More stories

Direct-to-consumer: de strategie van nu

Consumenten kopen tegenwoordig online en rechtstreeks bij producenten. D2C is een mooie kans om je ‘brand awareness’ te vergroten en data te verzamelen.

Strategy
Premium

Meer dan miljoen Nederlandse gebruikers voor spaarprogramma McDonald’s

MyMcDonald’s Rewards, het digitale spaarprogramma van de hamburgerketen, is de miljoenste gebruiker gepasseerd. In vergelijking met andere landen maken Nederlanders veelvuldig gebruik van de MyMcDonald’s Rewards.

Customer Loyalty
Premium

Marktplaats lanceert campagne rond Kopersbescherming

Vanaf vandaag is Kopersbescherming voor alle Marktplaatsgebruikers beschikbaar. De dienst wordt onder de aandacht gebracht via een nieuwe campagne.

E-commerce

Buy-Now-Pay-Later overal ter wereld steeds meer gebruikt

In veel landen is gespreid betalen via Buy-Now-Pay-Later al normaal. Uit cijfers blijkt dat het gebruik ervan toeneemt, vooral onder jongere consumenten.

Payment
Premium

Royal Mail kijkt naar prijsverhoging pakketvervoer

Royal Mail wil in Engeland de tarieven van post- en pakketvervoer weer verhogen. De vaste kosten blijven oplopen.

Logistics
Premium

Online horlogemarkt goed voor 1,4 miljard euro

Eén op de drie horlogebezitters (33%) heeft zijn of haar horloge online gekocht. Met een gemiddelde uitgave van €523 is deze markt inmiddels 1,4 miljard euro waard.

E-commerce
Premium

Dennis van den Bos (Solvari): ‘Een minder overspannen markt zou welkom zijn’

Solvari, de marktplaats waar consument en vakman elkaar kunnen vinden, heeft recentelijk Casius en Twizzi overgenomen. Met deze vierde overname wil het Nederlandse bedrijf zijn positie in de Benelux verder versterken.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce Live: hoe versla je Amazon met branded stores?

Branded Stores, of ook wel online Shop in Shops, bestaan in Azië al langer, denk aan het Chinese Tmall. In Europa en in Nederland beginnen zij nu ook hun weg naar de klant te vinden.

Marketplaces
Premium

DHL Parcel opent klimaatneutrale CityHubs voor last mile

DHL heeft in Almere en Zoetermeer klimaatneutrale CityHubs geopend, van waaruit lokale bezorging fossielvrij wordt gerealiseerd.

E-commerce
Premium

Blokker krijgt afhaalpunten van JD’s Ochama

Blokker krijgt afhaalpunten van online winkel Ochama en wil daarmee meer voetverkeer naar zijn winkels opwekken.

Retail
Premium

Emerce Fashion: The Next Closet overweegt fysieke winkel

The Next Closet, het platform voor de in- en verkoop van tweedehandskleding, overweegt een permanente winkel te openen waar niet alleen kleding wordt verkocht, maar ook kan worden ingeleverd. “We willen de ervaring met het kopen van tweedehandskleding sterk verbeteren,” zegt ad interim CEO Suzanne Kats in de videocollectie Emerce Fashion.

Fashion

AI in de praktijk: Biller innoveert de betaalmarkt voor B2B e-commerceretailers

Hoe wordt AI toegepast in de praktijk? Start-up Biller schudt de zakelijke betaalmarkt op met een AI-gedreven oplossing voor online achterafbetaling. 

Payment
Premium

Emerce Fashion: ‘Duurzaam verkoopt’

“Mensen kopen steeds vaker duurzamere kleding”. Dat zegt
Jan-Jaap ten Cate, medeoprichter van Vercate, in de videocollectie Emerce Fashion.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Retail gaat naar 50/50 online/offline’

Nieuw onderzoek van GfK laat zien dat de Nederlandse consument fundamenteel anders is gaan winkelen sinds het coronavirus. Men is meer online gaan kopen, een lijn die zich voortzet naar 50/50 digitaal en fysiek.

E-commerce
Premium

Uber Eats start proef met bezorgrobots

Uber Eats is maandag een proef gestart voor autonome bezorging in Los Angeles samen met Serve Robotics en Motional.

Food