy

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation

Niet klanttevredenheid, maar emotionele binding moet centraal

Niet de klanttevredenheid, maar emotionele binding zou bij bedrijven centraal moeten staan. Die emotionele klik is heel concreet te maken en heeft zichtbare invloed op het bedrijfssucces.

Customer Engagement

Miljoenen videokijkers Facebook voor Real Madrid

Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.

Facebook

Andere kijk op metrics: user engagement als focus

Menig digitale dienst communiceert het aantal maandelijks actieve gebruikers als belangrijkste metric. Of het nu Twitter, Facebook of WhatsApp is, eens in de zoveel maanden presenteren zij trots hoeveel gebruikers hun applicatie iedere maand weer een keer openen. Veel zegt zo’n cijfer natuurlijk niet. De context over hoe de software wordt gebruikt (leest de gebruiker alleen of maakt diegene ook content) ontbreekt bijvoorbeeld.

Customer Engagement

Emerce eHome & Deco: ‘Diensten zijn het nieuwe massamedium’

Veel merken zitten gevangen in een reclamewedloop. Dit komt door een gebrek aan innovatie. Merken die digitaal slim inzetten, vallen niet zozeer op met hun campagnes, maar met hun innovatieve diensten. Waar reclame consumenten verleidt iets te willen, zorgen slimme diensten dat ze meer kunnen. Want diensten zijn het nieuwe massamedium. Vindt Ingmar de Lange, marketingstrateeg en oprichter van Mountview. Hij spreekt 3 november op Emerce eHome & Deco.

Customer Engagement

Suitsupply en Ace & Tate op Emerce Engage

Nick Botter van Suitsupply, Peter Burggraaff van Boston Consulting Group en Mark de Lange, CEO van het succesvolle Amsterdamse brillenmerk Ace & Tate, zijn enkele van de sprekers van Emerce Engage op 8 december in Amsterdam.

Customer Engagement

Betalen verdwijnt, contextual commerce komt op

Contextual commerce is in de kern een eenvoudig concept, schreven analisten van Citigroup onlangs. Geef een consument wat en wanneer die wil, zonder dat diegene daar enige moeite voor hoeft te doen. Of dat nu vanuit een social mediabericht is, een chatapp of een telefoongesprek, Iemand moet een koop kunnen doen in de omgeving of context die hem of haar het beste uitkomt.

Payment

Tim Leberecht: klanten willen frictie en mysterie

Volgens Tim Leberecht zijn we te afhankelijk van Big Data en is het tijd om emoties en menselijke ervaringen tegenover de algoritmen te zetten die nu het zakendoen domineren.

Customer Engagement

Jamie Oliver geeft recepten via Amazon Echo

Amazon UK en Jamie Oliver hebben een deal gesloten waarbij de kok dataleverancier wordt van Amazons sprekende huiskamerpraatpaal Echo. “Jamie Oliver, geef recepten met kip”, leveren de thuiskok een aantal suggesties van de chef zelf op.

Dialogue Marketing

Snipperwall: meer conversie door social buzz

Geen evenement kan meer zonder: een social media wall waarop je precies kunt zien wie over je praat en wat er wordt gezegd. Maar er zijn meer toepassingen van dit concept mogelijk, vertelt Sander Andreae van Snipperwall.

Customer Engagement

Wat er ontbreekt in de customer experience? De stem van de klant zelf

Vraag je bedrijven waarmee zij zich nog denken te kunnen onderscheiden van de concurrent dan zijn ze eensgezind in hun overtuiging. Niet de prijs, maar de customer experience bepaalt welke organisaties nog een lang leven hebben.

Customer Engagement