More stories

Aan de slag met conversational commerce

Het overgrote deel van je klanten is actief op messagingplatforms. Waar je zonder ingewikkelde navigatie of zoekfuncties gemakkelijk een gesprek tussen klant en bedrijf kunt opzetten. En zo ook een nieuw verkoopkanaal creëert.

Dialogue Marketing

Nooit meer live zonder user testing

Bij de ontwikkeling van websites en apps wordt het betrekken van echte gebruikers steeds belangrijker. Niet alleen om hun hoge verwachtingen te managen, maar ook om een digitale oplossing te bieden waar je gebruikers oprecht blij van worden. User testen wordt key en levert je bedrijf belangrijke voordelen op. Een hele investering? Dat valt wel mee. We delen onze belangrijkste learnings met user testing en laten zien dat je er vandaag nog, structureel, mee kunt beginnen.

Customer Experience

Rate this! Waarom alles en iedereen een rating krijgt

Wat gebeurt er als je jouw taxirit of pizza een rating geeft met je smartphone? Want, zeg nu zelf, je kan je huis niet meer verlaten of er wordt je gevraagd naar jouw mening en tevredenheid. In dit artikel ga ik op zoek naar de reden waarom online beoordelingen en recensies onze levens binnendrongen en hoe onze uitgebrachte scores verreikende gevolgen kunnen hebben.

Customer Experience

Informals investeren in Braingineers

Informal investors hebben 3,5 ton geïnvesteerd in de startup Braingineers, een bedrijf dat gebruikersonderzoek doet op basis van emotionele feedbacksignalen.

Customer Experience

Nieuw bureau Superminds creatieve denktank in interactieve merkbeleving

Voormalig directeur Dagmar Pijnappels van House of Hype is een nieuw bureau Superminds gestart, een creatieve denktank in interactieve merkbeleving.

Customer Experience

IKEA start proef met VR-keuken

IKEA start een proef met een VR-keuken die op het gameplatform Steam van Valve kan worden bekeken met de VR-bril van HTC.

Customer Experience

Relevantie in-store communicatie neemt toe door interactieve technieken

Winkeliers omarmen interactieve technologieën. Die zijn namelijk goed voor de ‘winkelbeleving’. Maar een koppeling van digitale kanalen en winkelvloer maakt het bovenal mogelijk relevanter te communiceren. Productinformatie is zo steeds makkelijker in te zetten voor bijvoorbeeld ‘in-store’ promotie of andere communicatiedoelen.

PIM

UX specialist Nomensa opent kantoor in Amsterdam

Het Britse digitale strategische User Experience (UX) design-bureau Nomensa vestigt een nieuw kantoor in Amsterdam. Dit kantoor aan de Weesperstraat staat onder leiding van Katelijn van Lieshout, afkomstig van Publicis.

Customer Experience

Nike: online omzet +56 procent, ‘baanbrekende app’ op komst

De online omzet van Nike groeide in het afgelopen kwartaal met 56 procent. Het bedrijf verwacht over vier jaar een jaaromzet van zeven milard dollar te realiseren. Net voor de zomer publiceert Nike een bijzondere nieuwe versie van de Nike+-app.

Customer Experience

Customer Experience centraal op eRetail: van strategie naar actie!

De steeds complexer wordende customer journey vormt voor veel retailers een van de belangrijkste uitdagingen op dit moment. Dat het inspelen op de customer journey en het verbeteren van de customer experience essentieel zijn binnen een succesvolle marketing strategie is inmiddels bekend, maar de praktische opvolging hiervan blijkt voor veel retailers moeilijker dan gedacht. De sprekers op eRetail 2016 schudden retailers wakker om tot actie te komen en concreet aan de slag te gaan met het inspelen op de customer journey.

Customer Experience

Denk vaker aan de employee-journey

De digitale disruptie vraagt veel van bedrijven en zij richten hun energie daarom vooral op de behoefte van de klant. Werknemers moeten het echter doen met verkokerde informatiesystemen. Hun frustratie werkt averechts op de klantervaring, daarom moet er meer aandacht zijn voor de employee-journey, aldus Marcel Kouwenberg van Inter-IKEA.

Customer Experience

#SXSW16: ‘Laten we morgen afspreken in Virtual Reality’

“Meneer, wilt u ervaren hoe het is om een astronaut te zijn?” Het wordt aan mij gevraagd terwijl ik langs de stand van NASA slenter op de beursvloer van SXSW in Austin, Texas. Bijna elke stand heeft een Virtual Reality experience klaar staan om bezoekers te lokken. Virtuality is hot. Zowel Augmented Reality als Virtual Reality komen uitgebreid aan bod tijdens de vele sessies. Een kleine terugblik.

Customer Experience

Sagent verandert naam in Crobox

E-commercespecialist Sagent verandert zijn naam in Crobox en bereidt zich voor op verdere internationale expansie vanuit Amsterdam.

Retail

Showrooming of webrooming een probleem? Klant wil gewoon productinfo

Retailers worstelen met showrooming en webrooming. Klanten wandelen bijvoorbeeld een winkel binnen, bekijken wat producten en vertrekken vervolgens weer even snel om hun koopjesjacht online voort te zetten. Een serieus probleem of gewoon een ontwikkeling die je moet omarmen? In geval van het laatste moet in ieder geval de juiste productinformatie naar de winkelvloer worden gebracht.

PIM

Retailers laten in-store nog veel digitale kansen liggen

Retailers gebruiken steeds vaker in-store technologieën om de customer experience tot ongekende hoogten te krijgen. Maar een naadloze online/offline ervaring? Die is nog ver te zoeken, aldus de tech savvy consumenten.

Retail