Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen
Op 27 juni worden voor de negende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia19). De deur staat nu open om te nomineren.
Op 27 juni worden voor de negende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia19). De deur staat nu open om te nomineren.
Dept gaat aan de slag voor Holland & Barrett, de keten van gezondheidswinkels. De retailer neemt het bureau in de arm voor de e-commerce en achterliggende digitale transformatie.
Een verrassing op de Duitse markt voor internetbureaus. Een van de grootste marktpartijen, PIA, koopt de bijna net zo grote branchgenoot UDG. NA de fusie zijn de twee marktleider met een gezamenlijke omzet van ruim honderd miljoen euro.
Marc-Paul Brandt wordt de nieuwe CEO van Valtech Nederland. Daarmee neemt hij de positie over van Arnoud Martens, die Group Director Europe wordt.
Start-ups worden niet altijd op een eenzame zolderkamer geboren. Boekhoudtool Tellow is een heuse corporate start-up en is uitgegroeid tot een volwassen product en zelfstandig bedrijf. Wat startte als een innovatie binnen Rabobanks Moonshot-programma, is een onderneming geworden met een zeer scherpe doelstelling. Hoe heeft een experiment zich zo kunnen ontwikkelen?
Het internationaal werkende strategie- en designbureau Skyne uit Dubai opent een filiaal in Nederland. Dat komt onder leiding van Rinske Willemsen.
Het juiste team vinden voor een project kan een uitdaging zijn. Er zijn dan ook een aantal dingen waaraan u moet denken bij het vinden van de juiste mensen om geweldige technologische producten te maken. In de loop der jaren ben ik verantwoordelijk geweest voor het leiden van talloze teams in verschillende technische builds. In die tijd heb ik ontdekt dat er tenminste 7 factoren zijn waarmee u rekening moet houden bij het kiezen van projectteamleden.
De Duitse labels van onlinebureaunetwerk Dept worden samengevoegd en krijgen de merknaam van hun moederbedrijf. Er wordt een uitzondering gemaakt voor factor-a dat onder eigen merk diensten rondom Amazon-advertising Europees uitbouwt.
Het digitale agentschap Backelite gaat voortaan verder onder de naam Idean. Dit is het creatieve studionetwerk van Capgemini Invent, dat zich richt op digitale innovatie, advies en transformatie.
Een conversational interface – bekend van chatbots en -apps – blijkt ook prima inzetbaar voor reclame. Filmservice Film1 breidt de proef ermee uit. In plaats van banners uitsluitend te gebruiken om te zenden, gaat het met een chatinterface (geautomatiseerd) het gesprek aan. En werft zo succesvol abonnees.
Digitaal bureau Blauw Gras is aan de slag gegaan voor McDonald’s Nederland. Het Amsterdamse bureau gaat ’s werelds grootste restaurantketen volledig ondersteunen op het gebied van sociale media in Nederland.
Werken jouw creative en performance marketeers écht aan hetzelfde doel? Of maken ze van hun eigen expertise een doel op zich en duiken ze nauwelijks samen campagnes en resultaten in? Lieke Laan, digital marketing strateeg bij NOISE, houd een pleidooi voor meer samenwerking tussen creative en performance marketeers.
In 2019 gaan we meer concrete toepassingen van ‘mixed realities’ zien en organisaties beginnen serieus na te denken over de ethiek rondom datagebruik. Dat stelt directeur Gert Franke van bureau CLEVER°FRANKE.
Internetbureau Snakeware groeide in omzet met 30 procent tot 3,3 miljoen euro in het jaar 2018. De leiding wil om opdrachten gaan meedraaien met Nederlands grootste bureaus.
Digital agency Grrr heeft een nieuw platform ontwikkeld voor SpangaS – een jeugdprogramma van KRO-NCRV. Doel is om een brug te slaan tussen TV en sociale media, maar daarbij de privacy van jonge kijkers te waarborgen. Op een enkel onderzoekscookie na gebruikt de site bijvoorbeeld geen trackers.