Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Podcast Shaping the Future: Generatieve AI en Large Language Models

Generatieve AI en Large Language Models: onmisbare marketingtool of experiment met toekomstpotentieel? In gesprek met Lee Boonstra en Saskia Nijs.

Digital Transformation

AI in het productieproces: simulaties, efficiëntie, reactiesnelheid en veiligheid

De productiesector zit al even in de vierde industriële revolutie. Hoe kunnen AI en Machine Learning de beschikbare technologie voor fabrikanten verbeteren?

Digital Transformation

AI en tech-innovaties kantelen het marketingvak

Marketing was altijd al datagestuurd en vol repetitieve processen. Juist daarom staan we aan de start van een door technologie aangedreven revolutie.

Digital Transformation

Richting een geïntegreerde digitale wereld in de gezondheidszorg

De coronapandemie gaf verandering richting een ‘digital-first’ gezondheidszorg een zet. Daarin zijn alle partijen digitaal aan één systeem verbonden.

E-health

SXSW recap – SXSW is een veelkoppig monster met veel kansen, ook voor Nederland

Als strategische landenexpert voor de Verenigde Staten bij CreativeNL bezocht ik SXSW. Ik zag veel kansen en een prominente Nederlandse aanwezigheid.

SxSW

SXSW recap – Longread: tech wordt steeds onzichtbaarder en daarmee onnavolgbaarder

Naar aanleiding van SXSW een grondige blik op de techwereld: over AI, psychedelica en ons brein en over de juichstemming en weinige kritische noten.

Digital Transformation

Digitale transformatie in haalbare stappen: focus op de klant en de rest volgt vanzelf

Essentieel bij digitale transformatie is de werkwijze: van losse projecten naar een doorlopende ontwikkeling van digitale producten. Dat doe je in stappen.

Digital Transformation

Startup ChatLicense: app die kinderen én ouders stap voor stap smartphone-wijs maakt

Jonge kinderen met smartphone ‘loslaten’ op het internet doen de meeste ouders liever niet. ChatLicense maakt kinderen en ouders stap voor stap wijzer.

Digital Transformation

Maak digitaal het kroonjuweel van je personalisatie-strategie

Doorlopende gepersonaliseerde content in een steeds complexer digitaal landschap? ‘Digital-centric’ en datagedreven contentdistributie zijn de sleutel.

Digital Transformation

Generatieve AI en Large Language Models: wat is het en hoe werkt het?

Om echt te begrijpen wat je met generatieve AI en Large Language Models kunt, maar ook wat de gevaren zijn, helpt het om te begrijpen hoe ze werken.

Digital Transformation
Premium

Interview: Bart Snijders over het toepassen van ChatGPT in de praktijk

ChatGPT is nu al meer dan een speeltje: denk bijvoorbeeld aan het maken van enorme hoeveelheden productbeschrijvingen. En dat is pas het begin.

Artificial Intelligence

Hoe digitale tweelingen gepersonaliseerde content makkelijker maken

Digitale tweelingen – virtuele versies van producten – maken gepersonaliseerde content makkelijker. Denk: afbeeldingen en video’s in alle mogelijke varianten.

Digital Transformation

De zes grootste valkuilen bij digitale transformatie en hoe je deze vermijdt

Slechts 30 procent van bedrijven slaagt in het doorvoeren van een digitale transformatie. Er zijn dan ook legio valkuilen. Dit zijn de zes grootste.

Digital Transformation

SLBdiensten: business transformatie met behulp van composable

SLBdiensten ging over naar een volledige nieuw systeem: dat bracht groter gebruiksgemak voor klanten en een frisse blik op de eigen bedrijfsprocessen.

Composable Commerce

Succesvolle B2B- en D2C-marketing: aandachtspunten voor de basis en de versnelling

Digitale marketing draait om de klant, business en technologie. Er zijn twee fases van digitale volwassenheid van B2B-bedrijven: de basis en de versnelling.

B2B Digital