More stories

Accenture Interactive neemt het Louvre op de schop

Het Louvre in Parijs laat zijn digitale strategie op de schop nemen door Accenture Interactive. Bezoekers moeten er een ‘rijkere ervaring’ mee krijgen en de werknemers krijgen digitale hulpmiddelen om hun werk beter te doen.

Digital Design
Premium

ADNIGHT ‘even eclectisch als landschap zelf’

Ook dit jaar opent de Amsterdamse creatieve industrie zijn deuren tijdens ADNIGHT. Op 4 oktober keert het evenement terug met een nieuwe programma-opzet.

Digital Agencies
Premium

Dept gaat schermvrije gezelligheid onder de aandacht brengen

Jumbodiset gaat samenwerken met Dept als nieuwe ‘lead agency’. Het spel-, puzzel- en speelgoedconcern – bekend van onder andere Stratego, Rubik’s Mens Erger Je Niet en Jan van Haasteren – zet in deze digitale tijd in op meer ‘schermvrije gezelligheid en plezier’. Dept zal hen hierbij vanuit verschillende disciplines ondersteunen.

Digital Agencies

Haal meer uit je merk met design in e-commerce

E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.

Digital Design

Candid Group koopt creatief bureau XXS Amsterdam

Het onafhankelijke Nederlandse bureaunetwerk Candid Group neemt bureau XXS Amsterdam over om zijn creatieve capaciteit op te schroeven.

Venture

Start-up van E-sites biedt ‘hacking as a service’

Het Bredase techbureau E-sites lanceert de start-up Tminus10. Vanuit dat initiatief helpt het organisaties bij het versnellen van innovaties door te hacken, wat in dit geval vooral betekent: het snel tastbaar maken van technologie en concepten door prototyping.

Innovatie
Premium

Groningse bureaus verenigen zich in Het Hoofdkantoor

Vier Groningse digitale bureaus verenigen zich onder de nieuwe paraplunaam Het Hoofdkantoor. Een fusie is het niet, vertelt directeur Remko Haar, “wel een propositie voor full service oplossingen vanuit een familie van bedrijven.”

Digital Agencies
Premium

Deze veertien cases leverden een zilveren Dutch Interactive Award op

Maar liefst veertien bedrijven hebben een zilveren Dutch Interactive Award in de wacht gesleept. Het werk van deze bureaus is door de jury’s als zeer goed aangemerkt. Een overzicht van de cases van We Are Blossom, Burst, Triggerfish!, PauwR, Fabrique, Grrr, One Shoe, Greenhouse, Connect Holland, Elastique, Resoluut, Snakware, Adwise, Soda Studio.

Creative
Premium

Nederlands beste werk in de categorieën Activation, Brand en Campaign

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Activation, Brand en Campaign.

Creative

Mediabureaus: Meaningful is het nieuwe normaal

De rol van het mediabureau verandert. Nieuwe ontwikkelingen in deze Era of Data hebben gezorgd voor een verschuiving in de rol van de tussenpersoon. Om betekenisvol te blijven in de interactie tussen mens en merk moet een mediabureau op nieuwe manieren waarde toevoegen. Hoe doen we dat concreet? We gaan kijken naar nieuwe contentvormen.

Strategy
Premium

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Communities, Content en Service

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Communities, Content en Service.

Creative
Premium

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Corporate en Digitale transformatie

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Corporate en Digitale transformatie.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce.

Creative

Kies je voor een intern of extern designteam?

Het in-house designteam is het nieuwe bureau. Waar design het primaire domein was van groepjes specialisten die eens in de zoveel tijd een huisstijl kwamen opfrissen, heeft de explosieve groei van digitalisering een continue vraag naar design gecreëerd.

Web-design