Direct-to-consumer: de strategie van nu
Consumenten kopen tegenwoordig online en rechtstreeks bij producenten. D2C is een mooie kans om je ‘brand awareness’ te vergroten en data te verzamelen.
Consumenten kopen tegenwoordig online en rechtstreeks bij producenten. D2C is een mooie kans om je ‘brand awareness’ te vergroten en data te verzamelen.
MyMcDonald’s Rewards, het digitale spaarprogramma van de hamburgerketen, is de miljoenste gebruiker gepasseerd. In vergelijking met andere landen maken Nederlanders veelvuldig gebruik van de MyMcDonald’s Rewards.
Vanaf vandaag is Kopersbescherming voor alle Marktplaatsgebruikers beschikbaar. De dienst wordt onder de aandacht gebracht via een nieuwe campagne.
In veel landen is gespreid betalen via Buy-Now-Pay-Later al normaal. Uit cijfers blijkt dat het gebruik ervan toeneemt, vooral onder jongere consumenten.
Royal Mail wil in Engeland de tarieven van post- en pakketvervoer weer verhogen. De vaste kosten blijven oplopen.
Eén op de drie horlogebezitters (33%) heeft zijn of haar horloge online gekocht. Met een gemiddelde uitgave van €523 is deze markt inmiddels 1,4 miljard euro waard.
Solvari, de marktplaats waar consument en vakman elkaar kunnen vinden, heeft recentelijk Casius en Twizzi overgenomen. Met deze vierde overname wil het Nederlandse bedrijf zijn positie in de Benelux verder versterken.
Branded Stores, of ook wel online Shop in Shops, bestaan in Azië al langer, denk aan het Chinese Tmall. In Europa en in Nederland beginnen zij nu ook hun weg naar de klant te vinden.
DHL heeft in Almere en Zoetermeer klimaatneutrale CityHubs geopend, van waaruit lokale bezorging fossielvrij wordt gerealiseerd.
Blokker krijgt afhaalpunten van online winkel Ochama en wil daarmee meer voetverkeer naar zijn winkels opwekken.
The Next Closet, het platform voor de in- en verkoop van tweedehandskleding, overweegt een permanente winkel te openen waar niet alleen kleding wordt verkocht, maar ook kan worden ingeleverd. “We willen de ervaring met het kopen van tweedehandskleding sterk verbeteren,” zegt ad interim CEO Suzanne Kats in de videocollectie Emerce Fashion.
Hoe wordt AI toegepast in de praktijk? Start-up Biller schudt de zakelijke betaalmarkt op met een AI-gedreven oplossing voor online achterafbetaling.
“Mensen kopen steeds vaker duurzamere kleding”. Dat zegt
Jan-Jaap ten Cate, medeoprichter van Vercate, in de videocollectie Emerce Fashion.
Nieuw onderzoek van GfK laat zien dat de Nederlandse consument fundamenteel anders is gaan winkelen sinds het coronavirus. Men is meer online gaan kopen, een lijn die zich voortzet naar 50/50 digitaal en fysiek.
Uber Eats is maandag een proef gestart voor autonome bezorging in Los Angeles samen met Serve Robotics en Motional.