More stories

Maximale impact met user-generated content bij customer journey’s

Hoe user generated content de klantreis kan beïnvloeden voor, tijdens en na de aanschaf van een product. Bugaboo deelt haar ervaring.

Customer Experience
Premium

Emerce Fashion: America Today en PostNL gaan klantdata analyseren

Kledingretailer America Today en PostNL gaan de komende tijd gezamenlijk klantdata analyseren. Dat vertellen Martin Bless van America Today en Patrick Vink van PostNL op Emerce Fashion.

Retail
Premium

De Bijenkorf opent webshop in Oostenrijk

De Bijenkorf opent vandaag een nieuwe webshop in Oostenrijk: www.debijenkorf.at.

E-commerce
Premium

Emerce Fashion: Kledingwinkels krijgen Click & Collect van Zalando

Zalando gaat nieuwe logistieke opties aanbieden bij winkels die zijn aangesloten op zijn Connected Retail-programma. Binnenkort kunnen zij click & collect en ‘return to store’ aanbieden vanuit het online platform.

Marketplaces

De marketplace-specialist: het schaap met de vijf poten

Marketplaces zijn sterk in opkomst en dat vraagt om de inzet van specialisten. Wat moet zo’n marketplace-specialist allemaal kennen en kunnen?

Marketplaces
Premium

Expedia ‘een studie van contrasten’

Online reisbureau Expedia heeft het afgelopen kwartaal beter gepresteerd dan verwacht. De bruto boekingen waren slechts 14 procent lager dan een jaar eerder en de Amerikaanse reismarkt trekt weer voorzichtig aan.

Travel

Zo bereik je Generatie Z – volgens Generatie Z

De wereld, groepen en menselijk gedrag verandert heel snel. Hoe beïnvloedt dit de maatschappij en hoe kan je hier als organisatie op inspelen?

B2B Digital
Premium

Emerce Fashion: omzet verhogen met een ‘keten van empowerment’

Hoe bereik je een duurzame online groei in crisistijden? MYoMY maakt tassen en portemonnees samen met fairtrade productiepartners in India en Bangladesh. Door actief samen te werken creëren zij een keten van empowerment, waar iedereen profijt van heeft: van maker tot drager. Fleur Geerick vertelt er over op Emerce Fashion.

Fashion

D2C: zo verkoop je producten rechtstreeks aan de consument

Een D2C-kanaal is een steeds belangrijkere route naar de markt, maar hoe kun je slagen in D2C?

E-commerce
Premium

Emerce Fashion: ‘Klanten willen snellere bezorging’

In 1981 startte Eleganza zijn eerste schoenenwinkel in het stadshart van Hilversum. In 2001 werd in het oude historische centrum van Utrecht aan de Lijnmarkt een tweede vestiging geopend. Daarna werd de stap gezet naar online. Maar het ging pas echt lopen toen Eleganza zijn bezorgtijden inkortte, vertelt Chester Kemp van Eleganza

Logistics
Premium

Emerce Fashion: Botplaag werd succesvolle reclamestunt Klarna

Klarna vertelt op Emerce Fashion hoe het de terreur van shoppingbots op sneakersites omdraaide in een internationaal succesvolle reclamestunt. In Nederland profiteerden twaalf winkels daarvan.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Personalisatie is belangrijk, maar inspiratie ook’

Iedereen is het er over eens dat personalisatie de volgende belangrijke slag in e-commerce optimalisatie is. Maar staar je er niet op blind, waarschuwt Stefan van Opstal van Tweakwise op Emerce Fashion. Inspireren is minstens zo belangrijk.

Conversie
Premium

Amazon PPC Advertising: een vergelijking met Google en andere kenmerken

Moet ik wat met Amazon Sponsored Ads? Hoe werkt het in vergelijking met Google Ads? Dit artikel heldert de belangrijkste verschillen op.

Online advertising
Premium

Tweede winkel voor Coolblue in Rotterdam

Coolblue opent deze zomer naast zijn bestaande winkel op het Oostplein in Rotterdam nog een winkel. Rotterdam is hiermee de eerste stad waar een tweede Coolblue-winkel wordt geopend.

Retail
Premium

Zalando realiseert sterkste klantengroei sinds 2013

Zalando verhoogt zijn vooruitzichten voor het boekjaar 2021 na wat het noemt ‘een uitzonderlijk sterke en winstgevende groei in het eerste kwartaal, aanhoudende verhoogde groeiniveaus in het tweede kwartaal en een stabiele vooruitzichten voor de tweede helft van het jaar’.

Fashion