DPG bouwt zeker veertig webshops om
DPG Media eCommerce lanceert een nieuwe visuele identiteit en architectuur van veertig webshops. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webwinkel die zowel in uitstraling als in h
DPG Media eCommerce lanceert een nieuwe visuele identiteit en architectuur van veertig webshops. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webwinkel die zowel in uitstraling als in h
Action is in Nederland eindelijk met een webshop begonnen. Weliswaar bood het bedrijf tijdens de lockdown ook al artikelen online aan, maar nu komt er een permanente webwinkel.
Na Instagram krijgt nu ook WhatsApp de beschikking over het e-commerceplatform Shops van Facebook.
Bpost en 2dehands, de Belgische Marktplaats, slaan de handen ineen. Gebruikers van het online platform kunnen hun spullen verzenden of ontvangen via bpost.
Nederlandse digitale consumenten kopen het minst bij webwinkels in andere EU-landen. Slechts vijftien procent van de uitgaven, oftewel ruim vier miljard euro, gaat daar naartoe. De rest wordt in eigen land uitgegeven.
In het eerste kwartaal van 2021 zijn er 1 miljoen nieuwe online kopers bijgekomen, daarnaast is het gemiddeld besteed bedrag per online koper sterk gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK, in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders en in samenwerking met PostNL, Betaalvereniging Nederland en Currence.
De TOM-Group uit Bladel opent twee nieuwe magazijnen, aan Rootven 22b en Rootven 24, en een eigen sociale werkplaats. Inclusief het nieuwbouwproject op Rootven 29, staat de teller van de onderneming inmiddels op twaalf magazijn.
Hoteliers.com en Koninklijke Horeca Nederland slaan de handen ineen om het direct boeken van hotels grootschalig onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek. De strenge eisen van de boekingsplatforms in het hotellandschap, brengen hoteliers in zware problemen en de commissies die hoteliers moeten afdragen aan de platforms zijn torenhoog, zo stellen beide organisaties.
Kunstmatige intelligentie moet het fenomeen PIM een stuk goedkoper maken. Dat zegt IT architect Ronald Muller van XIAM Solutions op Emerce PIM. “Je moet dan vooral denken aan het automatisch classificeren van producten of het schrijven van commerciële teksten op basis van een catalogus.”
PIMs zijn over het algemeen nog tamelijk kostbaar, o
Er wordt steeds meer en sneller bezorgd. Tegelijkertijd wordt duurzaamheid belangrijker. Is dat alles tegelijk wel mogelijk? Vier trends in pakketbezorging.
Vanaf deze week bezorgt Albert Heijn ook boodschappen in Gent, Aalst, Leuven en de rand van Brussel. Daarmee komt de teller op 800.000 Belgische huishoudens te staan: een verdubbeling van het bezorggebied. Albert Heijn opende vorige week ook twee nieuwe winkels, in Vilvoorde en Merksem. Dat brengt het totaal op 63.
PostNL neemt vandaag zijn zesentwintigste pakkettensorteercentrum in Nederland in gebruik. Vanuit dit nieuwe pand van ruim 7.600 vierkante meter aan de Fokkemast 6 in Westzaan worden dagelijks gemiddeld zo’n 40.000 pakketten bezorgd.
Hubo fuseerde zijn tuincentra (Intratuin en Walter Van Gastel) nog niet zo heel lang geleden met de Waalse sectorgenoot Oh! Green. Het fusiebedrijf realiseert zo’n 70 miljoen euro omzet en is in België de nummer twee na Aveve. Online moet nog wel een inhaalslag worden gemaakt, zo blijkt uit het relaas van Oh! Green op Emerce PIM.
Veel groothandels denken na over directe verkoop aan consumenten. Wat is de operationele impact? Deel 3: de financiën, van debiteuren tot de margeketen.
Amazon belooft niet minder dan 2 miljoen kortingen op producten in 20 landen op Prime Day, dat vandaag van start gaat. Het tweedaagse koopjesfestijn is een maand naar voren gehaald.