More stories

De uitdagingen van Brexit voor e-commerce-ondernemers

Brexit: verkopen brengt nieuwe beperkingen en extra intraregionale kosten. De gevolgen en vijf strategieën om met de nieuwe maatregelen om te gaan. 

Cross Border
Premium

Amazon Prime Day op 21 en 22 juni

Het tweedaagse koopjesfestijn van Amazon Prime Day vindt plaats op 21 en 22 juni. In Nederland en België profiteren Prime-leden volgens Amazon van duizenden deals op Amazon.nl in categorieën zoals Wonen en Keuken, Elektronica, Klussen en Gereedschap, Gezondheid en Persoonlijke Verzorging en Speelgoed.

E-commerce
Premium

Internetoplichters aangehouden

Een 38-jarige Waalwijker is vanmorgen, met toestemming van de officier van justitie, op een woonadres in Drunen door de politie aangehouden op verdenking van internetoplichting. Hij zou op verkoopsites goederen, zoals speciale waterkranen en deurbellen te koop hebben aangeboden.

E-commerce
Premium

Eind 2021 meer webshops dan fysieke non-food winkels

Na een extreme toename van de detailhandel-omzet van 6 procent in 2020, verwacht ING voor 2021 enkel nog een lichte groei van 1,5 procent, grotendeels door de aanhoudend hoge groei van verkopen in het online segment van 25 procent. In de fysieke food en non-food retail is er dit jaar geen groei te verwachten.

Retail
Premium

Picnic breidt uit naar Roosendaal

Negentigduizend huishoudens in West-Brabant, onder meer in Roosendaal en Bergen op Zoom, kunnen hun dagelijkse boodschappen gaan doen bij websuper Picnic.

E-commerce
Premium

Airbnb: Europese reiziger wordt wakker

De Europese reiziger haalt zijn reistas uit de kast en begint zich te oriënteren op uitstapjes in de buurt, zo laten cijfers van Airbnb zien.

Travel

Verkopen op Amazon? Dit zijn de kosten

Amazon is een jaar actief in Nederland. Steeds vaker klinkt de vraag wat het precies kost om via Amazon te verkopen. De verschillende kosten op een rij.

Marketplaces
Premium

Online omzet in april bijna 19 procent hoger

De online omzet was in april 18,6 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 17,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet normaal gesproken een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 19,4 procent, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

Retail
Premium

EU verscherpt regels voor internationale onlinehandel, Chinese pakketjes fors duurder

De EU voert nieuwe regels in voor online winkelen, waardoor de meerderheid van de Chinese pakketten belastbaar zal worden. Ook moeten Chinese detailhandelaren Europese vertegenwoordigers benoemen.

Cross Border
Premium

Flitsbezorger van boodschappen Getir start in Nederland

Het Turkse Getir, naar eigen zeggen ’s werelds eerste flitsbezorger van boodschappen, opende dit weekend officieel de deuren in Amsterdam. Vier maanden geleden is het bedrijf begonnen in Londen.

Food
Premium

Emerce E-Commerce: ‘Bied zoveel mogelijk betaalmethoden aan’

Bied klanten zo veel mogelijk betaalmethoden aan. Dat is de boodschap van Stefanie Richheimer, VP West-Europa bij Mollie, en Michiel Kroeks, CEO van digital agency 4NG bij Emerce E-Commerce. Ze komen met tips die je vandaag nog kunt toepassen voor online betalingen.

Payment
Premium

Emerce E-commerce: Seven Senders bouwt aan Europees kantorennetwerk

De specialist in internationale pakketlevering voor webwinkels Seven Senders wil dit jaar nog een aantal kantoren openen en koerst op weer een omzetverdubbeling.

Logistics
Premium

Google integreert WooCommerce, GoDaddy, Square

Google wil een grotere speler worden op de e-commercemarkt en laat tienduizenden webwinkels hun producten gratis in de zoekmachine figureren.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce: ‘Steek voorzichtig de grens over’

Als je over de grens wilt verkopen, doe dat in kleine stappen. “Begin met verkoop op een marktplaats,” adviseert onderzoeker/docent Sjoukje Goldman van de Hogeschool van Amsterdam op Emerce E-Commerce.

Cross Border
Premium

Emerce E-Commerce: Digitaal platform Grolsch ondersteunt horeca met selfcare en data

Koninklijke Grolsch lanceerde een dezer dagen samen met TriMM een digitaal platform voor alle horecaondernemers in Nederland: duurzamehoreca.nl. Met dit online platform beschikt Grolsch over één toegankelijke centrale plek, waar horecapartners informatie kunnen vinden over de samenwerking en bestellingen kunnen plaatsen. Daarnaast is het een informatief platform voor alle actieve horecaondernemers.

B2B Digital