More stories

E-commerce voor luxemerken: hoe doen bekende bedrijven dat?

De online verkoop van luxe merken en goederen gaat de komende jaren flink toenemen. Wat is er te leren van bedrijven die zich nu al begeven op dit terrein?

PIM

Qualiview en Opiness.nl tekenen samenwerking

Recensieplatform Opiness tekent een samenwerking met Qualiview waardoor diens recensies met patiëntervaringen in het grote platform worden opgenomen.

Customer Experience

Klantbeleving valt of staat met personalisatie en goed personeel

Dankzij de digitale revolutie kun je (potentiële) klanten altijd en overal bereiken. Dan moet je natuurlijk wel iets relevants te vertellen of te bieden hebben. Personalisatie is dan ook één van de topprioriteiten voor bedrijven die online en mobiel de best mogelijke klantbeleving willen bieden.

CMS

Zo wil Under Armour (digitaal) winnen van andere sportmerken

Under Armour mag in Nederland dan een iets minder bekende naam zijn dan Adidas en Nike, het Amerikaanse sportmerk maakt het de bedrijven moeilijk. In juni werd de nieuwe app gelanceerd die voor een echte ‘mobiele experience’ moet zorgen.

Customer Experience

Consu-machines: hoe intelligente apparaten ons leven makkelijker gaan maken

We gaan een tijdperk tegemoet waarin onze smartphones echt smart gaan worden en kunstmatige intelligentie ons daarbij gaat helpen. Niet omdat het kan, maar omdat het moet.

Internet of Things

Pure online spelers scoren hoog in digitale klantervaring

ANWB.nl, ASNBank.nl, Greenchoice.nl, Justlease.nl, KLM.com, KPN.com en Topbloemen.nl zijn hoog geëindigd in de vandaag verschenen Digital Excellence Monitor 2016 van WUA, een ranglijst op het gebied van digitale klantervaring.

Customer Experience

Starred.com lanceert HR-product

Het Nederlandse technologiebedrijf Starred.com lanceert naast zijn klantfeedbackproduct nu ook een HR-product. “Zo kun je makkelijk, snel en anoniem maandelijks een thermometer in de organisatie steken”, aldus directeur Lars van Wieren.

Customer Experience

Augmented reality wordt het nieuwe frontend

Pokémon Go mag de hype dan alweer voorbij zijn, het spelletje heeft wel de mogelijkheden van augmented reality in de kijker gespeeld. En die gaan voor producenten, groothandelaren en retailers veel verder dan het vangen van virtuele monsters in het park.

Customer Experience

Design Thinking: de nieuwe bedrijfsmentaliteit als sleutel tot innovatie

General Electric (GE) is nu nog één van ’s werelds grootste bouwers van industriële producten. In 2020 wil GE een top tien softwarebedrijf zijn. Die ontwikkeling zegt een hoop over de rol van designers.

Service Design

The Cloakroom wil adviseren per chat

Het Nederlandse bedrijf The Cloakroom wil in de toekomst een belangrijk deel van het klantencontact via de chat afwerken. Dat vertelde medeoprichter Asbjørn Jørgensen vanochtend op Emerce eFashion in Amsterdam.

Customer Experience

‘Banken, wees voorzichtig met bots’

Banken moet terughoudend zijn met het inzetten van bots omdat ze nog geen goede klantervaring kunnen bieden. Stelt marktonderzoeker Forrester over de inzet van bots als nieuw betaalkanaal.

Customer Experience

‘Na e-commerce en apps komen nu de chat en bots’

Na e-commerce en de mobiele apps komt nu de tijd van de chat en bots, aldus Jeroen van Glabbeek van CM. Hij onderzocht de trend op een rondreis in de VS. Deze nieuwe kanalen kunnen apps en websites gaan vervangen voor klantcontact.

Customer Service

Chat UI: waarom we er allemaal van gaan houden

Een kleine toekomstvoorspelling: alle formulieren kunnen de prullenbak in. Het doorlopen van 13 stappen op een website of in een app is straks verleden tijd. Je begint met typen en je vraag wordt via de chat UI voor je afgehandeld. De chat UI is nu nog smal, maar straks heel flexibel. Het wordt een aggregator voor al het contact tussen de consument en het bedrijf. Men zal steeds minder bellen en meer chatten. Men voert meerdere chats tegelijkertijd, via verschillende kanalen. De gesprekken zullen steekwoordsgewijs worden gevoerd, steeds sneller en efficiënter. De chat UI gaat e-mail, telefoon, post en andere notificaties bundelen. Het wordt een single point of information. Er is nog wel side-info, maar die komt in de chat samen. Het wordt als het ware een timeline van alle contacten die plaatsvinden tussen jou en een bedrijf.

Customer Service

Interview Harry Horn (Scala): ‘Met technologie klanten beter bedienen’

7 Ditches TV in gesprek met Harry Horn van Scala tijdens het Ricoh Open in Rosmalen. Wat doet Scala precies en wat is de visie van Scale op de toekomst van werken en de rol van data en technologie daarin?

Customer Service

Kwart ziekenhuizen heeft patiëntenportal

Een kwart van de ziekenhuizen in Nederland beschikt over een online portal met informatie voor en over patiënten, blijkt uit onderzoek van e-healthkenniscentrum Nictiz.

Health