More stories

Premium

Eerste landelijke Week van de Stenen Winkel

In de week van 9 tot en met 15 mei 2022 vindt de eerste landelijke Week van de Stenen Winkel plaats. Een initiatief om de lokale stenen winkel in het zonnetje te zetten en aandacht te creëren voor de waarde van deze winkels bij de consument.

Retail
Premium

Google staat alternatieve betaalmethodes toe in apps

Google laat de verplichting om af te rekenen via Play Store-betaalsysteem in de toekomst los. Hiermee reageert het bedrijf op de vele kritiek van ontwikkelaars.

Payment
Premium

Thuiswinkel.org in actie voor minder retouren webwinkels

Thuiswinkel.org sluit een samenwerking met Retourvignet.com met als doel om het misbruik van de retouroptie bij webwinkels terug te dringen.

E-commerce
Premium

Albert Heijn lanceert bezorgdienst voor Belgische ondernemers

Albert Heijn lanceert in Belgie Albert Heijn op ’t werk, een bezorgdienst waarmee de retailer zich richt op de zakelijke markt.

Food
Premium

‘Nederlander wil milieuvriendelijk shoppen’

De helft van de Nederlanders (56%) koopt het meest milieuvriendelijke product als hij de keuze heeft om dat te doen.

E-commerce

Verantwoord ondernemen in e-commerce: een Europese benchmark

Hoe doen Europese webwinkels het op het gebied van duurzaamheid en verantwoord ondernemen? En wat vertellen ze daar hun klanten over? De stand van zaken.

Sustainability
Premium

Belg spendeerde in 2021 12,1 miljard euro aan e-commerce

In 2021 besteedde de Belg 12,1 miljard euro aan e-commerce, een stijging van 18 procent in vergelijking met 2020, zo blijkt uit de BeCommerce Market Monitor.

E-commerce
Premium

37 miljard apps gedownload in eerste kwartaal

In het eerste kwartaal van 2022 zijn 37 miljard apps gedownload via de App Store en Google Play, een stijging van 11 procent op jaarbasis, volgens data.ai (voorheen bekend als App Annie).

E-commerce
Premium

ING: Zakelijke e-commerce minder groot dan B2C

De sectorexperts van ING verwachten dat de transitie naar een omnichannel verdienmodel in de groothandel de komende jaren stevig zal doorzetten, met de voedingsgroothandel voorop. Niet alleen omdat de klant dit steeds vaker wil, maar ook om nieuwe spelers, zoals online platformen, in de markt het hoofd te bieden.

B2B Digital
Premium

PostNL gaat weer pakketten vervoeren via het spoor

Na 25 jaar gaat PostNL weer pakketten en brieven vervoeren via het spoor. Er wordt gestart met een wekelijkse trailer op het traject naar Oslo.

Logistics
Premium

Nederlands e-commerce begint oorlog te voelen

De oorlog in de Oekraïne begint merkbaar te worden in de Nederlandse e-commercesector. Er zijn rijzende zorgen bij webwinkels over voorraden in veel productgroepen en de levertermijn van onder andere meubels en witgoed zijn langer geworden.

E-commerce
Premium

AUTO1 Group: Enorme vraag naar tweedehands auto’s

Europese grootste online autohandelaar Auto1 Group verkocht in 2021 dertig procent meer tweedehands voertuigen. De omzet in het vierde kwartaal verdubbelde tot 1,6 miljard euro.

E-commerce
Premium

Duurzame pakketbezorger Parcls naar Rotterdam

De duurzame pakketbezorger Parcls opent vandaag de eerste vestiging in Rotterdam. Op termijn ambieert het bedrijf honderd vestigingen door heel Nederland.

Logistics
Premium

Minister Yesilgöz: geen legitimatieplicht voor verzenders van pakketjes

Minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid ziet niets in een legitimatieplicht voor verzenders van pakketjes om zo de handel van drugs of andere illegale goederen tegen te gaan.

Logistics
Premium

Meer transparantie over inkomsten digitale platformen

Woensdag is het wetsvoorstel transparantie over inkomsten digitale platformen (DAC7) aangeboden aan de Tweede Kamer. Met dit wetsvoorstel worden digitale platformen vanaf 1 januari 2023 verplicht jaarlijks informatie aan te leveren aan de Belastingdienst over v

Marketplaces