More stories

Workshop: Aan de slag met bots

De technologiewereld is helemaal in de ban van slimme algoritmes. Oftewel bots die praten met de consument en met elkaar, van helpdesk tot ingewikkelde bestellingen en boekingen. Maar hoe begin je zelf aan zo’n bot? Workshop zet het voor je op een rij.

Customer Engagement

MyOrder met betaalapp voor veerdiensten en watertaxi’s

MyOrder brengt samen met vervoersdienst Riveer een app uit waarmee forenzen, toeristen en passanten makkelijk mobiel tickets kunnen kopen.

Payment

Cannes Lions: data voor de creatieve industrie. Vloek of zegen?

Vorige week was ik aanwezig op de Innovation Days tijdens Cannes Lions. Tijdens twee dagen van uiteenlopende presentaties zag ik de extreme uitersten waarmee de reclame-industrie data inzet. Ik deel ze hier graag met je.

Analytics

Te veel personalisatie benauwt

Met het groeiende aantal consumenten dat mobiel shopt, zetten winkeliers steeds meer gepersonaliseerde middelen in om ze te verleiden. Dat valt niet altijd in goede aarde bij de Amerikaanse consument, meldt Accenture na onderzoek onder warenhuizen.

Conversie

Seamless ervaring blijkt struikelblok

Computers, tablets, smartphones; we hebben steeds meer connected apparaten in huis. Europeanen gemiddeld zes. Waarvan ze er dagelijks drie gebruiken. 85 procent van de gebruikers wisselt veelvuldig van apparaat tijdens online taken. Vooral voor e-mail, social media en online shoppen.

Customer Experience

Productweergave als ‘experience’: 3D als voorbeeld

Een productpagina herken je uit duizenden. Links een afbeelding, rechts de prijs en wat regels productomschrijving. Kan dat ook anders? Ja. Een expert over wat hij vernieuwende productweergave vindt.

PIM

CIO Schiphol: ‘Uiteindelijk moet je kiezen, open of niet’

Grote organisaties kunnen er in de toekomst niet omheen, kiezen of ze data delen met de buitenwereld of niet. “Als bedrijf moet je kiezen”, zegt de CIO van Schiphol Group Albert van Veen.

Travel

Half miljoen leden voor Media Markt Club – wat de retailer met de data wil

Afgelopen januari ging de Media Markt Club met 60 duizend leden officieel live. Het loyaliteitsprogramma van de retailer blijkt succesvol. Deze week registreert zich clublid nummer 500 duizend. Dat vertelt Dennis Hooijmans – COO van Media Markt.

Customer Loyalty

Een robot op de winkelvloer: Pepper geeft service en verkoopt

Kiezen tussen het ene en het andere product? Productvergelijken is straks niet meer nodig. Een robot geeft het antwoord. Via de veelbesproken chatapps, maar mogelijk ook bij de consument thuis of als aanvulling op de winkelmedewerker.

Customer Service

Mangrove: denk niet in kanalen maar in klanten

Mike Brady brengt als nieuwe managing director bij Mangrove zijn kennis en expertise over customer experience: “Door de manieren hoe organisaties zijn gestructureerd en hoe budget is gealloceerd, denken we in termen van de website, de app of de campagne. Terwijl je juist zou moeten denken in termen van de klant of de klantervaringen die beïnvloed worden door die kanalen.”

Customer Experience

Neuro usability onderzoek toont online man-vrouw verschillen

Wanneer mannen een website bezoeken gaan zij vaak doelgericht te werk. Op een gestructureerde manier gaan zij op zoek naar een bepaald product of categorie. Vrouwen daarentegen, gaan meer oriënterend te werk en zijn vaak op zoek naar inspiratie. Maar waarom gedragen mannen zich online nou eigenlijk zo anders dan vrouwen? En wat zijn de verschillen precies? Neuro usability research maakt dit inzichtelijk.

Customer Experience

Atomic design: vervanger van de huisstijlgids

De huisstijlgids is er om tot een consistente (online) identiteit te komen. Maar inmiddels is een consistente gebruikerservaring (of: user experience – UX) minstens zo belangrijk. Digitale producten moeten er ongeacht apparaat niet alleen hetzelfde uitzien, maar ook voor een zelfde ervaring zorgen. Atomic design speelt hierop in.

Web-design

Eerste bot voor Expedia

Expedia heeft een eerste bot ontwikkeld voor Facebook Messenger. Die kan eigenlijk maar een trucje: hotels boeken.

Travel

Achmea: ook online even Apeldoorn bellen

Centraal Beheer Achmea zet sterk in op online, vertelt Benno Smit, Manager klantcontact online: “Online is nog steeds niet even groot als het telefoonkanaal, want ‘even Apeldoorn bellen’ is wel echt een begrip.” Achmea wil 25 procent groeien in online omzet.

Customer Service

Gepersonaliseerde homepage op Nu.nl

Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur Nu.nl, vertelt over het personaliseren van de homepage: “In eerste instantie in de Nu.nl app. We geven de mogelijkheid om één van de subkaternen, zoals Achterklap bijvoorbeeld, toe te voegen aan de homepage.”

Customer Experience