More stories

Tweede overname voor Guapa E-commerce in jaar tijd

Magentospecialist Guapa E-commerce koopt magentobureau Made by Mouses uit Zwolle. Het is de tweede overname in een jaar, wat de ambitie illustreert. “We willen groeien naar drie- à vijfhonderd man”, vertelt directeur Mathijs Kok.

Digital Agencies

Technologietak MWM2 verder als Crowdtech

De technologietak van marktonderzoeksbureau MWM2 gaat voortaan verder onder de naam Crowdtech. Crowdtech is de naam van het internationale label […]

Digital Agencies

Felle kopersstrijd MediaMonks, ‘300 miljoen euro’

De Engelse Martin Sorrell is een van de partijen die het internationaal gerenommeerde digitale productiehuis MediaMonks uit Hilversum willen kopen. Een andere belangstellende is het concern dat Sorrell tot voor kort als CEO leidde: WPP.

Digital Agencies

Halfjaaromzet Snakeware: 2 miljoen euro

Digitaal bureau Snakeware boekt over de eerste zes maanden van 2018 een omzet van twee miljoen euro, een toename van veertig procent.

Digital Agencies

Jurgen Retra weg bij digitaal bureau RLVNT

Jurgen Retra heeft digitaal bureau RLVNT verlaten. Zijn vertrek is het gevolg van een zakelijk verschil van inzicht omtrent het door de onderneming te voeren beleid.

Digital Agencies

Patrick Boom nieuwe CCO bij Burst

Digitaal bureau Burst creëert met de aanstelling van Patrick Boom als CCO een nieuwe directiepositie. Hij moet helpen de groei in binnen- en buitenland te versnellen. Zijn internationale ervaring, onder meer als oud-managing director van Clockwork, draagt daaraan bij.

Digital Agencies

Line-up Dutch Digital Day 2018 compleet

Dutch Digital Agencies organiseert de vierde editie van Dutch Digital Day met een nationale en internationale line-up. Tijdens Dutch Digital Day aanstaande vrijdag komt de digitale industrie samen voor een injectie next-level inspiratie. In één middag kun je worden geïnspireerd door de missie naar de rode planeet, de opkomst van intelligente machines, de ex-leider van de Lating Kings, de design director voor de Hillary Clinton Campaign en ’s werelds eerste cyborg.

Digital Agencies

Nederland 18 keer op shortlists Cannnes Lions

Het jaarlijkse internationale prijzencircus Cannes Lions is begonnen. In de Franse badplaats vielen achttien nominaties toe aan Nederlandse bureaus, waaronder veel digitaal werk.

Campagnes

Fitzroy aan de slag voor Nu.nl

Na een bureauoriëntatie is Fitzroy aan de slag gegaan voor NU.nl. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan.

Digital Agencies

Prappers Media lanceert voice label

Appmarketing bureau Prappers Media lanceert een nieuw label Voice Search Digital dat zich helemaal richt op voice strategieën en diensten.

Marketing

Nieuwe website voor Dirk.nl

Supermarktketen Dirk heeft een nieuwe website laten ontwikkelen die voorsorteert op e-commerce, maar dat aspect nog niet activeert.

Retail

NVM kiest M2Media als mediapartner

NVM, de grootste Nederlandse vereniging voor makelaars, taxateurs en vastgoeddeskundigen, schakelt M2Media in als partner voor alle media-activiteiten. M2Media gaat vanaf zowel de strategie als de media-inkoop voor de vereniging verzorgen, zowel online als offline.

Digital Agencies

Aandacht Pervorm verschuift door nieuwe datavraagstukken

Pervorm en Candid Group hebben aangekondigd officieel te gaan samenwerken. Behalve dat het digitale marketingbedrijf en het netwerk van onder meer mediabureaus elkaars diensten aanbieden, spreken beide ook van een strategisch verband. Giuseppe Salvaggio ziet als mede-oprichter van Pervorm een nieuwe behoefte in de markt.

Digital Agencies

Paul Manuel (Dept): ‘De veranderende technische wereld zit in de haarvaten’

Paul Manuel is oprichter van Dept, de digitale bureaugroep die op dit moment een stormachtige groei doormaakt. In zijn eigen woorden omschrijft hij zijn bedrijf als een creatief-technologiebedrijf. Wat kunnen we leren van deze ervaren vakman? ‘De veranderende technische wereld zit in de haarvaten van de organisatie, omdat sinds de oprichting van TamTam in 1996 het een feit is dat deze wereld constant veranderd. We moeten er dan ook voor zorgen dat we vooraan in het wagonnetje zitten, want anders heb je geen meerwaarde voor de klant. We meerdere disciplines in huis, zijn internationaal georiënteerd waardoor onze leercurve sneller is geworden en extreem hoog ligt. Ons hoofddoel is om een toonaangevend, West-Europese agency te zijn, te blijven en te worden.’

Digital Agencies

Onno Seelen wordt COO IPG Mediabrands

Onno Seelen wordt Chief Operating Officer (COO) van IPG Mediabrands in Nederland, de houdstermaatschappij van onder meer UM, Initiative, Traffic4u, bGenius, SuperDigital, Cadreon, YUNE, Magna Global, Orion, Rapport en IPG Marketing Sciences.

Digital Agencies