More stories

Premium

Mangrove doet overname in New York; nieuwe directeur

Digital agency Mangrove koopt de online marketingconsultant Phoekus uit New York. Diens oprichter Mike Brady is naar Nederland verhuisd om de functie van managing director in te nemen bij het bureau uit Rotterdam.

Digital Agencies

IKEA test mobiel zelfscannen in Franse winkel

Klanten bij een Franse IKEA kunnen al tijdens het shoppen met hun mobieltje hun aankopen scannen zodat de tijd aan de kassa aanzienlijk wordt verkort.

Payment

Social service niet populair

Social media is hot voor klantenservices. Toch blijkt maar liefst 65 procent van de internetgebruikers wereldwijd er geen gebruik van te maken. Consumenten zoeken liever contact via traditionele kanalen zoals de telefoon.

Customer Service

Gamification geen aankoopbooster

In mobiele apps leidt gamification meestal niet tot meer aankopen. 29 procent van de ondervraagden vindt spelletjes leuk om te doen, maar laat zijn koopgedrag er niet door beïnvloeden. Onder jongeren (18 tot 30 jaar) is dit zelfs 45 procent.

Conversie

CanvasFlip automatiseert UX testen

Een nieuwe tool CanvasFlip helpt appontwikkelaars met het verfijnen van hun ontwerpen zonder de noodzaak om gebruikerspanels in te zetten.

Customer Experience

Booking.com lanceert chatbot platform

Het Nederlandse Booking.com lanceert vandaag een chatbot platform waarmee klanten een hotelkamer kunnen boeken of nadere informatie over hun kamer kunnen opvragen.

Customer Service

Hoe een lange laadtijd van je website er in het brein uitziet

In het huidige technologische tijdperk met hoge internetsnelheden via 4G en glasvezel verwachten we direct een antwoord te vinden wanneer we online op zoek gaan naar informatie. Ook wanneer consumenten zich door websites navigeren om een bepaald doel te bereiken, zoals het vinden van het goedkoopste vliegticket, willen ze dit doel zo snel en vloeiend mogelijk bereiken. Maar wat gebeurt er met de consument wanneer dit als traag en niet-vloeiend wordt ervaren? Twee verschillende neuropsychologische onderzoeken tonen aan dat vertraging in het laden van websites en video’s zorgen voor verhoogde mate van stress en hartslag.

Customer Experience

Acht miljoen Nederlandse gebruikers Dropbox

Nederland heeft wereldwijd de hoogste penetratiegraad van Dropbox op computers en mobieltjes. Er zijn acht miljoen actieve accounts, wat zich ongeveer vertaalt naar een op de twee Nederlanders.

Customer Experience

KLM begint eigen zakelijke wifidienst

KLM en AirFrance gaan vanaf volgende maand zakenreizigers wifi aanbieden tegen lokaal tarief. Daartoe wordt samengewerkt met het Franse Transatel onder de noemer Bitebird.

Customer Experience

Dropbox met nieuw ‘onbeperkt’ product zakelijke markt

Opslagdienst Dropbox brengt een nieuw product voor grootzakelijke gebruikers uit. Medewerkers hebben daarmee op hun lokale computer toegang tot alle bestanden uit het bedrijfsnetwerk.

Customer Experience

Durf te vragen: tien manieren waarop user-feedback helpt

Roel Jansen is de Chief Commercial Officer (CCO) bij Usabilla. Hij zorgt dat A-merken (zoals T-Mobile, Rabobank en Nespresso) meer […]

Customer Experience

Aan de slag met conversational commerce

Het overgrote deel van je klanten is actief op messagingplatforms. Waar je zonder ingewikkelde navigatie of zoekfuncties gemakkelijk een gesprek tussen klant en bedrijf kunt opzetten. En zo ook een nieuw verkoopkanaal creëert.

Dialogue Marketing

Nooit meer live zonder user testing

Bij de ontwikkeling van websites en apps wordt het betrekken van echte gebruikers steeds belangrijker. Niet alleen om hun hoge verwachtingen te managen, maar ook om een digitale oplossing te bieden waar je gebruikers oprecht blij van worden. User testen wordt key en levert je bedrijf belangrijke voordelen op. Een hele investering? Dat valt wel mee. We delen onze belangrijkste learnings met user testing en laten zien dat je er vandaag nog, structureel, mee kunt beginnen.

Customer Experience

Rate this! Waarom alles en iedereen een rating krijgt

Wat gebeurt er als je jouw taxirit of pizza een rating geeft met je smartphone? Want, zeg nu zelf, je kan je huis niet meer verlaten of er wordt je gevraagd naar jouw mening en tevredenheid. In dit artikel ga ik op zoek naar de reden waarom online beoordelingen en recensies onze levens binnendrongen en hoe onze uitgebrachte scores verreikende gevolgen kunnen hebben.

Customer Experience

Informals investeren in Braingineers

Informal investors hebben 3,5 ton geïnvesteerd in de startup Braingineers, een bedrijf dat gebruikersonderzoek doet op basis van emotionele feedbacksignalen.

Customer Experience