Infographic: online cross-border verkopen in Europa
Cross-Border Commerce Europe, het platform dat cross-border e-commerce in Europa stimuleert, lanceert een onderzoek naar de 16 sterkste Europese landen met een focus op hun cross-border prestaties.
Cross-Border Commerce Europe, het platform dat cross-border e-commerce in Europa stimuleert, lanceert een onderzoek naar de 16 sterkste Europese landen met een focus op hun cross-border prestaties.
Albert Heijn breidt het bezorggebied uit naar Zuid-Holland en Zeeland. Het gaat om zo’n 100.000 adressen.
Financieel directeur Sebastian Ebel wordt de nieuwe CEO van reisorganisatie TUI. Zijn aanstelling werd zojuist bekendgemaakt.
Door het enorme aanbod op Amazon is de concurrentie groot en ben je als externe verkoper steeds meer aangewezen op advertenties. Of kan het anders?
Onafhankelijke verkopers betalen anno 2022 inmiddels vaak een commissiepercentage van ruim 19 procent per verkocht product bij Amazon. Naast de 15 procent commissie betalen zij gemiddeld ongeveer 4 procent aan advertenties voor hun producten. In 2017 waren de advertentiekosten nog minder dan de helft hiervan, krap 2 procent. Dat blijkt uit onderzoek van FiveX, aanbieder van een business-management tool voor verkopers op online marktplaatsen.
Containervervoer tussen Amerika en Europa blijft vertraagd en het ziet ernaar uit dat tientallen afvaarten komende maand worden geannuleerd.
Bobex, één van de grootste vergelijkingssites voor offertes bij bouw- en renovatiebedrijven in de Benelux, neemt Verbouwkosten BV over. Met de acquisitie versterkt Bobex naar eigen zeggen zijn positie in Nederland.
De meeste consumenten vinden duurzaam online winkelen belangrijk, maar ze weten niet altijd hoe ze dat moeten doen. Ze zijn wel bereid om hun gedrag aan te passen. Zo zegt 84 procent bewust te kiezen tijdens de aankoop zodat er geen producten retour gezonden hoeven te worden. Iets meer dan een derde van de consumenten is bereid om meer te betalen voor een duurzame bezorging. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Duurzaamheid Monitor, die in opdracht van Thuiswinkel.org wordt uitgevoerd door Stakeholderwatch.
Zalando geeft een winstwaarschuwing af nu de macro-omstandigheden verder verslechteren. Het tweede kwartaal is winstgevend, maar ‘zwakker dan verwacht’.
Pc-fabrikant Lenovo wil scherpschieten, zegt hoofd marketing Benelux Marjolijn van Dingenen bij de videocollectie Emerce Retail. “Ons marketingbudget werd altijd erg fragmentarisch ingezet, nu kiezen we bewust voor mid-funnel en daaronder. We gaan voor de conversie.”
Het merk dat in het verleden grotendeels was aangewezen op de fysieke retail, is sinds de verzelfstandiging vorig jaar nu digital first. Dat zegt Trix van der Vleuten, Global Sr Director Brand Creation & Planning van Philips Domestic Appliances, bij Emerce Retail Video Collection.
Kamera Express overweegt uitbreiding naar Oostenrijk. Dat vertellen Soraya de Meijer en Lydia van Dijk van de cameraretailer in Emerce Retail Video Colllection.
Bakker.com, gespecialiseerd in planten- en tuinartikelen, komt in Franse handen. Het bedrijf wordt overgenomen door branchegenoot Willemse France. Dat bevestigt de curator tegenover Retailtrends.
Vendor lock-ins en monolithische IT-systemen kunnen de e-commercestrategie van een organisatie hinderen op middellange en lange termijn. De flexibiliteit om op de markt te reageren verdwijnt.
De consumentenomzet van Wehkamp in het boekjaar 2021-2022 kwam uit op 783 miljoen euro, een groei van 7,3 procent. Die groei heeft het concern te danken aan de acquisitie van kleertjes.com, al wordt de omzet van het onderdeel niet apart vermeld.