More stories

Premium

Triple neemt creatief bureau Beast over

Technologiebedrijf Triple krijgt een steviger creatief profiel met de overname van digital creative agency Beast, ook uit Alkmaar. Daarnaast opent het een kantoor in Amsterdam.

Digital Agencies
Premium

Internationale ambitie Gracious: ‘Vraag naar ander soort bureau’

Het voelt als een kantelpunt. Waar Zakaria Amlal recent nog dichtbij de verkoop was van digital agency Gracious Studios, is op het laatste moment besloten het roer om te gooien. De keuze viel toch op zelfstandig uitbouwen. “Je merkt dat bedrijven, potentiële klanten, vastlopen. Het vraagt om een ander soort bureau.”

Digital Agencies
Premium

E-sites Group verandert naam in Handpicked agencies

E-Sites Group verandert zijn naam in Handpicked agencies en lanceert tegelijkertijd twee nieuwe labels. Departure komt voort uit het creatieve team van E-sites en Boldly richt zich op zaken rondom virtual reality en augmented reality.

Digital Agencies
Premium

Guapa E-commerce: ‘We verdubbelen in 2018’

Guapa, een bouwer van e-commerceplatformen uit Leek, streeft ernaar om de omzet dit jaar te verdubbelen naar drie miljoen euro.

Digital Agencies
Premium

Snakeware groeide in 2017 met 25 procent

Internetbureau Snakeware groeide in omzet met 25 procent tot 2,5 miljoen euro in het jaar 2017. De leiding spreekt over een goed gevulde orderportefeuille voor 2018.

Digital Agencies

Vier tips voor stakeholder involvement bij agile projecten

De product owner speelt een bepalende rol in het succes van agile productontwikkeling. Met name de manier waarop hij of zij stakeholders betrekt bij de ontwikkeling kan het product maken of breken. We delen graag een aantal praktijklessen vanuit een bureaucontext.

Agile
Premium

Adjan Kodde (DDA): ‘Merendeel nieuw digitaal talent komt al uit buitenland’

Digitale bureaus krijgen de komende jaren een aantal nieuwe uitdagingen in hun schoot geworpen. Dat beeld schetst Adjan Kodde, voorzitter van branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). Ter afsluiting van het DDA’s jubileumjaar blikt Kodde terug en kijkt hij vooruit. De toenemende schaarste aan talent, het vinden van nieuwe bedrijfsmodellen en de eigen winstgevendheid gaat bureaus bezighouden.

Digital Agencies
Premium

Yourzine en Searchresult lanceren bureau Adeptiv

Een jaar na de overname door PostNL voeren Yourzine en Searchresult een rebranding door. Het nieuwe bedrijf, met daarin ook Marvia en Cendris, gaat vanaf nu door het leven als Adeptiv.

Digital Agencies

FRMWRK bouwt bewustwordingscampagne eenzame ouderen

Het Rotterdamse internetbureau FRMWRK bouwde, met het oog op de kerstperiode, afgelopen weekend tijdens een hackathon een bewustwordingscampagne rondom eenzame ouderen.

Campagnes
Premium

Redhotminute fuseert met Colours, Mangrove

De internetbureaus Colours, Mangrove en Redhotminute fuseren en vormen samen een nieuwe organisatie met een omzet van tegen de 25 miljoen euro.

Digital Agencies
Premium

Jungle Minds strikt Dungelmann

Jungle Minds gaat een strategische samenwerking aan met schoenenwinkel Dungelmann.

Digital Agencies
Premium

DPDK lid van Society of Digital Agencies (SoDA)

DPDK is lid geworden van SoDa, het invite-only netwerk van honderd innovatieve digitale bureaus.

Digital Agencies
Premium

Bram Koster (Marketingfacts) naar Evolve

Bram Koster, hoofdredacteur en recentelijk creatieve chef van Marketingfacts, maakt de overstap naar Evolve. Hij gaat helpen bij de verdere uitbouw van het bureau.

Digital Agencies
Premium

Danny Cortenraede directeur en partner Wannahaves

Digital Media Agency Wannahaves heeft Danny Cortenraede aangesteld als managing director en partner. Hij moet ervoor zorgen dat het bureau uitgroeit tot ‘wereldspeler op het gebied van social content creatie en influencer marketing’.

Digital Agencies

Qban aan de slag voor New York Pizza

Bureau Qban is door New York Pizza gevraagd een offline campagne te vertalen naar een online omgeving. De creatieven gebruiken locatiegebaseerde reclame en digital out of home.

Creative