More stories

Albert Heijn met interne carrière-site voor jongeren

Albert Heijn heeft een site gelanceerd om jonge medewerkers langer aan zich te binden. Jongeren tussen de 16 en 25 jaar oud worden onder meer aangemoedigd zich met (interne) studies en stages bij te scholen. ‘Gratis kennis om een eindbaas te worden.’

Recruitment

Proef op de som: met machine learning schaalbaar stemgeluid ontwerpen

Bedrijven die voice-apps en andere spraakgestuurde toepassingen ontwikkelen, lopen tegen een interessante uitdaging aan. Is er een schaalbaar stemgeluid te ontwikkelen dat past bij het merk? Handpicked Labs nam de proef op de som en trainde een voice-over op basis van geluidsdata. Het prototype is veelbelovend. Een computer geautomatiseerd laten spreken met iemands stem is betrekkelijk dichtbij.

Voice

Innovatie bij Dirk en DekaMarkt: sneller vernieuwen door nieuw platform

Supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt zetten grote stappen in hun digitale transitie. Dit vertelt Bart Vos, binnen moederbedrijf Detailresult Groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale kanalen. Zo is er een nieuwe manier van werken aangenomen en moet een nieuw technisch platform voor snellere innovatie zorgen. DekaMarkt zet daarnaast een volgende stap als webwinkel met de opening van een centraal magazijn.

E-commerce platforms
Premium

Colours, Mangrove, Redhotminute versmelten in We are you

De digitale bureaus Colours, Mangrove en Redhotminute gaan vanaf vandaag verder onder één merknaam: We are you. Virtual Affairs volgt later dit jaar.

Digital Agencies
Premium

DPDK wint met Nike Reactor jaarprijs CSS Design Awards

Digitaal bureau DPDK heeft bij de CSS Design Awards de prijs voor Website of the Year in de wacht gesleept. Het bureau kreeg de prijs voor de experimentele microsite van Nike React.

Digital Agencies
Premium

Nominaties SAN New Kids on the Block bekend

SAN maakt de longlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Digital Agencies

Dutch Digital Design zelfstandig door

Belangenorganisatie Dutch Digital Design (DDD) splitst zich af van Dutch Digital Agencies en gaat zelfstandig door. Twintig bureaus hebben zich inmiddels als partner aangesloten.

Digital Design
Premium

Verdienmodel voor digitaal bureau: eigen start-up en de verkoop ervan

Her en der zoeken digitale bureaus naar alternatieve verdien- en samenwerkingsmodellen. De Wortel van Drie richtte daarom de zorgstart-up Fello op. Maar besloot deze uiteindelijk toch weer te verkopen aan DELA. Ze zou het zo weer doen, zegt bureaupartner Elien Phernambucq. Maar wel anders. “De ontwikkeling van een start-up is als een mikadospel, zo nauw als het luistert. Elke beslissing raakt tien andere.”

Digital Agencies
Premium

Webontwikkelaar Mobify en CMS-leverancier e-Spirit bundelen krachten

Webontwikkelaar Mobify en CMS-leverancier e-Spirit gaan samenwerken op de retailmarkt. Ze hopen zo tot een compleet technologieaanbod te komen.

Digital Agencies
Premium

Rogier IJzermans (Born05):’Ik wil groeien met onze eigen strategie, niet die van een ander’

Oprichter Rogier IJzermans heeft Born05 uitgebreid met twee nieuwe bedrijven: Newborn en Airborn. Newborn investeert in startups en met Airborn richt IJzermans zich op de snelgroeiende voice-markt.

Digital Agencies
Premium

Dept Agency naar Amerika en Azië

Bureaunetwerk Dept wil in de komende vijf jaar uitgroeien tot een wereldspeler. Nu hij een stevige positie in de grootste EU-landen heeft, richt CEO Dimi Albers zijn pijlen op Amerika en Azië.

Digital Agencies
Premium

Arjen Hettinga nieuwe managing director bij Oogst

Arjen Hettinga is Philip Spaas opgevolgd als managing director van marketingbureau Oogst, een bureau uit de Merkle-groep.

Digital Agencies
Premium

Super Digital en Traffic4u worden Reprise Nederland

De digitale marketingbureaus Super Digital en Traffic4u gaan op in een nieuw, reeds bestaand internationaal label van moederbedrijf IPG: Reprise Nederland.

Digital Agencies

Nieuwe bureau van oprichters Social Embassy

Niels van der Velden en Steven Jongeneel zijn een nieuw bedrijf begonnen, digitaal marketing- en communicatiebureau Outsmart. Dat wil grote merken laten groeien als een start-up en werkt daarom per project met wisselende teams ingehuurde specialisten.

Venture

Storyboard lanceert Storyboard Studios

Mediabedrijf Storyboard lanceert Storyboard Studios: Een full service productiehuis dat zich specialiseert in digitale video.

Marketing