More stories

Meer winst door digitale verrijking van de winkelvloer

Zowel in Nederland als in Engeland gaan veel traditionele retailers onderuit. Belangrijke oorzaak is het onvermogen om het digitale kanaal op de juiste wijze in te zetten. Retailers die daar wel in slagen kunnen klanten in de winkel echte meerwaarde bieden.

Retail

Chatbot introduceert kunstmatige intelligentie in klantcontact

Een toenemend aantal consumenten zegt voorkeur te hebben voor contact met bedrijven via een chatprogramma. De mensen achter die service zouden wel eens plaats kunnen maken voor kunstmatige intelligentie. De menselijke toon blijft behouden.

Dialogue Marketing

Verzekeraar a.s.r. zet data-analyse in voor klantverbetering

Verzekeraar a.s.r. gaat kennis van het Citizen Data Lab (Hogeschool Amsterdam) op het gebied van data-analyse inzetten om de klantbeleving te verbeteren. Hiervoor tekenden beide partijen onlangs een samenwerkingscontract.

Customer Experience

Schiphol-app met indoor navigatie

De nieuwe app van Schiphol weet tot op vijf meter nauwkeurig waar een reiziger zich bevindt. Bezoekers van de luchthaven krijgen hiermee een persoonlijke navigatie-assistent.

Customer Experience

De wetenschap achter de effecten van personalisatie

De gepersonaliseerde dialoog krijgt als thema bijzonder veel aandacht. Maar is personalisatie wel zo effectief en wat is hiervoor de verklaring? De wetenschap achter dit ‘hete’ onderwerp.

Dialogue Marketing

Tips voor het testen van je site (infographic)

A/B-testen zijn de beste manier om de gebruikersvriendelijkheid van je website te testen. Ook al ben je nog zo overtuigd van de werking van je site, gebruikers geven toch de doorslag. Deze infographic van Optimizely geeft tips voor het testen van media-, retail-, reis- en B2B sites.

Conversie

Consument ergert zich aan wildgroei webwinkelkeurmerken

De wildgroei aan webwinkel keurmerken tast hun geloofwaardigheid aan. Dat blijkt uit een verkennend onderzoek van Autoriteit Consument & Markt (ACM). Organisaties en bedrijven die keurmerken uitgeven zouden er goed aan doen een einde te maken aan de huidige wildgroei. Er moet een kader komen voor het oprichten en beheren van keurmerken.

Customer Experience

‘Engagement valt of staat bij een multidisciplinaire aanpak’

Zo’n twee decennia hebben bedrijven massaal ‘customer touchpoints’ geoptimaliseerd. Optimalisering van web, een mobiele applicatie, de juiste inrichting van social CRM, een betere serviceverlening vanuit het callcenter en de winkel die steeds meer een ervaring moet zijn – om enkele voorbeelden te noemen. Nu dringt door dat dit alles niets oplevert zonder dat ene ingrediënt: engagement, oftewel persoonlijke relevantie in de juiste context.

Customer Experience

Hilversum krijgt interactieve schermen

De gemeente Hilversum neemt woensdag een interactief scherm op het Stationsplein in het gebruik. The Bridge Hilversum fungeert als een ‘open podium’ met afwisselend culturele en commerciële boodschappen.

Customer Experience

Monteurs worden ‘verkopers’ door tool

De servicemonteurs van installateur Feenstra komen dagelijks in contact met hot leads. Maar hoe geef je deze techneuten de benodigde verkooptools om hier effectief op in te springen? Een tablet met een slim keuzeprogramma zorgde voor een ‘substantiële’ stijging van het aantal leads.

Customer Experience

Mirabeau: ‘Context is King’

“Goed design neemt context in overweging. En geweldig design past zich aan de context aan”, stelt interaction designer Nick van […]

Digital Design

De Bijenkorf gaat online kledingadviezen geven

De Bijenkorf start volgend jaar met digital personal shopping. Medewerkers van het warenhuis kiezen kleding voor klanten op basis van een chatgesprek. Dat laat CEO Giovanni Colauto weten in het decembernummer van RetailTrends.

Customer Experience

Modemerk People’s Avenue met interactieve spiegels

People’s Avenue claimt de eerste winkel in Nederland te zijn met de innovatieve passpiegels van Sabjoti Media. Die werden zaterdag voor het eerst getoond tijdens de feestelijke lancering van de nieuwe collectie van People’s Avenue in Utrecht.

Customer Experience

Onderzoek: Nederlander positief over click & collect

Bijna een vijfde (18 procent) van de shoppers ontvangt bij click en collect beschadigde goederen. Zo’n 14 procent moet terugkomen om een product op te halen omdat het niet klaar ligt op het afgesproken moment. Toch zijn Nederlanders relatief positief over click en collect: 37 procent zegt nooit problemen te hebben met deze dienst.

Fulfillment

Retailers moeten bovenal menselijk blijven

Consumenten wisselen steeds gemakkelijker van verschillende aanbieders en hechten weinig belang aan merken. Ze willen vooral een goede ervaring en een uitstekende service. Retailers worstelen met de invulling van de stijgende consumentenverwachtingen enerzijds en anderzijds met de continue stroom aan technologische innovaties. Terwijl ze de beste differentiator al in huis hebben: de menselijke touch.

Retail