Intracto Group koopt Prophets, plant meer overnames
Intracto Group uit België koopt digital agency Prophets, dat vestigingen heeft in Antwerpen en Brussel.
Intracto Group uit België koopt digital agency Prophets, dat vestigingen heeft in Antwerpen en Brussel.
Ongebruikelijk in de biermarkt: Hertog Jan verkiest storytelling en educatie boven reclame, sponsoring en andere randzaken. Recent lanceerde het De Digitale Rijpingskelder – een tool die gebruikers in staat stelt de rijping van hun eigen flessen Grand Prestige te volgen. Over een periode van maar liefst zes jaar zorgt de brouwer voor bijpassende content. Die aandacht voor een niche bierdrinker zorgt voor een interessant premium halo-effect.
Adjan Kodde en Heini Withagen, de oprichters van Mirabeau, verlaten hun bedrijf per 1 juli aanstaande.
Rituals, De Hartstichting, Albert Heijn en het Van Gogh Museum zijn genomineerd voor Company of the Year, een onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards.
DigiMonks, specialist in datagedreven marketing, wordt onderdeel van Happy Horizon, het full servicebureau dat als pijlers onder meer data & strategie, content & creatie en ICT & webdevelopment heeft.
Het Rotterdamse internetbureau W3S en stadsgenoot softwaremaker Co & Co fuseren. Dat brengt front- en backendexpertise bij elkaar.
Scrum wordt meer en meer gemeengoed. Niet alleen developmentteams werken volgens deze methode, ook andere afdelingen zien de meerwaarde. Bij affiliate netwerk Awin werken alle afdelingen nu agile, ontdekte Jordi Bron. Hoe ziet dat eruit, en welke voordelen ervaren scrummers?
Raymon de Kruijff heeft de leiding overgenomen bij dataeenheid DAN DNA van Dentsu Aegis in Amsterdam.
Linkbuilding levert vaak teleurgestelde ondernemers op. Verwachtingen komen niet uit, sommigen worden ronduit opgelicht door het bureau waar ze voorheen mee samenwerkten. Linkbuilding is nog steeds een zeer effectieve methode om rankings te verbeteren, maar het loopt niet altijd soepel. Deze tien zaken gaan het vaakst mis met de linkbuildingpartner waarmee wordt samengewerkt.
Digital agency Osudio lanceert het nieuwe bedrijfsonderdeel Darwin, een netwerkorganisatie met specialisten die zich met name richten op businessvraagstukken van CEO’s en investeerders en minder de technische kant.
Fullservice digital Agency Redkiwi uit Rotterdam stelt Edwin Plag en Axel Eichhorn aan als nieuwe leden van het managementteam en verdubbelt de omgeving van de directie tot vier man.
Drie jaar na de verkoop van zijn bedrijf a friend of mine aan Dept stapt directeur Marcel van der Heijden daarop om weer zelf te ondernemen.
Creatief digitaal bureau CODE D’AZUR zet steviger in op advies over de combinatie van tech en creativiteit. Het bedrijf staat daarnaast aan de vooravond van een internationalisering. Met het aantrekken van de co-managing director Alewijn Dekker wil het voorloper zijn in advies en een brug slaan van de merkessentie naar technologie.
Dentsu Aegis Network lanceert in Nederland het bureauconcept dentsu X. dentsu X staat voor werken met een compact en wendbaar kernteam dat voor elke klant wordt uitgebreid met de beste media-, data-, technologie-, performance- en creatieve specialisten uit het eigen netwerk.
5PM, HERC the agency en TDE zijn de finalisten van SAN New Kids on the Block, de verkiezing van de nieuwe generatie bureaus door de Stichting Adverteerdersjury Nederland.