More stories

De inrichting van MarketingOps-teams (3/3)

Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.

Agile

AI in de praktijk: Innovatiespotter past AI toe om innovatieve ecosystemen sneller te kunnen laten groeien 

Start-up Innovatiespotter brengt met behulp van AI de ontwikkeling van innovatie-ecosystemen in kaart binnen sectoren waar innovatie vereist is.

Artificial Intelligence

Betrouwbaar productonderzoek voor e-commerce: hoe pak je dat aan?

Waar is ruimte voor een nieuw product? Hoe presteren concurrenten op Bol.com en Amazon? Inzicht via Google Trends, de winkelwagentjesmethode en meer.

Research and development

Sander Schouten (Beyond Sports): ‘We sorteerden al voor op de Metaverse’

Hoewel er hard gepusht wordt om kantoren, teams en collega’s de Metaverse in te krijgen, lijken sport en gaming een streepje voor te hebben. Het Alkmaarse Beyond Sports hield dat al in het achterhoofd. “Kijkers krijgen meer macht in handen”, aldus CEO en medeoprichter Sander Schouten.

Media

Personalisatietool voor digitale marketing

Personalisatie is dé trend binnen online marketing anno 2022. We zien dan ook de ontwikkeling van een Customer Data Platform (CDP) belangrijke pijler voor dit jaar.

Data

Google brengt met Google Analytics-updates je data in gevaar

Meerdere Europese autoriteiten voor persoonsgegevens bepaalden dat Google Analytics de GDPR overtreedt. Dat betekent dat je nu stappen moet zetten.

Legal

Datagedreven margeoptimalisatie: effectieve kortingen gebaseerd op AI-inzichten

Met behulp van kunstmatige intelligentie kun je je marges optimaliseren. Hoe zet je zulke techniek in? De PRICE-aanpak helpt je die succesvol in te voeren.

Artificial Intelligence

Vijf nieuwe stelregels tegen cyberdreigingen

Privacy, persoonsgegevens, datalekken: het wordt steeds belangrijker. Het antwoord is vaak ‘meer beveiliging’, maar laten we eens pas op de plaats maken.

Security

Universal Analytics stopt in juli 2023: verder met Google Analytics 4

Vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics. Hiermee wordt Universal Analytics uitgefaseerd. De opvolger is Google Analytics 4.

Analytics

Combineer data met gebruikersbehoeften

Dankzij data weet je vrij snel waar de pijnpunten van je webshop liggen. Maar ken je de reden áchter de tegenvallende cijfers? Hoe krijg je daar inzicht in?

Web performance

Het digitaal managen van een portfolio voor investeerders

Investeringsmaatschappijen beheren portfolio’s voor meerdere ondernemingen. Hoe houd je als investeerder digitaal grip op alle informatie en ontwikkelingen?

Digital Transformation

AI in de praktijk: Deeploy maakt AI uitlegbaar

AI in de praktijk: start-up Deeploy zorgt voor correcte toepassing van AI door organisaties. Want als je het niet kunt uitleggen gaat het uiteindelijk mis. 

Artificial Intelligence

Wat is de oplossing voor cookieloos adverteren?

Na Apple’s Safari en Mozilla’s Firefox stopt ook Google Chrome vanaf 2023 met het ondersteunen van third party cookies. Hoe kun je jezelf voorbereiden?

Online marketing

Hoe merken kunnen slagen in een wereld waarin privacy centraal staat

Consumenten hebben een hekel aan third-party cookies. Heel veel first-party data verzamelen is niet de oplossing. Zet in op privacy en transparantie.

Data

Het belang van productdatabeheer voor een optimale klantervaring

Goede productgegevens worden steeds belangrijker. Om te voorkomen dat je het overzicht of veel tijd kwijtraakt is goed productdatabeheer dus belangrijk.

CMS