More stories

Premium

Online omzet detailhandel stijgt met bijna 86 procent

De detailhandel begon 2021 met een recordgroei van de internetverkopen van bijna 86 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van een jaar eerder. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe kwartaalcijfers over de detailhandel.

Retail
Premium

Picnic passeert Jumbo op markt voor online boodschappen

Albert Heijn blijft online marktleider op de boodschappenmarkt. 41 procent van de respondenten in een onderzoek van platform Supermarkt & Ruimte geeft aan bij Albert Heijn online supermarktaankopen te doen. Picnic (27 procent) heeft Jumbo (21 procent) nu definitief verdrongen naar de derde plek.

Food
Premium

Modevergelijker Supersales naar Groot-Brittannië

Supersales, het grootste mode-vergelijkingsplatform van Nederland, lanceert in Groot-Brittannië. Via SuperSales.co.uk shoppen koopjesjager hun favoriete merken tegen de beste prijzen bij honderd webshops, belooft het platform.

E-commerce

Instax (Fujifilm) kiest met D2C-aanpak voor eigen klantdata

Kan een merk nog zonder direct-to-consumerstrategie? Instax (Fujifilm) vindt van niet. Vooral vanwege de merkbeleving én de klantdata.

E-commerce platforms
Premium

The Good Roll en Budbee starten samenwerking voor bezorging

Duurzame startups The Good Roll en Budbee slaan de handen ineen. Vanaf deze maand wordt het 100% boomvrij en duurzame toiletpapier van The Good Roll ook met Budbee bij klanten thuis bezorgd.

Logistics

Boost je klantervaring door content en commerce te koppelen

Verbeter de online klantervaring door content en commerce beter te verbinden. Twee routes: je e-commercesysteem óf je webcontent management-systeem.

CMS
Premium

Amazon stopt met Prime Now, maar niet met snelle bezorgingen

Amazon stopt in de VS met zijn snelle bezorgdienst Prime Now. De bezorgtijden worden steeds korter, waardoor het onderscheid met reguliere bezorgingen lijkt te gaan verdwijnen.

Logistics

De perfecte checkout: zo doe je dat

In de betaalfase haken veel online klanten toch nog af. Dat is zonde. Verhoog je conversie met deze laagdrempelige aanpassingen.

E-commerce

Vier onmisbare trends in de digitale klantervaring in 2021

Ook bij fysieke bedrijven groeit de online verkoop. Maar de verwachtingen van online klanten veranderen ook. Vier trends om in de gaten te houden.

Customer Experience
Premium

Google opent winkel voor eigen hardware in New York

Google gaat eindelijk een winkel openen voor de verkoop zijn hardware in Chelsea, direct onder een van de kantoren van het bedrijf in New York City.

E-commerce

De grootste uitdaging om B2B-personalisatie te laten werken

Veel B2B-bedrijven vinden het lastig om middels personalisatie de online omzet te verhogen. Vier vaste stappen die houvast geven bij B2B-personalisatie.

Data
Premium

Online bestedingen flink gewijzigd na heropening winkels

Tuincentra, bouwmarkten en woonwinkels worden sinds de versoepelingen weer volop bezocht. De online ervaring van de retailers kan toch moeilijk tippen aan de fysieke ervaring. Betaalbedrijf Klarna, partner van 16.000 webshops, heeft de effecten onderzocht van de heropening van de winkels en constateert dat veel consumenten in het digitale domein zijn blijven hangen.

E-commerce
Premium

Nieuw project MKB-Nederland ondersteunt ondernemer bij online verkoop

In samenwerking met Vakcentrum en Inretail gaat MKB-Nederland ondernemers in de non-food retail doelgericht ondersteunen bij de ontwikkeling en groei van hun online verkoop. Dat doet de ondernemersorganisatie als antwoord op het toenemend aantal vragen van ondernemers en de behoefte aan advies op dit terrein.

E-commerce
Premium

Consumenten ontevreden over externe verkopers marktplaatsen

Eén op de vier consumenten heeft slechte ervaringen met externe verkopers op online marktplaatsen. In de meeste gevallen gaat het om te lange verwerk- en bezorgtijden. Dit blijkt uit de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7000 Nederlanders.

Marketplaces
Premium

Aanhoudingen na oplichting via webshops

In een onderzoek naar online oplichting heeft de politie woensdag een 33-jarige vrouw en een 39-jarige man uit Breda aangehouden. Tientallen gedupeerden uit Nederland bestelden online een product, betaalden hiervoor, maar ontvingen het bestelde product nooit.

E-commerce