Dept wint drie Red Dot Design Awards
Digital agency Dept heeft drie Red Dot Design Awards gewonnen voor hun werk voor het Van Gogh Museum, Request en Cities in Motion.
Digital agency Dept heeft drie Red Dot Design Awards gewonnen voor hun werk voor het Van Gogh Museum, Request en Cities in Motion.
Serviceplan Group, naar eigen zeggen de grootste onafhankelijke bureaugroep in Europa, breidt haar diensten in Nederland uit. Met Mediaplus Nederland verenigt Serviceplan Group alle merk-, communicatie- en mediadiensten onder één dak in Amsterdam.
Al vroeg bouwde Edwin Plag aan internet in Nederland. Eerst voor een werkgever, toen met zijn eigen internetbureau en daarna als manager bij andere grote bureaus. Nu gaat hij Redkiwi helpen opschalen.
Broodjeswinkel Délifrance steekt zijn Europese webshops in het nieuw, zowel aan de voor- als de achterkant. Dat heeft praktische gevolgen voor de vierhonderd winkels verspreid over zestien landen.
De paraplu boven de bureaus Oxyma, Oogst, Your Social, aFrogleap en OFS, Merkle Nederland, opent een innovatieafdeling. Een team van nu acht man werkt brengt de meest innovatieve, nieuwe technologieën naar lokale business van bedrijven als NS en APG.
Hybride, hybride, hybride. Mensen moeten hybride werken. Iedereen is bezig met de customer journey, maar Born05 spreekt liever van een hybrid journey. Maar wat is dat? Edward Knol van Born05 geeft hierop zijn visie.
Marketing in de praktijk levert ongetwijfeld een aantal lessen op. Bob Oord, director van marketingbureau Riff, zet zijn vijf deugden en vijf zonden van digital marketing op een rij.
Adwise heeft een nieuwe propositie gelanceerd onder de noemer Create. Accelerate. Disrupt. ‘Digitaal denken helpt elke organisatie om klanten geweldige […]
Het Louvre in Parijs laat zijn digitale strategie op de schop nemen door Accenture Interactive. Bezoekers moeten er een ‘rijkere ervaring’ mee krijgen en de werknemers krijgen digitale hulpmiddelen om hun werk beter te doen.
Ook dit jaar opent de Amsterdamse creatieve industrie zijn deuren tijdens ADNIGHT. Op 4 oktober keert het evenement terug met een nieuwe programma-opzet.
Jumbodiset gaat samenwerken met Dept als nieuwe ‘lead agency’. Het spel-, puzzel- en speelgoedconcern – bekend van onder andere Stratego, Rubik’s Mens Erger Je Niet en Jan van Haasteren – zet in deze digitale tijd in op meer ‘schermvrije gezelligheid en plezier’. Dept zal hen hierbij vanuit verschillende disciplines ondersteunen.
E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.
Het onafhankelijke Nederlandse bureaunetwerk Candid Group neemt bureau XXS Amsterdam over om zijn creatieve capaciteit op te schroeven.
Het Bredase techbureau E-sites lanceert de start-up Tminus10. Vanuit dat initiatief helpt het organisaties bij het versnellen van innovaties door te hacken, wat in dit geval vooral betekent: het snel tastbaar maken van technologie en concepten door prototyping.
Vier Groningse digitale bureaus verenigen zich onder de nieuwe paraplunaam Het Hoofdkantoor. Een fusie is het niet, vertelt directeur Remko Haar, “wel een propositie voor full service oplossingen vanuit een familie van bedrijven.”