More stories

Hoe een lange laadtijd van je website er in het brein uitziet

In het huidige technologische tijdperk met hoge internetsnelheden via 4G en glasvezel verwachten we direct een antwoord te vinden wanneer we online op zoek gaan naar informatie. Ook wanneer consumenten zich door websites navigeren om een bepaald doel te bereiken, zoals het vinden van het goedkoopste vliegticket, willen ze dit doel zo snel en vloeiend mogelijk bereiken. Maar wat gebeurt er met de consument wanneer dit als traag en niet-vloeiend wordt ervaren? Twee verschillende neuropsychologische onderzoeken tonen aan dat vertraging in het laden van websites en video’s zorgen voor verhoogde mate van stress en hartslag.

Customer Experience

Acht miljoen Nederlandse gebruikers Dropbox

Nederland heeft wereldwijd de hoogste penetratiegraad van Dropbox op computers en mobieltjes. Er zijn acht miljoen actieve accounts, wat zich ongeveer vertaalt naar een op de twee Nederlanders.

Customer Experience

KLM begint eigen zakelijke wifidienst

KLM en AirFrance gaan vanaf volgende maand zakenreizigers wifi aanbieden tegen lokaal tarief. Daartoe wordt samengewerkt met het Franse Transatel onder de noemer Bitebird.

Customer Experience

Dropbox met nieuw ‘onbeperkt’ product zakelijke markt

Opslagdienst Dropbox brengt een nieuw product voor grootzakelijke gebruikers uit. Medewerkers hebben daarmee op hun lokale computer toegang tot alle bestanden uit het bedrijfsnetwerk.

Customer Experience

Durf te vragen: tien manieren waarop user-feedback helpt

Roel Jansen is de Chief Commercial Officer (CCO) bij Usabilla. Hij zorgt dat A-merken (zoals T-Mobile, Rabobank en Nespresso) meer […]

Customer Experience

Aan de slag met conversational commerce

Het overgrote deel van je klanten is actief op messagingplatforms. Waar je zonder ingewikkelde navigatie of zoekfuncties gemakkelijk een gesprek tussen klant en bedrijf kunt opzetten. En zo ook een nieuw verkoopkanaal creëert.

Dialogue Marketing

Nooit meer live zonder user testing

Bij de ontwikkeling van websites en apps wordt het betrekken van echte gebruikers steeds belangrijker. Niet alleen om hun hoge verwachtingen te managen, maar ook om een digitale oplossing te bieden waar je gebruikers oprecht blij van worden. User testen wordt key en levert je bedrijf belangrijke voordelen op. Een hele investering? Dat valt wel mee. We delen onze belangrijkste learnings met user testing en laten zien dat je er vandaag nog, structureel, mee kunt beginnen.

Customer Experience

Rate this! Waarom alles en iedereen een rating krijgt

Wat gebeurt er als je jouw taxirit of pizza een rating geeft met je smartphone? Want, zeg nu zelf, je kan je huis niet meer verlaten of er wordt je gevraagd naar jouw mening en tevredenheid. In dit artikel ga ik op zoek naar de reden waarom online beoordelingen en recensies onze levens binnendrongen en hoe onze uitgebrachte scores verreikende gevolgen kunnen hebben.

Customer Experience

Informals investeren in Braingineers

Informal investors hebben 3,5 ton geïnvesteerd in de startup Braingineers, een bedrijf dat gebruikersonderzoek doet op basis van emotionele feedbacksignalen.

Customer Experience

Nieuw bureau Superminds creatieve denktank in interactieve merkbeleving

Voormalig directeur Dagmar Pijnappels van House of Hype is een nieuw bureau Superminds gestart, een creatieve denktank in interactieve merkbeleving.

Customer Experience

IKEA start proef met VR-keuken

IKEA start een proef met een VR-keuken die op het gameplatform Steam van Valve kan worden bekeken met de VR-bril van HTC.

Customer Experience

Relevantie in-store communicatie neemt toe door interactieve technieken

Winkeliers omarmen interactieve technologieën. Die zijn namelijk goed voor de ‘winkelbeleving’. Maar een koppeling van digitale kanalen en winkelvloer maakt het bovenal mogelijk relevanter te communiceren. Productinformatie is zo steeds makkelijker in te zetten voor bijvoorbeeld ‘in-store’ promotie of andere communicatiedoelen.

PIM

UX specialist Nomensa opent kantoor in Amsterdam

Het Britse digitale strategische User Experience (UX) design-bureau Nomensa vestigt een nieuw kantoor in Amsterdam. Dit kantoor aan de Weesperstraat staat onder leiding van Katelijn van Lieshout, afkomstig van Publicis.

Customer Experience
Premium

Nike: online omzet +56 procent, ‘baanbrekende app’ op komst

De online omzet van Nike groeide in het afgelopen kwartaal met 56 procent. Het bedrijf verwacht over vier jaar een jaaromzet van zeven milard dollar te realiseren. Net voor de zomer publiceert Nike een bijzondere nieuwe versie van de Nike+-app.

Customer Experience

Customer Experience centraal op eRetail: van strategie naar actie!

De steeds complexer wordende customer journey vormt voor veel retailers een van de belangrijkste uitdagingen op dit moment. Dat het inspelen op de customer journey en het verbeteren van de customer experience essentieel zijn binnen een succesvolle marketing strategie is inmiddels bekend, maar de praktische opvolging hiervan blijkt voor veel retailers moeilijker dan gedacht. De sprekers op eRetail 2016 schudden retailers wakker om tot actie te komen en concreet aan de slag te gaan met het inspelen op de customer journey.

Customer Experience