More stories

PostNL koopt Yourzine en Searchresult

PostNL neemt directmarketingspecialisten Yourzine en Searchresult over. Directeuren Gert-Jan Delcliseur van Searchresult en Michiel van Riemsdijk van Yourzine nemen actief deel in de nieuwe onderneming.

Customer Engagement

YouTube lanceert YouTube Community; wat zijn de kansen voor bedrijven?

Om de betrokkenheid van de consument te versterken lanceert YouTube nu haar sociale platform YouTube Community. Wat biedt dit voor kansen voor bedrijven?

Video

Intercom, customer service in een marketing automation-jasje

Je kunt geen website van een startup meer openen of je treft er niet een live-chat. Ook steeds meer grotere organisaties zie je er gebruik van maken. Een veelgebruikte tool daarvoor is bijvoorbeeld Intercom. Voor service aan de klant, maar zeker ook voor sales.

Customer Service

WeChat toont mobiele toekomst aan Nederlandse dienstverleners: 5 lessen

China, hét land van de schaamteloze copycats… toch? Of toch niet? WeChat begon als kopie van WhatsApp, maar heeft zich razendsnel ontwikkeld tot een spectaculair voorbeeld voor de westerse markt. Van copycat naar copy-worthy dus. Waarom is dit interessant voor Nederlandse dienstverleners? Omdat WeChat aantoont welke gigantische kansen er liggen voor mobiel.

Mobile

TicTag verbindt online en offline met een stempel

Met TicTag activeer je heel eenvoudig allerlei zakelijke diensten door een klein stuk plastic op je smartphone te leggen. Het chip- en batterijloze ‘kunststofstempel’ uit de koker van Pieter Heersink moet iBeacons, QR-codes en NFC/RFID gaan vervangen.

Mobile

Case: Hoe krijgt gemeente Rotterdam de bewoners in beweging?

Een ‘social presence’ opbouwen is inmiddels een must voor gemeenten. Rotterdam Binnenstad is met ruim 26 duizend volgers de grootste in zijn soort. Maar hoe bereik je dit? Wat is het doel van zo’n pagina? En wat zijn de resultaten tot nu toe?

Dialogue Marketing

Riksja Travel over social media: ‘Eerst de ‘why’ bepalen’

De stap naar het aanmaken een Twitter- of Facebookaccount is als reisorganisatie snel gezet. Maar dan? Marketeer Lisanne Sas vertelt hoe Riksja Travel van ‘iets doen met social media’ naar een social media-strategie is geëvolueerd.

Travel

Chat UI: waarom we er allemaal van gaan houden

Een kleine toekomstvoorspelling: alle formulieren kunnen de prullenbak in. Het doorlopen van 13 stappen op een website of in een app is straks verleden tijd. Je begint met typen en je vraag wordt via de chat UI voor je afgehandeld. De chat UI is nu nog smal, maar straks heel flexibel. Het wordt een aggregator voor al het contact tussen de consument en het bedrijf. Men zal steeds minder bellen en meer chatten. Men voert meerdere chats tegelijkertijd, via verschillende kanalen. De gesprekken zullen steekwoordsgewijs worden gevoerd, steeds sneller en efficiënter. De chat UI gaat e-mail, telefoon, post en andere notificaties bundelen. Het wordt een single point of information. Er is nog wel side-info, maar die komt in de chat samen. Het wordt als het ware een timeline van alle contacten die plaatsvinden tussen jou en een bedrijf.

Customer Service

Interview Harry Horn (Scala): ‘Met technologie klanten beter bedienen’

7 Ditches TV in gesprek met Harry Horn van Scala tijdens het Ricoh Open in Rosmalen. Wat doet Scala precies en wat is de visie van Scale op de toekomst van werken en de rol van data en technologie daarin?

Customer Service

Infographic: Zo zet je influencer marketing in

Influencer marketing is een combinatie van sociale media en content marketing. Vaak delen bloggers hun ervaringen over een product of dienst. Die gratis publiciteit kan natuurlijk ook nadelig uitpakken. Bloggers kunnen producten afkraken. Toch zien veel bedrijven – General Motors voorop – alleen maar voordelen. Zij moedigen deze vorm van marketing juist aan.

Contentmarketing

Zo wordt Facebook Live al ingezet

Facebook doet hard zijn best bedrijven ervan te overtuigen om videostreaming service Facebook Live te gebruiken. Met behulp van live video kunnen bedrijven gemakkelijk de interactie opzoeken met hun publiek, gebruikers of klanten. Waar zien we live video de komende tijd terug en hoe hebben bedrijven het al ingezet?

Facebook

Zo ga je aan de slag met chatbots

Binnen afzienbare tijd communiceert menigeen via chatbots met bedrijven. Voor de antwoorden op veelgestelde vragen, maar ook voor het plaatsen van een bestelling. De belofte is groots, maar hoe ga je aan de slag met bots? Zelfs als je niet technisch begaafd bent, zijn er voldoende opties.

Customer Service

Heineken lokt klanten met beacons

Heineken experimenteert in Nieuw Zeeland met beacons die klanten naar cafés en restaurants met Heineken bier lokken. Samen met Rush Digital heeft het Nederlandse bedrijf 500 beacons laten plaatsen.

Customer Engagement

De trend van morgen: offline (infographic)

Hoezo digitaal? Mond-on-mond reclame is nog altijd effectiever, blijkt uit onderzoek van Engagement Labs. Amazon, TripAdvisor, Nivea en Dove zijn merken die het ook offline erg goed doen. De belangrijkste trend zijn mensen die offline praten over wat zij online hebben gezien.

Customer Engagement

Layover with a Local door Achtung!

Chris Menzöfi van Achtung! toont de ontwikkeling van de KLM app Layover with a Local: “Een tussenlanding op Schiphol is oersaai. KLM wilde dit probleem voor zijn klanten oplossen. Met een app brengen we reizigers en lokale mensen met elkaar in contact: turn your transfer into a trip.”

Customer Engagement