More stories

Alle webwinkels in Virtual Reality? Een virtueel web lijkt nog ver weg

Ook de webbrowser is inmiddels geschikt voor Virtual Reality (VR). Dat betekent dus dat de gewone website en webwinkel onderdeel kunnen worden van een driedimensionale wereld. Die aankondiging werd eind vorig jaar gedaan. Het klinkt veelbelovend, maar toch is het nog maar de vraag of we er massaal onze websites voor geschikt maken en straks kunnen spreken van een heus VR-web.

Customer Experience

Online game moet energieverbruik indammen

Het Rotterdamse EnergyZero is een online game gestart die gebruikers ertoe moet aanzetten om verstandiger met energie om te gaan.

Customer Experience

Drie interface-elementen die Instagram Stories beter doet dan Snapchat Stories

Het is bijna pijnlijk om toe te geven. Instagram heeft de Stories-functie van Snapchat schaamteloos gekopieerd. En toch doet Instagram Stories nu al een paar dingen beter.

Customer Experience

Hoe effectief zijn pushberichten en hoe vergroot je het resultaat?

Voor veel uitgevers van apps is het versturen van pushberichten de manier om voor engagement en retentie te zorgen. Er is echter relatief weinig bekend over de effectiviteit en werking per industrie. Enkele cijfers onder elkaar en advies over hoe je de effectiviteit kunt verhogen.

Customer Experience

Wanneer brengen horeca en retail on-the-go bestellen naar Nederland?

Starbucks, Taco Bell, Pizza Hut en Domino’s. Allemaal bedrijven die laten zien dan een mobiele strategie en de mogelijkheid om ‘on-the-go’ te bestellen voor groei zorgen. Hoe lang duurt het nog voordat dit ook in Nederland aanslaat?

Mobile

Mobiele zoekfunctie e-commerce voldoet te vaak niet

Bijna geen van de zoekfuncties in webwinkels is afgestemd op hoe consumenten die in praktijk willen gebruiken. Daarmee laten winkeliers conversie en dus omzet liggen.

Conversie

Workshop: Aan de slag met bots

De technologiewereld is helemaal in de ban van slimme algoritmes. Oftewel bots die praten met de consument en met elkaar, van helpdesk tot ingewikkelde bestellingen en boekingen. Maar hoe begin je zelf aan zo’n bot? Workshop zet het voor je op een rij.

Customer Engagement

MyOrder met betaalapp voor veerdiensten en watertaxi’s

MyOrder brengt samen met vervoersdienst Riveer een app uit waarmee forenzen, toeristen en passanten makkelijk mobiel tickets kunnen kopen.

Payment

Cannes Lions: data voor de creatieve industrie. Vloek of zegen?

Vorige week was ik aanwezig op de Innovation Days tijdens Cannes Lions. Tijdens twee dagen van uiteenlopende presentaties zag ik de extreme uitersten waarmee de reclame-industrie data inzet. Ik deel ze hier graag met je.

Analytics

Te veel personalisatie benauwt

Met het groeiende aantal consumenten dat mobiel shopt, zetten winkeliers steeds meer gepersonaliseerde middelen in om ze te verleiden. Dat valt niet altijd in goede aarde bij de Amerikaanse consument, meldt Accenture na onderzoek onder warenhuizen.

Conversie

Seamless ervaring blijkt struikelblok

Computers, tablets, smartphones; we hebben steeds meer connected apparaten in huis. Europeanen gemiddeld zes. Waarvan ze er dagelijks drie gebruiken. 85 procent van de gebruikers wisselt veelvuldig van apparaat tijdens online taken. Vooral voor e-mail, social media en online shoppen.

Customer Experience

Productweergave als ‘experience’: 3D als voorbeeld

Een productpagina herken je uit duizenden. Links een afbeelding, rechts de prijs en wat regels productomschrijving. Kan dat ook anders? Ja. Een expert over wat hij vernieuwende productweergave vindt.

PIM

CIO Schiphol: ‘Uiteindelijk moet je kiezen, open of niet’

Grote organisaties kunnen er in de toekomst niet omheen, kiezen of ze data delen met de buitenwereld of niet. “Als bedrijf moet je kiezen”, zegt de CIO van Schiphol Group Albert van Veen.

Travel

Half miljoen leden voor Media Markt Club – wat de retailer met de data wil

Afgelopen januari ging de Media Markt Club met 60 duizend leden officieel live. Het loyaliteitsprogramma van de retailer blijkt succesvol. Deze week registreert zich clublid nummer 500 duizend. Dat vertelt Dennis Hooijmans – COO van Media Markt.

Customer Loyalty

Een robot op de winkelvloer: Pepper geeft service en verkoopt

Kiezen tussen het ene en het andere product? Productvergelijken is straks niet meer nodig. Een robot geeft het antwoord. Via de veelbesproken chatapps, maar mogelijk ook bij de consument thuis of als aanvulling op de winkelmedewerker.

Customer Service