Triple neemt creatief bureau Beast over
Technologiebedrijf Triple krijgt een steviger creatief profiel met de overname van digital creative agency Beast, ook uit Alkmaar. Daarnaast opent het een kantoor in Amsterdam.
Technologiebedrijf Triple krijgt een steviger creatief profiel met de overname van digital creative agency Beast, ook uit Alkmaar. Daarnaast opent het een kantoor in Amsterdam.
Het voelt als een kantelpunt. Waar Zakaria Amlal recent nog dichtbij de verkoop was van digital agency Gracious Studios, is op het laatste moment besloten het roer om te gooien. De keuze viel toch op zelfstandig uitbouwen. “Je merkt dat bedrijven, potentiële klanten, vastlopen. Het vraagt om een ander soort bureau.”
E-Sites Group verandert zijn naam in Handpicked agencies en lanceert tegelijkertijd twee nieuwe labels. Departure komt voort uit het creatieve team van E-sites en Boldly richt zich op zaken rondom virtual reality en augmented reality.
Guapa, een bouwer van e-commerceplatformen uit Leek, streeft ernaar om de omzet dit jaar te verdubbelen naar drie miljoen euro.
Internetbureau Snakeware groeide in omzet met 25 procent tot 2,5 miljoen euro in het jaar 2017. De leiding spreekt over een goed gevulde orderportefeuille voor 2018.
De product owner speelt een bepalende rol in het succes van agile productontwikkeling. Met name de manier waarop hij of zij stakeholders betrekt bij de ontwikkeling kan het product maken of breken. We delen graag een aantal praktijklessen vanuit een bureaucontext.
Digitale bureaus krijgen de komende jaren een aantal nieuwe uitdagingen in hun schoot geworpen. Dat beeld schetst Adjan Kodde, voorzitter van branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). Ter afsluiting van het DDA’s jubileumjaar blikt Kodde terug en kijkt hij vooruit. De toenemende schaarste aan talent, het vinden van nieuwe bedrijfsmodellen en de eigen winstgevendheid gaat bureaus bezighouden.
Een jaar na de overname door PostNL voeren Yourzine en Searchresult een rebranding door. Het nieuwe bedrijf, met daarin ook Marvia en Cendris, gaat vanaf nu door het leven als Adeptiv.
Het Rotterdamse internetbureau FRMWRK bouwde, met het oog op de kerstperiode, afgelopen weekend tijdens een hackathon een bewustwordingscampagne rondom eenzame ouderen.
De internetbureaus Colours, Mangrove en Redhotminute fuseren en vormen samen een nieuwe organisatie met een omzet van tegen de 25 miljoen euro.
Jungle Minds gaat een strategische samenwerking aan met schoenenwinkel Dungelmann.
DPDK is lid geworden van SoDa, het invite-only netwerk van honderd innovatieve digitale bureaus.
Bram Koster, hoofdredacteur en recentelijk creatieve chef van Marketingfacts, maakt de overstap naar Evolve. Hij gaat helpen bij de verdere uitbouw van het bureau.
Digital Media Agency Wannahaves heeft Danny Cortenraede aangesteld als managing director en partner. Hij moet ervoor zorgen dat het bureau uitgroeit tot ‘wereldspeler op het gebied van social content creatie en influencer marketing’.
Bureau Qban is door New York Pizza gevraagd een offline campagne te vertalen naar een online omgeving. De creatieven gebruiken locatiegebaseerde reclame en digital out of home.