Nederlandse makers op SXSW: ‘Are we already AI obese?’
CreativeNL op SXSW in gesprek met makers. Waar liggen de creatieve en economische kansen van ‘immersive’ en AI, en waar de gevaren?
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
CreativeNL op SXSW in gesprek met makers. Waar liggen de creatieve en economische kansen van ‘immersive’ en AI, en waar de gevaren?
Veel werknemers ervaren stress van digitale vernieuwingen. Bestuurders zien de noodzaak, maar worstelen met het laten adopteren van IT-producten.
Bedrijven zetten AI in om efficiënter te werken, betere beslissingen te nemen en nieuwe markten te ontdekken. Maar wat betekent dit voor jouw organisatie?
De opmars van thuiswerken leek onstuitbaar, maar nu lijkt een kentering gaande. Amazon riep iedereen al terug naar kantoor. Is zulk wantrouwen terecht?
Lucardi had een stabiel platform nodig dat schaalbaar was en eenvoudig ingezet kon worden voor continuous testing en realtime verbeteringen.
Er bestaat een direct verband tussen de omvang van een sector en de mate waarin er wordt geïnnoveerd. Toch is innovatie juist in nichemarkten een noodzaak.
Tappr faciliteert kledinglabels via QR-codes met digitale productpaspoorten: transparantie voor consumenten en data en engagement voor producenten.
Je hebt een routeplan voor je digitale strategie, maar in de praktijk gaat er vaak veel mis. Hoe zorg je dat je roadmap werkelijk waarde oplevert?
Weinig is zo menselijk en persoonlijk als rouwen. Toch worden er ook op dit gebied toepassingen door AI en de techindustrie bedacht.
Onderzoek toont dat financiële stabiliteit, talent behouden en duurzaamheid belangrijk zijn, maar dat weinig wordt geïnvesteerd in digitale transformatie.
Opleiden is nergens zo belangrijk als in de zorg. Maar het is ook een van de gebieden waar al veel druk op werknemers ligt. Wat kan technologie bijdragen?
In deze video spreekt Bjørn Kreijen over de digitale transformatie van Boels Rental. In de organisatie, systemen en klantbehoefte.
Snel groeien geeft risico’s: slechtere klantenservice en minder overzicht. Een digitale transformatie gaf een verbeterde gebruikservaring en verdere groei.
Online zijn er veel opties maar de fysieke winkelervaring loopt bij veel retailers achter. ‘Fygitaal’ combineert fysieke aanwezigheid met digitale opties.
Zorgverzekeraars staan voor een reeks uitdagingen. Met een goede datastrategie kunnen ze deze uitdagingen aan en betaalbare zorg blijven bieden.