More stories

Nuon: voor elke consument een unieke journey

Programma Marketeer Priscilla Smit bij Nuon vertelt over haar pilot voor customer driven marketing: “Van een traditionele manier van marketingvoeren met een algemene doelgroep gingen we naar segmentatie en unieke journeys voor elke consument.” Het eerste resultaat is een 16 procent conversieverhoging.

Customer Experience

Botendeelsite Barqo verzekert met Centraal Beheer

De Nederlandse botendeelsite Barqo sluit een samenwerking met Centraal Beheer waardoor booteigenaren gerust, want verzekerd, hun boot via de site kunnen verhuren aan derden.

Customer Experience

Klantervaring straks belangrijker dan prijs en product (infographic)

De consument is veeleisener geworden. Een slechte ervaring en de klant keert nooit meer terug. Veel klanten vinden dat ze niet serieus genoeg worden genomen of het personeel niet vriendelijk genoeg. Maar acht procent vindt dat bedrijven aan de hoge eisen voldoen. In 2020 zal klantervaring belangrijker worden dan prijs en product, zegt JitBit in deze infographic.

Customer Experience

Babyboomers willen gegevens niet delen

Steeds meer apps vragen om locatie- en apparaatgegevens. Maar niet iedereen wil die prijs geven. Zo zegt maar liefst 37 procent van de babyboomers (50 tot 69 jaar) helemaal geen gegevens te willen delen, ook als de service van een dienst daardoor minder is.

Customer Experience

Simon Norris van Nomensa doorbreekt de UX-illusie

Simon Norris is oprichter en CEO van UX-bureau Nomensa. Ik ontmoette hem toen hij een countrymanager zocht voor Nederland, omdat het Britse bedrijf aan het uitbreiden is met een kantoor in Amsterdam. Na onze eerste bespreking dacht ik: Die man gaat onze visie op UX veranderen. Simon denkt namelijk veel verder dan de meeste UX-professionals. Misschien komt het omdat hij psycholoog is, maar hij praat over UX als meer dan alleen een leuk uiterlijk, i.e. het gebruikersinterface. Hij analyseert UX tot op het bot: wat is de onderliggende structuur, de anatomie? Uit welke elementen is de hele gebruikersbeleving opgebouwd? Welke factoren spelen allemaal mee in de customer journey?

Digital Design

Mangrove doet overname in New York; nieuwe directeur

Digital agency Mangrove koopt de online marketingconsultant Phoekus uit New York. Diens oprichter Mike Brady is naar Nederland verhuisd om de functie van managing director in te nemen bij het bureau uit Rotterdam.

Digital Agencies

IKEA test mobiel zelfscannen in Franse winkel

Klanten bij een Franse IKEA kunnen al tijdens het shoppen met hun mobieltje hun aankopen scannen zodat de tijd aan de kassa aanzienlijk wordt verkort.

Payment

Social service niet populair

Social media is hot voor klantenservices. Toch blijkt maar liefst 65 procent van de internetgebruikers wereldwijd er geen gebruik van te maken. Consumenten zoeken liever contact via traditionele kanalen zoals de telefoon.

Customer Service

Gamification geen aankoopbooster

In mobiele apps leidt gamification meestal niet tot meer aankopen. 29 procent van de ondervraagden vindt spelletjes leuk om te doen, maar laat zijn koopgedrag er niet door beïnvloeden. Onder jongeren (18 tot 30 jaar) is dit zelfs 45 procent.

Conversie

CanvasFlip automatiseert UX testen

Een nieuwe tool CanvasFlip helpt appontwikkelaars met het verfijnen van hun ontwerpen zonder de noodzaak om gebruikerspanels in te zetten.

Customer Experience

Booking.com lanceert chatbot platform

Het Nederlandse Booking.com lanceert vandaag een chatbot platform waarmee klanten een hotelkamer kunnen boeken of nadere informatie over hun kamer kunnen opvragen.

Customer Service

Hoe een lange laadtijd van je website er in het brein uitziet

In het huidige technologische tijdperk met hoge internetsnelheden via 4G en glasvezel verwachten we direct een antwoord te vinden wanneer we online op zoek gaan naar informatie. Ook wanneer consumenten zich door websites navigeren om een bepaald doel te bereiken, zoals het vinden van het goedkoopste vliegticket, willen ze dit doel zo snel en vloeiend mogelijk bereiken. Maar wat gebeurt er met de consument wanneer dit als traag en niet-vloeiend wordt ervaren? Twee verschillende neuropsychologische onderzoeken tonen aan dat vertraging in het laden van websites en video’s zorgen voor verhoogde mate van stress en hartslag.

Customer Experience

Acht miljoen Nederlandse gebruikers Dropbox

Nederland heeft wereldwijd de hoogste penetratiegraad van Dropbox op computers en mobieltjes. Er zijn acht miljoen actieve accounts, wat zich ongeveer vertaalt naar een op de twee Nederlanders.

Customer Experience

KLM begint eigen zakelijke wifidienst

KLM en AirFrance gaan vanaf volgende maand zakenreizigers wifi aanbieden tegen lokaal tarief. Daartoe wordt samengewerkt met het Franse Transatel onder de noemer Bitebird.

Customer Experience

Dropbox met nieuw ‘onbeperkt’ product zakelijke markt

Opslagdienst Dropbox brengt een nieuw product voor grootzakelijke gebruikers uit. Medewerkers hebben daarmee op hun lokale computer toegang tot alle bestanden uit het bedrijfsnetwerk.

Customer Experience