Data-obsessie helpt de klant niet (en jou ook niet)
Veel organisaties lijken overtuigd dat meer data verzamelen altijd beter is. Dat noemen we data-geobsedeerde dataverzameling en vaak werkt het averechts.
Veel organisaties lijken overtuigd dat meer data verzamelen altijd beter is. Dat noemen we data-geobsedeerde dataverzameling en vaak werkt het averechts.
De vraag naar duurzame kleding neemt toe, maar echt duurzame producten vinden blijft een uitdaging. Want wat maakt iets nu echt duurzaam? Er is een centrale database nodig, stelt Noor Veenhoven, medeoprichter van Impactbytes. “Als het niet makkelijk vindbaar is, geven mensen het op.”
Opvallen en een nieuw merk uitrollen in de fashionbranche is een vak apart. Wat komt hier allemaal bij kijken?
Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat […]
Deze nieuwe ontwikkeling is niet de directe oplossing voor de huidige juridische problematiek bij datadoorgifte naar de VS. Maar wat dan wel?
Verschillende software tools kunnen, in combinatie met GA4, tot diepgaande inzichten over het gedrag van je doelgroep leiden.
Met data houd je klanten tevreden en kun je groeien. Maar de datahoeveelheid neemt toe en privacyregels worden scherper. Hoe zien marketeers de uitdagingen?
Hoe zou de wereld eruit zien als data-ethiek niet bestond? We hebben de afgelopen jaren een aantal keer mogen ervaren hoe dat eruit ziet.
Zet een stap richting een toekomst waarbij je zelf de controle hebt over je data en de manier waarop je die zo rendabel mogelijk kunt inzetten.
Van de overheid wordt verwacht dat ze op een verantwoorde manier data inzet. Maar hoe bereik je dat doel? Keuzes zichtbaar maken is een belangrijke stap.
Apple Mail Privacy Protection heeft marketeers de afgelopen maanden hoofdbrekens opgeleverd. Marketeers stonden opeens voor nieuwe uitdagingen.
Enorme datasets behapbaar en stijlvol maken, daar leven ze bij Clever Franke van op. In opdracht van Global SNS Bank maakte zij een digitale wereldkaart.
Hyperpersonalisatie is een mooie aanvulling voor de toekomst waarbij we ons richten op ‘cookieloos’ adverteren.
Overheden zitten in een lastig parket: data helpen problemen aan te pakken, maar burgers kunnen ook het slachtoffer worden van ondoorzichtige beslissingen.
Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.