Arjen Hettinga nieuwe managing director bij Oogst
Arjen Hettinga is Philip Spaas opgevolgd als managing director van marketingbureau Oogst, een bureau uit de Merkle-groep.
Arjen Hettinga is Philip Spaas opgevolgd als managing director van marketingbureau Oogst, een bureau uit de Merkle-groep.
De digitale marketingbureaus Super Digital en Traffic4u gaan op in een nieuw, reeds bestaand internationaal label van moederbedrijf IPG: Reprise Nederland.
Niels van der Velden en Steven Jongeneel zijn een nieuw bedrijf begonnen, digitaal marketing- en communicatiebureau Outsmart. Dat wil grote merken laten groeien als een start-up en werkt daarom per project met wisselende teams ingehuurde specialisten.
Mediabedrijf Storyboard lanceert Storyboard Studios: Een full service productiehuis dat zich specialiseert in digitale video.
Het Europees werkende marketingbureau Artefact stelt Arnold Struik aan om in de Benelux de consultingtak op te tuigen in deze te gaan leiden.
Alewijn Dekker wordt de co-managing director van creatief digitaal bureau Code D’Azur uit Amsterdam.
Ooit waarschuwde hij al dat Nederlandse creativiteit – ‘Als je niet op past’ – aanvoelt als een grap van het niveau André van Duin. Volgens Mervyn ten Dam (oprichter van het creatieve bureau ACHTUNG! Mcgarrybowen) zijn goede ideeën universeel en liever niet te Nederlands.
Jacco ter Schegget wordt met ingang van 1 maart 2019 CEO voor de activiteiten van de reclamegroep Publicis in België en Nederland. Ter Schegget, nu nog CEO van JWT voor Zuidoost-Azië, zal zijn nieuwe functie vanuit Amsterdam uitoefenen en rapporteren aan Jarek Ziebinski, Chief Executive Officer, Northern & Central Europe.
De Utrechtse woningcorporatie qlinker is gestart met de ontwikkeling van een nieuw online platform. Daarmee wil de verhuurder uitgroeien tot een volledig digitale corporatie. Samen met digital agency One Shoe zet het daarvoor de eerste stappen.
Daan Sip en Niels Verhoeven lanceren hun nieuwe bedrijf SocialReblz. Hun vorige bedrijf verkochten ze eind vorig jaar aan Talpa Network. Met hun nieuwe start-up willen zij influencermarketing professionaliseren.
Dimi Albers is benoemd tot CEO van het digitaal bureau Dept. Met zijn aanstelling wordt het bureaunetwerk tevens uitgebreid met 3creative uit Manchester.
Greenhouse Group voegt per 1 februari alle merken van zijn bureaus samen tot één nieuw label: Greenhouse.
Op 27 juni worden voor de negende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia19). De deur staat nu open om te nomineren.
Dept gaat aan de slag voor Holland & Barrett, de keten van gezondheidswinkels. De retailer neemt het bureau in de arm voor de e-commerce en achterliggende digitale transformatie.
Een verrassing op de Duitse markt voor internetbureaus. Een van de grootste marktpartijen, PIA, koopt de bijna net zo grote branchgenoot UDG. NA de fusie zijn de twee marktleider met een gezamenlijke omzet van ruim honderd miljoen euro.