More stories

Retailers laten in-store nog veel digitale kansen liggen

Retailers gebruiken steeds vaker in-store technologieën om de customer experience tot ongekende hoogten te krijgen. Maar een naadloze online/offline ervaring? Die is nog ver te zoeken, aldus de tech savvy consumenten.

Retail

Wehkamp intensiveert klantencontact met nieuwe app

Wehkamp lanceert vandaag zijn vernieuwde winkel-app. Belangrijkste vernieuwing is de introductie van de zogenaamde w-app, waarmee klanten zeven dagen per week kosteloos direct contact kunnen hebben met de klantenservice.

Customer Experience

In negen stappen naar klantenservice met wow-effect

Klantenservice houdt zich niet meer alleen bezig met het oplossen van problemen. Maar draait om persoonlijk contact met de klant. Selfservice, omnichannel en persoonlijk advies zijn de nieuwe standaard. Van belfabriek naar wow-verzorger. Maar hoe transformeert de huidige klantenservice naar een optimale, consistente én persoonlijke klantbeleving op elk moment en in ieder kanaal?

Customer Service

Tien insurtechs voor excellente customer engagement

In onze vorige blog introduceerden we de belangrijkste uitdagingen waar verzekeraars mee worden geconfronteerd. Succesvolle insurtechs spelen in op deze uitdagingen en versnellen zo de broodnodige digitale transformatie. In deze blog bespreken we de eerste van zeven verschillende smaken fintechs in verzekeringen: Insurtechs die zorgen voor een excellente customer engagement.

Financials

Proactieve webcare: hoe pak je dat aan?

Webcare in Nederland is anno 2016 een volwaardig communicatiemiddel om met klanten te communiceren. Klanten verwachten dat zij snel en goed geholpen worden via de social media kanalen waar zij zélf actief op zijn. Maar zij praten ook buiten je kanalen om over je organisatie, diensten en producten. Jammer genoeg laten nog veel organisaties hier kansen liggen, door alleen op berichten reageren die aan hun accounts gericht zijn. Webcare is zowel reactief als proactief, maar hoe pak je proactieve webcare nu goed aan?

Customer Service

Slechte mobiele ervaring? 33 procent haakt af

Mobiele ervaring is belangrijk. Zo belangrijk zelfs dat maar liefst 33 procent van de consumenten nooit meer iets van een merk wil kopen als de mobiele ervaring slecht was. Is de ervaring goed? Dan gelooft 76 procent dat het absoluut bijdraagt aan hun merkloyaliteit.

Customer Experience

Bedrijven minder goed in personalisatie dan gedacht

Het is de ‘age of the customer’ en klantverwachtingen rijzen de pan uit. Hoe organisaties daaraan kunnen voldoen? Meer en betere marketing. En vooral: personalisatie door beter gebruik van de aanwezige data en kanalen voor contact met klanten.

Dialogue Marketing

KLM integreert Airbnb en Uber in app

KLM heeft zijn app voor smartphone, tablet en smartwatch op iOS en Android vernieuwd. Er zijn handige functies toegevoegd die het gehele reisproces moeten vergemakkelijken, zoals de integratie met Airbnb.

Customer Experience

Mobiele shopper wil real-time promoties

Dat smartphones intensief gebruikt worden bij het shoppen, is inmiddels algemeen bekend. Maar weet de retailer eigenlijk wel wat de consument daarbij van hem verwacht? Blijkbaar niet. Want alhoewel 47 procent van de consumenten real-time promoties wil zien, biedt slechts 7 procent van de retailers deze aan.

Mobile

Nike benoemt Chief Digital Officer

Nike stelt een Chief Digital Officer aan om de digitale transitie waar het sportmerk doorheen gaat te begeleiden.

Customer Experience

Reviewsites Opiness en Wugly gaan samen

Reviewsite Opiness neemt de site en het merk Wugly over van Q&A Research. Opiness.nl heeft sinds 2014 al meer dan twee miljoen beoordelingen gepubliceerd, Wugly heeft er 800.000.

Customer Experience

Maak het altijd persoonlijk: de basis van context marketing

Je online klant leren kennen begint bij het luisteren naar je bezoeker. Dat klinkt cliché maar: op dit moment doe je het nog niet goed. In de komende jaren gaan we van algemene sitestatistieken naar het volgen van kooptrajecten, aanmaken van persona’s en persoonlijk bedienen van de klant. Context marketing gaat het landschap voor webshops en leveranciers veranderen.

Customer Experience

Oxxio laat app maandelijks testen bij TamTam

Energieleverancier Oxxio gaat binnen het lab van Digital Agency TamTam in Amsterdam zijn app met grote regelmaat testen om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen.

Digital Agencies

NS kiest (weer) voor Digitas LBi Amsterdam

De NS en NS International verlengen hun samenwerking met Digitas LBi Amsterdam weer voor drie jaar. Digitas LBi won de Europese aanbesteding.

Digital Agencies

Remie Bolte nieuwe CTO van Starred.com

Remie Bolte verlaat het technisch team van funda.nl om aan de slag te gaan als CTO van recensie- c.q. onderzoeksdienst Starred.com.

Customer Experience