More stories

Elastique koopt Aneto

Technologiebedrijf Elastique uit Hilversum neemt softwareontwikkelaar Aneto over. Het bedrijf groeit van dertig naar vijftig man.

Digital Agencies

Nieuwe directie voor bureaugroep Candid

De Candid Group in Amsterdam, met bureaus als Head to Head en Stroom, heeft een nieuwe directie aangesteld. Die moet de voorsprong in innovatie en data-technologie verder uitbouwen, aldus het bedrijf.

Digital Agencies

WPP en Dentsu advertentiebedrijven met de meeste overnames

WPP is het advertentiebedrijf met de meeste acquisities, volgens COMvergence. Het reclamebedrijf nam achttien bureaus over in de eerste negen maanden van het jaar.

Digital Agencies

Cognizant koopt Netcentric

Cognizant wil digitaal marketingbedrijf Netcentric overnemen. De Adobe Cloud-specialisten uit Zürich komen onder dezelfde tak te vallen als waar Mirabeau nu deel van uitmaakt.

Digital Agencies

Dirk van den Bosch weg bij Publicis One

Dirk van den Bosch stapt per 1 december op bij reclamegroep Publicis One. Cornelie Weller en Johan Parmentier nemen zijn taken voorlopig waar.

Digital Agencies

Cognizant in Fortune Future 50

Cognizant is de enige digitale dienstverlener in de nieuwe Fortune Future 50, een lijst met bedrijven die waarschijnlijk een groei-explosie gaan meemaken.

Digital Agencies

Building Blocks krijgt nieuwe directeur in VS

David Hegarty gaat de activiteiten van het Britse Building Blocks in de Verenigde Staten leiden. Building Blocks is onderdeel van Dept, een internationaal netwerk van digitale bureaus.

Digital Agencies

Michael Maaskamp nieuwe creative director a friend of mine

Michael Maaskamp is aangesteld als creative director bij onlinereclamebureau a friend of mine, onderdeel van Dept.

Digital Agencies

TamTam bouwt nieuwe website Beeld en Geluid

Beeld en Geluid uit Hilversum laat een nieuwe site ontwikkelen die beter past bij de moderne tijd, want deze moet wel goed bruikbaar zijn op mobiele apparaten.

Media

Boris Nihom & Birgit Boing: ‘Data en creatie hebben elkaar erg hard nodig’

De werelden van creatieven en data-experts liggen vrij ver uit elkaar. Maar inmiddels hebben de twee specialismen elkaar nodig. Dat vertellen collega’s Boris Nihom (Partner en Strategy Director bij Achtung! Mcgarrybowen & Studio Kraftwerk) en Birgit Boing (Data Strategy DNA) – beiden onderdeel van Dentsu Aegis Network.

Strategy

Nederlandse bureaus winnen 75 Lovie Awards, N=5 voorop

N=5 is de grote winnaar geworden van de zevende jaarlijkse Lovie Awards. Het Amsterdamse bureau sleepte twee gouden, vier zilveren, twee bronzen en vier People’s Lovie Awards, plus nog eens drie nominaties binnen met de inzendingen Evert_45, The Good Life Agency, Helping Heart en SpeechService.

Digital Agencies

Pivoting the business in de praktijk: investeer in communicatie

Stel, je hoort bij die 10 procent van de startups die het wel maken. Voor je het weet ben je een scale-up met dertig, veertig man personeel en veel ervaringen rijker. Grote kans dat het oorspronkelijke businessidee niet meer past als een jas. Wat doe je dan?

Digital Agencies

Deloitte Digital met co-creatie in The Olympic Amsterdam

Deloitte Digital heeft een overeenkomst getekend voor de vestiging van haar nieuwe Digital Garage in The Olympic Amsterdam. Co-creatie en ruimte voor creatief talent staan centraal in de ontwikkeling van deze nieuwe studio die volgend jaar haar deuren opent.

Marketing

DPDK breidt uit naar New York

Digitaal bureau DPDK breidt uit naar New York en is van plan de bezetting op het hoofdkantoor in Rotterdam uit te breiden van vijftig naar tachtig man.

Digital Agencies

Creatief bureau CapeRock: ‘Full-service bureaus krijgen het moeilijk’

Creatief bureau CapeRock richtte zich voorheen op de media- en televisiemarkt. Maar met de groeiende behoefte aan vormgeving voor de alle soorten en maten schermen, bieden zij nu ook hun expertise aan merken aan.

Digital Agencies