SXSW recap – SXSW is een veelkoppig monster met veel kansen, ook voor Nederland
Als strategische landenexpert voor de Verenigde Staten bij CreativeNL bezocht ik SXSW. Ik zag veel kansen en een prominente Nederlandse aanwezigheid.
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
Als strategische landenexpert voor de Verenigde Staten bij CreativeNL bezocht ik SXSW. Ik zag veel kansen en een prominente Nederlandse aanwezigheid.
Naar aanleiding van SXSW een grondige blik op de techwereld: over AI, psychedelica en ons brein en over de juichstemming en weinige kritische noten.
Essentieel bij digitale transformatie is de werkwijze: van losse projecten naar een doorlopende ontwikkeling van digitale producten. Dat doe je in stappen.
Jonge kinderen met smartphone ‘loslaten’ op het internet doen de meeste ouders liever niet. ChatLicense maakt kinderen en ouders stap voor stap wijzer.
Doorlopende gepersonaliseerde content in een steeds complexer digitaal landschap? ‘Digital-centric’ en datagedreven contentdistributie zijn de sleutel.
Om echt te begrijpen wat je met generatieve AI en Large Language Models kunt, maar ook wat de gevaren zijn, helpt het om te begrijpen hoe ze werken.
ChatGPT is nu al meer dan een speeltje: denk bijvoorbeeld aan het maken van enorme hoeveelheden productbeschrijvingen. En dat is pas het begin.
Digitale tweelingen – virtuele versies van producten – maken gepersonaliseerde content makkelijker. Denk: afbeeldingen en video’s in alle mogelijke varianten.
Slechts 30 procent van bedrijven slaagt in het doorvoeren van een digitale transformatie. Er zijn dan ook legio valkuilen. Dit zijn de zes grootste.
SLBdiensten ging over naar een volledige nieuw systeem: dat bracht groter gebruiksgemak voor klanten en een frisse blik op de eigen bedrijfsprocessen.
Digitale marketing draait om de klant, business en technologie. Er zijn twee fases van digitale volwassenheid van B2B-bedrijven: de basis en de versnelling.
De grote veranderingen in B2B e-commerce gaan door: zoeken met AI, digitale zelfbediening, visualisatie, PWA’s, duurzaamheid in e-fulfilment en meer.
Digitalisering leidt tot een herijking van de marketeer. De ‘digital enabler’ heeft grondige MarTech-kennis en maakt connecties tussen tech en business.
hoe bouw je een digitale omni-channel ervaring in een industrie waar je te maken hebt met veel regelgeving over privacy?
Streamingdiensten willen blijven groeien terwijl consumenten hun grenzen bereiken. Advertentiemodellen komen terug en de smart TV brengt nieuwe kansen.